نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تاثیر گرد و غبار فرش بر روی نوزاد

1401/2/7 14:36
555 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

خانواده‌هایی که دارای فرزند خردسال و نوزاد هستند، همواره باید به تمیزی منزل خود توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که ورود گرد و غبار موجود در منزل به درون بدن نوزاد می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. رفع گرد و غبار فرش به‌عنوان یک نکته کلیدی است که والدین باید آن را مدنظر قرار دهند. شیوه‌های مختلفی برای رفع آلودگی فرش وجود دارد که هر خانواده متناسب با نیاز خود می‌تواند یک یا چند روش را به شکل ترکیبی انتخاب کند. شاید به جرات بتوان گفت که بهترین راه برای رفع گرد و غبار فرش استفاده از قالیشویی باکیفیت است. شناخت بهترین قالیشویی تهران به والدین این امکان را می‌دهد که ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، بتوانند از نوزاد در برابر آلودگی‌های محیطی به ویژه گرد و غبار فرش مراقبت کنند.

تاثیر گرد و غبار فرش بر روی نوزاد

چرا باید به تمیزی فرش اهمیت دهیم؟

فرش‌های منزل به‌عنوان یک منبع گسترده از آلودگی‌ها شناخته می‌شوند چرا که قرارگرفتن پا بر روی فرش می‌تواند باعث انتقال آلودگی و بیماری‌های مختلف بر روی سطح فرش شود. راه رفتن بر روی فرش به مرور زمان آلودگی‌های درونی فرش را بر روی هوا معلق می‌سازد. کسانی که دارای نوزاد در منزل هستند باید توجه ویژه‌ای نسبت به رفع گرد و غبار فرش داشته باشند. کودکان به دلیل این که در دوران رشد، از حساسیت بالایی برخوردار هستند، با برداشتن اشیای موجود بر روی فرش ممکن است آن را به دهان برده و آلودگی‌ها را وارد سیستم تنفسی خود کنند. وجود سیستم تنفسی ضعیف باعث می‌شود تا آلودگی‌ها به یک بیماری مزمن تبدیل شود لذا والدین باید نسبت به تمیزی محیط درونی خانه توجه داشته باشند.

رابطه میان گرد و خاک فرش و آلرژی کودکان

باید توجه داشته باشید که گرد و غبار بر روی بدن نوزاد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، چرا که این امر توسط محققان به اثبات رسیده است. نوزادان به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف در معرض بیماری‌های درونی بیشتر قرار دارند. یکی از موارد حساسیت‌زا در رابطه با این موضوع، ایجاد آلرژی در کودکان است. نوزاد به دلیل این که بر روی فروش به صورت درازکش حرکت می‌کند، مستعد جذب آلودگی‌های موجود بر روی فرش است.

تمیز نگه‌داشتن فرش منزل برای بسیاری از خانم‌ها به‌عنوان یک دغدغه اصلی تبدیل شده است. کودکان در طول روز به صورت مداوم در تماس با مواد حساسیت‌زا نظیر گرد و خاک فرش هستند. رفع گرد و غبار فرش از طریق تمیز نگه‌داشتن منزل تا حدود زیادی امکان‌پذیر است. شیوه‌های مختلفی برای جلوگیری از ورود آلودگی و گرد و غبار به سیستم تنفسی کودک وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تمیز نگه‌داشتن محیط فرش به صورت روزانه اشاره کرد. خانم‌های خوش‌سلیقه که به تمیزی منزل خود اهمیت می‌دهند می‌توانند در زمان نیاز، از شامپو فرش برای تمیز کردن سطوح رویی فرش استفاده کنند.

