نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

5 حقیقت جالب در رابطه با انگشتر تک نگین - محبوب ترین مدل حلقه نامزدی

1400/9/17 11:31
1,565 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یک غروب آفتاب، یک ساحل زیبا، کسی که عاشقشی و یک انگشتر تک نگین الماس!

یاد چی میوفتی؟ اره درسته، مراسم خواستگاری! یک خواستگاری رویایی.

روزی که عشقمان از ما تقاضای ازدواج می کند یکی از رویایی ترین و شیرین ترین روزهای زندگی هر کدام از ما است که تک تک جزئیاتش روی خاطره انگیز بودن آن تاثیر می گذارد.

اما یک چیزی این وسط از همه موارد مهم تر هست، آن هم چیزی نیست جز حلقه نامزدی!

دلیلش هم خیلی ساده است، چون قرار است همیشه همراه شما باشد. تا آخر عمر زندگی عاشقانه ی ما، این انگشتر الماس تک نگین قرار است نمادی از عشق و تعهد بین ما باشد. یک نماد شناخته شده و قوی تو کل دنیا که گاد سعد (Gad Saad) هم در موردش می گوید :

حلقه نامزدی و ازدواج سمبلی است از عشق به همسر و فرزندان.

حالا چرا به جای حلقه نامزدی از کلمه انگشتر تک نگین استفاده کردم؟ چون محبوب ترین و پراستفاده ترین حلقه ازدواج در دنیا انگشتر تک نگین هست! کافیه به یک نفر بگین انگشتر تک نگین تا مراسم نامزدی و ازدواج در ذهنش نقش ببنده. یک جورایی میشه گفت این دو مورد به هم گره خوردند.

اما انگشتر تک نگین چرا انقدر طرفدار دارد؟ داستان آن از کجا شروع شد؟ غیر از اینکه در این مقاله جواب این سوالها را پیدا می کنی، از 5 واقعیت هیجان انگیز در مورد انگشتر تک نگین هم با خبر میشی. پس تا آخر مقاله همراه من باش.

انگشتر نامزدی چیست؟

چیزی که ما الان به عنوان نمادی از عشق و تعهد می شناسیم در زمان های باستان به عنوان نماد مالکیت زن برای مرد به کار برده می شد! اصلا رمانتیک نبود نه؟ اما خوبیه ماجرا این است که به مرور زمان و افزایش آگاهی و تغییر فرهنگ، این موضوع تغییر کرد، شکل زیبای امروزی را به خودش گرفت و تبدیل شد به نمادی دوطرفه از عشق بین زن و مرد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا فرم حلقه و کلا انگشتر برای این کار انتخاب شد. دلیل آن هم به نمادهای زمان باستان بر می گردد که دایره را به عنوان نمادی از ابدیت می شناختند و انگشتر هم فرم دایره ای داشت. از آنجایی هم که به قول ریچارد بچ (Richard Bach) :

عشق واقعی هرگز پایانی ندارد.

فرم دایره می توانست نماد خوبی برای عشق بین دو نفر باشد.

البته آن اوایل خبری از الماس و زرق و برق های امروزی نبود. حلقه ها بدون الماس و ساده بودند تا اواخر قرن 19 که کم کم الماس به شکل امروزی آن، وارد بازی شد. درخشش و زیبایی الماس از چشم هیچ کسی به خصوص خانم ها پنهان نبود و همه را شیفته ی خود می کرد. برای همین همه از عضو جدید دنیای مد جواهرات به شدت استقبال کردند و انگشتر تک نگین تبدیل به یکی از ماندگارترین مدهای تاریخ شد.

حالا بریم ببینیم این انگشتر الماس تک نگین خاص، دقیقا چه شکلی است.

انگشتر تک نگین

انگشتر تک نگین چیست؟

اگر یکی از دوستان و آشنایانتان را دیدید و قبل از هر چیزی درخشش الماس انگشترش چشمان شما را خیره ی خود کرد، به احتمال زیاد یک انگشتر تک نگین در دستش دارد! این انگشتر به درخشش بی نظیرش معروف است!

انگشتر تک نگین که به آن سولیتر (solitaire) هم گفته می شود ترکیب منحصر به فردی از تک الماس درخشان و طلای پایه آن است. اگر بخواهم ساده تر بگویم سولیتر انگشتری است که یک تک نگین الماس بزرگ روی آن سوار شده است. معمولا الماس روی انگشتر سولیتر وزنی بیشتر از 0.30 قیراط دارد.

البته فکر نکنید که سنگ روی این انگشتر حتما باید الماس باشد. مدل های بسیار جذاب انگشتر تک نگین با دیگر سنگ های قیمتی هم وجود دارد. اما اگر بخواهید انگشتر تک نگین را برای نامزدی بخرید بهتر است به سراغ نوع الماس آن بروید. چرا؟ چون الماس از زمان های قدیم نماد عشق بوده است. قدیمیان سختی، دوام و مقاومت الماس را به دوام عشق میان مرد و زن ارتباط داده اند؛ در نتیجه الماس از آن زمان ها به عنوان یکی از قوی ترین نماد های عشق و احساس شناخته می شود.

