نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نحوه استفاده، کاربرد ها و فواید شکم بند بارداری

1400/8/17 10:23
531 بازدید
اشتراک گذاری

شکم بند بارداری

در سه ماه دوم بارداری به تدریج دور شکم به دلیل بزرگ شدن رحم افزایش پیدا میکند و با رشد جنین عضلات شکم نیز کشیده می شوند و درد در قسمت لگن و پایین کمر شروع میگردد. بهترین وسیله ای که در این مواقع میتواند یاری رساننده  باشد، شکم بند بارداری است که با حمایت کردن و ایجاد فشار ملایمی در ناحیه شکم، درد کمر را کاهش  میدهد.

در این مقاله به فواید و ویژگی های شکم بند بارداری اشاره میکنیم.

شکم بند بارداری با خاصیت انعطاف پذیری که دارد، حرکت و فعالیت های زنان باردار را در سه ماهه دوم و سوم راحت تر می سازد. در حقیقت زمان استفاده از شکم بند وقتی است که شکم برجسته و نمایان میشود. شکم بند بارداری برای حمایت از شکم و کمر در دوران بارداری طراحی شده است و وزن جنین را کنترل و از آن نگهداری می‌کند.

بسیاری از زنان در دوران بارداری به دلیل کمر دردی که ناشی از بزرگ شدن شکم است دیگر قادر به انجام کارهای روزانه، ورزش و دیگر فعالیت ها نیستند و این مساله باعث کم تحرکی در این دوران میشود. در حالی که ورزش و نرمش برای تامین سلامت جسمی و روحی بانوان باردار تاثیر فراوان دارد. با استفاده از شکم بند بارداری این فعالیت ها و  دیگر کارهای روزمره بانوان به صورت راحت تر انجام میگیرد.

شکم بند بارداری

فواید و کاربرد های شکم بند بارداری

این شکم بند ها با گرفتن مقداری از وزن شکمی که در حال رشد است، از فشار، درد و ناراحتی ناشی از بارداری می کاهند. به شرایط کلی ایستادن بهبودی می بخشند و حالت مناسب و تعادل به بدن می دهند. برای پیشگیری از کمر درد در دوران بارداری و هم چنین کمردردهای خفیف مناسب است و استفاده از این محصولات در هر سه ماهه بارداری، وضعیت بدن را بهبود می بخشند. همین طور این شکم بندها برقرار کننده تعادل بیشتر در زنان باردار هستند و از خطر افتادن و سقوط پیشگیری میکنند و ثبات و تعادل را در بدن ایجاد می کنند. همچنین از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می کنند و دردهای بارداری را کاهش می دهند.

در سه ماهه دوم بارداری شکم بند فشار وارد شده بر رباط مفصل ران را کاهش میدهد. خستگی ناشی از دوران بارداری را کمتر می کند و درد را در ناحیه لگن کاهش می دهد و وزن و فشار را از شکم  به ستون  فقرات انتقال می دهد.

شکم بند بارداری با بالا نگه داشتن شکم از افتادگی آن پیشگیری میکند و به فرد کمک میکند راحت تر نفس بکشد و از پاره شدن لایه‌ های زیرین پوست و عضلات شکم جلوگیری می کند، در نتیجه از این طریق، درد کاهش پیدا میکند. علاوه بر این شکم‌ بند در دوران بارداری نقش یک نگهدارنده موقت را ایفا می کند و از رها شدن بیش از حد عضلات شکم پیشگیری می‌کند. با فشرده سازی، از رحم حمایت میکند و در زمان فعالیت از درد در قسمت رحم می کاهد.

از دیگر مزایای این محصول این است که جز شکم بند، کمربند نیز محسوب می شود. قسمت شکم بند آن، باعث کاهش سنگینی و فشار بر روی شکم می شود، و قسمت کمربند نیز نقش تقسیم کننده وزن و کاهش دهنده وزن بر روی کمر را بر عهده دارد و کمر را نگه می دارد. این امر سبب آسودگی و راحتی بیشتر برای خانم های باردار می گردد. هم چنین با نگه داشتن شکم  و حفظ آن در حالت درست، از افتادگی شکم جلوگیری میکند و تا حدی از ترک خوردن پوست پیشگیری میکند.

نکات مهم در رابطه با استفاده از شکم بند بارداری

برای استفاده بهینه از شکم بند بارداری و جلوگیری از آسیب های احتمالی، رعایت نکاتی ضروری است. قبل از استفاده از شکم بند بارداری باید با پزشک مشورت شود. از دیگر نکاتی که در موقع استفاده کردن از شکم بند باید رعایت نمود،  این است که برای پیشگیری از وابستگی به آن، نباید به صورت طولانی مدت از آن استفاده گردد. بهتر است روزانه ۲ الی ۳ ساعت بسته شود. حداکثر مدتی که میتوان از شکم بند بارداری بهره برد، ۸ ساعت در طول روز است. فقط در صورت تجویز پزشک میتوان در هنگام خواب از شکم بند بارداری استفاده نمود و بدون مشورت با پزشک نباید به هیچ عنوان شکم بند در هنگام خواب مورد استفاده قرار گیرد.

در طول بارداری و پس از آن در کنار استفاده از شکم بند برای حمایت از عضلات مرکزی و تقویت آن، ورزش روزانه انجام شود. استفاده از شکم‌ بند، بعد از سزارین با نگه‌ داشتن بخیه‌ها و حفظ عضلات شکم در مادر، در کاهش درد و افزایش سرعت بهبود نقش فراوانی دارد.

فشرده سازی بیش از اندازه شکم بند ممکن است در گردش خون اختلال ایجاد کند و تاثیر منفی بر روی فشار خون بگذارد و حتی میتواند سبب سوء هاضمه و سوزش معده گردد. به این دلیل شکم بند نباید به صورت محکم و فشار زیاد بسته شود.

در صورت تنگ شدن شکم بند در ماه های آخر بارداری باید سایز بزرگتری از این محصول را تهیه کرد. علاوه بر این بهتر است از قرار گرفتن در یک حالت ثابت (ایستاده یا نشسته) خودداری نمود. شستشو فقط از طریق آب سرد و صابون صورت گیرد. در ماشین لباسشویی شسته نشود و حتما با دست شستشو گردد و از فشردن شکم بند برای خشک کردن باید خودداری نمود و سپس بر روی سطح صاف پهن گردد.

شکم بند حاملگی

نحوه استفاده از شکم بند بارداری

قسمت میانی را دقیقاً زیر جلوی برآمدگی شکم قرار دهید. سپس در قسمت پشت کمر با استفاده از بند جانبی کمربند را با فشار محکم ببندید. در سایت تن یار میتوانید نحوه استفاده از انواع شکم بند بارداری و پس از زایمان را به صورت ویدیویی مشاهده نمایید. همچنین امکان خرید شکم بند طبی در تن یار فراهم شده تا در دوران کرونا هیچ نیازی به خروج از منزل نداشته باشید.

در پایان توصیه ما به خانم های باردار این است که برای کاهش درد و فراهم کردن آسودگی خود در دوران بارداری، علاوه بر استفاده از شکم بند بارداری از کفش های مناسب طبی نیز استفاده کنند. امیدواریم که بانوان باردار با استفاده از محصولات ویژه ای که در اختیارشان است،  این دوران را به راحتی و آسودگی پشت سر بگذارند.

پسندها (2)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)