شیوه‌های از بین بردن گرد و غبار فرش

شیوه‌های از بین بردن گرد و غبار فرش

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد رفع گرد و غبار فرش برای جلوگیری از انتقال بیماری‌های مختلف به نوزادان دارای اهمیت است. تاثیر گرد و غبار بر روی بدن به گونه‌ای است که والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند. والدین به ویژه مادرها که وظیفه تمیز نگه‌داشتن محیط درونی ساختمان را بر عهده دارند با استفاده از روش‌های ترکیبی می‌توانند فرش منزل را از آلودگی پاک‌سازی کنند. در این بخش به مهم‌ترین روش‌های پاک‌سازی آلودگی موجود بر روی فرش اشاره خواهیم داشت :

  • استفاده از جاروبرقی

یکی از مهم‌ترین کارهایی که خانم‌ها می‌توانند برای رفع آلودگی فرش از آن استفاده کنند، جارو کشیدن است. گردگیری و بهره‌گیری از جاروبرقی می‌تواند تا حدود زیادی به رفع آلودگی‌های موجود بر روی فرش کمک نماید. مادرانی که دارای فرزند خردسال هستند، بهتر است جارو کشیدن را با یک دستمال خیس انجام دهند تا آلودگی‌ها و گرد و غبار چسبیده به فرش را به راحتی پاکسازی کنند. جارو کشیدن اگر به صورت مستمر و روزانه انجام شود، می‌تواند تاثیر زیادی برای رفع آلودگی‌های محیطی داشته باشد.

  • پاکسازی آلودگی با دستمال خیس

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای رفع گرد و غبار فرش، استفاده از دستمال خیس است. خانم‌های خانه‌دار می‌توانند به صورت هفتگی با یک دستمال خیس، سطوح فرش را به راحتی از آلودگی‌های محیطی پاکسازی کنند. البته باید خاطر نشان کرد که بهره‌گیری از این روش می‌تواند کمی برای خانم‌های امروزی دشوار باشد چون نیاز به داشتن انرژی زیاد است.

بهترین و کارآمدترین شیوه برای رفع گرد و غبار موجود بر روی فرش، استفاده از یک قالیشویی مناسب است. شستشوی فرش در قالیشویی به دلیل مزایای زیادی که دارد به خانواده‌ها توصیه می‌شود. یک قالیشویی معتبر به افراد این امکان را می‌دهد که بتوانند قالی خود را به بهترین شکل و کاملا بهداشتی تحویل بگیرند. قالیشویی به دلیل داشتن افراد متخصص قادر است تا شستشوی فرش را به شکل تخصصی انجام دهد. با توجه به این که شستن فرش به‌عنوان یک کار تخصصی است، اگر بخواهید سلامت نوزادان و کودکان خود را تضمین کنید، بهتر است برای رفع گرد و غبار فرش از قالیشویی استفاده کنید. در میان مجموعه‌های مختلفی که خدمات شستشوی قالی را ارائه می‌دهند، انتخاب بهترین آن دارای اهمیت است چرا که باعث مدیریت بهتر زمان و هزینه‌ها خواهد شد. در میان لیست قالیشویی‌های موجود، بهترین قالیشویی تهران، قالیشویی بیستون است.

تاثیر گرد و غبار فرش بر روی نوزاد

معرفی قالیشویی بیستون

کارخانه قالیشویی بیستون با داشتن کادر مجرب و حرفه‌ای و همچنین سابقه کاری 20 سال فعالیت صادقانه توانسته است خدمات گسترده‌ای را به مشتریان ارائه نماید. این قالیشویی از سال 1360 فعالیت رسمی خود را در زمینه صادرات انواع فرش‌های دست‌بافت، ابریشم و غیره آغاز کرد. در حال حاضر این مجموعه با داشتن مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویان تهران بزرگ، آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

اگر برای رفع گرد و غبار فرش به دنبال انتخاب یک قالیشویی باکیفیت هستید، انتخاب قالیشویی بیستون پیشنهاد می‌شود. مراحل شستشوی فرش در این قالیشویی بسیار آسان است و مشتریان می‌توانند با شماره تماس‌های موجود در وب سایت این مجموعه ارتباط برقرار کنند. پس از برقراری تماس و ثبت سفارش، کارشناسان بیستون به محل مراجعه کرده و سفارشات را دریافت می‌کنند. شستشوی فرش در این قالیشویی به شکل تخصصی و با استفاده از شیوه‌های مدرن انجام می‌شود. در صورت تمایل برای استفاده از خدمات مجموعه بیستون کافی است به آدرس bistoonfarsh.com مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)