نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

آیا محل خواب کودک شما بر نحوه خواب او تأثیر می گذارد؟

1400/12/4 11:48
786 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که نوزادان سریع‌تر آرام می‌شوند و حتی می‌توانند برای مدت طولانی‌تری در محیط‌های خاص بخوابند. البته هر کودکی متفاوت است، و متأسفانه هیچ راه حل سریعی برای خواب وجود ندارد، با این حال، پست کیدز شاپ امروز به این موضوع می پردازد که تاریکی و نور روز چگونه می توانند بر خواب کودک کوچک شما تأثیر بگذارند.

نور روز - چیز خوب است، چیز بد است:

پس از 8 هفتگی، بدن نوزادان شروع به تولید ملاتونین می کنند - هورمونی که باعث خواب آلودگی انسان می شود. ترشح هورمون توسط ریتم شبانه روزی تنظیم می شود، بنابراین راه های زیادی برای اطمینان از اینکه کودک شما ساعت بدن خود را توسعه می دهد وجود دارد (این ساعت در بدو تولد وجود ندارد، به همین دلیل است که سردرگمی روز و شب برای یک نوزاد بوجود می آید).

یک ساعت بدن به خوبی تنظیم شده، هورمون‌های مناسب را در زمان مناسب ترشح می‌کند، به این معنی که ملاتونین خواب‌آلود، هر شب بین ساعت 7 تا 8 بعد از ظهر به بدن کودک شما می‌رسد و به شما کمک می‌کند تا زمان خواب را پشت سر بگذارید.

نور روز عامل مهمی در همه این موارد است. هنگامی که در معرض طیف وسیع نور روز قرار می گیریم بدن ما پیامی دریافت می کند که می گوید "زمان رفتن است!" بنابراین این یک چیز عالی برای نوزادان و کودکان نوپا در ساعت 7 صبح است - پرده های اتاق کودک را باز کنید، تا می توانید زودتر بیرون بروید، آنها را تا جایی که می توانید در طول روز از سنین پایین در معرض نور روز قرار دهید.

آیا محل خواب کودک شما بر نحوه خواب او تأثیر می گذارد؟

بیرون رفتن در بعد از ظهر بسیار مهم است. در مطالعه ای که روی 56 نوزاد 6 تا 12 هفته ای انجام شد، مشخص شد آنهایی که بعد از ظهر در معرض نور روز قرار گرفتند، شب ها به طور قابل توجهی بهتر از آن هایی که در معرض نور روز نبوده اند خواب راحتی داشتند - بنابراین پیاده روی در پارک بعد از ناهار واقعاً برای آنها بسیار مفید است.

با این حال، آن نور فوق‌العاده روز (برای ما والدین) اگر در تابستان در ساعت 5 صبح از پنجره اتاق کودک شما عبور کند، برای او بر خلاف چیز خوبی نیست. این پیامی متفاوت به ساعت بدن کودک شما ارسال می کند. شما هرگز از خرید سیسمونی های مانند پرده های سیاه پشیمان نخواهید شد - و اگر این یک گزینه خرید سیسمونی شما نیست، می توانید یک پارچه سیاه را به پنجره بچسبانید یا یک پرده قابل حمل را آویزان کنید.

خرید سیسمونی

نور آبی (مثلاً از صفحه نمایش گوشی و تلویزیون) می تواند دشمن کودک ما در هنگام خواب باشد، اگرچه مشخص شده است که تولید ملاتونین را مهار می کند. سعی کنید حدود 2 ساعت قبل از ساعت 7 بعدازظهر نور آبی را قطع کنید و خانه خود را کمی تیره تر از حد معمول نگه دارید و ببینید که آیا در نحوه به خواب رفتن کودک شما تفاوتی ایجاد می کند.

ویتامین D و خواب

تحقیقات بسیار جالب زیادی در مورد ارتباط بین کم خوابی و کمبود ویتامین D در بزرگسالان وجود دارد. مطمئناً این می تواند بخشی از این دلیل باشد که نوزادانی که در معرض آفتاب بعد از ظهر قرار دارند بهتر می خوابند. فراموش نکنید که شما نیز به استراحت با کیفیت خوب نیاز دارید - حتی اگر به اندازه ای که می خواهید ویتامین دی دریافت نمی کنید - اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید به میزان کم و مکمل های ویتامین D می تواند به شما کمک کند در فاصله بین مراقبت از کودک خود شب ها بهتر بخوابید.

تصور می شود که ویتامین D بر مدت زمان خواب، تنظیم ساعت بدن تأثیر می گذارد و حتی می تواند باعث آپنه خواب در بزرگسالان شود. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند باید مانند مادران، از مکمل استفاده کنند) و کودکانی که شیر خشک مصرف می‌کنند، نیازی به مکمل ندارند، زیرا از قبل به شیرشان اضافه شده است).

فروشگاه سیسمونی در تهران

تاریکی

آزاردهنده است که ملاتونین فقط در عصر ترشح می شود. در چرت زدن ملاتونین دخیل نیست. این ممکن است یکی از دلایل متعددی باشد که کودک شما به سرعت و به راحتی هنگام خواب آرام می گیرد، اما مانند یک مادر با چرت زدن می جنگد.برخی از مشاوران خواب اصرار دارند که کودک شما باید هر زمان که دوست دارد بخوابد و برای خواب شب ها تاریکی دائمی داشته باشد.

تاریکی می‌تواند برای نوزادان بسیار عالی باشد - برخی از کودکان فقط حواسشان کم تر از کودکان دیگر است، که اصلا چیز بدی نیست، اما گاهی اوقات یک اتاق پر از نور و اسباب‌بازی‌های قابل مشاهده می‌تواند بسیار تحریک‌کننده باشد و ممکن است بر کیفیت خواب کودک و نوزاد شما تاثیر بگذارد.

کیدز شاپ فروشگاه سیسمونی در تهران است که می توانید برای نوزاد خود سیسمونی های با کیفیت را خریداری کنید.این مقاله توسط تیم سئو کیدز شاپ که در  بهینه سازی مقالات گوگل تجربه کافی دارد تولید شده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)