نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 5 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

چند نکته مهم در کاربردی تر کردن کابینت + معرفی کابینت نئوکلاسیک

1403/4/9 12:37
544 بازدید
اشتراک گذاری

کابینت‌ها امروزه در هر آشپزخانه‌ای دیده می‌شوند و وجود آن‌ها در این مکان خانه از الزامات است. این وسایل مهم در طرح‌های مختلفی مثل نئوکلاسیک، کلاسیک، مدرن و غیره ساخته می‌شوند. در بین طرح‌های مختلف کابینت‌ها، مدل نئوکلاسیک طرفداران بیشتری دارد‌. اما گاهی به دلایل متعددی مثل کوچک‌بودن آشپزخانه و کابینت، کدبانوی خانه باید از ترفندهای مختلفی برای کاربردی‌تر کردن این کمدهای مخصوص آشپزخانه کمک بگیرد.

چگونه کابینت را برای آشپزخانه کاربردی‌تر کنیم؟

به چه سبک کابینتی نئوکلاسیک می‌گویند

نئوکلاسیک به معنی مدرن و کلاسیک است. به عبارتی، به طرح‌هایی که در آن‌ها مدرنیته و کلاسیک با هم تلفیق شده‌اند، نئوکلاسیک گفته می‌شود. کابینت‌های نئوکلاسیک در عین شیک و کلاسیک بودن، سادگی و ظرافت مدرن خود را هم حفظ کرده‌اند.

در این سبک، نقش و نگارهای شلوغ و برجسته کمتر دیده می‌شود. کابینت‌های نئوکلاسیک را از متریال مختلفی همچون انزو، ممبران، پلی‌اورتان، ام‌دی‌اف، تمام چوب و سایر متریال باکیفیت می‌سازند.

مشخصات و ویژگی‌های فنی کابینت‌های نئوکلاسیک

در سبک نئوکلاسیک، تقارن کاملا در کابینت‌ها مشاهده می‌شود. سفید و طوسی هم رنگ‌های پرطرفدار در این سبک کابینت هستند‌. برای طراحی کابینت‌های نئوکلاسیک می‌توان از درب‌های ویترینی شیشه‌ای استفاده کرد. درب‌های کابینت‌های نئوکلاسیک دارای دسته هستند که البته دسته‌ها کاملا ساده و بدون طرح‌های شلوغ انتخاب می‌شوند. امکان اجرای این نوع کمد آشپزخانه تا سقف وجود دارد.

در سبک نئوکلاسیک همه چیز در شکل ساده خودش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی هود هم نباید در این سبک دیده شود و بهتر است درون کاور قرار بگیرد. یکی از عناصر مدرن سبک نئوکلاسیک استفاده از نورپردازی‌های مختلف به‌صورت مخفی است. این کار فضای آشپزخانه را روشن و دل‌باز می‌کند. در سبک نئوکلاسیک، کابینت‌ها در عین سادگی و مدرنیته بسیار شیک و اشرافی به نظر می‌رسند.

در طراحی کابینت نئوکلاسیک طرح‌هایی همانند خطوط منحنی و دایره‌ای ساده زیاد به چشم می‌خورد.

نکات کاربردی‌تر کردن کابینت نئوکلاسیک

کمدهای آشپزخانه نقش اساسی در به حداکثر رساندن فضای آشپزخانه و سازماندهی آن دارند. ولی عدم استفاده مناسب و نداشتن برنامه‌ریزی باعث می‌شود که کابینت‌های نئوکلاسیک و زیبا ناکارآمد و به هم ریخته به نظر برسد. اما چگونه می‌توان از کمدهای آشپزخانه نهایت استفاده را کرد؟ در این بخش برخی نکات مهم در استفاده بهینه و کاربردی از کابینت‌ها را بررسی می‌کنیم:

تنظیم و پاکسازی کمد آشپزخانه

قبل از شروع به سازماندهی کابینت، ابتدا قفسه‌ها را پاکسازی و تمیز کنید‌. ظروف تکراری، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و وسایل و ظروفی که منسوخ شده‌اند را دور بریزید. با این کار فضای بیشتری ایجاد می‌شود و می‌توان از آن فضا برای کارآمدتر کردن کمد آشپزخانه استفاده کرد‌.

از استندهای طبقاتی کمک بگیرید

استندهای طبقاتی ابزاری کاربردی هستند که می‌توان برای ایجاد فضای اضافه جهت چیدمان ظرف و ظروف در کابینت‌های نئوکلاسیک استفاده شوند. چند استند در اندازه‌های مختلف تهیه کنید و چیدمان فضای داخلی کابینت‌های خود را با کمک آن‌ها انجام دهید. خواهید دید که با کمک استند نه‌تنها فضای کمد آشپزخانه شما مرتب‌تر و زیباتر به‌نظر می‌رسد بلکه دسترسی به ظروف هم آسان‌تر می‌شود.

از سبدهای نظم دهنده استفاده کنید

نکته دیگر در رابطه با کاربردی‌تر کردن فضای کابینت استفاده از سبدهای نظم‌دهنده است. این وسایل کاربردی در اندازه‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند. برای استفاده بهینه‌تر، هر سبد نظم‌دهنده را برای وسایل مشابه قرار دهید. به این ترتیب دسترسی به چیزهایی که می‌خواهید سریع‌تر انجام می‌شود.

