نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

قیمت نظافت منزل و شرکت و راه پله ها در سال 1400

1400/7/24 12:21
1,642 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

قیمت نظافت منزل و شرکت و راه پله ها در سال 1400

یکی از خدماتی که جزیی از کارهای پر اهمیت در هر ساختمان و شرکتی است نظافت منزل و نظافت راه پله و مشاعات و پارکینگ می باشد، چرا که بسیاری از افراد برای وارد شدن به ساختمان یا آپارتمان شما باید از راه پله و مشاعات و پارکینگ عبور کنند و در برخی از مواقع تعداد رفت و آمد ها بسیار زیاد است به همین خاطر عدم توجه به نظافت راه پله باعث پخش آلودگی و ایجاد خاطره ی بد از کثیفی این فضاها در ذهن افراد به جای خواهد گذاشت.

در این مقاله با ما همراه شوید تا از قیمت نظافت منزل و تعرفه نظافت راه پله و نظافتچی آگاهی لازم را بدست آورید.

قیمت نظافت منزل در سال 1400

توضیحات                                   قیمت به تومان

نظافت منزل 4 ساعت آقا               65،000 تا 75،000
نظافت منزل 6 ساعت آقا               90،000 تا 105.000
نظافت منزل 6 ساعت خانم            110،000 تا 130.000
8 ساعت آقا                              120،000 تا 130.000
8 ساعت خانم                            130،000 تا 160.000

تعداد طبقات              قیمت به تومان

2                            25.000 تا 30.000
3                           30.000 تا 35.000
4                           35.000 تا 45.000
5                           50.000 تا 55.000
هر طبقه اضافی                        10.000

با توجه به اینکه نظافت منزل پایه ثابت زندگی امروزه انسان ها به شمار می آید و باید به صورت مرتب انجام شود به همین خاطر استفاده از نیروی نظافتچی کاربلد بسیار در روند رضایت مشتریان مفید خواهد بود. البته برای پیدا کردن نظافتچی باید دنبال شرکت خدماتی عضو اتحادیه شرکت نظافتی خدماتی باشید تا هرگونه تخلف در ارائه قیمت نظافت منزل را رصد کرد و از پرداخت نرخ های خارج از عرف اتحادیه جلوگیری به عمل آورد.

قیمت نظافت منزل طبق نرخ نامه اتحادیه شرکت های خدماتی نظافتی تعیین و ابلاغ می شود و زمان هرگونه تخلف شرکت مربوطه جهت بررسی تخلف به اتحادیه احضار می شود. حتی المقدور از نظافتچی شرکت های غیرمجاز اجتناب نمایید، چرا که در صورت هرگونه حادثه مسئولیت بر عهده صاحب خانه خواهد بود و بدلیل بیمه نبودن نظافتچی غیر مجاز هرگونه عواقب مالی و جانی بر عهده مشتریان می باشد.

کاربرد انواع نظافتچی آقا و خانم

با توجه به اینکه شرکت های خدماتی نظافتچی آقا و خانم را استخدام می نمایند و بستگی به نظافت خارج و داخل منزل تقسیم بندی می شوند که معمولا از نیروی نظافتچی آقا برای امور نظافت خارج از منزل همچون مشاعات، نظافت راه پله و پارکینگ استفاده می شود، و از نیروی نظافتچی خانم برای امور نظافت داخل منزل به کار گرفته می شوند و معمولا از خانم ها برای نظافت راه پله و مشاعات استفاده نمی شود.

شرکت های خدماتی و نظافتی معمولا به سه روش نیروی نظافتچی را به مشتریان پیشنهاد می دهند اعزام نظافتچی به صورت ساعتی، نظافت ادارات یا منزل، نظافت راه پله و مشاعات و پارکینگ، که با توجه شرایط مختلف هماهنگی های لازم را با مشتری انجام می دهد.

برای درک بهتر یک مثال می زنیم بعضی از خانوارها برای برپایی جشن و مهمانی به نیروی خدماتی که کار پذیرایی را انجام دهند نیاز دارند که با توجه به این شرایط، شرکت از نیروی نظافتچی و خدمتکار خانم استفاده می نماید و  اگر ادارات نیاز به خدمات پذیرایی داشته باشند معمولا نیروی نظافتچی و خدمتکار آقا توسط شرکت در نظر گرفته می شود.

بسیاری از دوستان این سوال را از ما می پرسند که فرق نظافتچی کنتراتی و ساعتی در چیست؟ در نظافتچی کنتراتی با توجه به حجم کار قیمت توافقی تعیین می شود و بعد از توافق نمی توان مکان جدیدی را برای نظافت در نظر گرفت، اما در نظافتچی ساعتی شما می توانید با توجه به سلیقه خود هر جایی را که نیاز به نظافت داشتید تمیز کنید.

قیمت نظافت راه پله چگونه تعیین می شود؟

قیمت نظافت راه پله و مشاعات با توجه به متراژ فضای مد نظر تعیین می شود با توجه به شرایط و سختی کار قیمت نظافت راه پله متغییر خواهد بود که به تعداد طبقات پارکینگ، تعداد طبقات اصلی ساختمان، تعداد واحدهای هر طبقه، داشتن آسانسور و پله فرار اضطراری، داشتن لابی و ... بستگی دارد و خدماتی که برای نظافت راه پله ارائه می شود می توان به گردگیری دیوارها، نظافت پشت بام، نظافت شیشه های راه پله، نظافت راه پله ، کلید، پریز، نرده، حیاط، پارکینگ اشاره کرد.

هزینه تامین وسایل لازم برای نظافت راه پله بر عهده ساکنین آپارتمان و مدیر مسئول اداره خواهد بود من جمله مواد شوینده، تی، جارو و ... را می توان نام برد و نیروی نظافتچی هیچگونه مسئولیتی در قبال تامین مواد شوینده و وسایل مورد نیاز نظافت ندارد و مسئولیت کلیه لوازم مورد نیاز نظافت بر عهده مشتری است، و از جمله وظایف نظافتچی در هنگام نظافت راه پله می توان به شستشوی راه پله و خشک کردن و گردگیری آن اشاره کرد.

گردگیری از وظایف اصلی نظافتچی به شمار می اید و به گردگیری قرنیزها، دیوارها، پریز و کلید هم تعمیم داده می شود و نکته ی که در این مواقع حائز اهمیت است مشورت مشتری با نظافتچی درباره تهیه مواد شوینده مناسب می باشد چرا که در صورت استفاده از مواد اسیدی و شیمیایی باعث آسیب جدی به سطوح سنگی و سرامیکی خواهد شد.

برای اینکه کیفیت انجام کار بالا رود بهتر است برای جلوگیری از کم کاری و اتلاف وقت نظافتچی با او همراه شوید و بر روی لحظه لحظه ی انجام کار نظارت داشته و در صورت طولانی شدن کار در نظر داشته باشید که نظافتچی کم کاری انجام نداده و به دلیل حجم بالای کار زمان طولانی شده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)