نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

سریعترین روش برای مرتب کردن دندان ها چیست

1401/5/19 14:48
908 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

سریعترین روش برای مرتب کردن دندان ها چیست

سریع ترین روش برای صاف کردن دندان ها چیست؟ عجله کردن در هر کاری از مشخصه‌های بارز همه‌ی انسان‌هاست. و بسیاری از روش‌ها و وسایل برای سریع‌تر انجام شدن کارهای انسان‎ها ساخته شده است. علم دندان پزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

چه به دلایل مالی و هزینه ارتودنسی باشد و چه به دلایل زیبایی، بسیاری از افرادی که به فکر صاف‌ کردن دندان‌های خود هستند به این فکر می‌کنند که "سریع ترین روش برای صاف کردن دندان ها چیست؟"

هیچ راه بسیار سریعی برای این کار وجود ندارد اما عواملی وجود دارند که می‌توانند در درمان سریعتر نقش داشته باشند. اگر علاقه مند به شنیدن بیشتر در مورد بهترین و سریع‌ترین راه برای صاف کردن دندان‌های خود هستید، به خواندن ادامه دهید.

چگونه دندان‌های خود را صاف کنیم

حتی اگر کمی در مورد اینکه ارتودنتیست‌ها چگونه دندان ها را صاف می‌کنند و روش‌های استفاده شده مانند ارتودنسی دیمون می‌دانید، همیشه خوب است که از اصول اولیه شروع کنید. در اینجا دو نکته مهم در مورد صاف کردن دندان ها قبل از صحبت در مورد سریع ترین روش صاف کردن دندان آورده شده است.

1) به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید

همیشه باید به یک متخصص ارتودنسی عالی وآموزش دیده در مورد صاف‌کردن دندان‌ها مراجعه کنید. هم دندانپزشکان و هم ارتودنتیست‌ها آموزش‌های اولیه دانشکده دندانپزشکی را دارند. سپس ارتودنتیست ها به مدت دو سال دیگر به تحصیل خود ادامه می دهند تا در حرکت دندان‌ها متخصص شوند. ارتودنتیست‌ها متخصص صاف کردن دندان هستند و همه چیز را در مورد انواع بریس مانند ارتودنسی متحرک و ... می‌دانند.

2) بریس در مقابل INVISALIGN

دومین چیزی که در مورد صاف کردن دندان باید بدانید این است که دو وسیله اصلی وجود دارد: بریس های سیمی سنتی و اینویزیلاین (ارتودنسی نامرئی). هر دوی این اینها‌ به روشی مشابه عمل می‌کنند تا دندان‌ها را در یک راستا قرار دهند و شکاف‌ها را ببندند.

با بریس‌های سنتی، ارتودنتیست‌ها براکت‌های فلزی را روی دندان‌های شما می‌چسبانند و یک سیم فلزی از آن‌ها عبور می‌دهند. براکت‌ها و سیم تا زمانی که درمان شما کامل شود روی دندان‌های شما باقی می‌ماند مانند ارتودنسی دیمون.

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی یک دهانی شفاف و پلاستیکی است (اغلب به آن تراز یا سینی گفته می‌شود) که روی دندان های خود قرار می‌دهید. می توانید ارتودنسی نامرئی را هنگام غذا خوردن، نوشیدن یا مسواک زدن بردارید. اما برای بهترین نتیجه، توصیه می‌شود آنها را به مدت 20 تا 22 ساعت در روز استفاده کنید.

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی

مقایسه 4 گزینه صاف کردن سریع دندان

تعداد بسیار کمی از ما با دندان‌های صاف و بی عیب به دنیا می‌آییم. با این حال، با پیشرفت فن آوری باورنکردنی در دندانپزشکی، می توانید دندان های کج خود را اصلاح کنید و لبخندی زیبا و مطمئن داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای مشاوره صحیح با ارتودنتیست یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

متخصص ارتودنسی شما ضمن ارائه راهنمایی‌های حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه صاف کردن دندان‌های خود را انتخاب کنید. امروزه تعداد زیادی گزینه ارزان و کارآمد مانند ارتودنسی دیمون برای صاف کردن دندان وجود دارد.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که صاف کردن دندان ها تنها برای رفع نگرانی های زیبایی نیست. ممکن است دلایل مختلفی مانند فاصله بین دندان های شما داشته باشد. این شکاف می تواند خطر تراز نامناسب، درد فک، بیماری‌های پریودنتال و ... را افزایش دهد. همه این شرایط از علل اصلی پوسیدگی دندان و تجمع پلاک هستند.

