نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

خواص ماساژ گردن و راهنمای استفاده از آن

1400/7/24 12:39
442 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

اهمیت استفاده از ماساژور گردن

ماساژ گردن به وسیله ماساژور گردن یا دست، بر عضلات اطراف گردن و ناحیه شانه متمرکز است. برخی از ماهیچه‌هایی که در طول ماساژ گردن کار می‌کنند، شامل : استرنکلیدوماستوئد، اسکالن و ذوزنقه فوقانی می‌شوند. ماساژ گردن با هدف کاهش تنش، کاهش سردرد، کاهش گردن درد و افزایش آرامش انجام می‌شود.

از ماساژ گردن برای افزایش دامنه حرکتی و کاهش گرفتگی عضلات نیز استفاده می‌شود. اما نکته‌ای که در این باره وجود دارد شیوه انجام دادن ماساژ است. در صورتی که قرار است از یک دستگاه ماساژور برقی استفاده کنید این فرایند آسان‌تر می‌شود اما اگر قرار است به کمک دست ماساژ دادن گردن را انجام دهید نیاز است که حتما دستورالعمل‌هایی را در این باره دنبال کنید تا با مشکلات بدتری مواجه نشوید.

در ماساژ گردن از چه تکنیک‌های استفاده می‌شود؟

طیف وسیعی از تکنیک‌ها را می‌توان در طول ماساژ گردن به وسیله ماساژور گردن استفاده کرد. این تکنیک‌ها عبارتند از : طب فشاری، غلت زدن پوست و حرکت درمانی است که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

طب فشاری

ماساژ گردن به وسیله ماساژور گردن و با استفاده از تکنیک طب فشاری که به معنای حرکت دادن پوست است، انجام می‌شود. در این تکنیک اغلب از فشرده سازی برای کاهش گردن درد استفاده می‌شود. طب فشاری شامل اعمال فشار به ناحیه خاص از گردن، با استفاده از انگشتان دست و شست است. این تکنیک معمولا برای کمک به شکستن گره‌های عضلانی و افزایش جریان خون استفاده می‌شود.

هنگام انجام ماساژ فشاری به دلیل محدودیت جریان خون با اعمال فشار یک واکنش ایسکمیک رخ می‌دهد. فشار وارد شده باعث می‌شود که فیبرهای ماهیچه‌ای شل شوند وگره‌های عضلانی نرم شده و شکسته شوند. نرم شدن و شکستن گره‌های عضلانی به کاهش گردن درد کمک می‌کند. با آزاد شدن فشار، جریان خون در ناحیه افزایش می‌یابد و رساندن اکسیژن و مواد مغذی را برای عضلات افزایش می‌دهد و باعث بهبودی می‌شود.

ماساژور گردن

حرکت درمانی

حرکت درمانی یک تکنیک موثرتر در ماساژ گردن به وسیله ماساژور گردن است. این تحرکات شامل اعمال فشار به فرایندهای نخاعی و عرضی واقع در مهره‌های ستون فقرات گردنی است. همانطور که فشار به آرامی به فرایندها اضافه می‌شود و به طور همزمان آزاد می‌شود، هر مفصل بین مهره‌ها شل شده و روانکاری بیشتری می‌کند و باعث افزایش حرکات می‌شود. حرکات برای کاهش سفتی مفاصل مفید است. کاهش سفتی مفاصل همچنین به کاهش تنش ناشی از عدم حرکت ستون فقرات به افزایش انعطاف پذیری و از خارج شدن درد کمک می‌کند.

غلت زدن روی پوست

رول کردن یا غلت زدن روی پوست به طور مداوم در هنگام ماساژ گردن و توسط ماساژور گردن انجام می‌شود. غلت زدن پوست زمانی است که از انگشتان دست و شست برای برداشتن و چرخاندن پوست استفاده می‌شود. غلتاندن پوست به طور موثر برای کاهش محدودیت ایجاد شده توسط یک لایه سخت از بافت‌های همبند در زیر سطح پوست و همچنین افزایش جریان خون استفاده می‌شود.

