نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چه کسانی به قطره آهن نیاز دارند؟

1400/7/27 9:55
1,149 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چه کسانی به قطره آهن نیاز دارند؟

قطره آهن یکی از محصولاتی است که استفاده از آن امروزه مورد توجه قرار گرفته است و قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی 30 میل از محصولات ویژه بازار است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این قطره به صورت پوشش فسفو لیپید طراحی شده است که بدون تغییر از سیستم گوارشی عبور می کند و از روده جذب می شود. در نتیجه عوارض گوارشی از جمله معده درد کاهش پیدا می کند و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. کسانی که می خواهند آهن مورد نیاز بدن خود را تامین کنند باید استفاده از این مکمل ها را مد نظر خود قرار دهند.

ویژگی های قطره آهن

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا استفاده از این قطره مورد توجه قرار گرفته است! دلیل اصلی آن ویژگی های متعددی است که در دل این قطره قرار دارد. ویژگی های این قطره به شرح زیر هستند:

  • این قطره گلبول های قرمز خون را بالا می برد.
  • این قطره خونرسانی را در بافت های بدن بالا می برد و فرد احساس سرخوشی می کند و خستگی مزمن از بین می رود.
  • این قطره ها حاوی مواد متعددی از جمله ویتامین ب 12 و فولیک اسید هستند که می توانند بر سلامتی اثر بگذارند و آن را ارتقا بدهند.

این ویژگی ها اهمیت بسیار زیادی دارند و به شما کمک می کنند تا سلامتی را به طور کامل احساس کنید. خستگی مزمن یکی از علائم ویژه کاهش آهن در خون است. در نتیجه فعالیت های فردی و اجتماعی فرد تحت تاثیر قرار می گیرد و دیگر نمی تواند به خوبی به کارهای خود رسیدگی کند. توصیه می شود هر سه ماه یکبار تست خون داده شود تا میزان آهن در خون اندازه گیری شود و در صورت فقر آهن استفاده از مکمل های مناسب آغاز گردد.

قطره آهن برای کودکان مزایای زیادی دارد!

بهتر است بدانید پزشکان توصیه می کنند استفاده از این قطره از همان ماه های اول تولد برای کودکان باید آغاز گردد. برخی از پزشکان استفاده از قطره آهن را از 15 روزگی پیشنهاد می دهند و برخی می گویند باید از 2 ماهگی آغاز شود. استفاده از این قطره به شرایط کودک بستگی دارد. به همین دلیل قبل از استفاده از این قطره برای کودک خود باید با پزشک مشورت کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا برای کودک از قطره استفاده می شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تجمع آهن در این قطره بسیار پایین است و همین امر از بروز بیماریهای گوارشی جلوگیری می کند.

برای خرید قرص آهن می توانید از سایت داروخانه اقدام به خرید نمایید.

نکات مهم در مورد استفاده از قطره آهن

اگر می خواهید از قطره آهن از جمله قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی 30 میل استفاده کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید. برای خرید قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی 30 میل می توانید از سایت داروخانه این محصول را تهیه نمایید؛ برخی از این موارد به شرح زیرند:

  • پس از باز شدن درب قطره به مدت یک ماه این قطره قابل استفاده است. اگر در طول یک ماه از این قطره استفاده نکردید باید آن را دور بیاندازید.
  • این قطره را باید طبق اندازه مشخص شده استفاده کنید و هرگز نباید دوز مصرفی را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز تغییر دهید.
  • قبل از استفاده از این قطره آن را تکان ندهید.
  • این قطره را در محیط های پر رطوبت یا گرم قرار ندهید.

رعایت این نکات اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند تا بهترین بهره را از آن ببرید. به همین دلیل توصیه می شود قبل از استفاده از قطره آهن دستور العملی را که در جعبه دارو قرار دارد به طور کامل بخوانید و در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید با پزشک و یا داروساز مشورت کنید.

آیا بزرگسالان نیز می توانند از قطره آهن استفاده کنند؟

وقتی صحبت از قطره آهن می شود تمامی افراد تصور می کنند که این قطره تنها برای کودکان است. درست است که این قطره برای کودکان تجویز می شود، زیرا عوارض گوارشی بسیار پایینی دارد، اما بزرگسالانی که نمی توانند از مکمل های دیگر آهن استفاده کنند، می توانند این قطره را مصرف کنند. زیرا قطره آهن از بروز یبوست و یا مشکلات گوارشی جلوگیری می کند.

قطره آهن را از کجا تهیه کنیم؟

اگر می خواهید این قطره را خریداری کنید، باید تنها به مراکز معتبر پزشکی و درمانی مراجعه کنید. محصولاتی که در این مراکز به فروش می رسند دارای مجوزهای رسمی از سازمان بهداشت و غذا و دارو هستند و شما می توانید با اطمینان خاطر محصولات خود را سفارش دهید.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم به ویژگی های قطره آهن از جمله قطره آهن لیپیفر فورت کیمیا کالای رازی 30 میل بپردازیم. این قطره ها گلبول های قرمز خون را بالا می برند و به افزایش خونرسانی کمک می کنند. اگر می خواهید محصولات مورد نیاز خود را از مرکز معتبری تهیه کنید می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. محصولاتی که در داروخانه آنلاین به فروش می رسند دارای مجوزهای لازم هستند.

پسندها (1)

نظرات (0)