نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ آن

1400/11/30 12:32
870 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

مقدمه

از سال 2002 به بعد که به مهاجران اجازه‌ی خرید ملک در شهر دبی داده شد، مسائل مربوط به خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌‌ آن مورد توجه قرار گرفت. اکنون، خرید ملک یکی از بهترین گزینه های ممکن برای تضمین اقامت افراد متقاضی در کشور امارات متحده و شهر دبی، بدون نیاز به حامی مالی است.

تا انتها با ما باشید تا به بررسی همه جانبه‌ی خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌‌ آن بپردازیم.

بررسی انواع ویزاهای مربوط به خرید خانه در دبی

  • ویزای مولتی اینتری یا چند بار ورودی ۶ ماهه (6- month multi-entry visa)
  • ویزای اقامتی 3 ساله (3 - year residence visa)
  • ویزای اقامتی طولانی مدت 5 ساله (5 – year long term residence visa)
  • ویزای اقامتی بلند مدت 10 ساله (10 – year long term residence visa)

1. ویزای مولتی اینتری یا چند بار ورودی ۶ ماهه (6- month multi-entry visa)

این نوع ویزای مربوط به خرید خانه در دبی که به دارنده‌ی خود این امکان را می دهد به مدت 6 ماه چندین بار به کشور امارات ورود و خروج کند، تقریباً عملکردی مانند ویزای توریستی دارد اما مزایای بسیار بیشتری نسبت به آن ارائه می کند. این ویزا به خریدار هر نوع ملکی که بیش از 1 میلیون درهم ارزش داشته باشد داده می شود.

برای اطلاع بیشتر این نکته گفتنی است که ویزای مولتی اینتری توسط مراجع مربوط به مهاجرت کشور امارات متحده‌ی عربی صادر می شود و ربطی به دپارتمان زمین دبی (Dubai Land Department) ندارد.

2. ویزای اقامتی 3 ساله (3 - year residence visa)

این ویزا در درجه‌ی اول توسط دپارتمان زمین دبی (Dubai Land Department) برای کسانی صادر می شود که علاقه مند به خرید و یا سرمایه گذاری در ملکی به ارزش بیش از 1 میلیون درهم در شهر دبی هستند. با انجام این کار، شما واجد شرایط دریافت اقامت کشور امارات متحده عربی می شوید و از مزایای بسیاری مانند شناسه‌ی امارات (Emirates ID)، گواهینامه‌ی رانندگی و توانایی حمایت از خانواده بهره مند می شوید. هزینه‌ی این ویزا معمولاً در محدوده‌ی 13000 تا 15000 درهم است و همچنین برای مدت 3 سال نیز اعتبار دارد.

ویزای دبی

ویزای اقامتی 3 ساله برای کسانی صادر می شود که علاقه مند به خرید و یا سرمایه گذاری در ملکی به ارزش بیش از 1 میلیون درهم در شهر دبی هستند

نکته‌ ای که راجع به این ویزا مهم است بدانید این است که، داشتن این نوع ویزا به شما اجازه نمی دهد بیشتر از 6 ماه متوالی را در خارج از دبی سپری کنید.

3. ویزای اقامتی طولانی مدت 5 ساله (5 – year long term residence visa)

اگر علاقه مند به خرید خانه در دبی و یا سرمایه گذاری در ملکی به ارزش بیش از 5 میلیون درهم هستید، در این صورت، شما واجد شرایط دریافت ویزای اقامت 5 ساله می باشید. از شرایط خاص مربوط به این ویزا می توان به این موضوع اشاره کرد که شما نمی توانید ملک مورد نظر را با رهن و یا اینکه با استفاده از هر نوع وام و یا تامین مالی دیگری خریداری کنید. علاوه بر این، سرمایه گذاری شما نیز باید حداقل برای مدت 3 سال حفظ شود.

4. ویزای اقامتی بلند مدت 10 ساله (10 – year long term residence visa)

برای کسانی که قصد دارند بیش از 10 میلیون درهم برای خرید ملک یا خانه ای در دبی سرمایه گذاری کنند، ویزای اقامتی بلند مدت 10 ساله در نظر گرفته می شود. شما باید برای دریافت این ویزا، مثل ویزای طولانی مدت 5 ساله، مدرکی مبنی بر اینکه مبلغ سرمایه گذاری شده‌ی شما تامین مالی و یا وام نیست ارائه دهید و همچنین باید سرمایه گذاری خود را نیز برای یک دوره‌ی 3 ساله حفظ کنید.

