نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

درباره ویژگی‌های یک سرویس خواب مینیمال بیشتر بدانید

1400/8/24 9:17
937 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یکی از سبک‌های جالبی که امروزه برای طراحی وسایل منزل مورد توجه قرار گرفته، سبک مینیمالیسم است. در این مطلب شما را با خصوصیات بارز یک اتاق و سرویس خواب مینیمال آشنا خواهیم کرد!

اتاق خواب مینیمال و ویژگی‌های دکوراسیون سبک مینیمال

اتاق خواب مینیمال و ویژگی‌های دکوراسیون سبک مینیمال

وقتی صحبت از طراحی داخلی و انتخاب وسایل منزل به میان می‌آید، آیا شما چینشی ساده، بدون ریزه‌کاری و زواید و در عین حال آرامش‌‎بخش را ترجیح می‌دهید؟ به نظر می‌رسد با توجه به احساسات و ذهنیت شما، سبک مینیمالیسم بهترین گزینه پیشرو است!

اولین بار در سال 1920 بود که طراحی مینیمالیستی توسط باهاوس (Bauhaus) برای یک مدرسه صورت گرفت. اساس این نوع طراحی بر این ایده استوار است که فرم از عملکرد پیروی می‌کند. به‌همین‌دلیل، باید با کنار گذاشتن چیزهای غیر ضروری، فضای زیادی برای تنفس و ارائه خلاقیت ساکنین فراهم کرد.

به طور کلی، سبک دکوراسیون مینیمالیستی بسیاری از تزئینات و طرح‌های رنگی شلوغ و محرک را حذف می‌کند تا فضایی ساده برای عناصر طراحی کاربردی، ضروری و آرامش‌بخش ایجاد کند. در مورد طراحی یک سرویس خواب مینیمال نیز شرایط به همین شکل است. نوع چوب، زوایا و رنگ‌ها به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که بتوانند حس سادگی و در عین حال شیک و خاص بودن را به شما القا کنند.

چگونه یک اتاق خواب مینیمال طراحی کنیم؟

در ابتدا باید بدانید که شما برای تبعیت از سبک مینیمالیستی باید فضایی تمیز و آرامش‌بخش را بدون درهم‌ریختگی بصری شکل دهید. دقیقا موقعیتی‌ که برای یک اتاق خواب لازم است. اتاقی که پس از خستگی روزانه با تمام وجود به آن پناه می‌برید.

فضای داخلی یک اتاق خواب مینیمال باید خالی از اشیاء تزئینی یا حتی یک عدد مبلمان راحتی باشد تا ساده‌سازی به بهترین نحو ممکن اجرا شود. با این وجود، در صورت تمایل به قرار دادن مبل، باید ظاهری بسیار ساده داشته باشد. دیوارها و سطوح معمولاً دارای روکش‌های صاف و طبیعی هستند و استفاده از رنگ‌های تیره و برجسته بسیار محدود است. در ادامه به دیگر ویژگی‌های یک اتاق خواب مینیمال اشاره خواهیم کرد.

1. وجود یک تخت خواب ساده در سرویس خواب مینیمال

وقتی صحبت از تجهیز اتاق خواب مینیمال می‌شود‌، به‌جای یک تخت خواب کلاسیک یا کارشده باید یک سرویس خواب مینیمال، مدرن و ساده انتخاب کنید. مطمئنا رنگ و طراحی پارچه روتختی نیز باید خنثی و یکدست باشد. رنگ‌هایی مثل سفید، کرم و خاکستری عالی هستند. شما می‌توانید علاوه‌بر بالش‌های تخت، چند بالش بافتنی نیز برای پوشاندن تخت خواب و متعادل نگهداشتن فضای مدرن آن تهیه کنید.

معمولا سایز اجزای یک سرویس خواب مینیمال، کوچکتر و ظریف‌تر از سبک‌های دیگر است. رنگ چوب آن نیز برای حفظ سادگی بیشتر به رنگ چوب طبیعی یا کرم روشن است. گاهی حتی متوجه می‌شوید که بعضی از سبک‎‌های آن تاج تخت یا حتی پاتختی ندارند!

نکته قابل توجه این است که طراحی این اجزا دارای خطوط شیک و تمیز بدون کنده‌کاری، تزئینات یا سایر جزئیات است. این ایده در سبک‌های دیگر دکوراسیون مدرن نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است.

