نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 2 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

7 روش عالی برای تشویق کودکان به مسواک زدن

1399/7/24 14:07
849 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

یکی از مهارتهای ضروری زندگی که هر کودک باید یاد بگیرد مسواک زدن است. کمک به کودک برای گرفتن عادت مسواک زدن روزی دو بار به مدت دو دقیقه کار کمی نیست، اما کمی خلاقیت می تواند کمک زیادی به سلامت دندان های طولانی مدت او کند.

آیا شما هم نیاز به دانستن اصول اولیه مسواک زدن بچه ها دارید؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

4 دقیقه خوش بگذرانید!

سعی کنید بر تمام شدن ثانیه های تایمر نظارت نکنید. 2 مرتبه مسواک زدن در روز و هر مرتبه به مدت 2 دقیقه را به یک رویداد تبدیل کنید. آهنگ مورد علاقه کودک خود را پخش کنید و یک جشن 2 دقیقه ای داشته باشید. ویدیوها و اپ های مخصوص مسواک زدن می تواند به سریعتر گذشتن زمان کمک کند. سعی کنید یک داستان 2 دقیقه ای برای کودک خود بخوانید. هر کاری که انجام می دهید، خلاق باشید و تایم مسواک زدن را به یک زمان شادی بخش برای کودکان خود تبدیل کنید.

یک روتین ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.

ممکن است گاهی بعد از یک روز طولانی یا در طول مسافرت ها که نظم برنامه های روزانه شما به هم می خورد، دلتان بخواهد که از خیر مسواک زدن کودک خود بگذرید، اما هرگز این کار را نکنید. هر چه این کار را انجام دهید، برای شما و کودکتان راحت تر خواهد شد بنابراین حتماً روزی 2 بار به مدت 2 دقیقه مسواک زدن را به خاطر داشته باشید.

جایزه بدهید!

چه چیزی بچه ها را تشویق می کند؟ اگر کودک شما با برچسب خوشحال می شود یک دیوار جایزه درست کنید تا هر بار که فرزند شما به درستی مسواک می زند بتواند یک برچسب به دیوار جایزه خود اضافه کند. اگر فرزند شما عاشق کتاب و داستان است، به وی اجازه دهید خود داستان آخر شب خود را انتخاب کند. به وی انگیزه بدهید و اجازه بدهید بداند که چقدر به مسواک زدن و اهمیت دادن وی به سلامت شخصی اش افتخار می کنید.

به شخصیت های محبوب کودک بپردازید.

توجه کنید که کودکان شما به چه شخصیت هایی علاقه دارند. بسیاری از کتاب ها و کارتون ها دارای شخصیت هایی هستند که داستان آن ها حول محور مسواک زدن و سلامت شخصی می گردد. این داستان ها را با هم بخوانید و از آنها به عنوان یک نمونه خوب یاد کنید.

داستان سرایی کنید.

آیا در مرحله قبل شخصیتی را پیدا نکردید که کودک شما از وی الهام بگیرد؟ خودتان شخصیت سازی کنید. کودک شما می تواند تنها ابرقهرمانی باشد که در مواجه با غول هایی که سبب پوسیدگی دندان می شوند، مسواک می زند.

کودکان را در خرید مسواک مشارکت دهید.

اجازه بدهید کودکان خود مسواک و خمیر دندان شان را انتخاب کنند. انتخاب خمیر دندان دلخواه ممکن است علاقه به مسواک زدن را بیشتر کند. همانطور که می دانید فلورایدها و خمیر دندان ها با تنوع زیادی در بازار موجود هستند.

مسواک زدن را به یک رویداد خانوادگی تبدیل کنید.

فرزند شما، از شما یاد خواهد گرفت. بنابراین نمونه خوبی باشید. خانواده هایی که با هم مسواک می زنند دلیل بیشتری برای خندیدن دارند.

دندان های شیری همانند دندان های دائمی به مراقبت ویژه ای نیاز دارند. از زمان رویش اولین مروارید کودک دلبندتان تا زمان رشد آخرین دندان دائمی و پس از آن، بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن صحیح، کشیدن نخ دندان و فلوراید تراپی منظم را در برنامه خود داشته باشید.

بسیاری از کودکان از افتادن دندان های شیری خود می ترسند. سعی کنید با بازی سازی این ترس را از کودکان خود دور کنید. به طور مثال می توانید از چالش دندان شیری دکتر سمانه شیرانی، متخصص دندانپزشکی کودکان، که در وبسایت خود (www.drsamanehshirani.com) به توضیح آن پرداخته اند نیز استفاده کنید.

خوب مسواک زدن را باید از نخستین روزهای کودکی به فرزندان خود بیاموزیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)