نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 19 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نوشتن خاطرات بچه ها و خانواده، زندگی مان را تغییر می دهد!

1397/2/1 9:17
68,179 بازدید
اشتراک گذاری

مدت زمان لازم برای مطالعه : 6 دقیقه

خیلی از مردم این روزها در میان طوفانی از افکار، نگرانی ها و هیجان ها، پریشان هستند. همه به دنبال شادمانی و آرامش می دوند در حالی که حتی به خودشان اجازه نمی دهند لحظه ای شادمانی و آرامش را در زمان حال تجربه کنند. امروز نگاهی خواهیم انداخت به اینکه کشف و ثبت خاطرات، مخصوصا خاطرات مربوط به کودک و خانواده، چگونه می تواند روی سبک زندگی مان تاثیر مثبت داشته باشد.


1) زیبایی ها را می بینید
نگرانی از آینده و ناراحتی بخاطر گذشته یکی از بدترین تله هایی است که باعث اتلاف انرژی ما انسان ها شده و شادمانی را از ما می گیرد. یکی از اولین و مهمترین نتایج ثبت کردن خاطرات و لحظات خاطره انگیز زندگی، این است که بسیار بیشتر از دیگران، توانایی دیدن و کشف زیبایی های زندگی خود و اطرافیان مان را خواهیم داشت. اگر به ثبت خاطرات عادت کرده باشید، به جای گذشته و آینده، در هر لحظه خواسته و حتی ناخواسته دنبال کشف جنبه های مثبت و زیبایی های اتفاقات خواهید بود؛ این شادمانیِ بیشتر پاداش شماست.

 

2) حس خوب منتشر می کنید
کودکان زیباترین و پرنشاط ترین موجودات روی زمین هستند که هر لحظه به معنای واقعی زنده هستند و زندگی می کنند. با انتشار بخشی از خاطرات و لحظات زیبای این فرشته های آسمانی، ابتدا به خودمان، سپس خانواده، دوستان و مخاطبان این زیبایی ها، حس خوب خواهیم بخشید؛ چیزی که جهانِ این روزها در میان بمباران تنش ها، هیجان های منفی و حس های نامناسب رسانه های متعدد، بیش از هر چیزی به آن نیاز دارد. کمی نمک به دنیای بی مزه ی مردگانِ متحرکِ عصرِ فناوری بزنیم!

 

3) دوپینگ احساسی
در زندگی زمان هایی هست که انرژی و احساس خوب کم داریم، داشته ها و زیبایی ها را کمتر می بینیم، و نیاز به راهی داریم برای رهایی از تکرار افکار منفی در ذهن مان. داشتن یک دفتر خاطرات، مخصوصا در نی نی وبلاگ و نگاهی به آنچه که در آن ثبت کرده ایم، با یادآوری موفقیت ها و لحظات زیبای خود و خانواده مان، قطعا به ما کمک می کند تا بیشتر متوجه توانایی ها و داشته ها مخصوصا خانواده و فرزندان خود باشیم، و به لحظه اکنون بازگردیم. یادمان خواهد بود کسانی هستند که عاشق مان هستند، و امیدوار به موفقیتِ ما. این دوپینگ احساسی و روحی، کمک می کند در کوران مشکلات و تنش ها، قوی تر از همیشه پیش برویم.

 

4) دوپینگ برای ستاره های فردا
همانطور که بیان شد، ثبت خاطرات و زیبایی های اتفاقات در خانه و خانواده، می تواند در آینده ای نه چندان دور، راهی باشد برای انتقال تمام حس های خوب، انرژی و دلگرمی به کودکان امروز که ستاره های زندگی خود خواهند شد. آنان نیز قطعا زمان هایی نیاز خواهند داشت تا بدانند پدر و مادر (و همه خانواده) چقدر دوستشان داشته و دارند؛ و موفقیت و زندگی شان چقدر ارزشمند و زیباست.

 

5) خلاقیت در کشف زیبایی ها
قطعا با ثبت خاطرات و کشف لحظات زیبا، خودمان به مرور خلاقیت بیشتری پیدا می کنیم تا بیشتر از این لحظاتِ زیبا و خاطره انگیز ببینیم و بسازیم. و البته با خواندن و دیدن لحظات زیبای دوستان و خانواده، باز هم خلاقیت ها برای کشف و حتی ساختن لحظات شیرین و خاطره انگیز بیشتر خواهد شد. یک دور تسلسل مثبت ایجاد می کنیم، برای بخشیدن و گرفتن خلاقیت، تا زندگی برای خودمان و دیگران زیباتر شود.

 

6) شفافیت ذهن
ذهن شفاف داشتن، یعنی بدانیم چه احساسی داریم، به چه مسائلی فکر می کنیم، و موضوعات مختلف را چگونه درک می کنیم. هر چه بیشتر خاطره بنویسیم و بخوانیم، بیشتر برای فهمیدن محیط و اتفاقات پیرامون خود تلاش می کنیم، و البته بیشتر نسبت به احساس، فکر و ادراک خود آگاه خواهیم شد. غبار غم ها و نگرانی های اغلب کاذب را از ذهن مان زدوده، خود و محیط خود را بهتر می بینیم، و قطعا در سایه شفافیت بیشتر، زندگی بهتری برای خود و خانواده مان رقم می زنیم.

