نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 16 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

جاهای دیدنی قشم برای کودکان

1403/5/31 16:18
119 بازدید
اشتراک گذاری

سفر با فرزند دلبندتان قطعا می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربیات زندگی شما شود. در این سفر ها، کودکان فرصتی برای کشف دنیایی تازه را پیدا می کنند که شما با انتخاب تفریحات متناسب با سن آن ها، می توانید این سفر را به یک ماجراجویی آموزشی و به یاد ماندنی برای خود و فرزندتان تبدیل کنید. جزیره قشم، با فراهم کردن تفریحات خانوادگی و متنوعی که در خود جای داده، توانسته مقصد مورد علاقه برای گردشگران زیادی باشد. اگر شما هم به دنبال فهرستی از بهترین تفریحات قشم هستید تا ساعاتی پر از شادی و سرگرمی را در کنار فرزندتان سپری کنید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

جاهای دیدنی قشم برای کودکان

تفریحات ساحلی قشم برای کودکان

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به قشم، تفریحات ساحلی این جزیره است. تفریحات ساحلی در جزیره قشم نه تنها برای کودکان مناسب و امن است، بلکه برای والدین نیز گزینه ایده آلی محسوب می شود. یکی از این تفریحات، شن بازی در سواحل خلیج نیلگون فارس است. بازی در سواحل قشم در کنار اینکه هزینه ای برایتان ایجاد نمی کند، باعث خلاقیت کودک شما نیز می شود. اگر در انتخاب ساحل مناسب برای شن‌ بازی کودکتان دچار تردید بودید، ما به شما ساحل طلایی، ساحل زیتون و ساحل نگین که از معروف ترین ساحلهای قشم هستند را پیشنهاد می دهیم.

هتل ساحل طلایی، هتل دریتا و هتل ساحلی خلیج فارس چند نمونه از بهترین هتل های قشم هستند که دسترسی راحتی به تفریحات آبی برای شما و فرزندتان فراهم می کنند و گزینه خوبی برای اقامت شما در قشم است. همچنین توصیه می شود پیش از سفر خود برای رزرو هتل های قشم اقدام نمایید، تا نگرانی از بابت اقامت نداشته باشید و با خیال آسوده سفر جذاب به جزیره قشم را شروع کنید.

برای بازی در سواحل قشم محدودیت زمانی ندارید و در هر زمان از روز که بخواهید امکان بهره مندی از آن برای مسافرین فراهم است. ولی برای استفاده از تفریحات آبی باید در طول روز به ساحل مد نظر مراجعه کرد و در شب خدماتی به مسافرین ارائه نمی دهند. تفریحات آبی که کودکان در کنار والدین خود مجاز به استفاده از آن ها هستند، شامل بنانا سواری، پاراسل، قایق سواری، شاتل سواری می شود.

تفریحات ساحلی قشم برای کودکان

شهربازی سیتی سنتر قشم

از بهترین مکان های تفریحی قشم برای کودکان، شهربازی سیتی سنتر را می توان نام برد. اولین شهربازی سرپوشیده قشم که در سال 1390 با مساحتی بالغ بر 5000 متر مربع بنا شده است. شهربازی سیتی سنتر در بلوار دریا و طبقه دوم مجتمع تجاری سیتی سنتر یک قرار دارد که تجربه خرید در کنار تفریح را برایتان به ارمغان می آورد. در شهربازی سیتی سنتر قشم 240 وسیله بازی برای کودکان و بزرگسالان قرار داده شده که تقریبا 70 درصد از این دستگاه ها مناسب کودکان است. یکی از مزایای این شهربازی فاصله کم آن با ساحل دریا و هتل های خوب قشم می باشد.

  • ساعت کاری شهربازی سیتی سنتر قشم : در ایام تعطیل 9:30 تا 24 - روزهای عادی 10 تا 14 و 17 تا 24

پارک کروکودیل قشم

در لیست مراکز تفریحی قشم، پارک کروکودیل را می توان پیدا کرد. پارک کروکودیل قشم، اولین مرکز پرورش و نگهداری تمساح در خاورمیانه محسوب می شود که در زمستان سال ۱۳۸۹ در بزرگراه قشم درگهان افتتاح شده است. این پارک کار خود را با وارد کردن ۸ کروکودیل از کشور مالزی آغاز کرد که در حال حاضر تعداد این کروکودیل ها افزایش داشته است. امروزه این پارک یکی از منحصر به فرد ترین مکان‌ ها از نظر تنوع گونه‌های کروکودیل در ایران محسوب می‌شود. کروکودیل‌ های این پارک ، از نژاد پروسوس هستند که در آب شور زندگی می کنند. این نژاد به عنوان یکی از بهترین گونه‌ های کروکودیل برای پرورش در جهان شناخته می‌ شود و به همین دلیل به ایران آورده شده است.

