نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

نکات مهم برای برنامه ریزی سفر با کودکان

1400/9/16 12:47
371 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

نکات مهم برای برنامه ریزی سفر با کودکان

سفر مانند کتابی است که هرچه بیشتر ورق بخورد دریچه تازه‌ای به روی انسان می گشاید و همیشه شما را با شرایطی جدید رو به رو می‌کند. حال فکر کنید پس از سال ها سفرهای تنهایی و یا سفر با جمع خانواده یا دوستان و رزرو ویلا در شمال و تفریحات بی دغدغه، این بار می خواهید با فرزندتان به سفر بروید. حضور کودکان در سفر می تواند چالش ها را بیشتر کند. اما این تنها در صورتی است که ندانید چه کاری باید انجام دهید تا در کنار کودکانتان سفری آرام و خوش داشته باشید.

بسیاری از افراد بعد از بچه ‌دار شدن تا مدت‌ها به بهانه‌ی کودکان، قید سفر را می‌زنند. در واقع تا زمانی که به قول معروف، فرزندشان از آب و گل در بیاید، خود و خانواده را از سفر محروم می‌کنند. در صورتی که با وجود کودکان هم می‌توان سفری لذت ‌بخش را به نوعی دیگر تجربه کرد و با کوله ‌باری از خاطرات خوش به خانه بازگشت. درست است که با حضور بچه ها، سفر از حالت عادی خود خارج می شود، اما نمی شود به خاطر آن ها قید سفر را زد، تنها کافی است از قبل چند نکته را در نظر بگیرید و خود و کودکتان را برای سفر آماده کنید.

برنامه ریزی برای سفر

یکی از کارهای مهمی که قبل از هر سفری باید انجام داد برنامه ریزی است. این گزینه در سفر با کودکان به مهم ترین مسئله تبدیل می شود. حتما مقصدی را برای سفر انتخاب کنید که علاوه بر خودتان به کودکانتان هم خوش بگذرد. نحوه رفتن به سفر را نیز بر اساس شرایط کودکانتان تعیین کنید. هرنوع سفری اعم از هوایی، زمینی یا دریایی، مسائل و مشکلات خاص خود را دارد که باید برای آن ها آماده باشید. در شرایطی که کودک همراهتان است ترجیحا روشی را انتخاب کنید که سریع تر به مقصد برسید و کودکتان کمتر اذیت شود.

مشارکت دادن کودکان در برنامه ها

مشارکت دادن کودکان در برنامه ها

اگر کودک شما بین ۳ تا ۶ سال دارد، حتما با فرزندتان درباره سفری که پیش رو دارید حرف بزنید و او را از شرایط سفر آگاه کنید. برای آن که حوصله کودکتان سر نرود، می توانید او را در بخش های مختلف سفر مشارکت دهید. از انتخاب مقصد گرفته تا جمع کردن لوازم شخصی و لباس هایش، پیدا کردن مسیر، مشارکت در برنامه های گردشی، انتخاب اقامتگاه و بسیاری موارد دیگر. معمولا کودکان در چنین شرایطی دوست دارند نظرشان پرسیده شود. مثلا می توانید گزینه های موجود برای اجاره سوئیت در کیش را به کودکتان هم نشان دهید و نظرش را در مورد محل اقامتتان بپرسید. بگذارید جایی را انتخاب کند که راحت باشد.

 با مشارکت دادن آن ها نه تنها باعث سرگرم شدنشان می شوید در شکل گیری شخصیتشان هم تاثیر مثبتی می گذارید. بچه ها باید از کودکی مسئولیت پذیر باشند و بدانند نظرشان مهم است. بنابراین صحبت کردن با آن ها در طول سفر، نظرخواهی و کمک گرفتن از آن ها می تواند در رشد و تعالی کودکان بسیار تاثیرگذار باشد.

وسایل ضروری برای کودکان را به همراه داشته باشید

متناسب با سن فرزندتان، لوازم ضروری که در سفر باید همراه داشته باشید متفاوت است. اگر نوزاد همراهتان است، هرگز این اقلام را فراموش نکنید: پوشک، پتو، پد زیرانداز، دستمال مرطوب مخصوص کودکان، پودر بچه، شیرخشک، پستانک، آب، داروها و کرم های مخصوص، دستمال کاغذی، کیسه پلاستیکی.

