نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا عمل جراحی پلک درد دارد؟

1401/7/2 12:02
2,204 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آیا عمل جراحی پلک درد دارد؟

اغلب متقاضیان بلفاروپلاستی اطلاعات دقیقی در مورد نحوه انجام این عمل ندارند و تنها به لیفت و رفع پف پلک خود توجه می‌کنند. باید بدانید پس از بررسی‌های لازم و  با توجه به شرایط بدنی شما، جراح مناسب‌ترین روش برای بلفاروپلاستی را انتخاب می‌کند.

برای انجام این عمل می‌توان از دارو‌های بیهوشی یا بی‌حسی موضعی استفاده کرد. زمانی که اسم عمل‌های زیبایی به گوش می‌خورد اولین فکری که به ذهن می‌رسد این است که میزان درد بعد از عمل چقدر است و آیا می‌توان آن را تحمل کرد؟ اگر این سؤال ذهن شما را درگیر کرده با ما همراه باشید.

میزان درد بلفاروپلاستی

هدف اصلی انجام بلفاروپلاستی حذف توده چربی در ناحیه پلک و درمان افتادگی آن است. برای اینکه متقاضی هیچ دردی در حین عمل حس نکند، استفاده از برخی دارو‌ها الزامی است. در عمل بلفاروپلاستی جراح می‌تواند از سه روش مختلف استفاده کند که عبارت است از: بی‌حسی موضعی، بیهوشی کامل و نیمه بیهوشی. انتخاب روش جراحی به شرایط جسمی متقاضی و تشخیص پزشک وابسته است. البته در اکثر مواقع از روش بی حسی موضعی استفاده می شود.

پس شما در حین عمل کاملاً تحت تاثیر داروهای بی حسی هستید و هیچ دردی احساس نخواهید کرد. بعد از عمل ممکن است کمی درد داشته باشید که شدت درد و مدت ماندگاری آن در افراد مختلف متفاوت است. زیرا شرایط فیزیولوژیکی و آستانه تحمل افراد مختلف با یکدیگر فرق دارد. در همه موارد پزشک برای تسکین درد‌های احتمالی بعد از جراحی دارو‌های مسکن تجویز می‌کند.

جراحی پلک با بی‌حسی موضعی

بسیاری از عمل‌های زیبایی با استفاده از دارو‌های بی‌حسی انجام می‌شود. البته جراحان استفاده از این روش را برای تمام متقاضیان مناسب نمی‌دانند. مواقعی که زیباجو به دارو‌های بیهوشی حساسیت داشته باشد، چاره‌ای جز استفاده از این روش باقی نمی‌ماند. جراحان علاقه دارند عمل‌های زیبایی برای متقاضیان با حداقل درد همراه باشد. همین امر استفاده از دارو‌های بی‌حسی را الزامی می‌کند. عواملی مانند سن، جنسیت و وضعیت سلامتی بیمار در انتخاب دارو‌های بی‌حسی و دوز آن دخالت مستقیم دارند. برای افراد مبتلا به برخی مشکلات ژنتیکی استفاده از این دارو‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

جراحی پلک کامل

مزایای بلفاروپلاستی بدون دارو‌های بیهوشی

جراحی پلک علاوه بر جنبه زیبایی به‌عنوان یک عمل درمانی نیز شناخته می‌شود. اگر پزشک با توجه به شرایط شما استفاده از دارو‌های بی‌حسی برای بلفاروپلاستی را مناسب می‌داند، بهتر است با مزایای این روش آشنا شوید.

  • عدم واکنش آلرژیک به دارو‌های بیهوشی : در این روش تحت هیچ شرایطی از دارو‌های بیهوشی استفاده نمی‌شود. پس متقاضی هیچ واکنشی به این دارو‌ها نشان نمی‌دهد و علائم حساسیت در او بروز نخواهد کرد. همچنین سرعت انجام عمل بالاتر رفته و احتمال بروز سرگیجه، استفراغ و تهوع بعد از عمل به صفر می‌رسد.
  • کاهش دوره نقاهت : دوره نقاهت جراحی با استفاده از دارو‌های بی‌حسی در مقایسه با روش بیهوشی کوتاه‌تر است. درد، تورم و کبودی ناشی از جراحی پلک در این روش زودتر خوب می‌شود.
  • شادابی و جوانسازی چهره : هدف اصلی بلفاروپلاستی لیفت پلک‌ها و حذف توده چربی در این ناحیه است. استفاده از دارو‌های بی‌حسی از طریق کاهش دوره نقاهت در مدت زمانی کوتاه‌تر شما را به هدف اصلیتان می‌رساند.

دوره نقاهت جراحی پلک با دارو‌های بی‌حسی

همان‌طور که اشاره کردیم دوره نقاهت جراحی با دارو‌های بی‌حسی در مقایسه با روش بیهوشی عمومی بسیار کوتاه‌تر است. اما در حالت کلی روند بهبودی این جراحی بسیار ساده و آسان است. دوره نقاهت این عمل ممکن است حدود یک هفته طول بکشد. علائمی مانند کبودی، تورم، تاری دید، خشکی چشم و غیره در این دوره کاملاً طبیعی است. این حالت‌ها کاملاً موقتی بوده و به مرور رفع می‌شود. اگر جراح از بخیه غیرجذبی استفاده کند، پس از اتمام دوره هفت روزه باید برای کشیدن بخیه‌ها اقدام کنید. کبودی‌ها نیز در پایان این دوره کاملاً برطرف می‌شود.

