نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

گفتاردرمانی در کودکان چگونه است؟

1400/12/4 10:24
360 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ : 

انتخاب کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان اهمیت بالایی در روند درمان این اختلال خواهد داشت. از آنجایی که تاخیر گفتاری و زبانی تاثیر مستقیمی در شخصیت اجتماعی کودکان و مهارت ارتباط برقرار کردن آنها دارد، لازم است تا به بهترین مرکز برای درمان این اختلال مراجعه کنید. شما می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۱۱۷۷۴۲-۰۹۳۵۶۱۱۷۷۴۲ با ما تماس حاصل فرمایید.

بهترین دکتر گفتاردرمانی تهران

تاخیر گفتار و اختلال زبان

اختلالات مربوط به گفتار و زبان یکی از رایج ترین اختلالات در سنین پایین هستند. برخلاف اینکه بسیاری از افراد اختلال گفتار و اختلال زبان را یکسان و مشابه عنوان میکنند، باید بدانید که این دو اختلال با یکدیگر متفاوت هستند. اختلال گفتار مربوط به عدم تلفظ صحیح حروف و آواها می باشد و اصلی ترین مشکل کودکان در ادای صحیح حروف است.

اما در اختلال زبان مشکل تلفظ وجود ندارد و اغلب کودکان نمی توانند جمله بندی صحیحی ایجاد کرده و در ارتباط با دیگران دچار مشکل می شوند. مراجعه به کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان اصلی ترین راه برای برطرف کردن این اختلالات در سنین کودکی خواهد بود.

بهترین مرکز گفتاردرمانی کودکان

گفتار درمانی چیست؟

علل اصلی ایجاد اختلال گفتار در کودکان به اختلالات ذهنی و یا حتی جسمی فرد مرتبط است و باید بدانید که درمان این اختلالات محدود به سن خاصی نیست و تمامی کودکان و بزرگسالانی که دچار اختلال در گفتار هستند، باید به کلینیک های درمانی مراجعه کنند. اصولاً اختلال در گفتار موجب بروز لکنت زبان و ضعیف بودن صدا در کودکان می شود که تنها راه درمان این اختلالات گفتار درمانی خواهد بود.

در واقع گفتاردرمانی در کودکان کمک می کند که بتوانند تلفظ صحیح حروف را یاد بگیرند و با کنترل کردن حجم صدا، به صورت درست صحبت کند. لازم به ذکر است که گفتار درمانی در کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان یک روش درمانی برای تمامی اشکالات و اختلالاتی است که کودکان در گفتار با آنها مواجه شده اند و با مشاوره و درمان به وسیله گفتار، متفاوت خواهد بود.

بهترین مرکز گفتاردرمانی تهران

چه زمانی باید به کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان مراجعه کرد؟

مراجعه به کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان در زمانی ضرورت می یابد که کودکان در بیان افکار خود با دیگران دچار مشکل باشند. در واقع هنگامی که یک کودک نتواند منظور خود را به درستی با والدین و سایر افراد در میان بگذارد و یا صحبت خود را با تاخیر آغاز کند، نشان دهنده این است که باید به مرکز تخصصی گفتاردرمانی تهران مراجعه کرد.

هنگامی که کودکان در صحبت کردن خود دچار لکنت زبانی هستند و یک یا چند حرف را به صورت ممتد تکرار می کنند و یا حتی در زمانی که کودکان در ارتباط برقرار کردن با کودکان همسن خود مشکل دارند و دچار کمبود اعتماد به نفس هستند، باید به یک کلینیک گفتار درمانی خوب مراجعه نمود. توجه داشته باشید که کودکان دارای اختلالات شنوایی، اوتیسم، فلج مغزی و ... نیز از مخاطبان گفتار درمانی می باشند.

گفتار درمانی چه کمکی به کودکان می کند؟

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که با اختلال گفتار در کودکان پدید می آید، عدم داشتن اعتماد به نفس است که این امر موجب سرخوردگی کودک خواهد شد. زیرا که کودکان دچار اختلالات گفتاری نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند. از این جهت مراجعه به کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان به درک زبان مادری و کلمات توسط کودکان کمک خواهد کرد و در جهت بهبود اختلالات گفتاری و ارتباطی کودکان تلاش می کند.

