نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 کتاب تخیلی برتر برای نوجوانان را بشناسید

1401/5/19 10:17
1,566 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

معرفی کتاب تخیلی برای نوجوانان

کتاب‌های تخیلی ما را به دنیایی می‌برند که امکان تحقق آن در دنیای واقعی حداقل در زمان حال وجود ندارد. از همین رو ژانر تخیلی یکی از محبوب‌ترین ژانرهای کتاب نوجوان است که طرفداران زیادی دارد. این محبوبیت باعث شده است که هر ساله کتاب‌های تخیلی بسیاری توسط ناشرین معتبر کشور منتشر ‌شود. کتاب‌های این ژانر تنوع بسیاری دارد و انتخاب کتابی که مورد علاقه ما باشد کار بسیار سختی است.

در این مقاله به معرفی 5 تا از بهترین رمان های نوجوان که جز پرفروش ترین کتاب های تخیلی جهان هستند، پرداختیم. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله به سادگی بتوانید لذت مطالعه یک کتاب تخیلی جذاب را تجربه کنید.

1)  کتاب دور دنیا در 80 روز، از پرفروش ترین کتاب های تخیلی جهان

به نظر شما سفر به دور دنیا در 80 روز ممکن است؟ شاید امروزه با وجود وسائل نقلیه متنوع، سفر به دور دنیا در 80 روز آسان باشد اما در سال 1873 این سفر رویدادی محال بود. این رویای محال اما توسط ژول ورن رنگ حقیقت پیدا کرد!

فیلاس فاگ مرد بدهکاری است که با دوستانش شرط می بندد تا این رویا را عملی کند. دقت در برنامه ریزی، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت، راز موفقیت سفر از لندن است به شرط آنکه آقای فاگ، تحتِ تعقیبِ یک کارآگاه سمج نباشد. ژول ورن زمانی که کتاب 80 دور روز دنیا را نوشت به هیچکدام از کشورهای داستانش سفر نکرده بود. تمام داستان‌ها و توصیفات او از کشورهای مختلف زایده تخیلات و برگرفته از مطالعات ژول ورن بودند.

توجه به جوایز کتاب، میزان تجدید چاپ و معرفی کتاب در نشریات معتبر می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب مناسب هنگام خرید کتاب های نوجوان باشد. کتاب دور دنیا در 80 روز ژول ورن یکی از این کتاب‌هاست. این کتاب سال‌هاست در سراسر دنیا جز پرفورش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های دنیا است و تاکنون بارها تجدید چاپ شده است.

کتاب دور دنیا در 80 روز از بهترین کتاب های تخیلی برای نوجوانان

2) مجموعه کتاب آرتمیس فاول از بهترین کتاب های  تخیلی و ماجراجویی برای نوجوانان

همه چیز از زمانی شروع شد که آرتمیس فاول 12 ساله فکر کرد تمام قوانین سرزمین اجنه را می داند. نوجوانی تبهکار که با گروگان گرفتن افسر نیروهای ویژه، خودش را درگیر ماجراهایی شیطانی و خلافکارانه کرد. متاسفانه آرتمیس نمی دانست که اجنه گاهی بر خلاف قوانین‌شان عمل می کنند و رازهایی دارند که هیچ کس نمی داند.

مجموعه 8 جلدی آرتمیس فاول به قلم اوئن کالفر در رابطه با بزرگ شدن پسری نابغه‌ و طمع‌کار است. طمع، اعتماد، تفاوت میان خوب و بد یا انتخاب میان عالی و شیطانی به شکلی جذاب در این مجموعه تخیلی در کنار هم آمده اند. نوجوانانی که عاشق ماجراجویی های خطرناک و چالش های پیچیده هستند از خواندن این کتاب تخیلی برای نوجوانان لذت می برند.

مجموعه آرتمیس فاول یکی از بهترین کتاب رمان تخیلی نوجوان است که خواندن آن را به تمام علاقمندان به ژانر ماجراجویی تخیلی توصیه می‌کنیم.