علاوه بر کروکدیل ها گونه های جانوری دیگری نظیر شترمرغ آفریقایی گردن خاکستری، بز تالی، کبک، طاووس، بلدرچین، بز کوهی، لاک پشت کوهی، مرغ شاخدار، سار، مرغ مینا، کرکس مصری، میمون، جوجه تیغی (تشی)، سوسمار ایگوانا، مار پیتون برمه، طوطی، عقاب تالابی و راسو در این مجموعه حضور دارند. قیمت بلیط پارک کروکودیل قشم برای کودکان 30 هزار تومان و برای بزرگسالان 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

چنانچه تمایل داشته باشید به مکان های دیدنی قشم از جمله پارک کروکودیل ها و بازار های درگهان دسترسی راحتی داشته باشید، رزرو از هتل های درگهان قشم بهترین گزینه پیش رو شما است. شما می توانید در هتل های 5 ستاره درگهان اقامت داشته باید یا برای کاهش هزینه های سفر خود از هتل های ارزان درگهان را رزرو داشته باشید.

  • ساعت کاری پارک کروکودیل قشم : در ایام تعطیل 8 تا 20 - روزهای عادی 8 تا 22

پارک کروکودیل قشم

شهربازی رمکان قشم

شهربازی رمکان قشم در محله رمکان و روبروی سیتی فود واقع شده که به نام بازیکده الفبای زندگی نیز شناخته شده است. این شهربازی که مختص رده سنی 1 تا 13 سال است، از جذاب ترین مکان های دیدنی تفریحی قشم برای کودکان به حساب می آید. کودکان در این شهربازی با مشاغل گوناگون . انواع حیوانات آشنا می شوند و بازی های تمرکزی حرکتی و تعاملی را در کنار کودکان دیگر انجام می دهد قطعا بازی در این شهربازی تجربه جالبی را برای فرزند شما فراهم می کند و پیشنهاد می شود بازدید از آن را از دست ندهید.

  • ساعت کاری شهربازی رمکان قشم : همه روزه 10:30 تا 17

آکواریوم پروانه طلایی قشم

یکی از جاهای دیدنی قشم که برای بزرگسالان و کودکان جذابیت ویژه ای دارد ، بازدید از آکواریوم پروانه طلایی قشم است. کودکان در آکواریوم پروانه طلایی قشم از هیاهو شهر دور می شوند و به دنیای زیر دریا سفر کرده و آرامش را در کنار آبزیان دریایی تجربه می کنند. در این آکواریوم 180 نوع آبزی از دریای سرخ، دریای کارائیب و خلیج فارس جمع آوری شده و نگهداری می شوند. از گونه های کمیابی که در آکواریوم پروانه طلایی قشم وجود دارد، می توان مجستیک (فرشته ماهی)، امپراتور، بلورینگ و … را نام برد که قطعا تماشای آن ها برای کودکان بسیار هیجان انگیز است. این آکواریوم در ضلع غربی میدان امام قلی خان و در مرکز خرید سیمرغ واقع شده، که می توانید بازدید از آکواریوم پروانه طلایی قشم را بعد از خرید به کودک خود هدیه دهید.

  • ساعت کاری آکواریوم پروانه طلایی قشم : همه روزه 10 تا 22 شب

تماشای دلفین ها در جزیره هنگام

یکی از زیبایی هایی که در سفر جنوب میتوان به تماشای آن نشست، رقص و بازی دلفین های شاد و بازیگوش است. اگر شانس با شما یاری کرد و در سفر به قشم هوا صاف و دریا آرام بود، توصیه می شود حتما سری به جزیره هنگام بزنید. تماشای دلفین ها لحظات شگفت انگیز و لذت بخشی را برای کودکان رقم می زند و قطعا این سفر را هیچوقت فراموش نخواهند کرد.

تماشای دلفین ها در جزیره هنگام

در آخر اگر برای سفر به قشم با فرزندتان دچار تردید بودید، بدون شک این سفر را تجربه کنید که برای کودکان هم بسیار لذت بخش خواهد بود و تفریحات شگفت انگیزی را تجربه خواهند کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)