نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 20 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

دکتر روانشناس در تهران | حال خوب در زندگی

1399/8/1 12:40
980 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

دکتر روانشناس در تهران

در ابتدای مقاله بهتر است، یک مقدار در ارتباط با روانشناس و علم روانشناسی صحبت کنیم تا بتوانیم با دید بهتری، یک دکتر روانشناس خوب برای خودمان پیدا کنیم.

اگر شما هم به دنبال دکتر روانشناس در تهران می‌ گردید، بهتر است این مقاله را مطالعه کنید.

همه افراد یک سری ویژگی ‌های بد یا نامطلوب دارند. آنها سعی دارند به هر روشی آن ویژگی ‌ها را از دیگران پنهان کنند. همین مسئله باعث می‌ شود که مشکلات روانشناختی شکل بگیرند. برای مثال می ‌توان از مشکلات زیر نام برد:

  • فوبیا
  • استرس
  • افسردگی
  • وسواس
  • اعتیاد

تمامی این‌ ها مواردی هستند که به علت پنهان کردن ویژگی‌ های بد و یا خاطرات بد و سختی های زندگی برای افراد پیش می‌ آیند.

مشاوره آنلاین برای کمک گرفتن از یک دکتر روانشناس

شما می توانید برای رفع  این مشکلات به یک دکتر روانشناس در تهران و یا شهری که در آن ساکن هستید مراجعه کنید. البته با پیشرفت علم و گسترده شدن اینترنت خیلی از روانشناسان خوب برای اینکه بتوانند به تمامی افراد کمک کنند، مشاوره آنلاین را فراهم کرده اند؛ شما امروزه می توانید برای مشاوره آنلاین ازدواج، خانواده، فردی و تحصیلی از راه های مختلفی اقدام نمایید.

علم روانشناسی چیست؟

اگر بخواهیم به طور کامل در ارتباط با این علم توضیح بدهیم در یک مقاله نمی گنجد. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه و برای آشنایی بیشتر شما با این علم یک توضیح مختصری داشته باشیم، باید بگویم که علم روانشناسی یک وسیله کاملا موثر و کارآمد برای مدیریت کردن و بهتر کردن حال روحی افراد است. روانشناسی می تواند به صورت مستقیم در زندگی افراد تاثیر بگذارد و اجازه ندهد افراد به بیماری های روحی و روانی مبتلا شوند.

هر شخص می تواند با توجه به مشکلات روحی و یا حتی برای پیشگیری از آن ها به مشاوران و افرادی که این علم را آموخته اند، مراجعه کرده و با توضیح مشکلات خود از کمک روانشناسان استفاده کنند.

علم روانشناسی بسیار گسترده است و افرادی که این علم را دوست دارند، می توانند در زمینه های مختلفی تخصص کسب کنند و در آن زمینه فعالیت کنند. مشاوره های فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده در تهران و شهر های دیگر وجود دارند که شما می توانید با توجه به نیازتان به یکی از آن ها مراجعه کنید.

دکتر روانشناس در تهران و علم روانشناسی

دکتر روانشناس در تهران و نگرش به مشکلات روانشناختی

روانشناسان افرادی هستند که بدون استفاده از داروهای شیمیایی و با استفاده از گفت و گو می توانند اختلالات روانی افراد را شناسایی کرده و سپس با توجه به علمی که دارند، متناسب به نیاز هر فرد به آن شخص کمک کنند که مشکلات خود را حل کرده و حال بهتری داشته باشند. در نتیجه بتوانند یک زندگی خوب و ایده آل را تجربه کنند.

اگر شما در تهران هستید، می توانید با مراجعه به دکتر روانشناس در تهران از مسائلی که روحتان را آزار می دهد با خیال راحت صحبت کنید و خیالتان راحت باشد که نه تنها این مسائل به جایی درز پیدا نمی کند، بلکه چون روانشناسان به قول معروف گوش های خوبی برای صحبت های شما هستند، می توانید احساس آرامش زیادی را کسب کنید و بعد از داشتن یک مکالمه خوب راهکار های لازم برای بهبود کیفیت زندگی خود کسب کنید.

روانشناسان با توجه به علمی که آموخته‌ اند، می توانند تمامی ابعاد شخصیتی و ذهنی افراد را شناسایی کنند. با توجه به تشخیص خود به افراد راهکار بدهند تا با توجه به تیپ شخصیتی که دارند بهترین نتیجه را از درمان کنند.

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس در تهران

به طور کلی نمی توان راجب بهترین دکتر روانشناس در تهران نظر قطعی داد، زیرا هر روانشناسی در زمینه تخصصی خود می تواند بهترین باشد، اما اگر شما می خواهید در زمینه خانواده به روانشناس مراجعه کنید می توانید به مشاوره خانواده در تهران و یا دیگر شهر ها مراجعه کنید یا در زمینه ازدواج شما می توانید هم از مشاوره ازدواج تهران و هم مشاوره حضوری بهره ببرید.