3) مجموعه کتاب قصر شگفت انگیز، یکی از بهترین کتاب های فانتزی برای نوجوانان

فرض کنید خانه تان یک موجود زنده است که نفس می کشد، برایتان تصمیم می گیرد و هر لحظه در حال تغییر است. احتمالاً ذوق زده می شوید اما مطئناً وقتی در راهروهای ناشناخته اش گیر افتادید، نظرتان عوض می شود. قصر درخشان واقع در قلمرو اسلین، با تمام کاخ های سلطنتی دنیا فرق دارد. نفس می کشد، جابه جا می شود و ناگهان تصمیم می گیرد تا شما را در اتاق هایش حبس کند، اما خانواده پادشاه تمام اسرارش را می دانند. مجموعه کتاب های قصر شگفت انگیز از بهترین کتاب های فانتزی برای نوجوانان است که مخاطبین را به خیال پردازی و ماجراجویی دعوت می کند. قصر شگفت انگیز در 5 جلد اثر جسیکا دی جرج، چهره ای دیگر از مفهوم دوستی و امید به همراه مسئولیت پذیری را نمایش می دهد. کتاب قصر شگفت انگیز از مجموعه کتاب های تخیلی برای نوجوانان دختر است که انتشارات پرتقال برای گروه سنی 12+ سال منتشر کرده است.

شما می‌توانید مجموعه کتاب قصر شگفت انگیز و همین‌طور انواع کتاب رمان نوجوان ماجراجویی را از سایت تخصصی کتاب کودک و نوجوان بادبادک تهیه کنید.

کتاب قصر شگفت انگیز از پرفروش ترین کتاب های تخیلی برای نوجوانان

4) مجموعه کتاب بچه محل نقاش ها، یکی از بهترین کتاب های علمی تخیلی برای نوجوانان

تنها کسی که  تا به حال موفق به سفر در زمان شده، دایی سامان است. دایی سامان در ایامی نوجوانی، وقتی که پسری 12-13 ساله بود، در تاریخ سفر کرد اما به کسی چیزی نگفت. حالا بعد از چندیدن سال، بچه ها با خواندن خاطراتش در این راز بزرگ شریک می شوند.

بچه محل نقاش ها اثر محمدرضا مزروقی نویسنده توانمند ایرانی است که از بهترین کتاب های علمی تخیلی برای نوجوانان است. این مجموعه جذاب و محبوب زندگی‌نامه 7 نقاش مشهور دنیا ار در قالب رمانی تخیلی بازگو می کند. سامان در جریان سفر در تاریخ با هفت نقاش بزرگ مثل پیکاسو، داوینچی یا میکل آنژ ملاقات کرده و مهم ترین مشاهداتش را برای آیندگان ثبت می کند.

مجموعه کتاب بچه محل نقاش ها در 7 جلد برای نوجوانان 12 تا 18 سال مناسب است و بی شک از بهترین رمان های تخیلی ایرانی برای نوجوانان نشر هوپا است که خیال‌پردازی و تاریخ را به هم پیوند می دهد.

5) مجموعه کتاب قصه های همیشگی، از پروفروش‌ترین کتاب‌های تخیلی نیویورک تایمز

الکس و کانر در سرزمین قصه ها به ملاقات شخصیت های داستانی می روند. ماجرا وقتی هیجان انگیز می شود که شخصیت های شرور برای نابودی دنیای افسانه ها نقشه می کشند. دوقلوها با ورود به سرزمین قصه های همیشگی در کنار سیندرلا، گربه چکمه چوش، شنل قرمزی، سه بچه خوک و کلی قهرمان خفن دیگر برای مبارزه آماده می شوند.

مجموعه قصه های همیشگی در 6 جلد به قلم کریس کالفر  است که در جز پرفروش ترین کتاب‌های تخیلی نوجوان نیویورک تایمز نیز قرار دارد. سفر در سرزمین قصه ها با کلی قهرمان افسانه ای که همه  آن‌ها را از کودکی می شناسیم بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

مجموعه قصر شگفت انگیز از بهترین کتاب های تخیلی برای نوجوانان

تهیه بهترین کتاب های تخیلی نوجوان از سایت تخصصی کتاب بادبادک

کتاب‌های تخیلی همواره از محبوب‌ترین رمان‌های منتشر شده برای نوجوانان و حتی بزرگسال بوده است. کتاب‌های ژانر تخیلی تنوع بسیاری دارد این کار انتخاب کتاب را بسیار سخت می‌کند. کتاب‌های این ژانر می‌تواند همراه با موضوعات تخیلی، ترسناک، ماجراجویی و ... همراه شود.

شما می‌توانید انواع رمان‌های تخیلی نوجوان را از سایت تخصصی کتاب بادبادک به آدرس badbaddak.ir تهیه کنید. همچنین امکان مشاوره با کارشناسان مجرب سایت بادبادک با شماره تماس 09016788666 از طریق تماس یا واتس‌اپ برای انتخاب بهترین کتاب‌های نوجوان با توجه به سلیقه شما وجود دارد.

پسندها (1)

نظرات (1)

سایهسایه
19 مرداد 01 13:10
هری پاتر یادتون رفت؟