نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

مهر ایرانیان بهترین سونوگرافی تهران

1400/12/2 15:14
652 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در دنیای پیشرفته پزشکی امروز، سونوگرافی یکی از فرایندهایی است که در کنار سایر آزمایشات می تواند پزشک را در دستیابی به تشخیص مطلوب، یاری رساند. اگر ساکن پایتخت ایران، تهران هستید و پزشک، سونوگرافی را برای شما تجویز کرده است، یافتن مرکزی با بهترین خدمات سونوگرافی تهران، گام بسیار مهمی محسوب می شود.

مزایای استفاده از سونوگرافی

سونوگرافی، فرایند تشخیصی است که در آن از امواج صوتی برای خلق تصاویر از اندام های داخلی استفاده می شود. آشنا ترین زمینه کاربرد سونوگرافی، تصویر برداری از جنین و کنترل شرایط رشد او در دوره بارداری می باشد.

سونوگرافی، در تشخیص هایی که روش های دیگر در آن کارساز واقع نمی شوند، راه گشا بوده و امکان مشاهده بسیاری از اندام ها، حتی بافت های نرم، بواسطه آن میسر می باشد.

بهترین مرکز سونوگرافی سینه

سونوگرافی کاربردهای متعددی در تشخیص انواع مختلفی از بیماری ها داشته و از کاربردهای متنوعی از جمله موارد زیر برخوردار است :

  • سونوگرافی جهت مشاهده تخمدان ها و بررسی رحم و کنترل فرایند رشد کودک مورد استفاده قرار می گیرد.
  • مشکلات مثانه با استفاده از این فرایند، قابل تشخیص است.
  • جریان خون در بخش های مختلف بدن، قابل بررسی می باشد.
  • سونوگرافی در کمک به انجام فرایند بیوپسی سینه و درمان تومورها، کاربرد قابل ملاحظه ای دارد.
  • توده های پستانی، غده تیروئید، اندام های تناسلی و بسیاری مشکلات دیگر، با استفاده از سونوگرافی قابل بررسی و کنترل می باشد.

انواع سونوگرافی

در بهترین سونوگرافی غرب تهران، انواع فرایند های سونوگرافی، در پکیج خدمات، قابل ارائه به بیمار می باشد که در زیر به شرح آنها می پردازیم :

سونوگرافی بارداری مهر ایرانیان

سونوگرافی در دوران بارداری، با هدف کنترل سلامت جنین و مادر و کیفیت پیشرفت مرحله به مرحله بارداری انجام می شود. سونوگرافی به دلیل استفاده از امواج صوتی برای جنین و مادر هیچگونه خطری را به همراه نداشته و این فرایند برای تعیین جنسیت نوزاد نیز استفاده می شود.

سونوگرافی nt

سونوگرافی nt پروسیجری است که برای تشخیص ناهنجاری های احتمالی در کروموزوم، کاربرد مطلوبی دارد. در این فرایند، پشت گردن نوزاد بعنوان کانون تمرکز، مورد هدف قرار می گیرد. با این فرایند می توان به طور قطعی در خصوص شدت ناهنجاری قضاوت کرد.

سونوگرافی سه بعدی مهر ایرانیان

سونوگرافی سه بعدی برای کنترل سلامت جنین و رشد طبیعی او مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی موارد که سونوگرافی معمولی، نمی تواند با قطعیت ، صحت یا سقم تشخیص را تائید کند، سونوگرافی سه بعدی تجویز می شود. سونوگرافی سه بعدی، یک فرایند تکمیلی برای تشخیص بهتر ناهنجاری محسوب می شود.

سونوگرافی داپلر عروق

سونوگرافی داپلر عروق، یک فرایند غیر تهاجمی است که میزان جریان خون در عروق را مورد ارزیابی قرار می دهد. امواج صوتی برای تصویر برداری از گلبول های قرمز و سایر بخش های خون و تشخیص مشکلاتی از قبیل گرفتگی عروق، مورد استفاده قرار می گیرد.

سونوگرافی داپلر بیضه

سونوگرافی داپلر بیضه با هدف تشخیص پیچش بیضه ها، کنترل میزان آسیب وارد شده به بیضه، تشخیص احتمال توده های مشکوک سرطانی در بیضه ها، تشخیص التهاب و درد احتمالی در بیضه ها، انجام می شود.