شرایط و ضوابط خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ آن

در مورد خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ی اخذ ویزا هایی که راجع به آن ها صحبت شد، باید شرایط و الزامات خاصی را در نظر داشته باشید :

  • ارزش ملک و خانه‌ی خریداری شده‌ی شما باید بیش از 1,000,000 درهم و یا بیشتر باشد (قیمت خرید ملک و نه لزوما ارزش فعلی بازار)
  • ویزای سرمایه گذاری (investor visa) از طریق ملک فقط برای املاک و مستغلات آزاد در دسترس است.
  • املاکی که شما می توانید به وسیله‌ی آن ها ویزای اقامتی امارات را دریافت کنید عبارتند از : آپارتمان های مسکونی و خدماتی، دفاتر و انبار‌ها، هتل آپارتمان ها، ویلاها و خانه های شهری
  • املاکی که خرید و سرمایه گذاری در آن ها هیچ نوع ویزایی به شما ارائه نمی دهد شامل املاک مورد مناقشه و سرب دار و همچنین قطعات زمینی و خارج از طرح است.

خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت

یکی از مهمترین شرایط و ضوابط خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ آن، این است که ارزش ملک و خانه‌ی خریداری شده‌ی شما باید بیش از 1,000,000 درهم و یا بیشتر باشد

  • امکان درخواست ویزاهای سرمایه گذاری با خرید ملک های رهنی نیز برای شما وجود دارد؛ به شرطی که شما باید حداقل مبلغ سرمایه گذاری 1,000,000 درهم را برآورده کرده باشید. به خاطر داشته باشید که برای این کار یک NOC از بانک به همراه پرونده‌ی درخواست را برای اداره‌ی مهاجرت ارسال کنید.
  • اگر شما دارای چندین ملک (بیش از 3) با ارزش کل 1 میلیون درهم و یا بیشتر هستید، واجد شرایط دریافت ویزای اقامتی امارات هستید.
  • توجه داشته باشید که داشتن ویزای سرمایه گذاری لزوماً حق کار در هر نقطه ای از امارات را به شما نمی دهد.
  • در صورتی که ملک یا خانه ای به صورت سرمایه گذاری مشترک با همسر (زن و شوهر) شما خریداری شود، شما این حق را دارید که برای دریافت ویزای سرمایه گذاری اقدام کنید. با این حال، توجه کنید که پس از آن باید گواهی ازدواج خود را به همراه درخواست ویزا پیوست کنید.
  • شما باید برای خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ آن، مدرکی دال بر درآمد خود ارائه دهید که مشخص کند حداقل 10000 درهم و یا معادل آن در ماه درآمد دارید. در ارتباط با این موضوع می توان گفت که، مهم نیست شما از چه راهی درآمد خود را کسب می کنید و مکان منبع درآمد شما نیز موضوع مهمی نیست. با این حال، ارائه‌ی مدرک درآمد کافی، به عنوان بخشی از کل فرآیند درخواست اقامت، برای شما ضروری است.

مراحل مهمی که در هنگام اخذ ویزای اقامتی به وسیله‌ی خرید خانه در دبی باید طی کنید

1. اولین مرحله ای که در هنگام خرید خانه در دبی و گرفتن اقامت به وسیله‌ آن باید رعایت کنید این است که به عنوان مالک خانه و ملک، باید به دپارتمان زمین دبی مراجعه کنید و اصل گذرنامه، سند مالکیت اصلی و کپی صفحه ویزای فعلی خود را نیز به همراه داشته باشید. از همه مهمتر، باید از پلیس دبی نیز درخواست یک معرفی نامه کنید.

اخذ ویزای اقامتی به وسیله‌ی خرید خانه

شما برای دریافت ویزای سرمایه گذاری نیاز دارید که از پلیس دبی درخواست یک معرفی نامه کنید

2. هنگامی که نامه توسط پلیس دبی صادر شد، پس از آن باید برای صدور گواهی حسن رفتار به اداره‌ی پلیس دبی مراجعه کنید.

3. پس از دریافت گواهی حسن رفتار، شما باید با مراجعه به دپارتمان اقتصادی دبی (Dubai Economic Department) برای دریافت مجوز تجارت اقدام کنید.

4. پس از صدور مجوز سرمایه گذاری یا تجارت، شما باید برای درخواست ویزای اقامتی کشور امارات به اداره‌ی کل اقامت و امور خارجه‌ی این کشور (GDRFA) مراجعه کنید. توجه کنید که شما باید همه‌ی مدارک مورد نیاز را حتما همراه داشته باشید.

5. سپس شما باید صبر کنید تا درخواستتان بررسی شده، و نتیجه به شما اعلام گردد.

.

موسسه‌ حقوقی ثبت فردا با بیش از ۲۰ سال سابقه‌ی درخشان در خصوص امور حقوقی ثبت شرکت، ثبت برند، اخذ کارت بازرگانی، ثبت شرکت در دبی و … آماده‌ی ارائه خدمت به هموطنانی می باشد که قصد دارند به وسیله‌ی ثبت شرکت، خرید خانه در دبی و یا دریافت انواع دیگری از ویزاهای مربوطه، اقامت دبی خود را دریافت کنند.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره‌ی 02143933 در تماس باشید و یا به سایت sabtefarda.com مراجعه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)