جواهرات چیزی است که با احساسات مرتبط است. این جنبه از جواهرات واقعاً برای من جالب و اسرار آمیز است. (Ann Demeulemeester)

دلیل محبوبیت زیاد این انگشتر هم علاوه بر طراحی کلاسیک و بی زمانی که دارد، معنا و مفهوم عاشقانه ای است که در دل خود دارد.

حالا از بحث توصیف انگشتر تک نگین که بگذریم، حدس می زنید اولین زن خوشبختی که انگشتر سولیتر نامزدی در دستانش کرد چه کسی بود؟ گفته می شود که ماری از بورگاندی (Burgundy) اولین زن خوشبختی بود که نامزدش آرکدوک ماکسیمیلیان (Archduke Maximillian) اتریشی در سال 1477 یک انگشتر تک نگین را به عنوان حلقه ی نامزدی به او هدیه داده بود! این خیلی قدیمی تر از چیزیه که فکرش را می کردیم نه؟

انگشتر تک نگین

5 حقیقت جالب درباره ی انگشتر تک نگین که نمی دانستید

رسیدیم به قسمت جالب ماجرا. همانطور که گفتم انگشتر تک نگین طلا طرفدارهای زیادی در بین ما خانم ها به خصوص برای مراسم نامزدی دارد. برای همین دانستن حقایقی جالب راجع به این انگشتر می تواند هیجان انگیز باشد.

1) برند تیفانی انگشتر تک نگین را تبدیل به نماد عشق کرد!

وقتی شما به یک انگشتر سولیتر فکر می کنید احتمالا طرح معروف انگشتر تک نگین تیفانی در ذهنتان نقش می بندد. اما چرا؟ چون تیفانی اولین برندی بود که با تبلیغات گسترده، این مدل انگشتر را به مردم جهان معرفی کرد و در ذهن اکثر مردم، طرح این انگشتر نقش بسته.انگشتر تک نگین تیفانی با طراحی منحصر به فردش رایج ترین و معروف ترین طرح انگشتر سولیتر بوده و هست.

علاوه بر آن تیفانی برای تبلیغات، شروع به راه اندازی کمپین هایی با موضوع عشق و ازدواج کرد و این آغاز شناخته شدن و محبوبیت این طرح به عنوان حلقه نامزدی و نماد عشق بود.

طراح تیفانی الماس را به شکلی روی پایه انگشتر سوار کرده است تا بیشترین اشعه نور از آن عبور کند. برای همین انگشترهای تیفانی به درخشش بی نظیرشان معروف اند. در این طرح، تیفانی از برش گرد برلیان و پایه انگشتر کاملا ساده استفاده کرده است.

2) انگشترهای تک نگین گرانترین جواهرات هستند

به نظر شما این مورد باعث محبوبیت بیشتر انگشتر تک نگین نشده است؟ احتمالا به غیر از جذابیت ظاهری و درخشش بی نظیر الماس در طراحی انگشترهای سولیتر، قیمت بالای آن هم باعث جذابیتش شده است! هر چقدر چیزی دست نیافتنی تر باشد جذابیتش بالاتر است!

قیمت انگشتر تک نگین بسیار بالا است. دلیل آن هم کاملا واضح است، برلیان بزرگی که روی آن سوار شده است قیمت بسیار زیادی دارد. قیمت الماس با بالا رفتن قیراط یا همان وزن، به صورت تصاعدی بالا می رود. برای همین یک انگشتر با الماس 3 قیراطی قیمت بسیار بالاتری از یک انگشتر با 3 الماس یک قیراطی دارد.

3) چنگک های بیش از حد، الماس شما را کوچک نشان می دهد

شاید فکر کنین که هر چه تعداد چنگک ها بیشتر باشد استحکام سنگ روی انگشترتان بیشتر می شود. درست است اما از طرف دیگر استفاده بیش از حد از چنگک، سنگ شما را کوچکتر نشان می دهد. شما باید طرحی را انتخاب کنید که نهایت زیبایی، درخشش و سایز سنگ الماس را در معرض نمایش بگذارد.

انگشتر تک نگین

4) انگشتر تک نگین بیشتر برای حلقه نامزدی استفاده می شود

درست است که برای حلقه ازدواج هم می شود از این انگشتر استفاده کرد اما معمولا حلقه ازدواج ساده تر و با الماس های کوچک یا بدون الماس است.

