نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 برند برتر کفپوش اپوکسی و رنگ اپوکسی در ایران

1400/12/6 12:33
1,663 بازدید
اشتراک گذاری

 رپورتاژ :

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی، پوششی از جنس پلیمر می باشد که روی بتن یا موزاییک در لایه های مختلف اجرا می شود. اپوکسی را نمی توان روی آسفالت اجرا کرد ولی سطوحی مانند موزاییک و سنگ بهترین انتخاب برای اجرای اپوکسی است. معمولا قبل از اقدام به دریافت کفپوش اپوکسی زیر کار را با بتن یا موزاییک پوشش دهید.

مزایای کفپوش اپوکسی

1. اولین مزایای کفپوش اپوکسی حفاظت از سطح زیر اپوکسی برای سایش و فرسایش است. این ماده یک سطح تمیز و یک دست به شما ارائه می دهد که اصلا درز ندارد. یک نکته که بسیار حائز اهمیت است این است که اپوکسی اصلا گرد و غبار از خود بروز نمی دهد.

2. کفپوش اپوکسی دارای ویژگی مقاومت مکانیکی و شیمایی است و می تواند حدود 5 تا 6 تن بار را تحمل کند و همچنین در برابر شرایط اسیدی، قلیایی، حلال و سایر مواد شیمیایی موجود مقاومت کند.

3. جدا از ویژگی های فنی باید گفت کفپوش اپوکسی بسیار زیبا و مدرن است. در جهت اجرای ایده طرح کفپوش شما هیچ محدودیتی در اجرای رنگ ندارید.

4. ویژگی دیگر این نوع کفپوش قابلیت خط کشی و همچنین علامتگذاری است.

5. تمیزکاری این نوع کفپوش بسیار راحت است و شما اصلا نگرانی در رابطه با شستشوی کفپوش نخواهید داشت.

 5 برند برتر کفپوش اپوکسی و رنگ اپوکسی در ایران

1. کفپوش اپوکسی و رنگ اپوکسی با برند ثمین

گروه تولیدی و مهندسی ثمین در سال 1390 تشکیل و فعالیت خود را شروع کرد و در سال 1398 ثبت رسمی برند ثمین صورت پذیرفت مجوعه ثمین با تغییر نگاه سنتی به علمی به کسب و کار موفق به ایجاد جایگاه ممتاز در بین مشتریان شده و همچنین در سال 1399 به عنوان شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان البرز مستقر گشته در طی این سالها با تولید چند محصول دانش بنیان و همچنین اجرای بیش از 235 پروژه بزرگ و کوچک در کشور نقش خود را به عنوان یک شرکت مهندسی و تولیدی در صنعت کشور ایفا میکند.

مزیت رنگ اپوکسی ثمین : کیفیت بالا و استفاده از هاردنر کره ای می باشد.

2. کفپوش اپوکسی و رنگ اپوکسی با برند رپوکسین

رپوکسین یکی از برندهای برتر بازار می باشد که کیفیت رنگ و متریال آن در بازار کاملا شناخته شده می باشد این برند از رزین ای 6 پتروشیمی خوزستان بهره برده و همچنین کیفیت ممتازی به دلیل استفاده از هاردنر سوئیسی دارد.

3. کفپوش اپوکسی با برند البرز رنگ

متریل این شرکت از داخلی بوده و هاردنر ایرانی استفاده می کند که در نوع خود به دلید تولید داخل ممتاز هست.

4. رنگ اپوکسی نیل افشان رنگ

یکی از برندهای قدیمی و با کیفیت بازار هست که از هاردنر ایرانی و آلمانی استفاده می کند و در نوع خود کمترین مشکل را در اجرای کف نشان داده است.

5. کفپوش اپوکسی نگین رنگ

نگین رنگ استانداردهای را از شرکت نفت دارد و همچنین کلیه استانداردهای مرکز استاندارد و تست های پژوهشکده رنگ امیر کبیر را نیز اخذ کرده این برند جزو وندر لیست شرکت نفت می باشد . هاردنر مورد استفاده این برند ایرانی و تولید خود شرکت می باشد.

انواع رنگ اپوکسی

به طور کلی رزین اپوکسی با رنگ های زیر که به نام رنگ های اپوکسی شناخته شده اند، سازگاری دارد :

رنگ پودری یا کوره ای معدنی : این نوع از رنگ‌های اپوکسی به صورت پودر می‌باشند. اعمال رنگ در قسمت‌های مختلف یک قطعه مانند گوشه‌ها و سطوح غیر قابل دسترسی، حداقل میزان هدر رفت رنگ، یکنواختی سطح رنگ پس از اعمال از جمله مزیت‌های رنگ های پودری به شمار می آیند. از جمله رنگ های اپوکسی پودری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رنگ های پودری مخملی
  • رنگ های پودری صدفی (متالیک)
  • رنگ های پودری کروم
  • رنگ های پودری شبتاب (فسفرسانس)
  • رنگ های پودری شبرنگ (فلوئورسنت)
  • رنگ های جوهری
  • رنگ های میکروبی
  • رنگ های خمیری

رنگ مایع جوهری : رنگ‌های جوهری از گروه رنگ‌های مایع هستند که حالت شفافی به سطح می‌دهند. این دسته از رنگ‌ ها پوششی نیستند و سطح زیر کار خود را نمی‌پوشانند. از جمله رنگ های اپوکسی جوهری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • رنگ جوهری بر پایه ی الکل
  • رنگ جوهری بر پایه ی تینر

تفاوت مهم میان این دو دسته از رنگ های اپوکسی بعد از ترکیب این است که رنگ جوهری اپوکسی حالت شفاف یا ترنسپرنت به زمینه می‌دهد، ولی رنگ پودری از نوع پوششی است و این حالت را ایجاد نمی کند.

ویژگی های رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی پس از خشک شدن به یک سطح سخت و بادوام تبدیل می شود که میتوان از آن برای سطوح خارجی و سطوح داخلی به عنوان کفپوش استفاده کرد و یک جایگزین مقرون ‌به ‌صرفه به جای نصب کفپوش به حساب می آید.

رنگ اپوکسی از انعطاف بیشتری نسبت به دیگر رنگ ها برخوردار است. این رنگ‌ها پس از اعمال دارای خواص ظاهری و براقیت مطلوبی هستند. به منظور افزایش خاصیت ضدخوردگی، این رنگ ها همراه با رنگدانه های کمکی ضد خوردگی دیگر مانند روی، فسفات روی، گلس فلیک و یا آلومینیوم فلیک استفاده می شوند.

رنگ‌های اپوکسی در برابر اشعه فرابنفش ناپایدار و تخریب پذیر هستند؛ لذا نمی‌توان از آنها به عنوان رنگ رویه و پوشش نهایی در محیط‌هایی که در معرض تابش آفتاب هستند، استفاده کرد. این رنگ همچنین در دماهای زیر 5 درجه سانتی‌گراد کارایی لازم را ندارد. رنگ اپوکسی حاوی مواد سمی است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)