نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 26 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

عوارض وحشتناک تزریق بوتاکس چیست؟ آیا تزریق بوتاکس به صرفه است؟

1401/3/28 12:21
744 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در درجه اول به دلیل چین و چروک صورت انجام می شود. همچنین برای درمان بیماری هایی مانند اسپاسم گردن (دیستونی دهانه رحم)، تعریق بیش از حد (هیپرهیدروز)، مثانه بیش فعال و تنبلی چشم استفاده می شوند. تزریق بوتاکس همچنین ممکن است به پیشگیری از میگرن مزمن نیز کمک کند. در تزریق بوتاکس از سمی به نام onabotulinumtoxinA برای جلوگیری موقت از حرکت ماهیچه استفاده می شود. این سم توسط میکروبی تولید می شود که باعث بوتولیسم، نوعی مسمومیت غذایی می شود. بوتاکس اولین دارویی است که دارای سم بوتولینوم می باشد. تزریق بوتاکس برای رفع علائم پیری استفاده می شود. این درمان می تواند خطوط ریز و چین و چروک را در چندین ناحیه صورت شما صاف کند، از جمله :

  • ابرو
  • پیشانی
  • بینی
  • چشم (پای کلاغ)
  • لب
  • چانه
  • خط فک
  • گردن

تزریق بوتاکس

عوارض وحشتناک تزریق بوتاکس چیست؟ آیا تزریق بوتاکس به صرفه است؟ در این مقاله به طور کامل بررسی خواهیم کرد که آیا بوتاکس تزریق کنیم یا خیر.

چرا باید تزریق بوتاکس کنیم؟

هر بار که ابرو را بالا می‌آورید، لبخند می‌زنید یا گریه می‌کنید، ماهیچه‌های زیر صورتتان منقبض می‌شوند. این انقباضات عضلانی به شما این امکان را می دهد که حالت های مختلف صورت را ایجاد کنید و احساسات درونی خود را به طور فیزیکی آشکار کنید. متاسفانه این انقباضات چین و چروک ها را نیز بیشتر نمایان می کند. با گذشت زمان، چین و چروک ها و خطوط ریز به خطوط ثابت در صورت تبدیل می شوند.

اینجاست که بوتاکس وارد عمل می شود. تزریق بوتاکس حاوی موادی است که مانع از ارسال پیام اعصاب به عضلات صورت می شود تا از انقباض آنها جلوگیری کند. نتایج، چین و چروک های نرم تر و آرام تر و خطوط ظریف کمتر قابل مشاهده است. در حالی که بوتاکس می تواند به طور موقت ارتباط عصبی را مسدود کند،  از این رو اثرات آن به صورت دائمی نمی باشد. و پس از اینکه بدانیم چرا باید بوتاکس تزریق کنیم، با گذشت ماه ها پس از انجام درمان، متوجه بازگشت چین و چروک های قدیمی صورت خواهید شد. با این حال، با درمان منظم، چین و چروک کمتر مشخص می شود.

یکی از جنبه هایی که بر نتایج درمان بوتاکس شما تاثیر می گذارد، تعداد واحدهای استفاده شده است. اگر مقدار کمتری به ناحیه مورد نظر تزریق شود، نتایج به سرعت از بین خواهند رفت. این مورد نشان می دهد  که چرا همیشه بهتر است با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد مشورت کنید زیرا پزشک می تواند دوز مناسب را برای مناطق مورد نظر توصیه کند. در طول درمان اولیه، جراح با مقادیر دوز کم شروع می کند تا ببیند که درمان روی شما چقدر خوب عمل می کند. اگر پاسخ مثبت باشد، جراح ممکن است دوز را افزایش دهد.

به طور معمول، اثرات بوتاکس تا سه تا چهار ماه باقی می ماند. بنابراین، درمان توصیه شده هر سه تا چهار ماه یک بار است. با این وجود، اگر عضلات صورت شما کمتر انقباض کنند، دوره زمانی هر درمان ممکن است بیش از سه یا چهار ماه افزایش یابد. به همین دلیل، همکاری و مشاوره  با جراح برای ایجاد یک برنامه درمانی سفارشی ضروری است. همچنین ما باید موارد زیر را نیز در نظر بگیریم.

    1) تزریق بوتاکس زمانی که توسط متخصصان پزشکی انجام شود بی خطر است.
    2) این روش یک ابزار پزشکی مفید است که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.
    3) چین و چروک و سایر نیازهای آرایشی را هدف قرار می دهد.
    4) می توانید از بوتاکس به عنوان یک درمان جایگزین استفاده کنید.
    5) تزریق بوتاکس یک روش سریع و راحت است.

مزایا و معایب بوتاکس

بوتاکس یک روش زیبایی می باشد که می توانیم از آن استفاده کنیم و مزایا و معایبی نیز دارد که در زیر مزایا و معایبش را مورد بررسی قرار می دهیم.

روش سریع

درمان بوتاکس چیزی است که می توانید حتی زمانی که غذا می خورید آن را انجام دهید. کل این روش معمولا بیش از 10 دقیقه طول نمی کشد، که آن را به گزینه ای عالی برای کسانی که با برنامه فشرده دارند تبدیل می کند. همچنین مزیت اضافه دوره نقاهت  نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد فوراً به زندگی عادی خود بازگردید.

