نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین روش های نازایی در سال 1401

1401/1/4 10:56
624 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

درمان ناباروری

علت ناباروری

قبل از این که با روش های درمان ناباروری و نازایی آشنا شویم بهتر است علت هایی که باعث به وجود آمدن نازایی میشود را بدانیم تا روش های درمان نازایی رو بهتر درک کنیم.

اولین و مهم ترین دلیل نازایی میشود مشکل در تخمک گذاری میباشد و اختلال تخمک گذاری در زنان میباشد، لقاح زمانی درست انجام میشود که تخمک گذاری به طور درست انجام شود؛ زمانی که در سیستم تخمکگذاری زنان مشکل پیش بیاید لقاح نیز با اختلال مواجه میشود و باعث بروز نازایی میشود.

دومین علتی که باعث نازایی در زنان میشود مسدود شدن لوله های رحم میباشد، لوله رحم در بانوان خیلی حساس بوده که دلایل زیادی وجود دارد که باعث مسدود شدن این لوله ها میباشد که یکی از مهم ترین آنها آندومتریوز میباشد، بسته بودن این لوله نمیگذارد اسپرم و تخمک به هم برسند و در نتیجه لقاح ناقص انجام میشود.

دلایل ناباروری در مردان

در بخش قبلی دلایل ناباروری در زنان را بررسی کردیم و نازا بودن فقط مربوط به زنان نیست و بخش عمده آن نیز به مردان اشاره میکند.

از دلایل ناباروری در مردان عبارت اند از :

1) کم بودن اسپرم
2) غیر طبیعی بودن شکل اسپرم
3) ناتوانی جنسی در مردان
4) زود انزالی در مردان
5) و...

و امکان دارد هیچ کدام از زوجین دچار هیچگونه از این عوامل نباشد باز بچه دار نشوند که آن ها باید به یک پزشک مجرب مثل دکتر الهام پورمطرود مراجعه کنند تا تحت درمان قرار گیرند.

راه های زیادی برای درمان ناباروری وجود و روش هایی که طی سال های اخیر بر روی زوجین دیگر تست شده و برخی از آنها جواب داده و برخی خیر، برخی درصد موفقت بالاتری نسبت به بقیه آنها دارد که همه این هارو باید فاکتور قرار بدیم و بهترین روش بعد از اینکه دکتر شما رو ویزیت کرد و بهترین راه درمان رو برای شما پیشنهاد بدن که درصد موفقیت اون برای شما بیشتر است.

روش درمانی ای وی اف

روش درمانی ای وی اف

ای وی اف یک روش درمان ناباروی میباشد و یکی از رایج ترین روش های کمک به درمان ناباروی است و عمل ساده ای بوده که بیهوشی در ای وی اف به طور سطحی بوده و بدون درد انجام میشود.

درصد موفقیت ای وی اف نسبت به رقبا

4 عامل وجود دارد که درصد موفقیت ای وی اف رو تعیین میکند این 4 عامل عبارت اند از :

  • سن بیمار (زن و مرد نازا) : سن زن اگر کمتر از 35 سال باشد درصد موفقیت ای وی اف افزایش میابد.
  • ذخیره تخمدان : هر چقدر ذخیره تخمدانی بیشتر باشد درنتیجه درصد موفقیت ای وی اف افزایش پیدا میکند.
  • علت زمینه ای : نداشتن بیماری مثل اندومتریوز، مشکلاتی همچون دیابت و فشار خون و ... روی درصد موفقت ای وی اف خیلی تاثیر دارد.
  • سبک زندگی فرد : هرچقدر سالم تر زندگی کنید، درصد موفقیت ای وی اف افزایش میابد.

دلیل انجام ای وی اف

سوالاتی به وجود اومده برای بعضی از مردم که چرا و به چه دلیلی باید از روش درمان ناباروری ای وی اف برای درمان نازایی استفاده کنیم.

  • مسدود بودن لوله های رحمی
  • آسیب دیدگی لوله های رحمی
  • خارج شدن لوله های رحمی
  • کاهش تعداد اسپرم در مردان
  • کم تحرکی اسپرم در مردان
  • اختلال در تخمک گذاری
  • مشکلات و ناهنجاری های ژنتیکی
  • اندومتریوز
  • حضور انتی بادی تخمک و اسپرم در مردان و زنان
  • ناتوان بودن اسپرم در نفوذ به تخمک
  • ناباروری با علل نا معلوم

روش درمانی ای یو ای

روش درمانی ای یو ای

ای یو ای یک روش ساده تر برای درمان ناباروری نسبت به روش درمانی ای وی اف میباشد؛ درواقع روش ای یو ای دنبال افزایش شانس باروری در زوج های نازا میباشد.

درصد موفقیت ای یو ای

درصد موفقت ای یو ای هم مثل درصد موفقیت ای وی اف به عوامل مختلفی بستگی دارد، در زمانی که مشکل ناباروری از طرف مرد باشد روش ای یو ای نتیجه مطلوب تری نسبت به رابطه جنسی طولانی خواهد داد.

دلیل انجام روش درمان نازایی ای یو ای

هدف اصلی ای یو ای این میباشد که اسپرم سالم با تحرک خیلی بالا به تخمک برسانیم که این روش شانس باروری 80 درصد افزایش میابد.

ای یو ای میتواند به زوج هایی که دلیل نازایی آن ها شرایط پزشکی میباشد مانند اندومتریوز در زنان و یا کم بودن اسپرم در مردان حتی کیفیت پایین اسپرم در مردان استفاده میشود و زوج هایی که دلیل ناباروری آنها نامشخص میباشد میتوانند از روش ای یو ای استفاده کنند.

تفاوت درمان ناباروری با ای وی اف با ای یو ای

اول از همه میتواینم در مورد هزینه های این دو عمل بپردازیم چون سوال خیلی از شما ها در قسمت سوالات متداول سایت الهام دکتر پورمطرود بود.

هزینه ای یو ای نسبت به ای وی اف خیلی کمتر میباشد و این مورد رو هم باید در نظر گرفت که عمل ای وی اف عمل کامل تری نسبت به ای یو ای میباشد، ولی باید به صورت کلی ببینیم که عمل ای یو ای برای چه کسانی مناسب میباشد و میتوانند از این روش درمانی استفاده کنند بهترین شرایطی که میتوان از ای یو ای برای درمان استفاده کرد حرکت اسپرم کمتر از حد متوسط بوده، یا تعداد اسپرم کم باشد.

به صورت کلی ای یو ای و ای وی اف هر دو لقاح میباشد با این تواوت که ای یو ای داخل رحم و ای وی اف لقاح خارج رحمی میباشد.

بین روش های درمانی iui و ivf روش درمانی ای وی اف موفق تر بوده است.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)