نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 22 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

درمان خانگی عفونت بانوان با راهکار کاملا گیاهی

1401/3/26 12:22
820 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بیشتر بانوان در طول زندگی ‌شان حداقل یک بار انواع عفونت های واژینال را تجربه می‌کنند. این عفونت ها گاها می توانند بسیار آزار دهنده باشند و درمان آنها به سختی صورت گیرد. چنانچه شما دلیل و عامل اصلی عفونت را بدانید می ‌توانید راهکارهای موثرتری برای درمان آن به کار بگیرید.

در این مقاله به انواع عفونت بانوان و راههای درمان آن ها می پردازیم و کلیه راهکارهای ارائه شده بر اساس مزاج شناسی در طب سنتی و کاملا گیاهی می باشند.

به گزارش کالا مال انواع عفونت های بانوان با دلایلی مخصوص به خود رویت می‌شوند و سه مدل از شایعترین عفونت هایی که ممکن است بانوان را درگیر کند به شرح زیر می باشند.

  • انگل های واژینال
  • عفونت قارچی واژینال
  • عفونت های باکتریایی

.

علائم و شناخت عفونت قارچی

عفونت قارچی شایعترین نوع عفونتی است که می‌توانید به آن مبتلا شوید. هنگامی که فضای رحم بیش از حد دارای رطوبت و همچنین سرد شدن طبع و مزاج باشد و یا به طور تخصصی تر می توان گفت خلط های بلغم و سودا به ناحیه تناسلی غلبه کنند و فونت های قارچی به وجود می آیند. در واقع سرد شدن بیش از حد به تکثیر قارچ ها کمک می کند. همین امر در خصوص رطوبت بیش از حد نیز صدق می کند.

برای جلوگیری از ابتلا به این عفونت ها باید ضمن شناخت مزاج خود از مصرف غذاهای با طبع سرد تا جای ممکن جلوگیری نمایید و یا مصرف سردیجات را با مصلح آنها صورت دهید. به عنوان مثال لبنیات دارای طبع سرد میباشند و چنانچه قصد مصرف شیر را دارید حتما به آن کمی عسل اضافه کنید. پرهیز از مصرف گوشت های با طبع سرد مانند گوشت مرغ و گوشت گوساله و گاو می تواند در اصلاح مزاج بسیار موثر باشد. زیرا یکی از قالب غذاهایی که ایرانی ها مصرف می کنند این نوع گوشت ها است.

همچنین دمنوش هایی مانند پونه کوهی می تواند جایگزین مناسبی برای چای به شمار می روند و مصرف روزانه ۲ دیوان دمنوش پونه کوهی هر 12 ساعت یکبار می‌تواند به رفع عفونت بسیار کمک کند.

علائم و شناخت عفونت قارچی

در کنار این موارد استفاده از داروهای گیاهی مانند ماریانا برای عفونت بسیار موثر هستند. زیرا حاوی ترکیبات با طبع گرم و خشک مانند جفت بلوط آویشن پونه بابونه و زاج سفید هستند که برای درمان سردی و رطوبت بسیار موثر هستند.

عفونت انگلی در بانوان

عفونت های انگلی معمولاً در اثر عدم رعایت بهداشت فردی منتقل می شوند. همچنین چنانچه خود فرد و یا شریک جنسی او نیز موارد مربوط به بهداشت فردی را به خوبی رعایت نکنند موارد ابتلا به عفونت های انگلی به وجود می آید. برای درمان این عفونت ها باید بهداشت فردی را رعایت کنید و خود فرد و و شریک جنسی همواره موهای ناحیه شرمگاهی را شیو کنند.

عفونت انگلی در بانوان

علاوه بر این استحمام پیش از انجام رابطه جنسی می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به این عفونت ها بسیار مفید باشد.

راهکار دیگری که برای جلوگیری از ابتلا به عفونت انگلی توصیه میشود تعویض مرتب لباس زیر می باشد. برای بانوان به صورت روزانه و برای آقایان به صورت یک روز در میان تعویض لباس زیر جزو الزامات به شمار می رود. همچنین لباس های زیر نخی به دلیل تردد بهتر جریان هوا جهت کاهش رطوبت ناحیه تناسلی بسیار موثر هستند.

چنانچه به این نوع عفونت ها مبتلا شده اید می توانید با نسخه کاملا گیاهی سرکه سیب نسبت به درمان آنها در مدت زمان ۲۰ روزه اقدام نمایید. کافیست تا یک تشت آب جوشیده هم دمای محیط را فراهم کرده و نصف لیوان سرکه سیب طبیعی را در آن مخلوط کنید. حال باید بمدت ۲۰ روز روزانه ۲۰ دقیقه داخل تشت بنشینید تا انگل ها از بین بروند. برای این نوع عفونت ها استفاده از ترکیبات ماریانا که فرمول آن ها را در بالا ذکر کردیم مفید نمی باشد.

عفونت های باکتریایی بانوان و راههای درمان آن با ترکیبات گیاهی و درمان خانگی

عفونت های باکتریایی معمولاً زمانی به وجود می‌آید که انتقال باکتری از طریق محیط های مشترک مانند استخر و یا حمام و جکوزی و یا استفاده از حوله و لباس زیر مشترک صورت گیرد. در این مواقع به دلیل شرایط مهیا جهت تکثیر این میکروبها غالبا ما به عفونت مبتلا می شویم. چنانچه بر اثر این موارد عفونت ها مبتلا شده اید استفاده از دمنوش پونه کوهی هر ۱۲ ساعت یکبار می ‌تواند در جهت درمان عفونت باکتری های بانوان بسیار مفید باشد. در طی دوره درمان اینگونه عفونت‌ها سعی کنید موارد بهداشتی و استفاده از محیط های مشترک را رعایت کنید. همچنین استحمام یک روز درمیان می تواند به شما بسیار کمک کند. درمان خانگی دیگر این عفونت ها استفاده از عسل است. روزانه ۵ سی سی عسل طبیعی را میتوانید با اپلیکاتور داخل واژن تزریق کنید و همانطور که میدانید عسل دارای ترکیبات بی نظیر در رفع عفونت می باشد.

نتیجه گیری

کلیه موارد گفته شده در این مقاله در راستای جلوگیری از عفونت و درمان های گیاهی مخصوص عفونت بانوان می باشد. چنانچه سبک زندگی خود را به خوبی تغییر دهید می توانید از ابتلا به عفونت ها تا جای ممکن جلوگیری کنید. رعایت بهداشت فردی، استحمام یک روز درمیان و تعویض مرتب لباس زیر و استفاده از لباس های زیر نخی از جمله مهم ‌ترین مواردی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند که به عفونت ها مبتلا نشوید. همچنین چنانچه به طور بیش از حد از مواد غذایی با طبع سرد و تر استفاده می کنید باید در مصرف آنها تجدید نظر نمایید. برای اطلاعات بیشتر می توانید لیست غذاهایی با طبع سرد و تر را در گوگل سرچ کنید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)