تقسیم کننده یا ارگنایزر کشو کابینت برای جای قاشق و چنگال مناسب است

از شیشه‌ها و ظروف شفاف کمک بگیرید

ظروف نگهداری شفاف و شیشه‌ها بهترین گزینه‌ها برای استفاده داخل کابینت‌ها هستند. به این ترتیب وقتی چیزی داخل این ظروف می‌گذارید کاملا مشخص است و فضای داخل کمد آشپزخانه شما هم کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

از ظروف شیشه‌‌ای برای نگهداری موادغذایی خشک مثل حبوبات، غلات، ماکارونی، چایی، نمک و شکر درون کابینت استفاده کنید. هم دسترسی به آن‌ها آسان است و هم مواد غذایی درون شیشه تازه‌تر می‌مانند.

از تقسیم‌دهنده‌ها استفاده کنید

برای جلوگیری از به‌هم ریختگی و بی‌نظمی کشوهای آشپزخانه از تقسیم‌دهنده‌ها استفاده کنید. تقسیم‌دهنده‌ها انواع مختلفی دارند و وسایل پرکاربردی هستند که برای مرتب چیدن ظروف به‌کار می‌روند.

نوعی تقسیم‌دهنده مخصوص کشو وجود دارد که می‌توان از آن برای چیدمان قاشق و چنگال‌ها استفاده کرد. با کمک تقسیم‌دهنده دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن وسایل غذاخوری کشو را زیر و رو کنید! چرا که هر کدام از آن‌ها در جای خاص خود جای گرفته‌اند.

البته تقسیم‌دهنده‌های مخصوص ظروف بزرگ‌تر مثل وسایل چایخوری یا کاسه و بشقاب هم وجود دارد که برای استفاده کاربردی‌تر از کابینت مناسب هستند.

با قراردادن انواع نظم دهنده داخل کابینت نئوکلاسیک از فضا استفاده بهینه کنید

درب کابینت آشپزخانه را هم کاربردی کنید

درب کابینت‌ها اغلب بدون استفاده باقی می‌ماند؛ درحالی‌که می‌تواند یک فضای ذخیره‌سازی ارزشمند را ایجاد کند. برای استفاده کاربردی‌تر از درب‌ها می‌توانید از قفسه‌های مخصوصی که به درب‌ها آویزان می‌شوند، بهره ببرید. از این قفسه‌ها می‌توانید برای نگهداری قابلمه‌ها یا ظروف کوچکتر مثل فنجان‌ها کمک بگیرید.

در کابینت زیر سینک به دلیل وجود لوله‌کشی یا دستگاه تصفیه آب نمی‌توان از قفسه استفاده کرد. ولی درب این کمدها می‌تواند برای آویزان کردن قفسه‌های مخصوص مناسب باشد. سطل زباله هم می‌تواند یک مورد بسیار جاگیر در‌نظر گرفته شود. به جای سطل زباله‌های معمولی می‌توانید از سطل زباله آویز استفاده کنید و آن را به درب بیاویزید.

از درب کابینت برای قرار دادن درقابلمه و ماهیتابه استفاده کنید

ارتفاع قفسه‌ها را تنظیم کنید

برخی از کابینت‌های نئوکلاسیک دارای قفسه‌های قابل تنظیم هستند. بدین ترتیب این امکان برای شما فراهم می‌شود که متناسب با وسایل داخل کابینت ارتفاع قفسه را تنظیم کنید. شما می‌توانید کاسه‌ها، لوازم برقی ظروف بلند و بزرگ را درون کمدها جای دهید. با تنظیم‌کردن ارتفاع قفسه‌ها داخل کمدهای آشپزخانه می‌توانید حداکثر استفاده را از فضای آن‌‌ها ببرید.

از قفسه‌های گردان استفاده کنید

قفسه‌های گردان وسایلی کاربردی و عالی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌صورت جداگانه خریداری کرد. با نصب این گونه قفسه‌ها، می‌توانید به راحتی فضای داخل کابینت‌های نئوکلاسیک خود را کاربردی‌تر کنید‌. استفاده از این گونه نظم‌دهنده‌ها بسیار ساده است. کافیست آن را داخل کمد آشپزخانه خود قرار دهید و ظروف حاوی مواد غذایی را درون آن‌ها بچینید. با این وسیله نیازی نیست به هنگام نیاز، دنبال چیزی بگردید و کابینت را به هم بریزید! قفسه را بچرخانید و ظرف موردنیاز خود را بردارید.

جمع‌بندی

کابینت‌ها و کمدهای آشپزخانه ابزار بسیار ضروری جهت سازماندهی ظرف و ظروف آشپزخانه هستند. کابینت نئوکلاسیک از جمله محبوب‌ترین و پرطرفدارترین کمدهای آشپزخانه به شمار می‌رود. استندها، قفسه‌ها و سبدهای متحرک و قابل تنظیم کمک می‌کنند که از کمدهای آشپزخانه نهایت استفاده و بهره‌برداری انجام شود. ضمن اینکه این وسایل کمک می‌کنند که فضای داخل کمدها و کشوهای آشپزخانه مرتب‌تر، زیباتر و سازماندهی شده‌تر به نظر برسند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)