2. فضای خالی دیوارها

معمولا در یک اتاق خواب مینیمال باید تعداد محدودی از عکس‌ها یا آثار هنری را که معمولاً در سایر سبک‌های دکوراسیون استفاده می‌کنید، به دیوار آویزان کنید. چنین ایده‌ای در کنار یک سرویس خواب مینیمال، کمک می‌کند تا ظاهری تمیز، ساده و بدون هیاهو برای یک خواب آرام داشته باشید. در مورد رنگ دیوار نیز توصیه می‌کنیم از ترکیبات رنگی پیچیده پرهیز و بیشتر به سراغ رنگ‌های روشن به‌خصوص رنگ سفید بروید.

3. وجود آثار هنری خاص

درحالی‌که ایده‌های مینیمالیستی اتاق خواب دارای طرح‌های تمیز و ساده هستند، اما هنوز جایی برای الگوهای انتخابی و آثار هنری خاص وجود دارد. آثار هنری که عاری از طرح‌های گل‌دار بزرگ، طرح‌های شلوغ کوچک، طرح‌های عجیب و غریب و پیچیده که توجه بیش‌ازحد را به خود جلب می‌کنند، هستند.

دقیقا ایده‌ای که در ساخت سرویس خواب مینیمال نیز مورد توجه قرار می‌گیرد و شما هرگز زوایای تند یا کنده‌کاری در برش چوب آن مشاهده نمی‌کنید.

4. مشاهده تعادل و تقارن در همه اجزا

این سبک بر وجود هارمونی در همه چیز تاکید دارد. پس قبل از اقدام برای خرید هر وسیله‎ای به‌خصوص اجزای سرویس خواب مینیمال، به مقیاس آن‌ها با اندازه اتاق خود بسیار توجه کنید. مطمئنا وجود یک تخت خواب کوچک در یک اتاق خیلی بزرگ می‌تواند باعث احساس گم شدن شود.

سعی کنید اجزای اندک اتاق خواب خود را تا حد امکان متقارن بچینید تا اتاق خوابی منظم شکل بگیرد. وقتی چیدمان اتاق به درستی و متعادل باشد، حس آرامش‌بخشی در وجود شما القا می‌شود که هر دو از علائم سبک مینیمالیستی هستند.

معرفی یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده انواع سرویس خواب مینیمال

معرفی یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده انواع سرویس خواب مینیمال

ازآنجایی‌که افراد کمی خواهان یک فضای کاملاً حداقلی و مینیمالیستی هستند، شرکت آرنا چوب تصمیم گرفته است که با ایده‌های خیره‌کننده بسیاری برای ادغام طراحی مینیمالیستی با دیگر طراحی‌های مدرن و ساده، انواع سرویس خواب مینیمال زیبا و کاربردی برای شما طراحی کند.

یکی از شاخص‌ترین محصولات مینیمالیستی این گروه صنعتی مدل 191 است که تصویر آن را مشاهده می‌کنید. متریال تشکیل‌دهنده این سرویس خواب شامل ام‌دی‌اف واناچای تایلند، پارچه وارداتی، رنگ پلی‌اورتان، ریل و یراق‌آلات وارداتی، اتصالات الیت و کف تخت تمام پروفیل فلزی است.

پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده سایر سرویس خواب‌ها به وب ‌سایت آرنا چوب مراجعه کنید. این شرکت علاوه‌بر عرضه انواع سرویس خواب دو نفره، در زمینه تولید سرویس خواب نوجوان نیز یکی از بهترین‏ها است.

تجربه نشان داده است که تولید و طراحی باکیفیت به لطف استفاده از مواد اولیه مرغوب و نیروهای کارآزموده و از همه مهم‎تر به‏روزرسانی تجهیزات، علل اصلی تمایز صنایع چوبی آرنا نسبت به دیگر تولیدکنندگان است. جالب است بدانید علاوه‌بر خرید غیر حضوری، امکان خرید حضوری با مراجعه به فروشگاه مرکزی آن به آدرس تهران، بازار مبل یافت آباد، پاساژ مهستان، طبقه همکف، پلاک 75 نیز برای شما فراهم است. بدین‌شکل می‌توانید هرکدام از مدل‌های موجود در وب‌سایت را از نزدیک مشاهده کنید.

تیم پشتیبانی این شرکت تولیدکننده تخصصی انواع سرویس خواب، در ساعات اداری از طریق شماره تلفن‎های کارخانه 02156584859 یا 02156584738 یا شماره تلفن‌های فروشگاه مرکزی 02166630604 یا 02166691960 پاسخگوی شما است. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به قیمت‌های معقول ارائه شده، خدمات عالی پس از فروش و گارانتی دو ساله محصولات، فرصت خرید یک سرویس خواب مینیمال را از دست ندهید!

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)