نتایج سریع

نتایج حاصل از درمان بوتاکس را می توان تقریباً آنی در نظر گرفت. همچنین نتایج مربوطه فرد به فرد متفاوت است، حداکثر نتایج معمولاً در عرض 2-3 روز تا یک هفته پس از تزریق قابل مشاهده است.

بوتاکس کم تهاجم است

درمان‌های بوتاکس منحصراً با تزریق سوزن‌های ظریف با نتایج تقریباً مشابه با لیفت صورت انجام می‌شود و آن را به یکی از کم‌تهاجمی‌ترین روش‌های زیبایی تبدیل می‌کند.

مقرون به صرفه

یک تزریق بوتاکس معمولاً بیش از چند صد دلار هزینه ندارد. در حالی که این ممکن است برای بسیاری به اندازه کافی پرهزینه به نظر برسد، درمان بوتاکس هنوز هم یکی از مقرون به صرفه ترین روش های زیبایی محسوب می شود.

عوارض و خطرات کمتر

تزریق صحیح بوتاکس به صورت به سایر قسمت های بدن سرایت نمی کند. این باعث می شود که آن را به طور قابل توجهی ایمن با کمترین خطر در نظر بگیریم. با این حال، مانند هر درمان پزشکی دیگری، ممکن است عوارض جانبی خاصی در ارتباط با بوتاکس نیز وجود داشته باشد. که اکثر آنها خفیف هستند و در عرض چند روز برطرف می شوند.

کاربردهای چند منظوره

بوتاکس در درجه اول هدفش زیبایی می باشد، اما طیف وسیعی از کاربردها برای این دارو در زمینه پزشکی وجود دارد. برخی از رایج‌ترین موارد استفاده شامل درمان میگرن مزمن، هیپرهیدروزیس یا تعریق بیش از حد، بی‌اختیاری مثانه، درد مرتبط با اختلالات TMJ و کاهش زخم های آکنه می باشد.

نتایج موقت

یکی از بهترین بخش های انجام بوتاکس این است که برای همیشه دوام نمی آورد. اگر نظر خود را در مورد این روش تغییر دادید یا از نتایج راضی نیستید، می توانید به سادگی صبر کنید تا بوتاکس به خورد عضلات رود.

معایب بوتاکس نیز به شرح زیر می باشد

نتایج موقت

یکی از جنبه های کلیدی بوتاکس که به عنوان مزیت درمان عمل می کند نیز می تواند یک نقطه ضعف بزرگ باشد. نتایج بوتاکس ماهیت موقتی دارد و تنها بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. در این صورت بیمار باید مراجعاتی در این خصوص داشته باشد.

درد و کبودی

تزریق بوتاکس به طور کلی دردناک تلقی نمی شود. با این حال، برخی از بیماران ممکن است مقداری درد و حتی گاهی اوقات کبودی را در محل تزریق تجربه کنند. درد فقط در زمان تجویز رخ می دهد و کبودی ممکن است فقط یک یا دو روز طول بکشد.

افزایش تحمل بیمار

از آنجایی که بوتاکس نیاز به تزریق مکرر دارد، اثربخشی آن می تواند با گذشت زمان کاهش یابد. بیماران ممکن است مقداری تحمل نسبت به دارو داشته باشند، که ممکن است با افزایش تعداد درمان‌ها، برای دستیابی به نتایج مشابه، به دوز بالاتری از سم نیاز داشته باشند.

عوارض جانبی بالقوه

در این مورد اثبات شده است که  درمان های بوتاکس حداقل خطرات را به همراه دارد و گاهاً عوارض جانبی آن معمولاً در عرض 24 تا 48 ساعت از بین می رود. اما برخی از بیماران ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که می تواند برای هفته ها ادامه یابد. این موارد می تواند شامل افتادگی پلک، سردرد، گردن درد، حالت تهوع و غیره باشد. مواردی از واکنش های آلرژیک نیز وجود داشته است. بیمارانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند باید قبل از انجام بوتاکس اقدامات احتیاطی خاصی را انجام دهند.

عوارض بوتاکس

در خصوص عوارض بوتاکس می توان به موارد زیر اشاره کرد :

تزریق بوتاکس زمانی که توسط پزشک مجرب انجام شود نسبتاً بی خطر است. عوارض و عوارض احتمالی عبارتند از :

  • درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد با علائم شبیه آنفولانزا
  • افتادگی پلک یا ابروهای درهم رفته
  • خشکی چشم یا ریزش اشک زیاد

این امر بسیار بعید است اما ممکن است سم موجود در تزریق در بدن شما پخش شود. اگر ساعت ها تا هفته ها پس از دریافت بوتاکس متوجه هر یک از این اثرات شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید :

  • ضعف عضلانی
  • مشکلات بینایی
  • مشکل در صحبت کردن یا بلعیدن
  • مشکلات تنفسی
  • از دست دادن کنترل مثانه

.

کلام آخر

در این مقاله ما تزریق بوتاکس را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. نکته مهمی که در تزریق بوتاکس باید در نظر بگیریم این است که به متخصصی مراجعه کنیم که بتواند تمامی نیازهای ما را پوشش دهد. شما نیز اگر می خواهید اطلاعات کاملی در خصوص تزریق بوتاکس داشته باشید، این مقاله می تواند تمامی نیازهای شما را پوشش دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)