نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خرید شومیز و شلوار با طرح رنگ متنوع از مزون میسا

1401/2/7 9:24
465 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

شومیز ها یکی از پر کاربردترین لباس ها برای خانم ها به حساب می آیند. هر خانمی نیاز دارد که حداقل ۲ الی ۳ شومیز در کمد لباس های خود داشته باشد. در گذشته شومیز به آن دسته از لباس هایی گفته میشد که در زیر لباس های دیگر پوشیده می شد. اما امروزه کاربرد متفاوت تری دارد. این سبک لباس ها به گونه‌ای هستند که آنها را می توان در بسیاری از از مواقع بر تن کرد. شما می توانید از انواع و اقسام شومیز ها با جنس های مختلف برای مناسباتی مانند تولد، دورهمی های دوستانه، مسافرت و ... استفاده کنید.

گاهی بسیاری از خانم‌ها شومیز ها را برای زیر مانتو هم استفاده می کنند. به همین علت است که گفته می‌شود که دارای کاربردهای متفاوت زیادی هستند. در واقع با خرید یک شومیز چند نشان خواهید زد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع رومیزی با طرح و رنگ متنوع به شما بدهیم.

خرید شومیز مجلسی برای انواع مناسبت ها

خرید شومیز مجلسی برای انواع مناسبت ها

همه آن چیزی که باید در مورد شومیز ها بدانید!

توجه به جنس شومیزها بسیار اهمیت دارد. حتماً شما هم می‌دانید که شومیز از پارچه های بسیار ظریف و نازک دوخته می شوند. به طوری که آنها را بر تن می کنید، احساس راحتی خواهید داشت. معمولا از پارچه های مختلفی مانند پارچه حریر، پارچه نخ، پارچه جین نازک و پارچه لینن برای دوخت شومیز استفاده می شود. نکته قابل توجه این است که شومیز هایی را خریداری کنید که از پارچه های سنگین دوخته شده اند. البته این نوع شومیز ها را می توان در فصل زمستان استفاده کرد.

نگاهی به تفاوت شومیز با تونیک

  • بسیاری از افراد تصور می‌کنند که شومیز ها هم مانند تونیک ها هستند، اما این باور کاملاً غلط است. اولین تفاوتی که بین شومیز و تونیک وجود دارد در نوع بلندی آنها است. تونیک ها به گونه ای هستند که معمولا بلند می باشند و تا زیر باسن هستند. به طور کلی تونیک ها از شومیز ها بلندتر هستند.
  • تونیک ها در تن به حالت فیت هستند اما شومیز کمی گشاد و راحت است.
  • سومین تفاوت که می‌توان برای شومیز و تولید در نظر گرفت، معمولا از پارچه های مجلسی برای دوخت شومیز استفاده می شود.  

استفاده از شومیز به عنوان زیر مانتو

این روزها ترند شده است که خانم ها در زیر مانتوی خود از شومیز های مختلف استفاده می نمایند. در واقع برای استفاده از مانتوهای جلو باز، شومیز ها بهترین گزینه هستند. اما سوال اینجاست که چه نوع شومیزهایی باید در زیر مانتو استفاده کرد؟ اگر بخواهیم خلاصه توضیح دهیم باید بگوییم که شومیز های تک رنگ و کاملا ساده برای پوشیدن زیر مانتو مناسب هستند. نکته قابل توجه این است که حتماً در زیر مانتوهای کار شده و مجلسی از شومیزهای حریر استفاده کنید. اما در زیر مانتو های اسپرت می‌توانید از پیراهن های نخی استفاده کنید.

کاربرد شومیز در مجالس

اگر ترجیح می‌دهید که در مهمانی های خود از پیراهن و شلوار استفاده کنید، به سراغ شومیزهای حریر بروید. استفاده از شومیز در استایل باعث می‌شود که شما جذاب تر و باکلاس تر باشید. اگر ترجیح می دهید که استایل منحصر به فرد و بهتری داشته باشد، می توانید از رنگ‌های حریر پررنگ استفاده نمایید. می توانید از شومیز های طرح دار استفاده کنید. اگر ترجیح می دهید که همراه با کت و دامن یک نوع پیراهن بپوشید به سراغ پیراهن‌های جنس‌کرپ بروید که رسمی تر هستند. به طور کلی باید بدانید که شومیزها به تنهایی استایل شما را متفاوت و منحصر به فرد می کنند. شما می توانید آنها را در مراسمات رسمی و یا حتی مراسمات دوستانه استفاده نمایید.  

