نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین شیشه شیر برای نوزاد کدام است؟

1399/7/27 11:23
984 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

بهترین شیشه‌ی شیر برای نوزادان کدام است؟

هر مادری در هر شرایطی زبان کودک خود را از همان بدو تولد به درستی درک کرده و متوجه می‌شود. هرصدای گریه کودک، هر حرکت دست و پایی که ممکن است از نظر دیگران کنشی طبیعی تلقی شود، از نظر مادر، معنا و پیغامی دارد و این نشأت گرفته از همان اتصال قوی روح مادر و فرزند است. اما علاوه بر این موضوع، مادران همیشه در پی تهیه بهترین وسایل و امکانات برای فرزندان خود هستند تا مطمئن شوند که او را در شرایط سلامتی از نظر جسمی و روحی بزرگ کرده و حفظ می‌کنند.

بهترین شیشه‌ی شیر برای نوزادان کدام است؟

به این ترتیب خرید سیسمونی از نظر مادران ظرافت و دقت عمل خاصی را لازم دارد. اما یکی از وسایلی که در سیسمونی نوزاد توجه مادران را بیش از بقیه به خود جلب می‌کند، شیشه شیر و پستانک است. یکی از دلایل اصلی این مسئله نیز شاید ورود این وسایل به دهان کودک باشد. به خصوص شیشه شیر که قرار است کودک از آن یک ماده غذایی را در دراز مدت مصرف نماید.

در این مقاله قصد داریم تمام آنچه درباره شیشه شیر و شیشه شیر ضد نفخ موجود در بازار امروز می‌دانیم را در اختیار مادران قرار دهیم تا نقش کوچکی در سلامت آینده فرزندان این مرز و بوم داشته باشیم.

.

برای مشاهده بهترین شیشه شیر های مناسب برای نوزاد بر روی لینک زیر کلیک کنید

اینجا کلیک کنید (برای مشاهده صفحه شیشه شیر های ضدنفخ)

.

تهیه یک شیشه شیر مناسب چه اهمیتی دارد؟

همانطور که اشاره کردیم، شیشه شیر وسیله‌ای است که با دهان کودک آسیب پذیرِ ما ارتباط مستقیم دارد. اما آنچه که سبب شده ‌است تا شیشه شیر نسبت به پستانک از اهمیت بیشتری برخوردار باشد؛ مصرف ماده غذایی از طریق آن توسط کودک است. از آنجایی هم که کودک ما ممکن است حتی گاهی تا 4 سالگی یا بیشتر از این نوع محصولات استفاده نماید، لازم است در انتخاب آن هوشمندانه رفتار شود. شیشه شیر در شکل گیری فرم لب و دهن فرزندمان تاثیر زیادی دارد، همچنین همه ما به خوبی می‌دانیم که گاهی یک مایع خوراکی اعم از شیر یا سایر مایعاتی که خوردن آن‌ها توسط کودک منعی ندارد، چندین ساعت در شیشه شیر می‌ماند و به دفعات و مقدارهای جزئی توسط کودک مصرف می‌شود.

تهیه یک شیشه شیر مناسب چه اهمیتی دارد؟

پس مهم است که کیفیت جنس قسمت داخلی شیشه شیر به نحوی باشد که در حفظ سلامت و تازگی مایع خوراکی درون آن موثر واقع شود. به علاوه از یک سنی به بعد که کودک قادر به نگه داری اجسام با دستان خودش است، معمولا شیشه شیرها همیشه در دستان کودک است و با پوست او تماس مستقیم دارد. همچنین ممکن است گاهی کودک نواحی مختلفی از شیشه شیر را به دهان خود وارد کند. پس مهم است که کیفیت جنس بدنه شیشه شیر‌ها به نحوی باشد که پوست کودک دچار حساسیت نشود و بیماری‌های گوارشی او را تهدید نکند.

آیا سن کودک در انتخاب شیشه شیر تاثیری دارد؟

به خوبی می‌دانیم که کودک انسان در بدو تولد خود در آسیب‌پذیرترین شرایط ممکن به سر می‌برد، لذا نحوه مکیدن قسمت پستانکی شکل شیشه شیر، نحوه بستن پوشکش و بسیاری از موارد این چنینی در شکل گیری اندام‌ها و فرم بدن او تاثیرگذار است. به علاوه او در این سن پوست و سیستم گوارشی بسیار حساسی دارد. ممکن است یک شیشه ‌شیر بی کیفیت، در اطراف لب و دهان او حساسیت شدید پوستی و اگزما ایجاد کند یا موجب بروز اسهال و مشکلات گوارشی در نوزاد شود.

در سنین بالاتر که کودک قادر به در دست گرفتن شیشه شیر است، ممکن است آن را به زمین انداخته و بشکند، پس علاوه بر آنکه سایز شیشه شیر باید متناسب با سن کودک باشد، بر روی بدنه آن دسته‌هایی برای نگه‌داشتنش توسط کودک لازم است. برخی از کودکان هنگامی که از شیشه شیر استفاده می‌کنند دچار نفخ می‌شوند، امروزه شیشه‌شیرهایی تحت عنوان شیشه شیر ضد نفخ طراحی شده است که موارد خاصی را برای حفظ سلامت کودک رعایت می‌کند.

آشنایی با انواع شیشه شیرهای کودک و آگاهی از تفاوت بین آن‌ها

بهتر است با چند نمونه از پرفروش‌ترین شیشه‌ شیرهای موجود و برندهای تولید این محصول در بازار امروز آشنا شویم و ویژگی‌های مختلفی که این روزها در طراحی و تولید شیشه شیرها به کار می‌رود را بشناسیم.

