نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

واکسن آبله مرغان و معرفی کلینیک ختنه

1399/7/22 17:30
1,612 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

آبله‌ مرغان، یک بیماری خوش ‌خیم و خود محدود شونده ویروسی است که توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود. از علائم آن می‌توان به تب‌، درد شکمی‌ یا احساس‌ناخوشی‌ عمومی ‌که‌ یکی، دو روز طول ‌می‌‌کشد، بثورات‌ پوستی ‌از جمله‌ روی ‌پوست ‌سر، داخل ‌دهان‌، بینی‌، گلو یا مهبل اشاره کرد. ویروس‌ آبله مرغان از راه‌ قطره‌های‌ ریز در هوا یا تماس‌ با ضایعات‌ پوستی‌، از فرد بیمار انتقال‌ می‌یابد.

چه افرادی باید واکسن آبله مرغان دریافت کنند؟

بچه های 12 ماهه تا 12 ساله باید 2 دوز واکسن آبله مرغان دریافت کنند، معمولاً :

دوز اول : در سن 12 تا 15 ماهگی.

دوز دوم : در سن 4 تا 6 سالگی.

افراد 13 ساله یا بالاتر از این گروه سنی که در زمان جوانی این واکسن را تزریق نکرده اند، و هرگز آبله مرغان نگرفته اند، باید 2 دوز به فاصله حداقل 28 روز از یکدیگر دریافت کنند.

فردی که قبلاً تنها یک دوز واکسن آبله مرغان دریافت کرده است یابد برای تکمیل این سری، دوز دوم را تزریق نماید. دوز دوم در آن دسته از افرادی که زیر سن 13 سال هستند باید حداقل 3 ماه پس از دوز اول و در افراد 13 ساله یا بالاتر از این گروه سنی حداقل به فاصله 28 روز از دوز اول تزریق شود.

واکسن آبله مرغان

دکتر کامبیز هرمان مقدم، دکتر متخصص اطفال یوسف آباد

تماس با ما 02188213218

قیمت واکسن آبله مرغان

ابتدا باید بدانیم هزینه که برای حفاظت و جلوگیری ابله مرغان انجام می دهیم چقدر اهمیت دارد چقدر می تواند از جنین که در دل مادر قرار دارد حفاظت کند.

قیمت خود واکسن ابله مرغان در کشور های خارجی بین 100 الی 120 دلار است. در صورت نیاز به تزریق، هزینه جدا دریافت می گردد.

اطلاعات بیشتر درباره قیمت واکسن آبله مرغان را از لینک آن دریافت کنید.

بعضی از افراد نباید این واکسن را دریافت کنند :

در صورت وجود موارد ذیل در فرد دریافت کننده واکسن، مراتب را به اطلاع فرد تزریق کننده واکسن برسانید :

  • وقتی فرد مبتلا به هر گونه آلرژی شدید است که زندگی فرد را به خطر می اندازد. ممکن است برای فردی که پس از دریافت یک دوز از واکسن آبله مرغان دچار واکنش آلرژیک خطرناکی شده است یا نسبت به بخشی از این واکسن آلرژی شدیدی دارد تزریق واکسن توصیه نشود. در صورتی که میخواهید در مورد اجزای سازنده واکسن اطلاعات کسب کنید، از ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود سؤال کنید.
  • وقتی فرد باردار است یا فکر می کند ممکن است باردار باشد. زنان را MMR باردار باید صبر کنند زمانی که دیگر باردار نیستند واکسن به مدت 1 ماه از MMR دریافت کنند. زنان باید پس از تزریق واکسن بارداری پیشگیری نمایند.
  • وقتی فرد به خاطر ابتلا به بیماری (مانند سرطان یا اچ آی وی ایدز) یا قرارگیری تحت درمان های پزشکی (مانند پرتودرمانی، ایمنی درمانی، استروئید یا شیمی درمانی) سیستم ایمنی ضعیفی دارد.

تزریق واکسن آبله مرغان

  • وقتی فرد، پدر یا مادر، برادر یا خواهری دارد که سابقه مشکلات سیستم ایمنی دارد.
  • وقتی فرد سالیسیلات (مانند آسپیرین) مصرف می کند. افراد باید به مدت 6 هفته پس از تزریق واکسنی که حاوی واریسلا است از مصرف سالیسیلات ها خودداری نمایند.
  • وقتی فرد اخیراً انتقال خون داشته است یا سایر محصولات خونی را دریافت کرده است. ممکن است به شما توصیه شود که به مدت 3 ماه یا بیشتر واکسیناسیون آبله مرغان را عقب بیندازید.
  • بیماری سل، طی 4 هفته گذشته هرگونه واکسن دیگری را دریافت کرده است.
  • واکسنهای زنده که در فاصله نزدیک به یکدیگر تزریق میشود ممکن است به خوبی عمل نکنند.
  • وقتی فرد مریض احوال است. یک بیماری خفیف مانند سرماخوردگی، معمولاً دلیلی برای به تعویق انداختن واکسیناسیون محسوب نمی شود. فردی که به مریضی خفیف یا شدیدی دارد احتمالاً صبر می کند. پزشک شما میتواند به شما مشاوره بدهد.

دکتر کامبیز هرمان مقدم ، تزریق واکسن آبله مرغان در یوسف آباد

تماس با ما 02188213218

همچنین این مرکز به عنوان کلینیک تخصصی ختنه در تهران نیز فعالیت می نماید.

عمل ختنه یکی از عمل‌های مهم کودکان می‌باشد که بهتر است نزد یک متخصص اطفال باسابقه و در یک کلینیک ختنه تخصصی نوزادان انجام گیرد تا شما به عنوان پدر و مادر نوزاد اطمینان حاصل کنید که مشکلی در طی این عمل برای کودک دل‌ بندتان ایجاد نمی‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره کلینیک تخصصی ختنه دکتر کامبیز هرمان مقدم به لینک آن مراجعه نمایید.

یکی از خصوصیات دکتر ختنه توانا و همراه و مشاوری  صمیمی بودن برای مشاوره ختنه می باشد. همین طور خصوصیت دلسوزی برای کودک از موارد مهمی است که برای انتخاب دکتر ختنه باید به آن توجه داشته باشید.

دکتر کامبیز هرمان مقدم، دکتر ختنه و دکتر متخصص اطفال در یوسف آباد، دارای سابقه بیش از  10 سال در زمینه ختنه می باشد.

ختنه نوزادان

از روش های ختنه می توان به ختنه سنتی و ختنه جراحی نام برد که جز متداول ترین روش ها می باشد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)