شاید سفر با بچه های دو سال به بالا ظاهرا ساده تر از سفر با نوزاد به نظر برسد، اما فراموش نکنید که آن هم سختی های خاص خود را دارد. برای سفر با کودکان 2 تا 6 ساله، کالسکه، عینک آفتابی، کرم ضدآفتاب، بطری آب، لیوان نی دار، اسباب بازی، دستمال کاغذی، خوراکی و تنقلات، ظرف غذای مخصوص کودک، دستمال مرطوب، داروهای مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

بعد از اجاره روزانه خانه در تهران، اسباب سفر را مهیا کنید و سعی کنید چیزی را از قلم نیندازید. یکی از چیزهایی که می تواند در سفر به شما کمک کند، همراه داشتن اسباب بازی مورد علاقه فرزندتان است که می تواند حسابی او را سرگرم کند. اگر فرزندتان به قصه علاقه دارد می توانید در طول سفر قصه شازده کوچولو را برایش تعریف کنید تا هم سرگرم شود و هم ماجراهای سفر شازده کوچولو اشتیاق او را برای سفر بیشتر کند.

در سفر با کودکان انعطاف به خرج دهید

در سفر با کودکان انعطاف به خرج دهید

درست است که قبل از سفر، برای همه چیز برنامه ریزی کرده‌اید، اما این موضوع را فراموش نکنید که بچه ها قابل پیش بینی نیستند و احتما اینکه شما را غافلگیر کنند کم نیست. در این صورت نمی توانید طبق برنامه پیش بروید. پس بهتر است به جای عصبی شدن، کمی انعطاف پذیر باشد و متناسب با شرایط فرزندتان، برنامه هایتان را تغییر دهید.

انتخاب اقامتگاه مناسب برای کودکان

یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه کرد، انتخاب اقامتگاه مناسب در سفر است.در سفر با کودکان اهمیت این موضوع دو چندان می شود، چراکه سفر با کودکان حساسیت های خاص خود را دارد. کودک شما باید در طول سفر از هر لحاظ احساس امنیت و آرامش داشته باشد. انتخاب اقامتگاه مناسب یکی از مسائلی است که در احساس امنیت و آرامش کودکان نقش پر رنگی دارد. به طور مثال اجاره اقامتگاه بوم گردی انتخاب چندان مناسبی برای کودکان نیست. چراکه در اقامتگاه های بوم گردی معمولا یک اتاق در اختیار شما قرار می گیرد. طبیعتا گذراندن کل سفر در یک اتاق بدون امکاناتی مثل آشپزخانه و سرویس بهداشتی خصوصی، با حضور کودکان کمی مشکل است. به خصوص اگر کودک شما اهل شیطنت هم باشد.

بهترین انتخاب در سفرهایی که کودکان همراهتان هستند، اجاره سوئیت یا ویلاست. فرض کنید می خواهید به بندر انزلی سفر کنید. شما می توانید به راحتی با اجاره ویلا در بندر انزلی یکی از دغدغه هایتان را کم کنید. در ویلاها همه امکانات به صورت مجزا و مناسب در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید هر زمانی که خواستید برای کودکتان غذا درست کنید. کودک شما می تواند به راحتی در فضای ویلا بازی و شیطنت کند، بدون این که برای کسی ایجاد مزاحمت کرده باشد. مادران معمولا به مسائل بهداشتی فرزندانشان اهمیت زیادی می دهند. به این ترتیب وقتی شما یک سوئیت یا ویلای مجزا اجاره کرده باشید خیالتان از بابت مسائل بهداشتی هم راحت تر است.

لیدوماتریپ همراه مطمئن شما و کودکانتان برای اقامت در سفر

لیدوماتریپ همراه مطمئن شما و کودکانتان برای اقامت در سفر

وبسایت گردشگری لیدوماتریپ، یکی از پلتفرم های رزرو آنلاین اقامتگاه است که کار شما را برای اجاره اقامتگاه آسان کرده است. شما می توانید بعد از مراجعه به سایت، نام شهر مقصدتان را در نوار جستجوی مربوطه وارد کنید و سپس لیست اقامتگاه های موجود در آن شهر را همراه با تصاویر و اطلاعات کامل ببینید، بین اقامتگاه های موجود مقایسه ای انجام دهید و در نهایت متناسب با بودجه، سلیقه و نیازتان نزدیک ترین گزینه به استانداردهایتان را انتخاب کنید.

بهتر است در هنگام مشاهده اقامتگاه ها فرزندانتان را نیز صدا کنید و از آن ها هم نظر بخواهید. به هر حال اگر سفر به گودکتان خوش نگذرد، شما هم فرصت خوش گذرانی پیدا نمی کنید. لیدوماتریپ اطلاعات جامعی از 7 هزار اقامتگاه در سراسر کشور را پوشش داده و با توجه به فیلترهایی که شما انتخاب می کنید مناسب ترین گزینه ها را پیش رویتان قرار می دهد تا دغدغه اجاره اقامتگاه نداشته باشید.

پسندها (1)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)