وجود اختلالات گفتاری در برخی موارد مشکلاتی از قبیل عدم صحیح بلع غذا را ایجاد خواهد کرد که مراجعه به درمانگران گفتاری در برطرف شدن این دسته از مشکلات نیز به کودکان کمک می کند. پس از به اتمام رسیدن دوران درمان اختلالات گفتار اعتماد به نفس کودکان افزایش پیدا خواهد کرد، ارتباطات مستقل خواهد شد و شخصیت اجتماعی اش رشد خواهد کرد.

بهترین کلینیک گفتاردرمانی تهران

روند تشخیص اختلالات گفتار در کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان چگونه است؟

بهترین دکتر متخصص گفتاردرمانی کودکان با ارزیابی چندین مرحله می ‌توانند اختلالات گفتار در کودکان را تشخیص دهند. نخستین مرحله برای تشخیص این اختلال، گفت و گو با والدین کودک می باشد که در این گفت و گو سوالاتی از قبیل مشکل کودکان در صحبت کردن و ارتباط برقرار کردن با دیگران، تکرار حروف به صورت ممتد، زمان زبان باز کردن کودک و ... پرسیده خواهد شد. پس از آن تست هایی از کودک گرفته می شود تا میزان برقراری ارتباط غیر کلامی و کلامی او مشخص شود. در مرحله آخر درمانگران یک کلینیک کاردرمانی خوب باید روش های درمانی را متناسب با سن کودک در نظر بگیرند.

شیوه های مختلف گفتار درمانی

شیوه های مختلفی برای درمان اختلالات گفتار در کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان دکتر حسینی سیانکی به کار گرفته می شود تا روند بهبود اختلال های گفتاری افزایش پیدا کند. یکی از روش های معمولی و ساده گفتار درمانی این است که در منزل تمرینات مربوط به صداها و آواها تمرین و تکرار شود که درمانگران این شیوه ها را به والدین یاد خواهند داد.

شیوه دیگر برای درمان اختلالات گفتار بازی درمانی می باشد که استفاده از فلش کارت در این روش بسیار موثر خواهد بود. تمرین های حرکتی برای دهان و زبان نیز از دیگر روش های گفتار درمانی می باشد که می توان به تمرین هایی نظیر ساختن حباب با دهان، ساز دهنی و ... اشاره کرد.

مرکز گفتاردرمانی خوب در تهران

تاخیر در درمان اختلالات گفتاری کودکان چه عواقبی دارد؟

اصلی ترین زمانی که می توانید متوجه شوید که کودک شما دچار اختلال گفتاری است یا خیر، زمانی می باشد که کودک می ‌خواهد صحبت کردن را آغاز کند. در واقع سن دو سالگی بهترین سن برای تشخیص اختلالات گفتاری می باشد. اگر این اختلال در کودکان دیر تشخیص داده شود و یا در درمان آن تاخیری ایجاد گردد، کودکان در مدرسه دچار مشکلات فراوانی خواهند شد. علاوه بر این هرچه سن کودک بیشتر شود، مشکلات گفتاری او نیز بیشتر خواهد شد و مسلماً درمان آن نیز دشوارتر و پیچیده تر می شود.

تاخیر در مراجعه کلینیک کار درمانی و گفتار درمانی کودکان موجب کند شدن روند درمان می شود و مدت زمان بیشتری را باید به درمان این اختلال اختصاص داد. از این جهت توصیه می شود که در صورت مشاهده علائم این اختلال سریعاً به کلینیک های گفتار درمانی مراجعه کنید.

کلینیک دکتر حسینی سیانکی را می توان به عنوان بهترین کلینیک برای گفتار درمانی معرفی نمود. کادر درمان این کلینیک دارای مهارت و تجارب بالایی هستند و از این جهت به عنوان بهترین کلینیک برای اختلالات زبان و گفتار شناخته می شود.

منبع: بهترین کلینیک کاردرمانی و مرکز گفتاردرمانی تهران

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)