نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

فاش شدن راز قیمت ایمپلنت دندان به نقل از سلطان ایمپلنت دندان

1400/9/18 11:15
821 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

به نقل از دکتر آرش غفوری، ایمپلنت دندان یا کاشت دندان اگرچه امروزه عملی نسبتاً ساده با شانس موفقیت تقریباً بسیار بالاست اما این جراحی نیازمند دو فاکتور مهم و موثر یعنی مواد اولیه با کیفیت و تبحر متخصص و جراح ایمپلنت است. اگر این دو فاکتور به درستی انتخاب شوند می توان به طور یقین اطمینان داشت که دندان از دست رفته به بهترین و ساده ترین شکل ممکن برای بیمار جایگزین خواهد شد.

عوامل متعددی می تواند در قیمت ایمپلنت دندان تاثیرگذار باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید انتخاب یک دندانپزشک متخصص و جراح ایمپلنت که عمل کاشت ایمپلنت را انجام می دهد به اندازه یا حتی بیش از متریال مورد استفاده اهمیت دارد. اگر جراح شما تجربه زیادی در زمینه ایمپلنت دندان نداشته باشد، امکان شکست خوردن ایمپلنت بالاتر می رود. از این رو حتماً در انتخاب جراح و متخصص ایمپلنت دقت داشته باشید. برخی از مراکز و متخصصان تازه کار عمل ایمپلنت را با قیمت های پایین تر انجام می دهند. اینگونه عمل ها نه تنها در نهایت رضایت بیمار را فراهم نمی کند بلکه ممکن است سلامت بیمار را به خطر بیندازد. استفاده از متریال بی کیفیت می تواند مشکلات جدی را برای فرد متقاضی کاشت دندان به همراه داشته باشد. معمولاً اینگونه ایمپلنت ها دوام چندانی ندارند و ظرف چند سال کیفیت خود را از دست می دهند و در نتیجه بیمار مجبور است ایمپلنت را تعویض نماید. این تعویض علاوه بر مشکلات فراوان هزینه مضاعفی را به بیمار تحمیل می کند.

در مرکز تخصصی ایمپلنت رشت تحت مدیریت دکتر آرش غفوری، خیال شما از بابت استفاده از متریال با کیفیت و برند روز دنیا و تبحر کادر پزشکی آسوده خواهد بود. دکتر آرش غفوری به جهت کاشت نزدیک به 300 ایمپلنت موفق در ماه لقب سلطان ایمپلنت را از طرف مراجعین خود گرفته اند که نتیجه دلسوزی و وجدان کاری این متخصص جوان نسبت به مراجعین عزیز و محبت و لطف این عزیزان دارد.

در ادامه این مطلب عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت را با هم بررسی میکنیم . تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کاشت ایمپلنت دندان، دکتر آرش غفوری

فرق ایمپلنت های ارزان و گران چیست؟

بیش از ۲۰۰ کمپانی در سراسر دنیا در حال تولید ایمپلنت دندانی هستند و هر یک قیمت متفاوتی را برای محصول خود در نظر گرفته اند.به صورت خلاصه عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان مربوط است به :

  • کیفیت و تکنولوژی سطح ایمپلنت
  • کیفیت و دقت کانکشن ایمپلنت (اتصال ایمپلنت به اباتمنت)
  • کیفیت فرز ها و کیت جراحی
  • استراتژی بازاریابی و قیمت گذاری کمپانی

آیا موفقیت در اتصال به استخوان فک در ایمپلنت های با قیمت بالاتر بیشتر از ایمپلنت های ارزان تر است؟

مطالعات مستقل در این مورد به ندرت یافت می شود و باید به گزارشات خود کمپانی ها رجوع کنیم. طبق این گزارشات میزان موفقیت ایمپلنت های مختلف بین ۹۴ تا ۹۸٪ گزارش شده است. در شرایط مناسب یعنی وجود میزان کافی استخوان و عدم وجود بیماری سیستمیک مانند دیابت و با فرض اینکه جراحان مختلف مهارت یکسانی در کاشت ایمپلنت داشته باشند می توان تصدیق کرد که موفقیت ایمپلنت های امروزی فارغ از قیمت آنها بالای ۹۴٪ می باشد. پس عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان در این مورد تاثیر زیادی نخواهند داشت.