بهتر است قبل از مراجعه به روانشناس یک مقدار در زمینه فعالیت او تحقیق کرده و از تجربه افرادی که به این روانشناسان مراجعه کردند استفاده کنید و بهترین دکتر ممکن در این زمینه را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را ببینید.

زیرا اگر شما روانشناس خوب و معتبری را انتخاب نکنید، ممکن است مشکل شما به درستی شناسایی نشود و راه حل های اشتباهی به شما داده شود.

چه زمانی افراد باید به دکتر روانشناس در تهران مراجعه کنند؟

امروزه در کشور های پیشرفته مراجعه به روانشناس در زمینه های مختلف بسیار رایج شده است. در ایران نیز تعداد افرادی که برای حل مشکلات روحی و روانی خود به روانشناسان مراجعه می کنند نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده اند.

در این قسمت از مقاله می خواهیم راجب مسائل و مشکلاتی صحبت کنیم که بهتر است، برای بهبود آن ها حتما به یک دکتر روانشناس خوب مراجعه کنید.

افسردگی و اضطراب

  • افسردگی : یکی از شایع ‌ترین مشکلات روحی و روانی اختلال افسردگی هست. این اختلال می تواند خودش رو به شکل های مختلفی نشون بدهد. اما به طور کلی می توان گفت افسردگی یک دوره کوتاه یا بلند مدت غم و اندوه است که می تواند سبب از دست دادن علایق فرد شود. یعنی فرد نسبت به چیزهایی که قبلا باعث شادی او می شدند، خنثی شود. این اختلالات یک سری علائم و نشانه های روانی و فیزیکی دارند.
  • اضطراب: اضطراب یک احساس ناخوشایند و ترس و نگرانی با منشا نامعلوم است که به افراد دست می دهد. شدت اضطراب می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد.  اضطراب در بعضی از اشخاص قابل کنترل است. اما برای برخی افراد انقد زیاد است که بهتر است به روانشناس مراجعه کرده تا علت آن شناسایی و درمان شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده اضطراب شدید اصولا در خانم ها، طبقات با درآمد پایین جامعه و افراد میان سال بیشتر است.

.

دکتر روانشناس در تهران و افسردگی

مهارت های زندگی برای تجربیات منفی و فقدان

  • عدم مهارت لازم برای برقراری ارتباط : افراد در این حالت احساس می کنند، مهارت های لازم برای برقراری ارتباط با دیگران را ندارند و نمی توانند در روابطی که دارند موفق باشند که این حالت می تواند برای افراد، استرس و افسردگی نیز ایجاد کند.
  • تجربیات منفی : برخی از افراد متاسفانه در شرایط خوبی بزرگ نشده اند یا ممکن است در طی سال های متوالی اتفاقات خوبی برای آن ها رخ نداده باشد. ممکن است افراد خاطرات و تجربیات تلخی داشته باشند و این تجربیات و خاطرات تلخ نگذارند، افراد زندگی با کیفیتی را تجربه کنند؛ پس می توانند با مراجعه به دکتر روانشناس در تهران و بقیه شهرها مسائل خود را بازگو کرده و با کمک مشاور آن‌ ها را حل کنند.
  • فقدان و مرگ عزیزان : مرگ جزئی از زندگی است و نمی توان آن را نادیده گرفت. اما کنار آمدن با مرگ عزیزان بسیار سخت است. هر فردی با روش های خودش تلاش می کند با مرگ و فقدان عزیز از دست رفته اش کنار بیاید. اگر فرد بتواند به صورت علنی و یا در تنهایی خویش سوگواری کند، زودتر می تواند با این قضیه کنار بیاید. اما نپذیرفتن این واقعه و انکار آن می تواند مشکلات بزرگی در آینده به وجود آورد.
  • فوبیا (وحشت) : به احتمال زیاد کلمه فوبیا را تا به امروز شنیده اید مثلا برخی از افراد ترس از ارتفاع یا فوبیا ارتفاع دارند. برخی ترس از فضای بسته یا همان فوبیای فضای بسته را دارند که البته فوبیا هزاران نوع دارد. ترس تا زمانی که جدی نباشد و مشکلی ایجاد نکند، همان ترس نامیده می شود. اما زمانی که به وحشت برسد، گفته می شود که  فرد "فوبیا" دارد. فوبیا و ترس می توانند فرصت های مناسب و تجربه های جالبی را از شما سلب کنند. پس بهتر است با کمک یک روانشناس این مسئله را حل کنید.