گزینه‌های صاف کردن سریع دندان

1) بریس های فلزی

بریس های فلزی یکی از گزینه‌های محبوب صاف کردن دندان هستند و به طور جداگانه روی هر یک از دندان‌های شما متصل می شوند. با این حال، استفاده از آنها در کودکان رایج است. بسیاری از بزرگسالان نیز اکنون این روش ارزان و موثر را برای صاف کردن دندان های خود انتخاب می‌کنند. با این حال بعضی استفاده از ارتودنسی دیمون با کارایی بالاتر را ترجیح می‌دهند.

علاوه بر موثر بودن، بریس‌های فلزی مقرون به صرفه هستند. چارچوب بریس‌های فلزی در چند سال گذشته شاهد پیشرفت های عمده ای بوده است. آنها اکنون بسیار کوچکتر و راحت‌تر از قبل هستند. و حتی ارتودنسی نامرئی برای افرادی که با ظاهر ارتودنسی کنار نمی‌آیند ساخته شده است.

بریس های فلزی دندان

2) لومینیرها و روکش‌ها

اگر از پوشیدن بریس‌های فلزی به دلیل ظاهر نامناسب آن‌ها تردید دارید، روکش‌ها گزینه خوبی برای شما هستند. متخصص ارتودنسی شما روکش هایی را روی سطح دندان شما اعمال می‌کند که با پوسته‌های چینی طراحی شده است. روکش‌ها شکل دندان‌های نامرتب شما را تغییر نمی‌دهند، اما شکاف‌ها، سوراخ‌ها و سایر نواقص دندان‌های شما را پنهان می‌کنند.

لومینیرها نیز همین وظیفه را دارند که لبخند شما را بهبود بخشند. هر دو گزینه می‌توانند ناهماهنگی‌های جزئی را برطرف کنند، اما نمی‌توانند مشکلات دیگری مانند ناهماهنگی شدید و ... را مانند انواع ارتودنسی و حتی مثل ارتودنسی متحرک بهبود بخشند.

3) ترازهای نامرئی

سومین گزینه برای رفتن به شما، aligners نامرئی است. آنها کوچک، ارتودنسی متحرک و پلاستیکی هستند. برای دریافت الاینر جدید هر دو تا سه هفته یکبار به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنید. هر ارتودنسی نامرئی تراز کننده جدید دندان‌های شما را کمی به شکل درست خود نزدیک می‌کند.

با این حال، علیرغم داشتن حداقل ناراحتی و فرآیند صاف کردن آسان، الاینرهای ارتودنسی نامرئی، ناهماهنگی‌های شدید مانند دندان های پیچ خورده را درمان نمی‌کنند.

4) SNAP-ON SMILE

این یکی دیگر از لوازم متحرک و گزینه عالی و هزینه ارتودنسی بالا برای صاف کردن دندان است. دندانپزشک دستگاه را به صورت سفارشی بر روی دندان های موجود شما قرار می دهد و می‌توانید لبخندی بی‌عیب و نقص داشته باشید. این فرآیند نسبت به سایر روش‌های درمانی مانند ارتودنسی دیمون برای صاف کردن دندان‌ها کمتر تهاجمی، دردناک و هزینه ارتودنسی بالاست.

سخن پایانی

به طور کلی، اطلاعات بالا به شما در مقایسه گزینه‌های موجود کمک می‌کند. ترجیحاتتان و هزینه ارتودنسی خود را در نظر بگیرید. شاید ارتودنسی متحرک را مناسب خود بدانید. مطمئن شوید که ابتدا آنها را با متخصص ارتودنسی خود در میان بگذارید، زیرا این وظیفه آنهاست که پس از بررسی وضعیت دندان‌های شما مناسب‌ترین درمان صاف کردن دندان را برای شما پیشنهاد کنند. پیشنهاد ما به شما دکتر داودیان است برای آشنایی بهتر با روند ارتودنسی و کار ایشان می‌توانید به سایت میهن ارتو مراجعه کنید.

پسندها (2)

نظرات (0)