نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چیدمان اتاق خواب کوچک با دو تخت

1402/3/30 8:25
332 بازدید
اشتراک گذاری

چیدمان اتاق خواب کوچک با دو تخت

امروزه دیگر خانه‌ها و منازل مسکونی بزرگ نیستند و بخش‌های مختلف آن نظیر اتاق خواب نیز ابعاد کوچکی دارند؛ اما چیدمان و دکوراسیون زیبا و متناسب می‌تواند همین بخش‌های کوچک خانه را به محلی امن، زیبا و سرشار از آرامش برای ساکنین آن تبدیل نماید. از طرفی برخی از اتاق خواب‌های منازل به دو نفر تعلق دارد و چیدمان صحیح و اصولی آن به‌منظور استفاده مناسب از فضا و پرهیز از شلوغی مسئله حائز اهمیتی است. هرچند این اواخر انواع مختلفی سرویس خواب اسپرت جدید جهت استفاده بهینه فضای این اتاق خواب‌ها طراحی شده است، اما رعایت یکسری اصول در چیدمان چنین فضایی در بهتر و زیباتر شدن دکوراسیون تأثیر بسزایی دارد. به همین سبب ما تصمیم گرفتیم در این مطلب به بیان یکسری نکات پیرامون چیدمان اتاق خواب کوچک با دو تخت بپردازیم.

شما با استفاده از این مطالب می‌توانید چیدمان اتاق خوابتان را به بهترین شکل ممکن درآورید. پس تا پایان با ما همراه باشید.

همان‌طور که در قسمت مقدمه هم به آن اشاره کردیم، یکی از اصول اساسی چیدمان اتاق خواب‌های کوچک با دو تخت استفاده بهینه از فضای موجود و پرهیز از ایجاد شلوغی و درنهایت آشفتگی ذهنی است. البته چیدمان این فضا مستلزم رعایت یکسری اصول دیگر نیز است. این اصول عبارت‌اند از :

رعایت تناسب میان سایز تخت خواب‌های انتخابی و ابعاد اتاق خواب

بزرگ‌ترین وسیله‌ای که در اتاق‌خواب قرار می‌گیرد و فضای زیادی را اشغال می‌کند تخت خواب است. تخت خواب‌های یک‌نفره انواع و اقسام مختلفی دارند و در ابعاد گوناگونی تولید و روانه بازار می‌شوند. ازآنجایی‌که اتاق خواب‌های کوچک فضای محدودتری دارند، برای چیدمان آن با دو تخت باید به سراغ تخت خواب‌هایی با ابعاد کوچک و کم جا رفت. ضمناً بهتر است تخت خوابی خریداری شود که دارای کشو و قفسه باشد. این کشو و قفسه ضمن آن‌که بسیاری از وسایل را در خود جای می‌دهد، در فضا نیز صرفه‌جویی می‌کند.

البته هنگام انتخاب تخت باید به جنسیت مصرف‌کننده هم توجه نمود. برای مثال برای دخترخانم‌ها مدل دخترانه و برای آقاپسرها تخت پسرانه خرید. هرچند امروزه انواعی تخت اسپرت نیز تولید می‌شود که برای استفاده هر دو جنسیت (دختر و پسر) مناسب هستند.

چیدمان اتاق خواب کوچک

محل قرارگیری دو تخت

دومین اصل چیدمان اتاق خواب کوچک با دو تخت قرار دادن تخت‌ها در محل صحیح است. به‌طورکلی بهتر است که در صورت امکان دو تخت به‌صورت قرینه در سوی اتاق خواب و در گوشه‌ها قرار گیرد. در چنین شرایطی فضا برای قرار دادن سایر وسایل اشتراکی و غیر اشتراکی فراهم می‌گردد.

تناسب رنگ تخت خواب‌ها و اتاق خواب

از دیگر مواردی که در چیدمان اتاق‌های کوچک و همچنین بزرگ‌تر به نظر رسیدن آن بسیار تأثیرگذار است، رنگ دیوار اتاق‌خواب و تناسب و هماهنگی آن با رنگ تخت‌ خواب است. هرچند فروشندگان ملزومات چوبی و سرویس خواب در هنگام فروش تخت خواب به خریداران توصیه می‌کنند که به سراغ رنگ‌های تیره و قهوه‌ای بروند، اما خرید دو تخت‌ خواب سفید و روشن و همچنین روشن کردن رنگ دیوار سبب می‌شود تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. در این مورد نیز بهتر است رنگ تخت انتخابی با جنسیت مصرف‌کننده و سلیقه آن شخص سازگار باشد.

