نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

لیست پیشنهادی انواع غذا با مرغ

1402/11/1 14:32
293 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

لیست پیشنهادی انواع غذا با مرغ

مرغ یکی از منابع پروتئینی مهم در رژیم غذایی است که اغلب ما به طعم آن علاقه داریم. با مرغ می‌توان غذاهای مختلفی از انواع خورشت، ساندویچ، چلو، سالاد و حتی کوکو را تهیه کرد. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که با مرغ فقط خوراک تهیه می‌کنید، بهتر است نگاهی به دیگر انواع غذا با مرغ نیز داشته باشید. فراموش نکنید که تنوع بیشتر در رژیم غذایی موجب می‌شود تا اغلب افراد به ویژه بچه‌ها، با میل بیشتری مرغ بخورند.

غذاهای مختلف با مرغ

اگر در فکر یک غذای خوشمزه با مرغ هستید، دو روش وجود دارد. در روش اول باید دستور تهیه غذا را دنبال کرده و آن را در منزل تهیه کنید. در روش دوم تنها کافی است تا از طریق سرویس خرید غذا https://snappfood.ir/service/restaurant?page=0&section=SERVICES اسنپ فود، هرآنچه را که مایل هستید سفارش دهید.

۱. مرغ پرتقالی

برای طرز تهیه مرغ پرتقالی ابتدا یک پیاز را سرخ کنید و پس از اضافه کردن زردچوبه، تکه‌های مرغ را با پیاز تفت دهید. پس از آنکه هر دو طرف تکه‌های مرغ سرخ شد، نمک، فلفل و آب پرتقال را داخل قابلمه بریزید. پس از کامل شدن پخت مرغ، در یک ربع پایانی پیش از سرو غذا، زعفران دم کرده را اضافه کنید و اجازه دهید تا سس مرغ غلیظ شود.

۲. پاچینی مرغ

در طرز تهیه پاچینی مرغ ابتدا تکه‌های کتف مرغ را در مخلوط پیاز، فلفل دلمه‌ای، آب لیموترش، ماست چکیده، روغن، پودر زیره، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه قرار دهید تا طعم‌دار شوند. گوشت سمت استخوان کتف را برش بزنید و شبیه توپ به سمت بالای کتف جمع کنید. حالا تکه‌های مرغ را در تخم مرغ و پس از آن در آرد سوخاری بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

۳. ته چین مرغ

در طرز تهیه ته چین مرغ ابتدا مرغ را با پیاز و ادویه آب‌پز کنید. سپس مرغ را ریش ریش کرده و با ادویه تفت دهید. در مرحله بعد برنج را بجوشانید و آبکش کنید. تخم مرغ، ماست و زعفران را ترکیب کرده و برنج را به آن اضافه کنید. نیمی از برنج را داخل قابلمه ریخته و پس از آن مرغ و زرشک را اضافه کنید. در نهایت مابقی برنج را داخل قابلمه بریزید. شما می‌توانید جزئیات روش تهیه ته چین مرغ را در بلاگ اسنپ فود https://blog.snappfood.ir مطالعه کنید.

۴. مرغ ناردونی

مرغ ناردونی

برای طرز تهیه مرغ ناردونی ابتدا پیاز و سیر را تفت دهید. تکه‌های مرغ را همراه ادویه اضافه کرده و سرخ کنید. رب گوجه فرنگی و رب انار را نیز با مواد تفت دهید تا خامی آن‌ها گرفته شود. آب انار را نیز اضافه کرده و اجازه دهید تا مرغ با حرارت ملایم پخته شود. در ۱۰ دقیقه پایانی پیش از سرو غذا نیز مقداری انار دان شده داخل قابلمه بریزید.