  • شیشه شیر پیرکس

در بین شیشه شیرهای موجود در بازار، شیشه شیرهایی با جنس بدنه پیرکس نشکن و مقاوم در برابر حرارت وجود دارد که از سری سلیکونی برخوردار بوده و خاصیت‌های جانبی زیادی مانند ضدنفخ بودن دارد. برای مثال شیشه شیر دکتر براون که برند تولید کننده محصولات مادر و فرزند است، از این جنس تهیه شده است و خاصیت آنتی رفلاکس و ضد نفخ دارد.

  • شیشه شیر طلقی

شیشه شیرهای طلقی که در ساخت آن‌ها از مواد شیمیایی استفاده نشده ‌است نیز می‌توانند از گزینه‌های مناسب در فروشگاه‌های لوازم مادر و فرزند محسوب شوند. این شیشه شیرها که عمدتا با جنس بدنه پلی‌پروپیلن یا همان طلقی و سر شیشه سلیکونی ساخته می‌شوند، فاقد مواد مضر شیمیایی بوده و آنتی کولیک و ضد نفخ هستند. مثلا شیشه شیرهای توئیست شیک که می‌توان آن‌ها را در ماکروویو قرار داد و برای مادرانی که از شیر خشک برای کودکان خود استفاده می‌کنند یک گزینه هوشمندانه است، عمدتا از این جنس ساخته شده ‌است.

  • شیشه شیر الترا سافت

شیشه شیر الترا سافت درواقع از سری مخملی و لطیفی تشکیل شده ‌است که برای سلامت لثه و دهان کودک بسیار مناسب است. برای مثال شیشه شیر اونت که ساخت کشور انگلستان است دارای همین ویژگی‌ بارز یعنی سرشیشه جدید التراسافت است و از مواد شیمیایی در ساخت آن‌ها استفاده نشده‌ است و خاصیت ضد نفخ در آن‌ها لحاظ شده‌ است.

شیشه شیر مندرج پزشکی

  • شیشه شیر مندرج پزشکی

شیشه شیرهای مندرج پزشکی بر اساس نیاز بدن نوزاد به مواد غذایی لازم در ماه‌های مختلف تا یک سالگی طراحی شده ‌است. برای مثال شیشه شیر بی بی سیل که مندرج و مناسب نوزادان تازه متولد شده‌ است و خاصیت ضد نفخ دارد، در این دسته شیشه شیر ضد نفخ قرار می‌گیرد.

  • شیشه شیر سرکج

این شیشه شیرها برای قرار گرفتن در دهان کودک بهترین حالت و زاویه مناسب را پدید آورده‌اند. برای مثال شیشه شیر چیکو که برندی ایتالیایی است از این مدل سری‌ها در شیشه شیرهای خود بهره برده است.

  • شیشه شیر دسته دار

برای کودکانی که خودشان توانایی در دست گرفتن اجسام را دارند، شیشه شیرهای دسته داری که جنس نشکن دارند، گزینه مناسبی هستند. این شیشه شیرها معمولا با طرح‌ها و نقاشی‌هایی تزئین شده‌اند تا کودک حین نوشیدن شیر با اشکال روی شیشه شیر سرگرم شود.

برای خرید یک شیشه شیر خوب چه ویژگی‌هایی را باید مدنظر قرار داد؟

یک شیشه شیر خوب باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد :

  • در ترکیبات جنس بدنه و سری شیشه شیر از ترکیبات شیمیایی استفاده نشده باشد.
  • زمانی که آن را بو می‌کنید بوی مواد پلاستیکی ندهد.
  • در برابر گرما و سرما مقاوم بوده و بافت خود را از دست ندهد.
  • سری آن نرم و انعطاف پذیر و در عین حال مقاوم در برابر هرگونه آسیب و پارگی باشد تا مایعات به مقدار مشخص وارد دهان کودک شود و در گلوی او نپرد.
  • روی بدنه آن مندرج باشد و برای سن فرزند شما مناسب باشد.
  • در صورتی که قرار است کودک خودش شیشه شیر را به دست بگیرد، دستگیره‌هایی بر روی بدنه آن وجود داشته باشد.
  • ضد نفخ باشد و از بروز بیماری‌های گوارشی و معده مانند کولیک جلوگیری کند.
  • تا جای ممکن نشکن باشد و دچار ترک خوردگی نشود.

بهترین شیشه شیر برای نوزاد کدام است؟

برای تهیه شیشه شیر و سایر وسایل نوزاد و مادر از چه مراجع و منابعی کمک بگیریم

در عصر تکنولوژی حاضر، شبکه‌ها، سایت‌ها و صفحات فروش اینترنتی فراوانی وجود دارند که مادران می‌توانند بدون نیاز به خروج از منزل تنها با تماشای تصاویر با کیفیت و بعضا ویدیوهای معرفی کننده محصولات، به توضیحات و اطلاعات دقیقی درباره محصولات مختلف مادر و فرزند دسترسی پیدا کرده و بهترین انتخاب‌ها را برای سلامت خانواده خود رقم زند.

ویکی پدیا

در بین این سایت‌های پرتلاش و کارآمد، برای مثال فروشگاه اینترنتی خرید سیسمونی مادرآن ( https://madaraan.ir )، به مادران و خانواده‌هایی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند، در تهیه وسایل و مایحتاج مادر و نوزاد بسیار کمک کرده و محصولات پرفایده زیادی را در اختیارشان قرار داده است.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)