نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 18 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

11 نکته کلیدی قبل از انتخاب عکاس کودک و عروس

1401/2/4 12:12
1,326 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

عکاسی عروسی ثبت مهمترین لحظات در زندگی شماست و عکاسی کودک یادآور خاطرات شیرین در کودکی فرزند شماست. هر مقدار برنامه‌ریزی بهترین برای فیلم برداری و عکاسی کودک یا عروسی داشته باشید در آینده همواره از این موضوع خوشحال خواهید بود و هر زمان که به عکس ها و ویدیوهای آرشیوی خود مراجعه میکنید لذت میبرید.

عکاسی کودک باغ آتلیه تولد

ممکن است مهارت در زمینه عکاسی اولین شرط برای استخدام عکاس کودک یا عکاس عروسی باشد، اما تنها شرط نیست! اخلاق حرفه‌ای همیشه تکمیل‌ کننده‌ی کار حرفه‌ای محسوب می‌شود. بنابراین علاوه بر مهارت عکاس، به ویژگی‌های اخلاقی او نیز توجه کنید.

حتماً تا به حال پست‌های اینستاگرامی زیادی از جشن‌های عروسی مختلف را بصورت عکس یا ویدیو دیده‌اید، از آن‌ها برای عکاسی عروسی و مراسم خود نیز‌ایده گرفته‌اید و درباره آن‌ها با فکری آزاد نظر داده‌اید. اما حال نوبت به خودتان رسیده و باید عکاس عروسی‌ایده‌آلتان را هر چه زودتر پیدا کنید. یافتن عکاسی که بتواند تصاویر جشن عروسی شما را به بهترین نحو ثبت کند، هم دشوار و هم هیجان‌انگیز است. باغ عکاسی عروس و آتلیه‌های تخصصی عروس زیادی در اطراف شما وجود دارند که انتخاب از میان آن‌ها کاری چالش برانگیز به نظر می‌رسد. اما برای پیدا کردن یک عکاس عروسی خوب برای جشن خود پیش از هر چیز باید به علایق و سلیقه خود توجه کنید.

با این مطلب همراه شوید تا با هم به برخی از مهمترین نکات درباره‌ی انتخاب عکاس عروسی یا عکاس کودک ایده‌آل بپردازیم.

یک عکاس کودک خوب می بایست تجهیزات لازم را جهت عکاسی از کودک به همراه داشته باشند. عموما کودکان حوصله زیادی برای عکاسی ندارند از این جهت عکاسی که وظیفه تصویربرداری از سوژه ها ست می بایست حوصله داشته باشد و وقت زیادی را با فرزند شما بگذراند تا بتواند در شرایط مناسب اقدام به عکاسی نماید.

عکاس کودک یا عکاس عروسی ایده‌آل شما کدام است؟

روز عروسی متعلق به شما و همسرتان است. در واقع هیچ یک از افراد آشنا و غریبه نمی‌تواند قوانین این روز را برایتان معین سازد. بهتر است تمامی امور جشن عروسی، از جمله عکاسی، را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که در جهت شادی هرچه بیشتر شما پیش بروند. وقتی دوست دارید عکس‌های تکی بیشتری را از جشن عروسی خود داشته باشید، این موضوع را با عکاس در میان بگذارید.

به خاطر بسپارید عکاس عروسی خوب باید چندین بار در جلسات مشاوره‌ی مختلف و پیش از جشن با شما درباره‌ی نحوه کار و سبک خود صحبت کند. همچنین عکاس عروسی باید از هر عروس و دامادی درباره‌ی علایق آن‌ها پرس و جو نماید و همه نکات را در روز عکاسی در نظر بگیرد. فرقی نمی‌کند شما باغ عکاسی و یا آتلیه عروسی را ترجیح می‌دهید، یک عکاس حرفه‌ای قادر است تا در لوکیشن‌های مختلف عکس‌های زیبا و باب سلیقه شما به ثبت برساند.

عکاسی عروس باغ عمارت عکاسی

اگر دوست دارید عکس‌های عروسی شما خاص‌تر و شیک‌تر باشد، باید مطمئن شوید عکاسی که انتخاب کرده‌اید از پس خوسته‌های شا بر می‌آید. داشتن مهارت کافی در زمینه عکاسی عروس و همچنین یافتن لوکیشن‌های عکاسی محصر به فرد از ابتدایی‌ترین نکاتی است که باید هنگام انتخاب عکاس خود به آن‌ها توجه نمایید. خصوصاً اگر دوست دارید برای ثبت عکس‌های عروسی به دل طبیعت بروید، از حس هنری عکاس خود مطمئن شوید.

