نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

9 هدیه برای کودکان برای یاد دادن مهربانی و مراقبت

1400/9/29 11:20
589 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

9 هدیه برای کودکان برای یاد دادن مهربانی و مراقبت

برای اینکه بتوانید کودک خود را خوشحال کنید، حتما نیاز نیست تا سراغ گران‌ترین اسباب بازی‌ها و لوازم بروید و خوب است بدانید که کودکان در سنین پایین، محبت و علاقه را با وسایل کوچک نیز درک می‌کنند. با خرید اسباب بازی و وسایلی که محبت ورزیدن و حس مراقبت را به کودکان یاد می‌دهند، به آنها کمک می‌کنید که در آینده این صفات را داشته باشند و به فردی قابل اعتماد تبدیل شوند! اسباب بازی‌هایی که مهربانی و مراقبت را به کودکان آموزش می‌دهند، همچنین می‌توانند ابزاری برای نشان دادن اهمیت شما به کودکتان باشند. در این مقاله قصد داریم تا اسباب بازی‌هایی را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید هدیه برای کودکتان به آنها نیز فکر کنید و دنیای کودک خود را تبدیل به مکانی مهربان‌تر و دوستانه‌تر کنید.

همچنین توصیه میکنیم قبل از خرید اسباب بازی برای کودکان مقاله تاثیر اسباب‌بازی‌های آموزشی بر میزان یادگیری وب سایت همشهری انلاین را مطالعه کنید.

1) انواع عروسک مهربان

شک نکنید که با خرید عروسک می‌توانید به کودک شما کمک کنید تا عشق ورزیدن را یاد بگیرد و همچنین احساس مسئولیت در قبال یک فرد و شخصیت را نیز آموزش ببیند! تمام عروسک‌های دنیا زیبا، نرم و لطیف، بی صدا و همچنین همراه هستند و کودکان می‌توانند با آنها همان رفتاری را داشته باشند که پدر و مادرشان با آنها دارند. این نوع اسباب بازی که به اسباب بازی‌های دخترانه معروف هستند، سن و جنسیت ندارند و برای یادگیری مهربانی و مراقبت می‌توان از آنها استفاده کرد.

2) کیت‌های آرایشی

همان‌طور که می‌دانید بزرگسالان از یک سنی مراقبت از بدن، پوست و موی خود را آغاز می‌کنند و البته هستند افرادی که این موضوع اهمیت بالایی برای آنها ندارد. مراقب از پوست و مو را می‌توان با کیت‌های آرایشی به کودکان آموزش داد و همچنین به دلیل وسایلی که در این کیت‌ها وجود دارد، می‌توانند نویددهنده مهربانی و حس خوب برای کودکان باشند.

3) کیت‌های کاردستی

در راهنمای خرید هدیه برای کودکان به کرار دیده می‌شود که هدیه‌ای که برای کودک می‌خرید باید با روحیات او همسو باشد. تقریبا می‌توان گفت که تمام بچه‌ها عاشق کشف، ماجراجویی و ساخت وسایل با دست خود هستند. کیت‌های کاردستی نه تنها حس رضایت در کودکان را در بالاترین حد خود نگه می‌دارد، بلکه دوست دارند وسایلی را با این کیت‌ها می‌سازند را به خانواده و دوستان هم هدیه بدهند. کیت‌های کاردستی، از شاد کردن یک دوست گرفته تا وقت گذراندن با دوستان و خانواده برای ساخت کاردستی، می‌توانند مهربانی و حس مراقبت را به کودکان آموزش آموزش دهند و آسان و سرگرم کننده هستند!

این کیت‌ها می‌توانند شامل وسایلی برای ساخت کارت‌پستال‌هایی جذاب با پیام‌های الهام‌بخش، پوسترهای بزرگ شخصیت‌های کارتونی و همچنین ساخت بدلیجات و انواع دستبند باشند.