با اینحال در شرایط دشوار مانند کمبود استخوان ناحیه و یا سینوس لیفت و نیز وجود بیماری های پس زمینه ای مخرب مانند دیابت موفقیت ایمپلنت های گرانتر بیشتر است (بنابر تجربه ۱۰ ساله ی نویسنده در زمینه ایمپلنت) بنابراین در شرایط عادی انتخاب بین ایمپلنت های گرانتر یا ارزانتر به بیمار سپرده می شود اما در شرایط خاص که به تشخیص جراح نیاز است از ایمپلنت های با مشخصات ویژه استفاده شود قبل از شروع کار با شما در میان گذاشته می شود.

آیا دوام ایمپلنت های گران تر بیشتر است؟

مطالعات مستقلی در این خصوص وجود ندارد و ما نمی توانیم به این سوال دقیق پاسخ دهیم. اما می توان گفت در شرایط مشابه احتمال بروز عوارض مختلف مثل تحلیل استخوان اطراف ایمپلنت و شل شدن پیچ اباتمنت و … در ایمپلنت های با کیفیت کمتر است.

بعد از فاز ترمیم (۳ تا ۶ ماه اول) تفاوت بین ایمپلنت های مختلف کمرنگ می شود اما به صفر نمی رسد.

طول عمر یک ایمپلنت فارغ از برند و کیفیت در صورت اتصال به استخوان فک و رعایت اصول بهداشتی از سوی بیمار بیشتر از ۱۵ سال خواهد بود. با این حال عوامل تاثیرگذار در قیمت ایمپلنت دندان نیز خود را نشان خواهند داد.

اولین بیماری که ایمپلنت دندانی را در سال ۱۹۶۵ دریافت نمود تا آخرین لحظات زندگی از ایمپلنت ها با موفقیت استفاده نمود.

بهترین سیستم ایمپلنت دنیا چیست؟

در حال حاضر سیستم های با کیفیت زیادی وجود دارند اما استفاده از عنوان بهترین در این زمینه بی معناست زیرا که معیار صحیحی برای این انتخاب نمی توان مشخص کرد.اما میتوان سیستم های ایمپلنت های معتبر پیشرو در تکنولوژی را نام برد. NobleBiocare و Zimmer و ‌‌Biohorizons و Bicon از امریکا Straumann و SPI از سوئیس Branemark و Astra از سوئد 3i و Ankylos و Bego از آلمان، Antogyr فرانسه، Dyna هلند و سیستم های کره ای با کیفیت مثل Osstem و Cowell

نام نبردن از سایر سیستم ها نشانه ی بی کیفیت بودن سایرین نیست اما با توجه به تجربه نسبتا طولانی ای که در خصوص ایمپلنت های دندانی داشته ام این سیستم ها جزو سیستم های بسیار قابل احترام و اطمینان هستند.

قیمت ایمپلنت دندان، دکتر آرش غفوری

قیمت ایمپلنت دندان

همانگونه که پیشتر عنوان شد عوامل متعددی در قیمت ایمپلنت دندان موثر است. از مهمترین این عوامل می توان به :

  • جنس ایملپنت
  • کشور سازنده ایمپلنت
  • نوع متریال ایمپلنت
  • زمان کاشت ایمپلنت
  • دستمزد پزشک متخصص کاشت

اشاره کرد. البته تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، پیوند استخوان و سینوس لیفت یا جراحی بالابردن سینوس می تواند مقداری هزینه ایمپلنت دندان را افزایش دهد.

بنابراین قیمت ایمپلنت دندان شامل دو هزینه جراحی و کاشت و هزینه متریال ایمپلنت است. مجموع این دو هزینه به اضافه هزینه های جانبی (در صورت نیاز) قیمت نهایی ایمپلنت را تشکیل می دهد. به یاد داشته باشید قیمت ایمپلنت دندان را بدون مشاوره و نظر نهایی دندان پزشک متخصص نمی توان به صورت قطعی تعیین کرد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که برای اطلاع از قیمت ایمپلنت و همچنین خدمات مورد نیاز و مشاوره با ما از طریق شماره 32134040-013 تماس بگیرید و یا از طریق بخش مشاوره آنلاین ایمپلنت دندان در وبسایت مرکز تخصصی ایمپلنت رشت به نشانی dr-ghafoori.com اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن نتیجه نهایی به شما اعلام شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)