مشکلات خانواگی

  • انتخاب همسر : با توجه به بالا رفتن سطح اطلاعات، افراد زیادی برای انتخاب همسر ایده آل خود از روانشناسان یا مشاوره ازدواج در تهران استفاده می کنند. از آنجایی که تصمیم ازدواج یکی از مهم ترین و پر استرس ترین انتخاب های زندگی است، بهتر است فردی که تجربه بالایی دارد و بی طرف هم باشد، در این انتخاب به شما کمک کند. خوشبختانه امروزه تعداد افرادی که در زمینه ازدواج و انتخاب همسر از تجربه مشاوران و روانشناسان استفاده می کنند رو به افزایش است. بنابراین شما می توانید قبل از انتخاب همسر و ازدواج به روانشناس مراجعه کنید. امروزه با توجه به گستردگی اینترنت شما امکان استفاده از مشاوره آنلاین ازدواج را نیز دارید.
  • بچه دار شدن و فرزند پروری : امروزه تربیت فرزندان می تواند یکی از دشوارترین کارهای یک مادر و پدر به حساب بیاید. همچنین به طور کلی بعد از بچه دار شدن، ممکن است رابطه شما با همسرتان بهم بریزد. بهتر است برای مدیریت روابط شما با همسرتان و آگاهی داشتن به تمام مراحل فرزند پروری از کمک مشاوره خانواده در تهران و دیگر استان ها استفاده کنید. 

تمامی مواردی که در بالا گفتیم یک قسمت کوچیک از مسائل و مشکلاتی است که می توانید با مراجعه به دکتر روانشناس در تهران و بقیه شهرها آنها را برطرف کنید.

البته مشاوره آنلاین به شما کمک می کند تا از سراسر دنیا با روانشناس مورد نظرتان در ایران در ارتباط باشید.

دکتر روانشناس و مشاوره خانواده

مشاوره خانواده در تهران

از آنجایی که افراد در ابتدا با خانواد خود در ارتباط هستند و می توانند با توجه به سلایق و توانمندی هایشان در خانواده کمک کنند و در ارتباط با مسائل مشترک تصمیم گیری کنند، پس سلامت روحی و روانی خانواده بسیار حائز اهمیت است. افراد در خانواده محبت کردن، صداقت، وفاداری و سایر مسائل را می آموزند.

یک مشاوره خانواده در تهران در بعضی اوقات تمامی افراد خانواده را به صورت گروهی تحت درمان قرار می دهد. روابط بین فردی در خانواده آنقدر اهمیت دارد که یک مشاور برای بهبود آن تلاش کند.

چه موقع باید از مشاوره خانواده استفاده کرد؟

در بعضی از موارد مشکلات فردی آنقدر به روابط و شرایط درون خانواده مرتبط می شود که فرد نیاز پیدا می کند با کمک یک مشاوره خانواده در تهران این مسائل را حل کند. خیلی از مسائل و مشکلات روحی افراد به ساختار خانواده ها و نوع روابط بین فردی مربوط میشود.

مشاوره ازدواج

زمان مناسب مشاوره ازدواج قبل از گرفتن تصمیم نهایی است و برای کسانی مناسب است که می خواهند زندگی مشترک خود را شروع کنند، زیرا این مشاوره قبل از ازدواج به هر دو طرف کمک می کند تا با معیارهای انتخاب شریک زندگی و همسان بودن آن ها و راه و روش های درست تر برای داشتن یک زندگی موفق تر آشنا شوند و بتوانند زندگی عاقلانه تری را شروع کنند.

همچنین شما در مشاوره ازدواج مهارت های ارتباطی نیز آموزش می بینید. زیرا همانقدر که عشق و محبت در زندگی زناشویی مهم است، مدیریت و کنترل آن نیز مهم و حیاتی است.

عشق باعث می شود که افراد با تصویرهای رویایی که در روابط عاشقانه به وجود می آید، امیدوار لحظات فوق العاده ای شوند که در واقعیت امکان آن ها وجود ندارد. پس اگر آن نیاز ها بر آورده نشود بین زوجین سردی و ناراحتی به وجود می آید.

شما می توانید با کمک مشاوره ازدواج تصمیم بهتری در ارتباط با این امر مهم بگیرید. البته اگر شما عقدکرده، نامزد و یا حتی اگر زیر یک سقف هستید هنوز هم می توانید برای داشتن یک رابطه پایدار تر از مشاور ازدواج کمک بگیرید.  

3 هدف اصلی مشاوره قبل از ازدواج

  • بررسی و تعیین میزان  آمادگی  هر دو فرد برای ازدواج
  • بررسی و مقایسه هم کف بودن و یا هماهنگی زوجین
  • ارزیابی میزان تسلط بر مهارت‌های زندگی مشترک زوجین

دکتر روانشناس و مشاوره ازدواج

مشاوره ازدواج و یک رابطه سالم

بهترین نوع زوج ها افرادی هستند که در کنار تفاوت ها به رشد هم دیگر کمک کرده و دوست و پشتیبان همدیگر باشند.

همچنین هر کدام از افراد بتوانند با خیال راحت و با تکیه کردن بر دیگری نقاط ضعف خود را کاهش داده و تبدیل به نقطه قوت کنند. هدف این است که بتوانید رابطه زناشویی خود را به بهترین نحو مدیریت کنید و یک رابطه پایدار داشته باشید.

بهتر است مهارت های زناشویی خود از جمله مهارت داشتن ارتباط شفاف، مذاکره کردن، کنترل خشم و ... را آموزش دیده تا بتوانید یک رابطه خوب و سالم داشته باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)