نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید قرص کلاژن ساز برای جوانسازی صورت

1401/11/12 8:57
518 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

کلاژن برای صورت

کلاژن، پروتئینی است که در بافت‌های بدن شما یافت می‌شود و می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی سفت و براق داشته باشید. ولی از آنجایی که با افزایش سن، کلاژن پوست شروع به کاهش می کند و سرعت بازسازی به طور چشمگیری کاهش می یابد، نیاز است، از مکمل های کلاژن استفاده کنید.

این فرآیند، می تواند از سن 25 سالگی شروع شود اما بطورکلی در سن 40 سالگی به بعد تولید کلاژن 25 درصد کم می شود. نکته قابل توجه در این است که با وجود تعدادی از برندهای مختلف در بازار، خرید این محصول بسته به نیاز خود، کار سختی است. از این رو ما در این مقاله تصمیم گرفتیم، به شما کمک کنیم تا بسته به بودجه و پوست خود،کلاژن مناسب خود تهیه کنید.

کلاژن چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

در حقیقت کلاژن، نوعی پروتئین است که به‌ عنوان فراوان‌ترین پروتئین ساختاری در حیوانات، شناخته شده و باعث ساختار سلول‌ها و بافت‌های شما می شود. ۲۸ نوع کلاژن شناخته شده وجود دارد که نوع یک آن، 90 درصد از کلاژن موجود در بدن انسان را تشکیل می‌دهد. کلاژن در بافت همبند، پوست، تاندون‌ها، استخوان‌ها و غضروف، یافت شده و  اغلب به ‌عنوان، مکمل مانند پودرهای کلاژن، قرص‌ها یا مایع، فروخته می شود.

این پروتئین ضروری، نقش مؤثری در حفظ ساختار پوست و جوانسازی افراد دارد. به همین دلیل، افراد متعددی برای حفظ رطوبت و شادابی پوست خود، از قرص‌های کلاژن، استفاده می‌کنند.

فواید کلاژن برای پوست چیست؟

فواید کلاژن برای پوست

با افزایش سن، بدن شما کلاژن کمتری تولید کرده و در نتیجه، پروتئینی که در بدن خود، ذخیره دارید، سریع‌تر تجزیه می‌شود. کلاژنی که در سنین بالا تولید می‌شود نیز، نسبت به دوران جوانی از کیفیت پایین‌تری برخوردار است. در زنان یائسه، این عمل به میزان قابل‌توجهی، کاهش می‌یابد و این امر، پس از ۶۰ سالگی، مسئله‌ای طبیعی است.

عملکرد اصلی آن، ایجاد ساختار، قدرت و پشتیبانی، برای کل بدن است و فواید بسیاری برای پوست صورت دارد. کلاژن به ایجاد فیبروبلاست در درم یا لایه میانی پوست کمک کرده و باعث ایجاد سلول‌های جدید در سطح پوست می‌شود. همچنین، در جایگزینی سلول‌های مرده پوست نیز، نقش مؤثری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با منابع طبیعی کلاژن، مقاله 12 منبع طبیعی کلاژن را از سایت شما نیوز مطالعه نمایید.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که اشعه ماورا بنفش خورشید، کلاژن را تجزیه می‌کند؛ بنابراین، استفاده از ضد‌آفتاب، به‌صورت روزانه، امری ضروری است. خوردن غذاهای غنی از آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزی‌ها نیز، می‌تواند از تجزیه کلاژن، جلوگیری کند.

راهنمای خرید قرص کلاژن ساز

قرص کلاژن ساز برای جوانسازی صورت

زمانی که قصد خرید قرص کلاژن را دارید، چند سؤال مهم، برای شما مطرح می‌شود. این سؤالات می‌توانند شامل این موارد باشند: کدام مارک قرص کلاژن ساز بهتر است؟ کدام شکل یا نوع قرص کلاژن ساز را باید بخرم؟ در ادامه، به نکاتی اشاره می‌کنیم که می‌توانید، با اطلاع از آن‌ها، بهترین نوع قرص کلاژن ساز را بسته به نیاز خود، خریداری کنید.

1. منبع کلاژن

منبعی که قرص کلاژن ساز از آن، ساخته می‌شود، اهمیت بسیاری دارد. مکمل‌های کلاژن را می‌توان از منابع حیوانی یا دریایی، تهیه کرد. پروتئین دریایی استخراج شده از ماهی، بسیار گران‌تر از کلاژن حیوانی است؛ زیرا ساختار اسید آمینه و اندازه مولکولی کوچک آن، باعث می‌شود، هضم، جذب و پخش آن در سراسر بدن، آسان شود. این بدان معناست که با خرید این کلاژن، تأثیر بیشتری را خواهید دید.

