نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چرا پسوریازیس به‌وجود می‌آید؟

1399/8/24 12:26
1,435 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چرا پسوریازیس به‌وجود می‌آید؟

آیا تا به حال با بیماری صدف پوستی یا پسوریازیس مواجه شده‌اید؟ می‌دانید علت پسوریازیس چیست؟ این عارضه پوستی یک بیماری خود ایمنی پوستی است که با خارش و التهاب همراه است. اما باید توجه داشت که در صورت جدی نگرفتن آن می‌تواند به بخش‌های دیگر بدن آسیب بزند. بنابراین باید علت پسوریازیس را از متخصص پوست جویا شد و هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کرد. 

اما در این شرایط و با توجه به شیوع کرونا مراجعه حضوری به مراکز پزشکی توصیه نمی‌شود. بنابراین تا جایی که امکان دارد می‌توان از سامانه‌های پزشکی از راه دور کمک گرفت. یکی از این سامانه‌ها که بیماری‌های پوستی را تحت پوشش قرار می‌دهد، دکتر سایناست. مشاوره پوست دکتر ساینا یک همراهی بی‌نظیر را برای شما تضمین می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با علت پسوریازیس و راه‌های درمان آن با ما همراه باشید.

علائم پسوریازیس

این عارضه پوستی زمانی ایجاد می‌شود که سرعت رشد سلول‌های پوست افزایش می‌یابد و تکه‌های قرمز با پوسته‌های سفید روی پوست ظاهر می‌شوند. علائم این بیماری عبارت‌اند از:

1. خارش پوست
2. ضخیم شدن ناخن‌ها
3. تاول‌های چرکی روی لکه‌های قرمز
4. سوزش پوست
5. ترک خوردگی پوست که منجر به خونریزی شود
6. فلسی شدن پوست

این موارد بیشتر روی زانو، آرنج و پوست سر ایجاد می‌شوند. اما شاید این پرسش برای شما مطرح شود که علت پسوریازیس چیست؟

علائم پسوریازیس

علت پسوریازیس

طبق نتایج به دست آمده افراد بین 25 تا 35 ساله به این عارضه دچار می‌شوند. این بیماری مسری نیست و از فردی به فرد دیگر منتقل نمی‌شود اما می‌تواند قسمت‌های زیادی از بدن را دیگری کند. متخصصین پزشکی به دو مورد برای علت پسوریازیس اشاره می‌کنند.

ژنتیک اولین علت پسوریازیس

یکی از عواملی که موجب ابتلا به این بیماری می‌شود ژنتیک است و به همین دلیل اگر در خانواده شما فردی حضور دارد که قبلا پسوریازیس داشته، احتمال دارد شما این به این عارضه مبتلا شوید. سالانه بیست هزار کودک به این عارضه مبتلا می‌شوند که باعث می‌شود سرشان پوست پوست شود و ناخن‌هایشان تغییر رنگ دهد. علت پسوریازیس در کودکان ژنتیک است.

سطح ایمنی و پسوریازیس

همانطور که اشاره شد پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است و در واقع نتیجه حمله بدن به خودش است. در این حالت سلول‌های سفید خون به اشتباه برای حمله و نابودی باکتری‌ها و مبارزه با عفونت‌ها به سلول‌‌های پوست حمله می‌کنند. در نتیجه تولید سلول پوست با سرعت بیشتری انجام می‌شود و باعث می‌شود پوست فشرده شود.

حال با علم به علت پسوریازیس باید به دنبال راه‌های درمان آن بود.

راه های درمان پسوریازیس

پسوریازیس چه راه‌های درمانی دارد؟

متاسفانه درمان قطعی با توجه به علت پسوریازیس وجود ندارد اما روش‌های درمانی به منزله کاهش التهاب و فلسی شدن پوست ارائه می‌شوند. این درمان‌ها باید تحت نظر و تجویز دکتر فوق تخصص یا متخصص پوست انجام شوند. مشاوره‌ آنلاین پوست دکتر ساینا به صورت تلفنی و آنلاین انجام می‌شوند و امکان بارگذاری تصاویر در آن‌ها وجود دارد:

درمان خوراکی و دارویی پسوریازیس

با تجویز متخصصین پوست و مو استفاده برخی داروها برای تنظیم سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می‌شوند. سیکلوسپورین، متوترکسات، رتینوئیدها و ... می‌توانند برای این کاهش التهابات تجویز شوند. این داروها ممکن است عوارضی داشته باشند پس حتما نظر متخصصین را قبل از استفاده جویا شوید.

درمان موضعی

کرم‌ها و پمادهای موضعی برای علائم پسوریازیس خفیف و متوسط توسط متخصصین پزشکی تجویز می‌شوند. اسید سالیسیلیک، آنترالین (دیترانول)، رتینوئیدهای موضعی و ... کرم‌های موضعی برای کمتر شدن علائم این بیماری پیشنهاد شده‌اند. به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک از پمادی برای درمان استفاده نکنید.

نوردرمانی

در این روش از نور ماورا بنفش یا نور طبیعی استفاده می شود، نور خورشید باعث از بین رفتن گلبول های سفید خون می‌شود اما باید دقت کرد نور آفتاب زیاد موجب آفتاب سوختگی نشود.

دکتر ساینا

درمان‌های خانگی

با توجه به علت پسوریازیس درمان‌های خانگی نیز پیشنهاد می‌شوند. البته که این موضوع به این معنی نیست که از این روش‌ها می‌توان بدون تشخیص متخصص استفاده کرد. این پیشنهادها عبارت‌اند از:

1. حمام روزانه
2. استفاده از مرطوب کننده
3. کاهش وزن
4. استفاده از نور خورشید
5. رژیم غذایی سالم
6. دوری از استرس
7. ترک سیگار

در مطالب بالا به گزیده‌ای از علت پسوریازیس و راه‌های کاهش التهابات آن اشاره کردیم. سامانه مشاوره از راه دور پزشکی دکتر ساینا یکی از بزرگترین مراجع پزشکی کشور محسوب می‌شود. این مجموعه با داشتن بیش از 450 پزشک در 44 تخصص فعالیت می‌کند.

پشتیبانی 24 ساعته مجموعه در کنار درصد رضایت بالای کاربران موجب محبوبیت این سامانه شده است. بدون محدودیت زمانی و مکانی در هر کجا می‌توانید از خدمات مشاوره پزشکی دکتر ساینا استفاده کنید. فقط کافیست سری به سامانه و وبسایت www.drsaina.com بزنید یا اپلیکیشن مجموعه را دانلود کنید.

با عضویت در سامانه و پرداخت مبلغ مشاوره می‌توانید از بیماری‌ها و مشکلات در امان باشید. در دسترس بودن متخصصان پزشکی و نیاز نداشتن به معطلی‌های تلفنی برای گرفتن نوبت مراجعه حضوری یکی از اصلی‌ترین اهداف سامانه است. اگر برای هر مسئله‌ای نیاز به مشاوره پزشکی دارید و دوست دارید سایر علت پسوریازیس را بدانید همین حالا امتحان کنید و به مجموعه دکتر ساینا اعتماد کنید. صرفه‌جویی در زمان و هزینه را با مشاوره آنلاین تجربه کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)