سونوگرافی غده تیروئید

غده تیروئید که در ناحیه گردن واقع شده است، مسئولیت تولید هورمون برای سوخت و ساز بدن را بر عهده دارد. سونوگرافی غده تیروئید، با هدف تشخیص ناهنجاری یا توده سرطانی غده تیروئید، بمنظور تشخیص به موقع سرطان انجام می شود.

سونوگرافی داپلر

سونوگرافی داپلر یک فرایند تصویر برداری است که برای بررسی جریان خون در رگ ها با استفاده از امواج صوتی، مورد استفاده قرار می گیرد.

با استفاده از این فرایند، مشکلاتی از قبیل لخته شدن خون، نارسایی های وریدی، انسداد های شریانی، بیماری های قلبی و تنگی شریان ها و مشکلات در دریچه قلب تشخیص داده می شود.

سونوگرافی کبد چرب

کبد چرب عارضه ای شایع است که باعث التهاب و مرگ سلول های کبد و فیبروز کبد می شود. سونوگرافی کبد چرب، یک فرایند تشخیص سریع و موثر است که درجه بندی شدت کبد را نشان می دهد.

سونوگرافی آپاندیس

التهاب حاد آپاندیس عارضه ای است که باید به سرعت مورد تشخیص قرار گرفته و درمان شود. سونوگرافی آپاندیس با هدف تشخیص میزان التهاب یا ترکیدگی احتمالی، انجام می شود.

سونوگرافی پستان

سونوگرافی بعنوان یک تکنولوژی کارساز برای بررسی بافت های نرم از قبیل سینه مورد استفاده قرار گرفته و در کنار فرایند های تشخیصی از قبیل بیوپسی سینه یا نمونه برداری از پستان، فرایندی مفید برای تشخیص به موقع سرطان پستان می باشد.

کاربردهای سونوگرافی به موارد فوق محدود نشده و مواردی از قبیل سونوگرافی کیسه صفرا، سونوگرافی شکم و دستگاه گوارش، سونوگرافی پروستات، سونوگرافی کلیه، سونوگرافی رکتال، سونوگرافی رحم، و سونوگرافی ترانس واژینال را نیز در بر می گیرد.

آیا سونوگرافی دارای محدودیت است ؟

سونوگرافی در کنار بی شمار مزایای خود، محدودیت هایی را نیز به همراه دارد. یکی از محدودیت ها این است که امواج صوتی از هوا و استخوان عبور نمی کند و به همین دلیل نمی تواند در بخش های توخالی بدن یا بخش هایی که با استخوان های متراکم پوشیده شده اند، نتیجه چندان دقیقی را به دست نمی دهد.

اقدمات قبل از سونوگرافی

در برخی سونوگرافی ها پزشک در مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان، از شما می خواهد تا مدتی قبل از اجرای فرایند، از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

در برخی انواع سونوگرافی از قبیل سونوگرافی لگن، مثانه شما باید پر باشد. به همین دلیل پر بودن مثانه و عدم تخلیه آن، چند ساعت قبل از فرایند، ضروری خواهد بود.

سونوگرافی گاهی در کودکان نیز انجام می شود و در این شرایط، پزشک دستورالعمل های لازم را به بیمار خود توصیه می کند.

چگونه یک مرکز سونوگرافی خوب پیدا کنیم؟

یافتن یک مرکز سونوگرافی خوب که بتواند با ارائه خدماتی همتراز با به روز ترین پیشرفت ها و تکنولوژی ها، منافع بیمار خود را در اولویت قرار دهد، از بالاترین سطح اهمیت برخوردار است. پرسنل بهترین سونوگرافی غرب تهران، با به کارگیری نهایت دقت و توجه، بهترین خدمات رسانی به مراجعه کنندگان را ارائه می دهد. یک مرکز سونوگرافی خوب، خدمات با کیفیت را شعار تبلیغاتی خود قرار داده و در کارنامه کاری خود، صاحب درخشش رضایت های بی شماری می باشد که مرکز تصویر برداری مهر ایرانیان یکی از این مراکز می باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)