علاوه بر عکاسی عروسی عکاسی عقد نیز بسیار مهم است. لحظات شیرین نامزدی در سالن محضر عقد بسیار مهم است. با انتخاب یک آتلیه خوب و مناسب در در سالن عقد خود عکس های تخصصی و ویژه ای را تهیه نمایید.

آیا سبک مورد علاقه خودتان از عکاسی عروس را می‌شناسید؟

هر سال سبک ‌ها و مد‌های مختلفی در زمینه عکاسی عروس ظهور می‌کنند. برای مثال این روز‌ها بسیاری از زوج‌های جوان به سراغ عکاسی مدلینگ ‌می‌روند، در حالی که پیش‌تر عروس و داماد‌ها به سبک‌های کلاسیک از عکاسی عروس علاقه داشتند. این روز‌ها عکاسی تاریک، سیاه و سفید و فاین آرت نیز محبوبیت زیادی در آتلیه‌های عروس دارند. هر کدام از این سبک‌ها را که برای عکاسی از جشن خود می‌پسندید، باید پیش از هر چیز از مهارت عکاس خود مطمئن شوید. باید از آتلیه مورد نظر بپرسید آیا در زمینه مورد علاقه شما کار عکاسی عروس ارائه می‌دهند یا خیر.

بهترین راه اطمینان از کار عکاس عروسی دیدن نمونه کار‌های او است. برخی از عکاسان به طور خارق العاده در عکاسی از طبیعت تبحر دارند، برخی دیگر نیز عکس‌های آتلیه‌ای خوب می‌گیرند. در این میان عکاسان دیگری نیز وجود دارند که در هر سبک و زمینه‌ای مهارت لازم را داشته و گزینه بهتری نسبت به دیگران محسوب می‌شوند. این آتلیه نه تنها در مورد عکاسی عروس، بلکه در هر مدل دیگری مثل عکاسی کودک فعالیت می‌کنند و کار‌های خاص و متفاوتی ارائه می‌دهند. به طور کلی اگر سبک خاصی از عکس‌های عروسی را مد نظر دارید، به دنبال عکاسی باشید که از پس این سبک به خوبی بر می‌آید.

یک روز طولانی در کنار عکاس عروسی!

فراموش نکنید قرار است چهره عکاس را در روزجشن حتی بیشتر از چهره پدر و مادر خود ببینید! وقتی که سبک مورد علاقه خود را پیدا کردید، از خود بپرسید آیا آمادگی سپری کردن یک روز سخت را با عکاس عروسی خود دارید؟ خیلی از عروس و داماد‌ها عکاس را نه تنها به خاطر تبحر بالا، بلکه به دلیل اخلاق خوش و حرفه‌ای او استخدام می‌نمایند. این موضوع نیز کاملاً منطقی و عاقلانه به نظر می‌رسد. اخلاق خوب و حرفه‌ای یکی از مهمترین جنبه‌هایی است که باید هنگام استخدام عکاس عروسی‌ایده‌آل در نظر بگیرید. همچنین همانطور که پیش‌تر نیز اشره کردیم، مطمئن شوید عکاس از تمامی خواسته‌های شما آگاه است و به بهترین نحو آن‌ها را براورده می‌سازد.

عکاسی عروسی باغ آتلیه عروس

برخی مواقع در لوکیشن عکاسی مورد نظر و یا باغ عکاسی، عروس و داماد‌های دیگری نیز حضور دارند که ممکن است همین موضوع شما را برای گرفتن عکس‌های مختلف معذب کند. اگر با شناختی که از خود و همسرتان دارید می‌دانید این موضوع شما را با مشکلات زیادی در روز عکاسی مواجه می‌سازد، از همین امروز برای آن چاره‌ای بیاندشید. می‌توانید از عکاس جشن عروسی بخواهید باغ یا عمارت عکاسی را به طور خاص در اختیار شما قرار دهد و یا اجاره کند. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید اجاره لوکسشن عکاسی مخصوص شما قطعاً هزینه‌های بیشتری را نیز در پی خواهد داشت.

دوربین عکاسی را دوست ندارید؟

بسیاری از ما دوربین عکاسی را دوست نداریم، خصوصاً اگر قرار باشد به عنوان عروس و داماد جلوی دوربین ژست مختلف بگیریم! برای کاهش این احساس ناخوشایند باید با عکاس عروسی خود ارتباط دوستانه‌ای داشته باشید. اگر در جلسات مشاوره می‌توانید خواسته‌های خود در زمینه‌ی عکاسی عروس را به راحتی مطرح کنید، احتمالاً در روز عکاسی نیز با دوربین مشکل زیادی نخواهید داشت. فراموش نکنید عکاس قرار است در تمام طول مراسم در کنار شما و همسرتان باشد و با دوربین لحظه لحظه جشن را دنبال کند. شما تا روز برگزاری مجلس عروسی وقت دارید این مشکل نه چندان کوچک را با خود و عکاستان حل کنید. در غیر این صورت عکس‌ها تا حد زیادی تحث تأثیر استرس و حس بد شما قرار می‌گیرند و ممکن است نتیجه‌ی مطلوبی را در پی نداشته باشند.