انواع یقه های شومیز

شومیز ها دارای یقه های متفاوتی هستند. در واقع طراحان حرفه ای یقه های مختلفی را برای این سبک لباس‌ها طراحی نموده اند. اگر شما هم به دنبال شومیز های متفاوت و در عین حال زیبا و جذاب هستید، از شومیزهای مزون میسا بازدید نمایید. انواع مختلفی از شومیز ها با یقه های مختلف را در این مجموعه مشاهده خواهید کرد. یقه های پلیسه ای معمولاً بسیار رسمی هستند و برای خانمهای با سن بالاتر مناسب هستند. اگر به دنبال رسمیت و زیبایی منحصر به فردی هستید، یقه پلیسه به همراه آستین های مچی مردانه ترکیب بی‌نظیری است.

بررسی شومیز های مختلف

همان طور که در قسمت بالاتر هم برای شما اشاره کرده ایم، شومیزها دارای انواع مختلفی هستند. این لباس ها به علت پوشش خوبی که دارند، مورد استقبال افراد قرار گرفته اند. شما می توانید شومیز ها را با توجه به نوع پارچه به کار رفته در آن ها در مراسمات مختلف استفاده نمایید. با ما همراه باشید تا به بررسی انواع شومیز ها بپردازیم.

شومیز رسمی

در برخی از مدل های شومیز ها، در قسمت شانه ها از اپل استفاده شده است. همانطور که میدانید اپل در گذشته برای بسیاری از مانتو ها کاربرد داشته است. امروز باز هم استفاده از آن ترند شده است. شما می توانید این گونه شومیز ها را با دامن کوتاه و شلوارهای چسبان استایل کنید.

شومیز پشت باز

لباس های پشت باز در بین خانم ها طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین علت شومیزهای پشت باز هم طراحی و دوخته شده است. این نوع شومیز ها در قسمت پشت حالت باز دارد و در قسمت پایین گره می خورد. این سبک از شومیز ها را می توانید با دامنهای کوتاه و شلوارهای پارچه ای ست نمایید و یک استایل فوق العاده زیبا و بینظیر را برای خود به وجود آورید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی شومیزهای با جنس حریر بپردازیم.

ست کردن شومیزهای حریر

ست کردن شومیزهای حریر

شومیزهای حریر

معمولاً شومیزهای حریر در رنگ های پاستیلی و نود بهترین انتخاب برای دورهمی ها هستند. شما می توانید شومیزهای حریر را با شلوارهای پارچه‌ای چسبان ست کنید. معمولاً مدل یقه حلزونی و آستین های بلند و کلوش در شومیزهای حریر بیشتر دیده می شود.

شومیزهای جلو بسته

در این سبک لباس ها قسمت جلوی شومیز با بندهای ضربدری بسته می شود. حالت تنگ تر در قسمت کمر از بخش بالا و پایین آن هم به وجود می آورد. گاهی در شومیزهای جلو بسته چین هایی هم مشاهده می شود که به زیبایی بیشتر شومیز کمک می کند.

چگونگی ست کردن شومیزها

بسیاری از خانم ها می خواهند بدانند که چه طور می توانند شومیز های مختلف را در استایل خود به کار ببرند؟ شومیز ها به قدری زیبا و منحصر به فرد هستند که به تنهایی استایل شما را خاص می کنند. همانطور که در قسمت‌های بالاتر هم برای شما توضیح داده ایم، شومیز ها در طرح ها و جنس های مختلفی در بازار موجود هستند. شما می توانید متفاوت ترین و زیباترین شومیز ها را از مزون های معتبر تهیه نمایید.

شومیز ها را می‌توانید با انواع شلوار های پارچه ای، شلوار جین و حتی انواع و اقسام دامن ها ست کنید. نکته قابل توجه درست‌کردن شومیزها این است که حتما باید در ابتدا به نوع شومیز خود توجه داشته باشید. اگر یک شومیزی ساده و بدون هیچ گونه طرحی بر تن کرده اید، یک شلوار پارچه ای می تواند گزینه مناسبی باشد.

اگر از دامنه های طرح دار در استایل خود استفاده می کنید، حتماً به سراغ شومیزهای ساده بروید. برای ست کردن استایل خود هم به ترکیب رنگ در دایره رنگ ها توجه کنید. در ادامه این نشست با همراه باشید تا به بررسی کیفیت شومیز بپردازیم.

بررسی کیفیت شومیز

 کیفیت شومیز یکی از مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. در هنگام خرید باید علاوه بر قیمت شومیز، کیفیت آن را هم مورد بررسی قرار دهید. زیرا اگر شومیز ها با پارچه های مناسب و باکیفیت‌بالا دوخته نشده باشند، زیبایی قابل توجهی در استایل شما ایجاد نمی کنند. اگر یک شومیز پارچه بسیار خوب و باکیفیت ساخته شده باشد، تا سال‌ها برای شما ماندگار است. برای خرید شومیز با کیفیت و با مناسب ترین قیمت می توانید به سایت مجموعه مزون میسا مراجعه نمایید.