 

7) آرامش تان بیشتر می شود
خاطره نوشتن به ما کمک خواهد کرد، برای لحظاتی هر چند کوتاه، روی زیبایی های آنچه که انجام دادیم، دیدیم و شنیدیم تمرکز کنیم. شیرینی لحظات خود را ثبت می کنیم و به این می اندیشیم که این خاطرات چقدر برای خودمان، دوستان، خانواده و البته فرزندان مان ارزشمند و روح افزا خواهد شد، و در سایه این افکار زیبا، حس خوب و آرامش بیشتری خواهیم یافت.

 

8) اشتراک تجربه های ارزشمند
با ثبت و انتشار هر خاطره و هر لحظه زیبا، بخشی از دانش، ادارک، مهارت ها، علاقمندی ها و تجربیات خود را با مخاطبان امروز و فردای خود به اشتراک می گذاریم. همچنین از خواندن خاطرات دوستان مان، از تجربیات آنها خواهیم آموخت. و باز هم یک دور تسلسل مثبت!

 

9) بهبود روابط انسانی
بزرگی گفته است ناتوانی در گفتگو عامل اصلی تمام جنگ ها و درگیری های دنیاست. با نشر خاطرات و ثبت نوشته هایمان، زمینه ساز تعامل با بقیه کاربران در شبکه اجتماعی نی نی وبلاگ می شویم، و این به بهبود مهارت های ارتباطی، درک بهتر دیگران و مهارت های گفتگو، به تمام اعضا کمک خواهد کرد. می توانیم دنیای بهتری برای خودمان و البته دنیای بسیار بهتری برای آیندگان بسازیم.

 

10) بهبود مهارت نوشتن
با کمی دقت می فهمیم بخش بزرگی از آنچه یاد گرفتیم مدیون خواندن نوشته های ارزشمند نویسندگان خوب هستیم. نوشتن خاطره های زیبا ضمن تمام خوبی هایی که گفته شد، به ما کمک می کند تا بهتر، خواناتر، جذاب تر بنویسیم. هر روز بهتر از قبل قدرت انتقال احساس و انرژی خوب خواهیم داشت. نوشته های خوب ما به مخاطب حس خوب می بخشند و حتی شاید زندگی ها را تغییر دهند. زندگیِ خودمان، اعضای خانواده، دوستان، و حتی زندگیِ زنان و مردانِ فردا!

 

با نوشتن و انتشار خاطرات و لحظات زیبای زندگی، نه تنها زندگی خودمان، بلکه زندگی دیگران را تغییر خواهیم داد. تغییری مثبت، برای خلق دنیایی زیباتر برای همه انسان ها.

بزرگی گفت: از خود نپرسید دنیا چه احتیاج دارد. بپرسید چیست که شما را زنده می کند. زیرا آنچه دنیا به آن احتیاج دارد مردمان زنده و پرنشاط است.

ما تیم نی نی وبلاگ، مفتخریم به اینکه عاشق کارمان هستیم؛ زنده و پرنشاط در تلاشیم تا همه باباها، مامان ها و نی نی ها هم زنده و پرنشاط باشند.

اگر نی نی وبلاگی هستید، به شما تبریک می گوییم. شما متعهد به ساختن دنیای بهتری برای خود و فرزندان تان هستید. اگر نی نی وبلاگی نیستید، هم اکنون بخاطر تمام خوبی هایی که گفتیم، به ما بپیوندید، تا در خلق زیبایی ها و خوبی ها شریک باشیم.

نظرات (10)

مامان سيد امير علي و سيد امير حسينمامان سيد امير علي و سيد امير حسين
1 اردیبهشت 97 9:53
واقعا همينطوره.گل گفتين ني ني وبلاگ عزيز. از اينكه به فكر ما ني ني وبلاگيها هستين و هر روز براي بهتر شدن اون تلاش ميكنين سپاسگذارم. محبتآرام
مامان ناهیدمامان ناهید
1 اردیبهشت 97 15:41
درود بر نی نی وبلاگ که بهترین حس را به ما هدیه می دهدآرامبغل
زهرا مامان امیرعلی و حلما
4 اردیبهشت 97 12:43
موافقم واقعا آرام
sarasara
29 خرداد 97 22:34
سلام خیلی ممنون از وبلاگ زیباتون من از سال 90 با این وبلاگ هستم. به روز شدن شو خیلی دوست دارم. ممنون از همه تون
مامانمامان
1 مرداد 97 14:29
بسیار عالی موفق باشید
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، سپاس گل
مهديهمهديه
5 شهریور 97 19:06
سلام به همه دوستان خوبم من از یکسالگی پسرم فرصت نوشتن نداشتم ولی الان شروع کردم برای نوشتن دوباره پسرم الان دوساله و هشت ماهه شده و خیلی هم بلا و شیطون شده
ham
21 فروردین 98 21:12
زندگی سرد بوداما عشق میتوانست کارگر باشد میتوان قطب را جهنم کرد پای دل در میان اگر باشد
مامان هلن بانومامان هلن بانو
29 خرداد 98 2:07
منم خیل وقتا خاطرات نی نی وبلاگی های عزیز رو میخوندم و از امروز که تصمیم گرفتم یک نی نی وبلاگی باشم خوشحالم و امیدوارم استمرار داشته باشم. 
سپاس از شما 
مدیریت نی نی وبلاگ
پاسخ
سلام، افتخاریست برای تیم ما؛ خیلی خوش اومدید به نی نی وبلاگ ❤️
منتظر پست های زیباتون هستیم 😍
میویس
8 خرداد 99 17:38
خوب بود بدک نبود 😂🙂😍
مزون کودک
2 اردیبهشت 02 11:38
ممنون از این وبلاگ جذاب تون