نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

پشت پرده ی باربی، معروف ترین عروسک دنیا

1401/4/23 11:59
1,471 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در این مقاله تاریخچه و اسرار پشت پرده ی تولید عروسک باربی و تاثیرات آن بر کودکان و جامعه شرح داده شده است.

عروسک‌های باربی را می‌توان از معروف‌ترین و محبوب‌ترین عروسک‌ها در سر تا سر دنیا دانست. به نظر می‌رسد که این عروسک‌های رنگارنگ و جذاب سال‌هاست که موفق شده‌اند نظر و توجه کودکان بسیاری، به ویژه دختر بچه‌ها را به خود جلب کنند. امروزه در هر فروشگاه اسباب بازی فروش، قطعا بخش یا قفسه‌ای به انواع عروسک باربی اختصاص داده شده است. عروسک‌هایی با تم، سایز و قیمت باربی متفاوت، چرا که محبوبیت این عروسک بر هیچ فروشنده‌ای پوشیده نیست و هر فروشگاه عروسک باید بخشی را به باربی‌ها اختصاص داده باشد. این عروسک معروف و دوست داشتنی جایی است که دنیای رنگارنگ کودکان با دنیای شلوغ بزرگسالان ارتباط پیدا می‌کند. در واقع باربی طراحی شد تا واقعیتی را اثبات کند؛ آن هم این‌که کودکان به بازی با شخصیت بزرگسالان علاقه دارند و تنها به عروسک‌های نوزادان یا حیوانات علاقه ندارند. با ایجاد این تحول در تفکر طراحان عروسک، امروزه کودکان می‌توانند دنیایی متفاوت را به همراه عروسک‌هایی متفاوت تجربه کنند. در ادامه در مورد هر چیزی که می‌خواهید در خصوص باربی بدانید، صحبت خواهیم کرد.

پشت پرده ی باربی، معروف ترین عروسک دنیا

چرا باربی؟

تا به حال عروسک‌های بسیاری طراحی و حتی تولید شده‌اند اما در استقبال مشتریان، با شکست مواجه شدند. باربی با این‌که ایده‌ای نو و جدید بود؛ از همان ابتدا تا حال توانست نسل‌های متعددی از کودکان را دلبسته خود کند. تقریبا می‌توان عنوان کرد که باربی به علت زیبایی خود مورد توجه قرار گرفت. همه ما باید اعتراف کنیم که از تماشای عروسک‌های باربی با موهای بی‌نقص، چشمان درشت و رنگی و اندام بی‌نظیر لذت می‌بریم. عروسک‌هایی زیبا با لباس‌هایی جذاب! لباس‌هایی که نسخه کوچک شده لباس‌های جذاب پشت ویترین‌های درخشان پاساژها هستند. جالب است بدانید که لباس‌های باربی‌ها به خصوص امروزه، توسط بهترین طراحان آمریکایی طراحی می‌شوند. اگر موفق شوید باربی اصل را بیابید و گرفتار نمونه‌های فیک بازار نشوید با تماشای یک باره عروسک باربی به این نتیجه خواهید رسید. این لباس‌ها با جزئیات کامل و از بهترین مواد اولیه تولید شده‌اند. این مسئله در خصوص سایر اکسسوری‌ها و لوازم باربی نیز صدق می‌کند. کیفیت بالا و زیبایی ظاهری چشم نواز باربی را از اصلی‌ترین دلایل موفقیت آن می‌توان دانست. دومین دلیل این مسئله را می‌توان علاقه کودکان به دنیای بزرگسالان دانست. عروسک باربی یک ایده نو بود؛ عروسکی که دنیای کودکان را به دنیای بزرگسالان پیوند می‌زد و کنجکاوی آن‌ها را برای حضور در این دنیا برطرف می‌کرد.

نام باربی (Barbie) از کجا آمده است؟

نام دختر طراح این عروسک باربارا بود. طراح باربی نیز با الهام گرفتن از نام دختر خود، نام باربی را به عروسک تازه متولد شده دنیای عروسک‌ها بخشید. نامی که تا به امروز زنده مانده و نسل اندر نسل، در زمان کودکان و بزرگسالان چرخیده است.

  • عروسک کن

عروسک کن را می‌توان نسخه پسرانه باربی دانست. کن پسری قد بلند با مو‌های قهوه‌ای، اندام و هیکلی جذاب است که دوست باربی است. شرکت متل (شرکت سازنده باربی) توانست با طراحی عروسک کن نظر پسران را نیز به محصولات جدید خود جلب کند. زوج باربی و کن را می‌توان از زوج‌های محبوب و معروف به حساب آورد که در بین نسل‌های مختلف، طرفداران بسیاری دارند. جالب است بدانید که نام کن نیز برگرفته و الهام گرفته شده از نام پسر طراح این عروسک یعنی روث هندلر است.

  • باربی و تأثیر‌گذاری بر کودکان

پس از گذشت مدتی، با مشاهده تاثیر باربی بر کودکان سازندگان آن متوجه شدند که می‌توانند از این میزان تاثیرگذاری در جهت اهداف والا استفاده کنند. پیش از آن باربی، عروسک زنی بود دارای اندامی بی‌نقص، چشمانی درشت و رنگی، مو‌های بور و لباس‌های شیک! اما سازندگان آن تصمیم گرفتند که علاوه بر جلوه ظاهری و قیمت باربی، به معنی آن نیز اهمیت دهند. از جمله اقدامات شرکت طراح و سازنده باربی می‌توان به همکاری با نشنال جئوگرافی در خصوص طراحی و ساخت باربی‌های گیاه شناس و حشره شناس اشاره کرد.