2. نوع مناسب کلاژن را انتخاب کنید

وجود کلاژن، برای پوست، مو و ناخن، امری حیاتی است؛ زیرا پوست را سالم نگه داشته و به بهبود درخشندگی مو و کیفیت ناخن‌ها کمک می‌کند. کلاژن، علاوه بر پوست، برای استخوان‌ها و مفاصل نیز، مفید است.

این پروتئین، به تسکین درد و سفتی مفاصل کمک کرده و استخوان‌ها را تقویت می‌کند؛ بنابراین، تصمیم‌گیری در خصوص نوع مناسب کلاژن، تأثیر بسزایی در میزان اثر بخشی آن دارد. سعی کنید، در زمان خرید قرص کلاژن ساز، اطلاعات کافی را در این زمینه کسب کنید.

3. مواد تشکیل‌دهنده

قرص‌های کلاژن ساز در فرمول‌های مختلف با مواد و ویتامین‌های مناسب، عرضه می‌شوند. مصرف مکمل کلاژن حاوی بیوتین و ویتامین C، می‌تواند برای پوست شما معجزه کند. همچنین، کلاژن ترکیب شده با گلوکز امین به تسکین درد مفاصل و حفظ سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر موارد گفته شده، کلاژن تاثیرات بیشتری بر بدن و سلامت انسان دارد. از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله 7 فایده کلاژن برای سلامتی را مطالعه و با اطلاعات کامل تر و اطمینان بیشتر به خرید این محصول اقدام نمایید.

عوارض قرص کلاژن سازی

کلاژن

مصرف کلاژن، مزایای خاص خود را دارد؛ اما برخی از افراد، ممکن است به دلایل مختلفی همچون عدم تحمل کلاژن و استفاده دوز نادرست، دچار عوارض جانبی شوند. از این رو، توصیه می‌شود که مصرف مکمل خود را به‌ دقت کنترل کنید؛ زیرا مصرف بیش از حد آن، اغلب باعث واکنش‌های خفیف می‌شود.

این عوارض جانبی به‌ صورت علائم بالینی، ظاهر می‌شوند که به بهترین وجه آن توسط پزشک، تشخیص داده می‌شود. با این‌حال، این علائم از فردی به فرد دیگر متفاوت است و می‌تواند، موارد زیر را تحت‌تأثیر قرار دهد :

1. پوست

علائم بالینی ناشی از مصرف بیش از اندازه قرص‌های کلاژن ساز شامل: بثورات پوستی، آکنه و التهاب عمومی پوست است. این عوارض، می تواند به دلیل حساسیت به کلاژن، افزودنی‌های شیمیایی در مکمل‌های کلاژن ساز و منابع طبیعی آلوده کلاژن باشد.

2. کبد

ناراحتی کبد نیز، یکی از عوارض جانبی کلاژن سازهاست که ناشی از تجمع بیش از حد کلاژن نوع یک در بافت کبد است. مصرف این قرص، می‌تواند وضعیت کبد شما را بدتر کند؛ زیرا فیبروز کنترل نشده کبد، به ‌تدریج منجر به سرطان کبد می‌شود.

3. کلیه‌ها

کلاژن می‌تواند، باعث ایجاد سنگ کلیه شود؛ زیرا هیدروکسی پرولین، یک اسیدآمینه ضروری در کلاژن است که به طور معمول، توسط کلیه‌ها جذب می‌شود. این اسیدآمینه، محرکی برای به ‌وجود آمدن سنگ کلیه است.

4. گوارش

مشکلات گوارشی نیز، می‌تواند به‌عنوان یک عارضه جانبی مصرف کلاژن، رخ دهد. برخی از علائمی که ممکن است تجربه کنید شامل: اسهال، یبوست، سوزش سر دل و همچنین، نفخ و کم ‌اشتهایی است. وجود افزودنی‌های شیمیایی در قرص‌های کلاژن ساز، یکی از عوامل اصلی بروز این موارد است.

با توجه به موارد گفته شده، اگر شما نوع درستی از قرص کلاژن را بسته به بدن خود و با کیفیت بالا تهیه کنید، دچار این مشکلات نمی شوید.

بهترین قرص‌های کلاژن ساز

برندهای متفاوتی انواع مختلفی از قرص کلاژن ساز را تولید و وارد بازارهای مصرفی می‌کنند. یکی از این برندهای بسیار مشهور که انواع مختلفی از قرص های کلاژن ساز را تولید می‌کند، برند فوراور است. محصولات فوراور یک برند آمریکایی است و تمام تلاش خود را کرده تا با استفاده از مواد اولیه مرغوب، بهترین مکمل های کلاژن را تولید کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فروشگاه اینترنتی فوراورکالا، خرید قرص کلاژن ساز و محصولات پوستی لینک زیر را کلیک کنید.

https://www.foreverkala.com/blog/best-collagen-supplement

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)