تا به حال برای شما پیش آمده که وقتی انگشتر تک نگین در دست دارید جورابتان را پاره کند، به لباستان گیر کند و یا موهایتان لای انگشتر بپیچد و به راحتی جدا نشود؟ خب دقیقا به همین دلیل انگشتر ازدواج را ساده انتخاب می کنند تا در استفاده ی روزانه به اینور اونور گیر نکند!

معمولا حلقه های نامزدی را صبح تا شب در دست نمی کنند، ولی حلقه های ازدواج چون برای استفاده ی همیشگی است باید راحت باشد. البته خیلی ها با همان انگشتر تک نگین هم راحت هستند و به صورت همیشگی از آن استفاده می کنند.

حتما راجع به حلقه و پشت حلقه شنیده اید. این هم مدلی است که خیلی از عروس خانم ها آن را انتخاب می کنند. آنها انگشتر تک نگین نامزدی و حلقه ازدواج خود را ست انتخاب می کنند تا بعد از ازدواج از هر دو به صورت همزمان استفاده کنند.

5) لازم نیست حتما انگشتر شما از الماس با برش برلیان ساخته شده باشد تا جزو دسته تک نگین باشد

وقتی اسم انگشتر تک نگین را می شنوید چه طرحی در ذهنتان شکل می گیرد؟ احتمالا طرح کلاسیک معروف یعنی با الماس گرد برلیان! اما این تصور اشتباه است. فلسفه انگشتر تک نگین فقط تک بودن الماس یا نگین روی آن است، نه شکل برش الماس.

برای مثال شما اگر برش مارکیز یا برش امرالد را بیشتر می پسندید، می توانید از یک تک نگین با این برش ها در انگشتر نامزدی خود استفاده کنید.

برش های زیاد و متنوعی از الماس وجود دارد که شما می توانید انگشتر تک نگین خود را با طرح دلخواهتان سفارش دهید.

صحبت از سفارش طرح دلخواه انگشتر تک نگین شد؛ چقدر خوب می شد اگر گالری معتبری را بشناسیم که به غیر از تنوع بالا در طرح جواهرات، مطابق با سلیقه ما هم طراحی و ساخت جواهر انجام بدهد، نه؟

برای همین من می خواهم یک جواهری معتبر را که بیشتر از 150 سال قدمت در صنف طلا و جواهر ایران دارد به شما معرفی کنم تا بتوانید با خیال راحت طرح مورد نظرتان را به آنها سفارش دهید. جواهری زمردی (zomorodi.com) با تجربه و مهارت بالایی که دارد، طرح رویایی شما را دقیقا همانطور که در ذهنتان است طراحی می کند و می سازد. این فقط مربوط به انگشتر تک نگین نیست، هر طرح و هر جواهری که بخواهید می توانید سفارش دهید. فرقی نمی کند دستبند باشد یا سرویس برلیان عروس، گوشواره باشد یا گردنبند …

جواهری زمردی

اما فکر کنم با سر زدن به شبکه های اجتماعی زمردی آنقدر طرح های متنوع و جذابی ببینیند که قطعا طرح دلخواهتان را پیدا می کنید و شاید نیازی به سفارش نداشته باشید. غیر از سفارشی سازی، می توانید طرح های موجود در گالری زمردی را هم با تغییرات دلخواه سفارش بدهید.

Twitter: https://twitter.com/zomorodijewelry

Aparat: https://www.aparat.com/zomorodi_jewelry

Instagram: https://instagram.com/zomorodijewelry?utm_medium=copy_link

Pinterest: https://www.pinterest.com/zomorodijewelry

دوست دارید انگشتر تک نگین نامزدیتان را از الان انتخاب کنید؟ به لینک زیر سر بزنید :

https://zomorodi.com/fa/tags/10/solitaire-ring

همچنین می توانید از طریق شماره های زیر برای ثبت سفارش و دریافت مشاوره با جواهری زمردی در تماس باشید:

021-55622715

09121509364

پسندها (3)

نظرات (7)

نوشین
21 آذر 00 20:46
سلام. انگشترای تک نگین فوق العاده ان و چه جالب که تیفانی به شهرت رسوندشون. من عاشق برند تیفانی ام البته اکثرا طرح تیفانی میخرم.
شیده
23 آذر 00 11:16
برای نامزدی گفتین این زیاد استفاده میشه با الماسش اره؟ یعنی با سنگهای قیمتی دیگه انگشتر تک نگین مناسب نامزدی نیست؟
raminaz ebro
28 آذر 00 12:13
این انگشترهایی که یک الماس بزرگ دارن ولی دورشون نگینای ریزه هم انگشتر تک سولیتر میگن بهشون؟
آیینه
30 آذر 00 9:54
تاریخچه انگشتر نامزدی جالب بود
lonely
1 دی 00 11:03
kheili jaleb boodood😍
شاد
5 دی 00 17:54
عالی بود خوشمان آمد🤩🤩
عروسک
6 دی 00 13:26
یکی برام ازینا بخره😢😭