همچنین توصیه ما این است که به‌منظور شلوغ نشدن چیدمان اتاق خواب کوچک از انتخاب هرگونه کاغذدیواری شلوغ و طرح‌دار خودداری شود و ترجیحاً دیوار رنگ ساده داشته باشد.

اتاق خواب کوچک با دو تخت

خرید میز لوازم آرایش، کنسول و کمد

هیچ الزامی برای خرید همه وسایل سرویس خواب وجود ندارد. چون فضای اتاق خواب کوچک کم است و اتاق به‌صورت اشتراکی توسط دو نفر استفاده می‌شود بهتر است وسایل ضروری خریداری شده و از خرید وسایل اضافی و غیرضروری خودداری شود. طبق اصول فنگ‌شویی نیز اتاق‌های ساده‌تر و خلوت‌تر بهتر هستند و افراد در آن‌ها نیز احساس بهتر دارند؛ بنابراین توصیه اکید ما این است که افراد در هنگام خرید سرویس خواب به سراغ اجزای ضروری و موردنیاز خود بروند. همچنین سعی کنند برای چیدمان بهتر اتاق‌خواب کوچک وسایلی بخرند که ابعاد کمتر و کاربری بیشتر دارند. در صورت امکان اشخاص می‌توانند به‌جای خرید دو کنسول، یک کنسول خریداری کرده و هم‌زمان از آن استفاده کنند.

کوسن و روتختی

در چیدمان تخت‌های اتاق‌های کوچک انتخاب روتختی و کوسن مناسب از تأثیر شگرفی برخوردار است. بهتر است به جهت زیبایی و هماهنگی بیشتر و صرفه‌جویی در هزینه از روتختی‌ها دورو و طرح‌های ساده استفاده شود. روتختی‌های دارای طرح‌های شلوغ، اتاق را کوچک و نامنظم نشان می‌دهد.

هنگام خرید کوسن جهت تخت خواب نیز بهتر است طرح‌های ساده انتخاب شود. همچنین چون قرار است افراد از فضای موجود حداکثر استفاده را نمایند، پیشنهاد ما این است که در خرید کوسن زیاده‌روی نشود و برای هر تخت نهایتاً ۲ یا ۳ کوسن خریداری شود.

اکسسوری

استفاده به‌جا و به‌اندازه از اکسسوری‌های مختلف در بهتر شدن چیدمان اتاق خواب‌های کوچک تأثیر بسیاری دارد. مثلاً، گاهی افزودن یک اکسسوری مانند شال مبل تخت خواب را زیباتر و چیدمان اتاق خواب را بهتر می‌کند. فقط به خاطر داشته باشید در استفاده از این اکسسوری‌ها زیاده‌روی نکنید؛ زیرا اغراق در استفاده از این وسایل سبب بی‌نظم شدن اتاق خواب می‌گردد. ضمناً بهتر است این اکسسوری به‌صورت قرینه و برای هر دو تخت استفاده شود.

در چیدمان اتاق‌های کوچک از تأثیر آیینه در بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضای موجود غافل نشود و در صورت امکان حتماً در بخشی از اتاق آینه قرار دهید.

چیدمان اتاق خواب با دو تخت

در پایان

مطالب بیان شده در بالا اصول کلی جهت چیدمان اتاق خواب کوچک با دو تخت بود. یقیناً اصول دیگری نیز وجود دارد، اما ذکر همه آن‌ها در این مقال امکان‌پذیر نبود. امیدواریم این مطالب بتواند به شما کمک کند اتاق خواب کوچک خود را به بهترین شکل ممکن دکور کرده و از تمامی فضای موجود بهره لازم را ببرید.

فراموش نکنید که برای چیدمان بهتر و زیباتر حتماً سرویس خواب باکیفیتی خریداری کنید. همچنین هنگام خرید، ضمن پایبندی به اصول بیان شده در بالا تخت ‌خوابی متناسب با بودجه و سلیقه خود خریداری نمایید. در چنین شرایطی است که از چیدمان اتاق خود لذت خواهید برد و در آنجا به آرامش می‌رسید. در صورت تمایل نیز می‌توانید با افراد خبره در زمینه چیدمان منزل نیز مشورت کرده و از ایده‌های آن‌ها بهره ببرید. از اینکه وقتان را در اختیار ما قرار دادید و تا پایان ما را همراهی کردید بینهایت سپاسگزاریم.

پسندها (1)

نظرات (0)