نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی یک مرجع ایده‌آل برای بارداری

1399/8/17 11:56
715 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

در طول زندگی آدمی به‌‌ویژه برای بانوان اتفاقات متفاوتی رخ می‌‌دهد که می‌توانند در سرنوشت یا جذابیت آن تاثیرگذار باشد. برای مثال دوران بارداری که امروز می‌خواهیم در مورد آن کمی صحبت کنیم؛ از آن دست اتفاقاتی است که می‌تواند طعم تازه و دلچسبی به زندگی هر زوجی ببخشد. اما نکته‌ای که در این میان مطرح است نحوه مراقبت و اطلاعات کاربردی است که می‌تواند در این دوران بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل لازم دیدیم تا به شما همراهان عزیز  یک مرجع تخصصی به اسم مجله بارداری نی نی ناش معرفی کنیم که می‌‌تواند در طول این نه ماه یک همراه همیشگی برای سلامت شما و فرزند دلبندتان باشد.

معرفی یک مرجع ایده‌آل برای بارداری


یک قدم به عقب!

در بالا از بارداری صحبت کردیم؛ اما سریال جذاب بارداری که حدودا نه ماه به طول می‌انجامد صرفا از لحظه مثبت شدن نتیجه آزمایش شروع نمی‌شود. قبل از بارداری شما موظف هستید که به نکات مهمی توجه کنید؛ برای مثال به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا با همسر خود گفتگو کنید و شرایط زندگی خود را از جهات مختلف، مانند بعد روحی، مالی و سلامتی بررسی کنید تا دوران بارداری راحت‌تر با دغدغه کمتری از سلامتی خود و جنین را پشت سر بگذارید. اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع بپردازیم؛ موارد زیر از مهمترین نکاتی است که قبل از بارداری باید به آن توجه ویژه داشته باشید:

  • رفاه نسبی و شرایط مالی قابل قبول؛
  • شرایط روحی ایده‌آل به دلیل بی‌قراری‌های نوزاد در روز‌ها و هفته‌های ابتدایی؛
  • بررسی سلامت کلی با مراجعه به پزشک متخصص؛
  • انتخاب زمان مناسب تخمک گذاری با توجه به فرمول 12 الی 16 روز پس از قائدگی؛
  • تغییر در رژیم غذایی برای شروع دوران بارداری؛
  • بررسی شرایط کاری برای گذراندن شش ماه اول بارداری و ... .

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم از آن دست نکاتی بود که قبل از بارداری باید حتما به آن‌ها توجه کنید؛ اما برویم سراغ قسمت اول سریال جذاب بارداری!

علائم بارداری و نکات ریز و درشت آن

علائم بارداری که در مجله بارداری نی نی ناش به‌طور کامل به صورت علمی به آن پرداخته شده و نکات به روز آن مورد بررسی قرار گرفته است؛ می‌تواند برای شما یک مرجع مناسب باشد تا به کمک آن با بررسی شرایط فردی متوجه شروع دوران بارداری خود شوید. البته طبق گفته محققین و متخصصین این سایت حتی اگر تمامی علائم و نکاتی که در سایت به عنوان علائم و نشانه‌های بارداری ذکر شده است؛ شامل شما شود، باز هم برای کسب اطمینان، نتیجه آزمایش و سونوگرافی تنها راه صد در صدی برای تایید این موضوع است.

علائم و نشانه‌های بارداری می‌تواند با توجه به خصوصیات فردی در بدن هر فرد به اشکال گوناگونی نمایان شود. با توجه به مواردی که در سایت نی نی ناش به عنوان علائم بارداری معرفی شده است؛ گاهی تمامی این مواردی در کنار هم نمی‌تواند نشانه بارداری باشد و گاهی به عکس، فقط یک نشانه مانند حالت تهوع می‌تواند نوید بخش شروع دوران بارداری باشد. اما اگر بخواهیم به صورت کاملا مختصر ولی مفید به علائم و نشانه‌های بارداری اشاره‌ای داشته باشیم؛ موارد زیر به عنوان رایج‌ترین نشانه‌های بارداری شناخته می‌شوند:

  • تغییرات خلقی به صورت ناگهانی؛
  • سردرد‌های نسبتا شدید؛
  • افزایش مرتبه ادرار؛
  • کمردرد خفیف؛
  • حساسیت، سنگینی و خارش پستان‌ها؛
  • تیرگی هاله پستان‌ها؛
  • خستگی غیر قابل رفع؛
  • بروز تهوع و خونریزی خفیف.

مواردی که در خصوص علائم بارداری به آن‌ها اشاره کردیم صرفا بخشی کوچک از این نشانه‌ها بودند که کمی به نسبت سایر موارد شایع هستند. در واقع شما بانوی عزیز با توجه به مکانیزم بدنی و خصوصیاتی مثل ژنتیک و ... در هفته‌های ابتدایی با علائم مختفی مواجه می‌شوید که می‌تواند نوید بخش دوران شیرین بارداری باشد. البته پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علائم بارداری را دارید؛ مقاله هفته اول بارداری را حتما مطالعه کنید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

دوران بارداری و مقاطع حساس زمانی آن

با توجه به تاکید مجله بارداری نی نی ناش تمامی ماه‌های بارداری از حساسیت خاصی برخوردار هستند و نمی‌توان صرفا چند ماه را به عنوان مهم‌ترین ماه‌های بارداری معرفی کرد؛ زیرا  تمامی ماه‌های بارداری با توجه به شرایط منحصر به فرد خود می‌توانند در سلامت نوزاد و مادر دخیل باشند. اما با توجه به آمارهای موجود، سه ماه اول بارداری به نسبت سایر ماه‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد و متاسفانه آمار سقط جنین در سه ماه نخست به نسبت دیگر مقاطع زمانی بیشتر است.

موارد مختلفی در این مقطع زمانی وجود دارند که رعایت تک تک آن‌ها برای مراقبت از جنین و مادر ضروری است. مواردی که از آن‌ها صحبت می‌کنیم به قدری زیاد و مهم هستند که وجود یک منبع و مرجع کاربردی در این بازه زمانی می‌تواند سلامت شما و فرزند دلبندتان را در این بازه زمانی بیمه کند. به همین دلیل در اتاق فکر مجله بارداری و مادر و کودک نی نی ناش؛ با استفاده از تجربه پزشکان و همچنین مطالب منتشر شده در مقالات روز جهان، به کوچک‌ترین مواردی که در این خصوص باید به آن توجه داشته باشید؛ اشاره شده است.

آشنایی با مجله بارداری و مادر و کودک نی نی ناش

مجله بارداری و مادر و کودک نی نی ناش علاوه‌بر ارائه اطلاعات کافی در زمینه بارداری که به صورت هفته به هفته در اختیار مادران عزیز قرار داده است؛ به نکات مهمی هم‌چون رابطه با همسر و یا حتی روانشناسی کودک و تغذیه فرزند اشاره کرده که تمامی این موارد می‌تواند در تولد و تربیت فرزند سالم و با اخلاق برای شما مثمر ثمر باشد. تمامی اطلاعات ارائه شده در مجله نی نی ناش با توجه به تجربه چندیدن ساله پزشکان در خدمت شما قرار گرفته که می‌تواند به عنوان یک مرجع‌ در طول مسیر پرپیچ و خم بارداری همراه شما باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)