باربی‌های پرستار، دکتر، ورزشکار، آشپز، باغبان، موج سوار و ... از دیگر اقدامات جذاب این شرکت جهت آشنایی بیشتر کودکان با دنیای بزرگسالانه و نقش زنان در اجتماع بوده‌اند.

باربی و تأثیر‌گذاری بر کودکان

  • خانواده و حیوان خانگی باربی

در طی حدود ۶۰ سال از طراحی و ساخت باربی، ظاهر و قیمت باربی تغییرات بسیاری داشته است. علاوه بر این، خویشاوندان باربی نیز وارد بازار شدند که همانند باربی، مورد استقبال قرار گرفتند. عروسک‌هایی با نام‌های اسکیپر، استیسی، کریسی، چلسب، توتی، کلی، تار، فرانسی و ... که در واقع خواهران و دختر خاله‌های باربی به حساب می‌آیند.

  • حیوان خانگی

باربی همان‌طور که انتظار می‌رود، شخصیتی خاص است. برخلاف اکثر شخصیت‌های عروسکی و انیمیشنی، اولین حیوان خانگی باربی، اسبی به نام دنسر است.

  • ورود باربی به انیمیشن و سینما

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ انیمیشن‌های بسیاری از روی باربی ساخته شده‌اند که به واسطه محبوبیت این عروسک، به شدت مورد توجه کودکان و نوجوانان، به ویژه دختران قرار گرفتند. تا به امروز، بیش از ۲۰ مورد انیمیشن باربی ساخته شده است که تمامی آن‌ها در بین طرفداران باربی، طرفداران بسیاری دارند که با آن‌ها خاطره دارند. خوب است بدانید که لایو اکشن باربی نیز با نقش آفرینی مارگو رابی (Margot Robbie) در نقش باربی و رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) در نقش کن، در حال ساخت است که انتظار می‌رود همانند انیمیشن‌ها، با استقبال گسترده مخاطبان رو به رو شود.

  • کلیشه شکنی‌های باربی!

یکی از ایراداتی که برای مدت زمان طولانی به عروسک‌های باربی وارد می‌شد، کلیشه‌سازی در مورد ظاهر دختران بود. منتقدان معتقد بودند که به نمایش گذاشتن تصویری بی‌نقص از اندام و چهره زنان باعث می‌شود که دختر بچه‌ها تصور کنند باید در بزرگسالی چنین چهره‌ای داشته باشند تا در جامعه مقبول واقع شوند. همچنین با ساخت عروسک‌هایی تماما سفید پوست، برخی مدعی شدند که این عروسک‌ها مُبلغ تفکر نژاد پرستانه هستند. طبق این باور‌ها، عده‌ای، از عروسک‌های باربی فاصله گرفتند. شرکت سازنده باربی به فکر افتاد تا این تصورات غلط در مورد پشت پرده باربی را از بین ببرد. از اقدامات مؤثر این شرکت می‌توان به طراحی باربی به شکل نژاد‌های گوناگون اشاره کرد. امروزه باربی‌ها با رنگ‌های پوست و مو‌ی متفاوتی در بازار ارائه می‌شوند. همچنین در راستای طبیعی‌سازی تفاوت‌ها و نقص‌ها، امروزه باربی‌های دارای نقص نیز روانه بازار شدند. باربی‌هایی با اندام چاق، متوسط یا حتی بیش از حد لاغر. همچنین باربی‌هایی با جای زخم یا ماه گرفتگی، باربی‌های دارای معلولیت جسمانی و ... شرکت متل با این اقدامات پسندیده، به تمامی شایعات در خصوص باربی پایان داد.

  • باربی در شبکه‌های اجتماعی!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اکانت اینستاگرامی سبک زندگی باربی (Barbiestyle) در حال حاضر با ۲. ۲ میلیون فالوور در اینستاگرام فعالیت دارد. در پست‌های این اکانت می‌توانید عکس‌های مختلف از باربی‌ها را ببینید. با کمی دقت به میزان دقت و خلاقیت در طراحی لباس و اکسسوری‌های باربی‌ها می‌توان به این پی برد که چرا امروزه قیمت باربی تا این حد بالا رفته است و همچنین، چرا باربی همیشه طرفداران خود را دارد.

رنگ باربی

  • رنگ باربی

باربی در جهان نامی آشنا است. بدیهی است که با ورود به صنعت انیمیشن و فیلم‌سازی، می‌توان انتظار داشت که باربی در صنایع دیگر نیز نفوذ کند. شاید جالب باشد بدانید که در صنعت رنگ‌سازی، رنگی به نام باربی وجود دارد! این رنگ که رنگی از طیف رنگ صورتی است با نام صورتی باربی شماره ۲۱۹ شناخته می‌شود.

خرید باربی ارزان از فروشگاه اسباب بازی کپلی توی

کپلی توی نام فروشگاهی رنگارنگ و پر از اسباب بازی‌های زیبا و با کیفیت است. از محصولات پرطرفدار این فروشگاه می‌توان به عروسک‌های باربی آن اشاره کرد. باربی‌های موجود در این فروشگاه از جذاب‌ترین و دوست داشتنی‌ترین انواع باربی هستند که شما می‌توانید با قیمتی مناسب آن‌ها را خریداری نمایید. از مزیت‌های فروشگاه اسباب بازی دخترانه و پسرانه کپلی توی، می‌توان به عرضه انواع اسباب بازی، تخفیف‌های فوق‌العاده، قیمت باربی مناسب، فروش محصولات با کیفیت و ارسال سریع و فوری اشاره کرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده محصولات و اطلاع از قیمت باربی در خصوص این فروشگاه اینترنتی معتبر، به سایت آن به نشانی https://www.kopolitoy.com مراجعه نمایید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آموزش گام به گام nft
23 تیر 01 15:38
ممنون جالب بود