نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 2 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا در دوران بارداری می توان ایمپلنت دندان انجام داد ؟

1402/3/22 14:49
178 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

شرایط انجام ایمپلنت دندان در دوران بارداری کدامند؟ توصیه های متخصصان در مورد ایمپلنت دندان و بارداری چیست؟ اهمیت رژیم غذایی و اقداماتی که در صورت درمان دندان در این دوران باید انجام شود، چقدر است؟ برای یافتن پاسخ پرسش های خود در این زمینه با ما همراه باشید.

مطالعات بالینی-علمی تمایل بیشتر به ایجاد پاتولوژی های دهان مانند پوسیدگی، التهاب لثه و پریودنتیت را در زنان باردار تایید می کند. به این دلایل، ترویج سبک زندگی صحیح که بتواند وضعیت سلامت دهان و دندان را در زنان باردار بهبود بخشد، بسیار مهم است. بنابراین لازم است ادله صحیحی در مورد انواع درمان های دندانی ارائه شود که می توان آنها را انجام داد یا باید از آنها اجتناب کرد.

ایمپلنت و بارداری

سازگاری های سیستمیک در دوران بارداری

تغییرات هورمونی، عروقی و ایمونولوژیکی مرتبط با بارداری می‌تواند در سطح بافت‌های لثه، پاسخ التهابی متفاوتی را در مقایسه با بیماری که در وضعیت عادی قرار دارد، ایجاد کند. در این دوران، همه چیز تغییر می کند و یک سری سازگاری های سیستمیک در بدن زن رخ می دهد. تغییرات هورمونی حضور باکتری ها را افزایش می دهد و می تواند باعث تغییر پاسخ ایمنی بدن شود. سطوح بالای استروژن در بارداری باعث ایجاد تغییراتی در مخاط دهان می شوند. در نتیجه پاسخ لثه، می تواند در مقایسه با هنجار تغییر کند.

مراقبت از دندان: نحوه انجام ایمپلنت در دوران بارداری

مراقبت از دندان به روش های مختلف در دوران بارداری بی خطر و موثر است، اما باید به تهاجمی بودن آن توجه زیادی داشته باشید. بنابراین هیچ دلیلی برای به تعویق انداختن مراقبت های معمول دندان در این دوران وجود ندارد. نکته مهم این است که با رعایت دقیق برخی اقدامات احتیاطی ایمن عمل کنید. تغییرات هورمونی خود به بهداشت دهان و دندان بهتر و مراقبت بیشتری نیاز دارند. معاینات دندانپزشکی منظم در این دوران توصیه می شوند و مانند همیشه، پیشگیری نقش کلیدی در جلوگیری از آسیب های دهان و دندان ایفا می کند.

ایمپلنت دندان

با این حال در مورد موضوع ایمپلنت دندان و بارداری دقت داشته باشید که در سه ماهه اول، دندان درمانی باید بطور قطعی محدود شود. تکنیک های تهاجمی ممکن است خطر را برای جنین افزایش دهد. درمان‌های ساده را می‌توان برای سه ماهه دوم با اتخاذ برنامه‌های درمانی مناسب برنامه‌ریزی کرد. این برنامه ها می‌توانند وضعیت بیمار را با تغییرات مکرر موقعیت تضمین کنند.

در مورد موضوع ایمپلنت دندان و بارداری توجه داشته باشید که در زنان باردار، شروع سه ماهه دوم امن ترین دوره برای انجام هر روش درمانی دندانپزشکی است. زیرا خطر سقط جنین در این دوران کمتر از سه ماهه اول است و می توان درمان های مختلف را به راحتی انجام داد. پس از سه ماهه دوم نیز در مدت کوتاهی اندازه رحم افزایش می یابد و باعث ایجاد ناراحتی می شود. پس بهترین زمان برای دریافت خدمات دندانپزشکی در دوران بارداری همان سه ماهه دوم است. با این حال همیشه باید در نظر داشت که استرس، اضطراب و درد می تواند هم به مادر و هم به کودک آسیب برساند. پس درمان های گسترده یا پیچیده مانند جراحی ترجیحا باید تا پایان بارداری به تعویق بیفتند.

ایمپلنت دندان و بارداری: آیا انجام ایمپلنت در دوران بارداری توصیه می شود؟

به لطف استفاده از تکنیک های مناسب و به روز شده، ایمپلنتولوژی دندان به شما این امکان را می دهد که لبخند خود را به روشی ایمن بهبود بخشید. اما در این مورد نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه بیشتری شود.

یکی از این موارد قطعا انجام ایمپلنت دندان در بارداری است. قبل از هر چیز باید تاکید کرد که هر مشکلی در این مورد باید توسط دندانپزشک متخصص مورد ارزیابی قرار گیرد. دندانپزشک هم ماهیت مشکل و هم جدی بودن آن را ارزیابی می کند، اما مهمتر از همه آن است که اگر واقعاً چنین باشد باید مداخله انجام شود یا خیر؟ درمان بیماران باردار به روش ایمپلنتولوژی در ایمنی کامل امکان پذیر است، فقط اقدامات احتیاطی کوچکی در این مورد لازم می باشد. به طور کلی پیشنهاد می شود ایمپلنت دندان خود را بعد از زایمان انجام دهید.

انجام ایمپلنت دندان در بارداری در مواقع اضطرار

به طور کلی توصیه می شود که درمان ایمپلنت دندان در بارداری را تنها زمانی انجام دهید که وضعیت بالینی بیمار پیچیده باشد یا بیمار در معرض خطرات عفونت باشد. اگر مشکل خاصی وجود ندارد، توصیه می شود تا پایان بارداری منتظر بمانید تا از انجام عمل هایی که ممکن است نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس یا استفاده از داروهای مضر مانند ضد التهاب ها و برخی آنتی بیوتیک ها داشته باشند، خودداری کنید. بنابراین انجام ایمپلنت دندان به خودی خود خطری را ایجاد نمی کند، حتی برای زنان باردار. با این حال هر خانم بارداری مشکلات خاص خود را دارد و باید در هر شرایطی به طور منحصر به فرد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. در این مورد از متخصص زنان مورد اعتماد خود برای آگاهی از خطرات و انجام هر گونه درمان دندانی مشاوره بخواهید.

در صورتی که می خواهید ایمپلنت دندان انجام دهید و مشاوره رایگان دریافت کنید می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86 )  دیدن فرمایید. در این صفحه می توانید با هزینه انواع ایمپلنت دندان آشنا شوید و هزینه آن را به صورت اقساطی پرداخت فرمایید.

شما از طریق رعایت بهداشت دهان و دندان صحیح و رژیم غذایی مناسب، به لطف بررسی های دوره ای مرتب در دوران بارداری، از استفاده از ایمپلنتولوژی دندان جلوگیری خواهید کرد. در صورت عدم لزوم، از مداخلات تهاجمی بیشتر خودداری کرده و امکان مدیریت کم کم مشکل را تضمین خواهید کرد. پس از بارداری به سرعت و با خیال راحت می توانید اقدام به کاشت ایمپلنت های دندانی کنید.

بیشتر بخوانید :

https://www.efp.org/for-patients/dental-implants/dental-implants-explained

پسندها (2)

نظرات (0)