4) کتاب

کتاب‌ها همیشه منابع بسیار عالی‌ای برای آموزش و تربیت کودکان بودند و هستند. اهمیت خواندن کتاب برای کودکان و همچنین خرید کتاب‌های آموزشی در زمینه آموزش مهربانی و مراقبت به کودتان کمک می‌کند تا به صورت علمی با این موارد آشنا شوند. همچنین خرید کتاب داستان با موضوعات قهرمان محور که شخصیت مهربانی نیز دارد، می‌تواند بهترین هدیه برای کودک شما باشد. در کتاب کودکان همیشه راهی برای دوست داشتن یکدیگر وجود دارد و جایی برای نفرت و خشم نیست.

5) عروسک‌های حیوانات

عروسک‌های حیوانات می‌توانند به بهترین دوستان کودکان تبدیل شوند! نگهداری عروسک‌های حیوانات توسط کودکان باعث رشد عاطفی آنها و همچنین قوی‌تر شدن در احساس مسئولیت می‌شود. کودک با داشتن چنین عروسکی متوجه می‌شود که حیوانات نیاز به مراقبت دارند و سعی می‌کند تا با زبان خود با آنها ارتباط برقرار کند. درک زبان حیوانات تمرینی مناسب برای کودکان برای یادگیری مهربانی و محبت است.

دستبندهای دوستی

6) دستبندهای دوستی

دستبندهای دوستی وسایل بسیار عالی برای ابزار علاقه به دوستان و آشنایان هستند و البته ساخت آنها بسیار راحت و کم هزینه است که کودکان می‌توانند آن را یاد بگیرند. با خرید وسایل ساخت دستبند دوستی می‌توانید دوستی و شفقت را در کودک خود تقویت کنید و باعث شوید که وسیله‌ای برای ابراز علاقه به دوستان خود بسازد. اصولا کودکان حس مراقبت به دیگران را با ابزار علاقه و دوست داشتن نشان می‌دهند و این دستبند می‌تواند این مهارت در کودک را تقویت کند.

7) بازی‌های ساختنی

بازی‌های ساختنی مانند لگو و پازل می‌توانند مزایای بسیاری برای کودکان داشته باشند که یکی از آنها تعامل با دوستان برای ساخت سازه‌ای است. در زمان بازی با آجرهای لگو، کودک کاملا مراقب است که چیزی از سازه خراب نشود و این یعنی همان مفهوم مراقبت کردن و پیشگیری از حادثه که با این بازی در کودک شما تقویت می‌شود. نفس بازی‌های ساختنی نیز بر پایه مهربانی بنا شده است و اگر قرار به فشار و خشم باشد، اصولا چیزی ساخته نمی‌شود.

8) بازی‌های گروهی

دورهم جمع شدن کودکان و انجام بازی‌های گروهی می‌تواند به آنها یاد دهد که برای سرگرم شدن با دوستان نیاز است که ابتدا مهربان باشند و با عشق و دوستی بازی خود را انجام دهند. برخی بازی‌ها نیز به صورت دو گروه همبازی انجام می‌شود که این مدل بازی‌ها نیز مراقبت را به کودکان می‌آموزند.

9) وسایل نقاشی

هنر و خلاقیت بهترین ابزارها برای یادگیری مهربانی و عشق هستند و چه خوب که این مهارت در کودکان با نقاشی تقویت شود. بازی با رنگ‌ها روح را صیقل می‌دهد و همچنین مراقبت از وسایل برای رنگی و خراب نشدن، می‌تواند به کودک احساس مسئولیت در قبال وسایل خود را یاد دهد.

سخن پایانی

ممکن است این فکر به ذهن شما خطور کند که آیا این احتمال وجود دارد تا کودک من در آینده نامهربان، خشمگین و بی مسئولیت شود. این سوالی است که ذهن بسیاری از والدین را درگیر کرده است و برای اینکه از آن خلاص شوند، باید به فکر آموزش مهربانی و مراقبت به فرزند خود باشند و چه خوب که این آموزش با خرید هدیه‌های مناسب آغاز شود.

بیشتر بخوانید : خرید اسباب بازی های پسرانه و دخترانه از ویززززز

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)