آیا شومیز ها تنها مناسب فصل تابستان هستند؟

خیر، باید بدانید که شما می‌توانید شومیزها را در هر فصل استفاده کنید. همان طور که در قسمت های بالاتر هم برای شما اشاره کرده ایم، شومیزها دارای جنس های مختلفی هستند. شما می‌توانید در فصل‌های پاییز و زمستان از شومیز های مخملی که بسیار ساده و شیک هستند، استفاده نمایید. همانطور که می دانید پارچه های مخملی از پارچه های بسیار گرم و زیبا به حساب می آیند. شما با این پارچه ها شما می توانید شومیزهای بسیار زیبا و خاص بدوزید. البته باید بدانید که پارچه های مخملی در ضخامت های مختلف هستند. در واقع برای هر فصل پارچه های مناسبی وجود دارد که می توانید با آن ها شومیز های مورد نظر خود را بدوزید. در بسیاری از مزون ها مانند مزون میسا، شومیزها پارچه های مختلفی به طور کاملا شیک و مجلسی طراحی می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی اهمیت اکسسوری ها در استایل شما بپردازیم.

اهمیت اکسسوری ها در استایلی با شومیزها

همانطور که می دانید شومیز ها معمولا به حالت ساده هستند و پارچه های ساده دوخته می شوند. معمولا در قسمت آستین، شومیز ها در طرح های مختلفی ارائه می شوند. اگر یک شومیز حریر مجلسی را برای مهمانی خود انتخاب کرده اید، استایل خود را با اکسسوری ها تکمیل کنید. منظور از اکسسوری ها همان گوشواره ها، زنجیر‌های زیبا، انگشتر و ... است. شما می توانید یک استایل کاملا اسپرت و یا یک استایل کاملاً خانمانه با انواع شومیزها داشته باشید. اگر از شومیزهای های ساده استفاده می کنید، یک گوشواره شیک مجلسی می تواند تکمیل کننده استایل شما باشد.

نکاتی در هنگام خرید شومیز

نکاتی در هنگام خرید شومیز

اگر شما هم به دنبال خرید شومیز هستید، بهتر است نکاتی را در هنگام خرید در نظر بگیرید تا احساس پشیمانی نکنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی نکاتی در هنگام خرید شومیز بپردازیم.

  • اولین نکته در هنگام خرید شومیز این است که از جنس و مرغوبیت آن اطمینان حاصل کنید. برای طراحی و دوخت شومیز ها از پارچه های نازک استفاده می شود. در این صورت افراد احساس راحتی خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می‌شود که به سراغ پارچه‌های نخی، حریر، لنین و جین بروید.
  • اگر به دنبال یک شومیز‌مجلسی هستید، بهتر است به دنبال یقه های هالتر باشید.
  • مدلهایی با یقه‌های هفت و یا یقه های پلیسه بهترین انتخاب برای خانم های سن بالا است.
  • سعی کنید به دنبال شومیز هایی با رنگ های خنثی باشید تا بتوانید آن را در انواع استایل های خود به کار ببرید.    

شومیز بلند و یا کوتاه؟

برخی از شومیز ها دارای قد بلندتری هستند. این نوع شومیز ها را می توانید با انواع شلوار های پارچه ای و حتی جوراب شلواری ست کنید. معمولا برای مجالس مختلف از این سبک استفاده می شود. اما اگر تمایل دارید که از شومیز به عنوان یک لباس برای زیر مانتو استفاده کنید، بهتر است به سراغ شومیز های کوتاه بروید. قطعاً یک شومیز بلند از زیر مانتو شما را به هم ریخته نشان می‌دهد. شومیز های کوتاه معمولا کاربردی تر هستند. زیرا شما می توانید آن ها را هم به عنوان زیر مانتو و هم در مجالس خود استفاده نمایید. برای خرید شومیزهای مختلف با طرح و رنگ های متفاوت وارد سایت مزون میسا شوید.

شومیز های گلدوزی شده

در آخر باید بدانید که استایل شما با یک شومیز می‌تواند بسیار خاص و بی نظیر باشد. شومیز ها هرکدام با طرح‌های بسیار متنوعی دوخته می شوند. قطعاً هر کسی داری سلیقه ای متفاوت است. شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود به دنبال یک شومیز خاص و منحصر به فرد باشید. شومیز هایی که حالت گلدوزی شده دارند، معمولاً کار دست هستند و قیمت بیشتری هم دارند. این سبک شومیز ها برای مجالس جزء بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد بهترین شومیز ها به دست آورده باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)