نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا باید در محیط‌های بسته ضدآفتاب بزنیم؟

1401/3/3 9:21
387 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بسیاری از مردم بر این باورند که استفاده از ضد آفتاب فقط مربوط به فصل تابستان آن هم زمانی است که قصد داریم برای انجام کارهای خود به بیرون از منزل برویم. در حالی که مراقبت از پوست در برابر مضرات نور خورشید نه‌تنها مختص فصل و محیط بیرون نیست؛ بلکه به محیط داخلی هم مربوط است. می‌دانیم کمی تعجب‌برانگیز است. به همین دلیل قصد داریم در ادامه نوشته به مضرات آفتاب و در ادامه نکات مراقبت پوست به کمک ضد آفتاب بپردازیم. همچنین چند برند معروف ضدآفتاب که بسیار پرطرفدار و محبوب است را معرفی کنیم. پس همراه ما باشید.

ضدآفتاب با کیفیت لافارر

دلایل استفاده از ضدآفتاب در محیط‌های بسته

بیش از 2 سال است که از همه‌گیری ویروس منحوس کرونا می‌گذرد. این بیماری باعث ایجاد تحولی شگرفت در عرصه شرایط کار افراد شد؛ به این صورت که بسیاری از افراد به واسطه رعایت فاصله اجتماعی و محدودشدن زمان حضور در فضاهای عمومی، مجبور شدند محیط کار خود را به خانه منتقل کنند و بیشتر روزهای خود را در خانه بگذرانند. حتی همین الان که این مقاله را می‌نویسیم، بسیاری از افراد به‌صورت دورکاری فعالیت‌های خود را پیش می‌برند و در گوشه‌ای از خانه رو به پنجره یا بالکن یا حیاط منزل خود نشسته‌اند و آنجا را به‌عنوان محل کار خود برگزیدند. غافل از آنکه نور خورشید با همه خوبی‌ها و بدی‌هایش از هر نقطه که بتواند، خود را به پوست افراد می‌رساند. با قسمت مفیدش که مشکلی نداریم؛ اما با مضرات آن چه کنیم؟ آیا چاره کار استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه است؟

در پاسخ به پرسش شما باید بگوییم، بله. حتی اگر تمام روز خود را در خانه یا محیط‌های بسته هستید، باید بدانید که پوست شما همانند قبل در معرض اشعه‌های مضر آفتاب قرار دارد. بنابراین این تصور که تنها باید بیرون از منزل از ضد آفتاب استفاده کنید را برای همیشه فراموش کنید و همین الان کرم ضدآفتابتان را بردارید. اگر هم تاکنون از این کرم با درصد اهمیت 100 استفاده نمی‌کردید، وقت آن رسیده است که دست در جیب مبارک برده و یک کرم ضدآفتاب خوب بخرید. آیا جویای دلیل این سخن ما هستید؟ در ادامه به دلیل علمی این گفته می‌‌پردازیم تا شما را برای استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه قانع کنیم.

1. ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVA)

طبق تحقیقاتی که بنیاد غیرانتفاعی سرطان پوست (The Skin Cancer Foundation) انجام داده است، اشعه ماورای بنفش این قدرت را دارد که ضمن از بین‌بردن خاصیت انعطاف‌پذیری پوست، نشانه‌هایی از پیری مانند چین و چروک را نیز ایجاد کند. به این صورت که نور UVA کلازن و بافت الاستیک را از بین می‌برد و همین موضوع باعث به‌وجودامدن چین و چروک پوست می‌شود. علاوه بر این، نقش مهمی در ایجاد سلول‌های سرطانی پوست ایفا می‌کند. نکته ترسناک درباره این شعه، این است که نور خورشید می‌تواند حتی از طریق پنجره‌ها و در هوای ابری نیز وارد پوست شود. درواقع تنها زمانی که در یک اتاق بدون پنجره باشید، می‌توانید از خطر نفوذ UVA بر پوستتان مصون بمانید. درنتیجه حتی اگر قصد دارید در یک روز تاریک زمستانی یا هوایی پر ابر و بارانی از خانه بیرون بزنید، باید از ضدآفتاب استفاده کنید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود. همچنین فراموش نکنید که  استفاده از ضد آفتاب با طیف گسترده در طول سال در داخل خانه بسیار مهم است.

