نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

جوانسازی پوست، از آرزو تا واقعیت!

1401/5/31 11:28
542 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

این مقاله بر اساس مصاحبه اختصاصی با دکتر آرمیتا آقاپور (پزشک پوست و مو) نگارش شده است.

یکی از راه های درمان چین و چروک صورت جوانسازی پوست می باشد. با افزایش سن، پوست افراد کلاژن و الاستین خود را از دست می دهد. روند پیری باعث می شود که پوست شما نازک و ضعیف تر شده و در برابر آسیب مقاومت کمتری داشته باشد. قرار گرفتن در معرض محیط های آلوده، کم ‌آبی و سموم می‌تواند صورت شما را در معرض چین و چروک‌ قرار دهد. چین و چروک ها بخشی طبیعی از روند پیری هستند.در ادامه، راه هایی را به شما توصیه خواهیم کرد تا از دچار شدن به هرگونه از این چین و چروک ها جلوگیری کنید و یا حتی برای همیشه با آنها خداحافظی کنید.

جوانسازی پوست، از آرزو تا واقعیت!

مهم ترین دلایل برای ایجاد چین و چروک در صورت

چین و چروک‌ های پوستی که بخشی طبیعی از روند پیری هستند، بیشتر در قسمت هایی از پوست که در معرض نور آفتاب است مانند صورت، گردن، دست‌ ها و ساعد ایجاد می‌شوند.اگرچه ژنتیک افراد عمدتاً ساختار و بافت پوست را تعیین می کند اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل مهم و اصلی در ایجاد چین و چروک است.آلاینده ها و سیگار کشیدن نیز در ایجاد چین و چروک نقش مهمی دارند.

پیشنهاد های دنیای زیبایی به شما

امروزه راه های زیادی برای جوانسازی پوست توسط متخصصین و پزشکان پیشنهاد و انجام می شود. اما از معروف ترین آنها که درواقع پیشنهاد دنیای زیبایی به شما است، می توان از مزوتراپی، مزوژل، تزریق بوتاکس، هایفوتراپی و میکرونیدلینگ نام برد.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس از معروف ترین و پرطرفدارترین راه های جوانسازی پوست است که بسیاری از سلبریتی های مشهور نیز از تزریق بوتاکس برای جوانسازی و رفع چین و چروک های صورت خود استفاده کرده اند.بوتاکس حاوی سم بوتولینوم (botulinum toxin A) می باشد و این سم در جوانسازی پوست بسیار موثر است. در واقع بوتاکس یک داروی تزریقی است که با فلج کردن عضلات هدف، و جلوگیری از حرکت آنها، باعث از بین بردن خطوط ایجاد شده بر روی پوست می شود.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت یکی از شناخته شده ترین راه های جوانسازی پوست است. مزوتراپی می تواند به سرعت پوست کدر و دارای چین و چروک را بهبود بخشیده و جوانسازی پوست را برای شما به راحتی انجام دهد.همچنین مزوتراپی می تواند به بهبود گردش خون کمک کند و به بدن برای دفع سموم نیز کمک کند. این درمان همچنین می تواند برای رفع هیپرپیگمانتاسیون، درمان آکنه، افزایش درخشش پوست و جوانسازی پوست نیز استفاده شود.

تزریق مزوژل

تزریق مزوژل

امروزه مزوژل یک روش درمانی بسیار جدید برای جوانسازی پوست محسوب می شود. این نوع روش یکی از بهترین درمان ها برای آسیب های پوستی می باشد. مزوژل روشی برای تحریک فیبروبلاست است. فیبروبلاست ها تاثیر قابل توجهی بر تولید الاستین، کلاژن و اسید هیالورونیک دارند. این سه مورد باعث شادابی پوست، درخشندگی پوست و زیبایی آن شده و به طور کلی موجب جوانسازی پوست شما می شود.  مزوژل ها حاوی هیالورونیک اسید، کوآنزیم، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی هستند که در فرآیند مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرند. مزوتراپی یک روش جوانسازی پوست است که از تزریق میکرو ویتامین ها، آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها و عصاره های گیاهی برای سفت کردن و جوانسازی پوست، بهبود کیفیت مو و همچنین حذف چربی های اضافی استفاده می کند.

هایفوتراپی

هایفوتراپی روشی است که از انرژی متمرکز فراصوت برای جوانسازی پوست افراد استفاده می کند.انرژی اولتراسوند موجود در دستگاه هایفوتراپی باعث می شود بافت پوستی به سرعت گرم شود. هایفوتراپی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. به طور کلی، این روش برای افراد بالای ۳۰ سال با چین و چروک های خفیف تا متوسط بهترین کاربرد را دارد.

افرادی که دارای پوست آسیب دیده ناشی از نور هستند ممکن است قبل از هایفوتراپی به چندین درمان دیگر برای جوانسازی پوست خود نیاز داشته باشند. همچنین افراد بسیار مسن کاندیدای مناسبی برای جوانسازی پوست از طریق هایفوتراپی نیستند. هایفوتراپی برای افراد مبتلا به عفونت و ضایعات پوستی، آکنه های شدید و ضایعات کیستیک که به دنبال جوانسازی پوست خود از طریق این روش هستند، توصیه نمی شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یک روش زیبایی کم خطر است که برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست از طریق تولید کلاژن استفاده می شود. این درمان همچنین به عنوان درمان القای کلاژن برای جوانسازی پوست نیز شناخته می شود. میکرونیدلینگ همچنین برای جوانسازی پوست می تواند به افرادی که به دنبال از بین بردن چین و چروک و زخم ناشی از آکنه هستند، کمک کند.

البته لازم است بدانید همراه با برخی از روش ‌های جوانسازی پوست مانند جراحی پلک و از بین بردن لکه‌ های ناشی از نور خورشید میکرونیدلینگ نیز استفاده می‌شود. علاوه بر این مطالعات مزایای میکرونیدلینگ را در تقویت رشد مو ثابت کرده اند.

کدام روش را انتخاب کنیم؟

روش های جوانسازی پوست عموما بدون جراحی، خونریزی و با کم ترین درد همراه با بی حسی انجام می شوند. پزشک متخصص با انجام معاینات تعیین خواهد کرد که آیا این گزینه ها برای جوانسازی پوست شما مناسب است یا خیر.

دکتر آرمیتا آقاپور متخصص پوست مو زیبایی

دکتر آرمیتا آقاپور با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه زیبایی و جوان سازی یکی از بهترین و شناخته شده ترین پزشکان زیبایی در تهران هستند.

برای اطلاع از راه های جوانسازی و هزینه ها به وبسایت دکتر آرمیتا آقاپور به نشانی زیر مراجعه فرمایید :

https://dr-aghapour.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)