اما رفع تورم ناشی از جراحی به دوره زمانی بیشتری نیاز خواهد داشت. دشواری دوره نقاهت در جراحی پلک بالا و پایین با یکدیگر متفاوت است. باید بدانید طول دوره نقاهت برای افرادی که جراحی پلک بالا و پایین را به صورت همزمان انجام داده‌اند، بیشتر خواهد بود. دستورالعمل‌های مراقبتی آنها نیز با سایر افراد متفاوت است.

بررسی نتایج جراحی با بیهوشی کامل و بی‌حسی

در هر دو روش بعد از عمل برای تسکین درد‌ها و کاهش تورم استفاده از مرطوب‌کننده و کمپرس یخ بسیار مفید خواهد بود. عوارض بلفاروپلاستی بعد از عمل در هر دو حالت کاملاً یکسان است. اما مدت زمان بهبودی در روش بی‌حسی کوتاه‌تر خواهد بود. تفاوت آشکاری بین نتیجه نهایی در این دو روش وجود ندارد. زیرا نتیجه عمل به مهارت جراح، استریل بودن تجهیزات اتاق عمل و رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی وابسته است.

اگر در انتخاب جراح به‌درستی عمل کرده‌اید و دستورالعمل‌های مراقبتی را با توجه به دستور پزشک انجام داده‌اید، نتیجه عمل عالی خواهد بود. مجددا تکرار می‌کنیم انتخاب روش جراحی دلیل برتری هر یک از این روش‌ها نسبت به روش دیگر نیست. انتخاب روش جراحی تنها با توجه به نیاز جسمی متقاضی و تشخیص جراح انجام می‌شود.

جراحی پلک بالا

مقایسه روش‌های جراحی بلفاروپلاستی

دارو‌های بی‌حسی موضعی در نقطه خاصی از بدن استفاده می‌شوند. بی‌حسی این ناحیه کاملاً موقتی بوده و در این مدت متقاضی هیچ دردی احساس نمی‌کند. با توجه به نیاز متقاضی، پلک بالا یا پایین با تزریق دوز مناسبی از دارو در تمام طول عمل بی‌حس خواهد شد.

روش دیگری برای بیهوشی وجود دارد که در این روش جراح از طریق دهان بیهوشی را انجام می‌دهد. زیباجو در حالت نیمه بیهوش قرار دارد و به محرک‌های صوتی واکنش نشان می‌دهد. این روش می‌تواند جایگزین مقرون‌به‌صرفه و بسیار ایمنی برای بیهوشی کامل باشد.

در روش بیهوشی عمومی متقاضی کاملاً در خواب است و هیچ درد یا صدایی حس نمی‌کند. پاسخ به محرک‌های صوتی و محیطی در این روش وجود ندارد. البته این روش می‌تواند ریسک واکنش آلرژیک به دارو را افزایش دهد. همچنین دوره نقاهت نسبتاً طولانی‌تری دارد. این روش معمولاً زمانی انجام می‌شود که بیمار هیچ حساسیتی به دارو‌های بیهوشی نداشته باشد.

برای انتخاب روش مناسب، جراح در جلسه مشاوره هر سه مورد را برای شما توضیح می‌دهد. سپس از شما می‌خواهد که روش مناسب را انتخاب کنید. در نهایت، جراح با بررسی سوابق پزشکی و شرایط فیزیولوژیکی بدن شما، بهترین روش را انتخاب خواهد کرد.

کلینیک خانه سفید به شما توصیه می‌کند اگر در مرحله انتخاب کلینیک و جراح عملکرد خوبی داشته‌اید، انتخاب روش بلفاروپلاستی را به پزشک واگذار کنید. بدون تردید تجربه و دانش او برای انتخاب روش مناسب جراحی کافی است.

استفاده از بی‌حسی موضعی برای بلفاروپلاستی امکان‌پذیر است؟

بله. با تشخیص جراح و برای افراد مبتلا به حساسیت‌های دارویی یا برخی اختلالات ژنتیکی استفاده از این روش بهترین گزینه است.

آیا بلفاروپلاستی در افزایش دید افراد مؤثر است؟

در مواردی که افتادگی پلک سبب کاهش میدان دید شده انجام این جراحی می‌تواند مشکلات بینایی شما را درمان کند.

آیا بعد از این جراحی آثار بخیه روی چشم باقی خواهد ماند؟

اگر در انتخاب جراح دقت کرده باشید، مطمئناً هیچ جای زخمی پس از اتمام دوره نقاهت روی پلک باقی نخواهد ماند.

امکان انجام عمل بلفاروپلاستی و لیفت ابرو به‌صورت همزمان وجود دارد؟

در صورتی که پزشک انجام این دو عمل را برای زیباجو ضروری بداند، امکان انجام همزمان آنها وجود دارد.

جراحی پلک چقدر طول می‌کشد؟

مدت انجام این عمل در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی افراد به جراحی هر دو پلک نیاز دارند. در برخی موارد افتادگی پلک و حجم توده چربی این ناحیه نسبتاً زیاد است. این موارد بر کاهش با افزایش زمان عمل تأثیر دارند. در حالت کلی برای انجام این عمل یک ساعت زمان نیاز دارید.

منبع : whcl.ir

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)