۵. مرغ شکم پر

در طرز تهیه مرغ شکم پر ابتدا پیاز و ادویه‌ها را تفت دهید و سپس سبزیجات معطر را اضافه کنید. کشمش، زرشک، سیر، رب انار، آب لیموترش، آلو بخارا و زعفران را نیز داخل تابه ریخته و مجددا تفت دهید. داخل شکم مرغ را با مواد پر کرده و بیرون آن را با ادویه‌ها ماساژ دهید. داخل سینی فر هویج، سیب زمینی، پیاز و مرغ شکم پر را قرار دهید و آن‌ها را در فر بپزید.

۶. شنیسل مرغ

برای طرز تهیه شنیسل مرغ ابتدا سینه مرغ را برش زده و بین دو لایه پلاستیک بکوبید. تکه‌های مرغ را با پیاز، آبلیمو، ادویه و زعفران طعم‌دار کنید. تکه‌های مرغ طعم‌دار شده را ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ و در نهایت داخل آرد سوخاری بغلتانید و در روغن داغ سرخ کنید تا شنیسل آماده شود.

۷. ساندویچ مرغ

در طرز تهیه ساندویچ مرغ ابتدا سینه مرغ را با پیاز و ادویه‌ها آب‌پز کنید. سپس مرغ پخته شده را خلالی برش زده و کنار بگذارید. پیاز و ادویه‌ها و سپس قارچ را تفت دهید و مرغ را اضافه کنید. رب گوجه فرنگی و سیر را نیز تفت دهید تا مواد آماده شود. جعفری، پیازچه، خیارشور و سس مایونز و سس کچاپ را مخلوط کرده و با مواد مرغ داخل نان باگت قرار دهید.

۸. اسنک مرغ

برای طرز تهیه اسنک مرغ ابتدا پیاز و ادویه‌ها را تفت دهید و سپس فیله مرغ نگینی را اضافه کنید. قارچ و فلفل دلمه‌ای را نیز داخل تابه ریخته و تا زمانی که آب قارچ کشیده شود، آن‌ها را تفت دهید. روی هر نان تست مقداری از مواد ریخته و نان تست دیگر را روی آن بگذارید. در نهایت اسنک‌ها را در ساندویچ‌ساز قرار دهید.

۹. باقالی پلو با مرغ

باقالی پلو با مرغ

در طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ابتدا باقالی را به صورت جداگانه بپزید. پیاز، فلفل دلمه‌ای و هویج را تفت دهید و سپس مرغ را به همراه آن‌ها سرخ کنید. رب گوجه فرنگی و ادویه‌ها را با آب رقیق کرده و روی مرغ بریزید. با اضافه کردن آب، اجازه دهید تا مرغ بپزد. برنج را آبکش کنید و با باقالی و شوید لایه لایه داخل قابلمه بریزید.

۱۰. کتلت مرغ

برای طرز تهیه کتلت مرغ ابتدا مرغ را چرخ کرده و با پیاز و سیر رنده شده مخلوط کنید. نمک، ادویه و فلفل دلمه‌ای خرد شده را نیز با مواد هم بزنید. مایه کتلت را با سلفون پوشانده و در یخچال استراحت دهید تا طعم‌ها مخلوط شوند. در نهایت کتلت‌ها را با دست به شکل دلخواه در آورده و در روغن داغ سرخ کنید.

سفارش آنلاین غذای متنوع با مرغ

اکنون شما غذاهای مختلف با مرغ را می‌شناسید که می‌توانید برای وعده بعدی یکی از آن‌ها را تهیه کرده و از خوردن آن لذت ببرید. در مقایسه با گوشت قرمز، مرغ در زمان کوتاه‌تری پخته می‌شود، اما هنگامی که خسته بوده یا وقت و حوصله کافی ندارید، حتی سپری کردن زمانی کوتاه امکان‌پذیر نیست. در این شرایط می‌توانید از سرویس اسنپ فود کمک گرفته و غذای خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

برای سفارش غذا به سایت یا اپلیکیشن اسنپ فود مراجعه کرده و از فهرست رستوران‌ها یکی را انتخاب کنید. غذای موردنظر شما در زمان کوتاهی آماده شده و آن را در محل آدرس خود تحویل خواهید گرفت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)