ماساژ گردن چگونه به کاهش گردن درد کمک می‌کند؟

همانطور که گفتیم ماساژ گردن مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل برای کاهش گردن درد است. درد حاد می‌تواند در نتیجه آسیب، جراحی، کشش عضلات یا استفاده بیش از حد از ماهیچه‌ها باشد. هنگامی که ناحیه‌ای از بدن آسیب می‌بیند، گیرنده‌های درد در پوست یک سیگنال به مغز می‌فرستند که در آن جا پیام به اعصاب منتقل می‌شود تا احساس درد ایجاد شود. ماساژ گردن بر کاهش درد با کاهش تنش و ایجاد اختلال در سیگنال ارسال شده به مغز متمرکز است.

تنش در عضلات می‌تواند باعث افزایش درد حاد شود. تنش می‌تواند در اثر استفاده بیش از حد از عضلات، آسیب یا وضعیت بد بدن ایجاد شود. افزایش تنش می‌تواند منجر به افزایش  گره‌های عضلانی یا نقاط ماشه‌ای شود. نقاط تحریک کننده باعث افزایش درد در ناحیه خاصی می‌شود، مگر اینکه عصب را فشرده کند. هنگامی که یک نقطه عصب را فشرده می‌کند، ممکن است درد ارجاعی ایجاد شود که باعث افزایش دردهای دیگر در مسیر عصبی می‌شود.

مزایای ماساژ گردن

مزایای ماساژ گردن چیست؟

مزایای ماساژ گردن موراد بسیاری است که در ادامه به بررسی این مزیت‌ها می‌پردازیم.

کاهش تنش

کاهش تنش یکی از مزایای ماساژ گردن توسط ماساژور گردن است. تنش ناشی از فیبرهای عضلانی است که در حالت انقباض باقی می‌مانند و قادر به آرام شدن نیستند و در نتیجه خستگی و درد عضلانی افزایش می‌یابد. هدف ماساژ گردن کاهش تنش با تشویق افزایش آرامش عضلانی است. در هنگام ماساژ گردن عضله را افزایش می‌دهد. افزایش دما خاصیت ارتجاعی بافت‌های عضلانی را بهبود می‌بخشد. وقتی کشش بافت ضعیف است، حرکت محدود می‌شود و تنش افزایش می‌یابد.

بهبود قابلیت ارتجاعی بافت‌ها باعث می‌شود که رشته‌های عضلانی شل شده و حرکت افزایش یابد. با شل شدن فیبرهای عضلانی می‌توان از ماساژهای محکم‌تری برای عمیق‌تر شدن درون فیبرهای عضلانی استفاده کرد و آرامش لایه های عمیق بافت را افزایش داد. عمیق‌تر شدن بافت‌های عضلانی کشش بیشتر بافت را از بین می‌برد. رفع تنش دامنه حرکتی را افزایش داده و درد را کاهش می‌دهد.

کاهش استرس

از دیگر مزایای ماساژ گردن به واسطه ماساژور گردن می‌توان به کاهش استرس اشاره کرد. در بسیاری از مواقع افراد می‌توانند به طور همزمان استرس جسمی و روحی را تجربه کنند. ماساژ گردن با تشویش شل شدن عضلات و کاهش سطح کورتیزول به کاهش استرس کمک می‌کند. هنگامی که از ماهیچه‌ها بیش از حد استفاده می‌شود، ماهیچه می‌تواند استرس زیادی را در عضلات ایجاد کند و باعث خستگی و ضعف ماهیچه‌ها می‌شود.

ماهیچه‌های خسته و ضعیف احتمال ایجاد صدمات را افزایش می‌دهند و می‌توانند درد را افزایش دهند. ماساژ گردن با افزایش جریان خون، استرس عضلات را کاهش می‌دهد. افزایش جریان خون به دلیل اتساع عروق رخ می‌دهد، افزایش خون می‌تواند از طریق عروق جریان یابد و اکسیژن و مواد مغذی را برای ماهیچه‌ها افزایش می‌دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)