عکاسی از مراسم نامزدی معمولاً استرس زوج‌ها را برای عکاسی در روز عروسی کاهش می‌دهد. بنا براین بهتر است با صرف هزینه کمی بیشتر، یک عکاس عروسی حرفه‌ای را برای جشن نامزدی خود استخدام کنید و با اصول این کار آشنا شوید. برخی از عروس و داماد‌ها نیز عکاسی فرمالیته را به عکاسی در روز جشن ترجیح می‌دهند. مراسم فرمالیته هم به شما اجازه می‌دهد عکس‌های متنوع‌تری داشته باشید و هم استرس و اضطرابتان را تا حد زیادی مدیریت می کند. پس اگر محدودیت‌های بودجه جشن عروسی دست و پای شما را نبسته است، عکاسی فرمالیته را در لیست کار‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود قرار دهید.

آیا عکاس عروسی شما از تکنینک‌های نورپردازی آگاه است؟

اطلاع از تکنیک‌های نورپردازی یکی از ابتدایی‌ترین شروطی است که باید هنگام استخدام عکاس عروس‌ایده‌آل به آن توجه نمایید. نورپردازی در آتلیه عروس بیش از هر لوکیشن دیگری اهمیت دارد. اما عکاسی در فضای باغ نیز تکنینک‌های نورپردازی خاص خود را دارد که عکاس باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد. مطئن شوید عکاس عروسی می‌تواند عکس‌های زیاد از شما در لوکیشن‌های مختلف و با تکنیک‌های درست نورپردازی بگیرد. تشخیص جهت نور خورشید، جایگذاری صحیح پروژکتور‌ها، و یافتن بهترین زمان عکاسی در روز و شب از جمله اصولی است که عکاس شما باید در روز مراسم رعایت کند.

مهم‌ترین ویژگی‌های عکاس عروسی‌ایده‌آل

انتخاب آتلیه عکاسی از جمله اموری است که باید برای آن وقت کافی صرف نمایید. شاید به دید بسیاری پیدا کردن لوکیشن مناسب و آتلیه عکاسی عروس کار پیچیده‌ای نباشد، اما وقتی خود به دنبال عکاس عروسی می‌گردید متوجه چالش‌ها و دشواری‌های این راه خواهید شد. اگر بخواهیم ویزگی‌های یک عکاس عروسی خوب و مناسب را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم :

عکاس عروسی حرفه‌ای و کاربلد باید مجموعه‌ای کامل از کار‌های خود برای ارائه به مشتریان داشته باشد. مجموعه تصاویری که عکاس تا کنون از مراسم‌های مختلف به ثبت رسانده اطلاعات خوبی در مورد میزان مهارت و سبک کار او به عروس و داماد‌ها ارائه می‌دهد. وقتی آتلیه عکاسی کودک و عروس مورد نظر یک پیج اینستاگرامی قوی برای خود دارد و که مرتباً با پست‌های متنوع و واقعی آپدیت می‌شود، عروس و داماد‌ها می‌توانند آزادانه او را مورد نقد و یا تشویق قرار دهند. یک گالری تصاویر کامل از ویدیو و عکس‌های عروسی مختلف برای خود عکاس نیز سود زیادی خواهد داشت.

سبک کلاسیک از جمله سبک‌هایی است که هر عروس و دامادی را به سمت خود می‌کشاند. عکاس عروسی حرفه‌ای معمولاً در کنار تمامی عکس‌های مدرن و خلاقانه، چند عکس عروسی کلاسیک را نیز در کار‌های خود می‌گنجاند. این کار باعث می‌شود تصاویر متنوع و با کیفیت‌تری را از جشن عروسی خود داشته باشید.

باغ عکاسی عقد عروسی

عکس‌های رئال و پیش‌بینی نشده از جمله مواردی است که باید عکاس به آن دقت کافی داشته باشید. عکس های برنامه‌ریزی نشده از حواشی جشن و مهمان‌ها به خلق خاطره انگیز‌ترین تصاویر کمک می‌کند. پس عکاس عروسی‌ایده‌آل باید همواره دوربین به دست از بخش‌های مختلف جشن عکس‌های زیبا بگیرد.

عکاس خوب عکاسی است که می‌توانید تمام اتفاقات غیر منظره را به خوبی مدیریت کند. حتی اگر در روز عکاس با چالش‌های مختلفی مواجه شدید، یک عکاس حرفه‌ای با همین چالش‌ها نیز کاری شیک و منحصر به فرد ارائه خواهد داد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)