ضدآفتاب اورجینال بیودرما

2. ضد آفتاب و اشعه ماورای بنفش (UVB)

اشعه‌های مضر خروشید به UVA ختم نمی‌شود؛ اشعه ماورای بنفش یا  UVBیکی دیگر از نورهای مضر خورشید است که می‌تواند پوست شما را در معرض خطر قرار دهد. به این صورت که DNA پوست را تخریب کند، باعث التهاب پوستی شود، سلول‌ها را از بین ببرد و باعث ایجاد آفتاب سوختگی شود. اگر سلول‌های باقی‌مانده پوست باز هم در معرض این اشعه قرار گیرند، حتی ممکن است سرطان پوست برای شما به‌وجود بیاید.

3. ضد آفتاب و نور آبی

شاید باورتان نشود؛ اما حتی نور آبی ساطع‌شده از صفحه‌های دیجیتال مانند تلویزیون، رایانه، تلفن همراه و تبلت نیز می‌تواند از دو طریق باعث آسیب‌دیدن پوست شما شود. اولین راه به این صورت است که تولید ملانین یا رنگدانه را در پوست شما افزایش می‌دهد و باعث ایجاد لکه‌های پیری بر روی پوست می‌شود. همچنین با ایجاد رادیکال‌های آزاد، موجب تجزیه کلاژن و بافت الاستیک پوست می‌شود که خود انواع التهاب‌های پوستی را به همراه دارد. درنتیجه هرگونه سستی در استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه می‌تواند باعث ایجاد انواع مشکلات پوستی برای شما شود. البته استفاده از کرم ضدآفتاب در منزل به مراتب راحت‌تر از بیرون است. چراکه پوست در محیط‌های داخلی، اشعه کمتری جذب می‌کند و به همین دلیل نیازی به تمدید مداوم ضد آفتاب در هر دو ساعت مانند زمانی که بیرون از خانه هستید، نیست.

خرید ضدآفتاب سان سیف

شرایط عدم استفاده از ضدآفتاب در منزل

با این حال باز هم عده‌ای در برابر استفاده از کرم ضدآفتاب در خانه مقاوت می‌کنند و به هر دلیلی ترجیح می‌دهند از این کرم در منزل استفاده نکنند. باید به این دسته از افراد بگوییم که مشکلی ندارد که از ضدآفتاب در منزل استفاده نکنید؛ اما به شرطی که حدالامکان از آفتاب دور بمانید. به این صورت که پرده‌ها را بکشید یا صندلی خود را به مکانی که نور خورشید به آن نمی‌رسد، جابه‌جا کنید. البته باید از همه اشعه‌هایی که به پوست شما آسیب می‌زند (نور آبی) نیز دور بمانید که شامل حال تلویزیون و تلفن همراه هم می‌شود.

بهترین برندهای ضدآفتاب

در حال حاضر برندهای مختلفی به تولید ضدآفتاب در انواع و قیمت‌های گوناگون مشغول‌اند. ضدآفتاب لافارر یکی از پرطرفدارترین برندهای ایرانی است که در حال حاضر از کیفیت مطلوبی برخوردار است. ضد آفتاب بیودرما نیز بسیار شناخته شده است و با انواع مختلف پوست‌ها سازگاری دارد. همچنین ضدآفتاب سان سیف نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است و توانسته جایگاه خوبی در بازار رقابتی ضدآفتاب‌ها به‌دست بیاورد.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی مو تن رو تنوعی گسترده از انواع کرم‌های ضدآفتاب با کیفیت را با  SPFهای گوناگون و با  را ارائه می‌کند تا با توجه به نیازمندی و سطح بودجه خود گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. جدیدترین محصولات برندهای معتبر و مرغوبی مانند آردن، مای، سان سیف، الارو و مدیسان در این سایت لوازم آرایشی مو ‌تن ‌رو عرضه می‌شوند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)