نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی انواع کلاه دخترانه و پسرانه

1402/5/17 11:11
452 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

کلاه دخترانه و پسرانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار و فروشگاه‌های اینترنتی موجود می‌باشد. این کلاه‌ها به استایل شما جلوه‌ای شیک و منحصربه‌فرد می‌بخشد.

مقدمه

انسان‌ها در تمام طول تاریخ به نوعی از کلاه استفاده می‌کرده‌اند. کلاه‌ها تا پیش از این که از لحاظ زیبایی اهمیت پیدا کنند، بیشتر برای حفاظت در برابر عوامل طبیعی مانند نور آفتاب، بارش برف و باران یا به عنوان کلاه‌خود جنگی استفاده می‌شدند. با گذر زمان کلاه‌ها به عنصری پوششی تبدیل شدند و در کنار کفش، پیراهن، کت و شلوار قرار گرفتند. حتی کودکان و نوجوانان دختر و پسر مقید به استفاده از کلاه بودند و آن را با لباس خود هماهنگ می‌کردند. امروزه با گذر زمان تا حد زیادی مرزهای میان کلاه دخترانه و پسرانه برداشته شده و هر کسی با توجه به سلیقه و نیازهای خود نوعی از این پوشش را برای خود برمی‌گزیند. در این فرصت قصد داریم به بررسی انواع کلاه دخترانه و پسرانه، نقش‌های فرهنگی و اجتماعی و همچنین تاثیر آنها در مد و فشن بپردازیم.

انواع کلاه دخترانه و پسرانه

کلاه دخترانه و پسرانه در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. هرکدام از این محصولات ظاهر و کاربرد متفاوتی دارند. از این رو با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کرده و بر اساس آن تیپ و استایل خود را هماهنگ کنید.

کلاه سطلی

کلاه سطلی با نام‌های مختلف دیگری چون کلاه ماهیگیر و کلاه روستایی ایرلندی شناخته می‌شود. این پوشش سر دارای یک رویه نرم به همراه یک لبه پهن برای محافظت از صورت و گردن در برابر نور خورشید است. کلاه‌های سطلی از متریال انعطاف پذیر و ضد آب ساخته می‌شوند تا در برابر بارش باران نیز از شما محافظت کنند. کشاورزان و ماهیگیران ایرلندی در گذشته از این پوشش استفاده می‌کردند. کلاه‌های سطلی همواره نوعی کلاه دخترانه و پسرانه بوده‌اند و همچنان در میان اقشار مختلف جامعه محبوب هستند. این نوع کلاه در طرح‌های جینگام و گل‌دار تا مدل‌های حصیری تولید و به بازار عرضه می‌شود. کلاه سطلی معمولا برای استایل‌های خیابانی با تی‌شرت‌های ساده یا بافتی بهاره همراه با شلوار کتان یا جین مناسب است.

کلاه سطلی

کلاه سطلی

کلاه بینی

کلاه بینی نوعی کلاه دخترانه و پسرانه است که با نام کلاه بافتنی نیز شناخته می‌شود. این کلاه در میان نوجوانان بسیار محبوب است و در فصول مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع پارچه‌ای آن در روزهای پاییزی و بافتنی آن در زمستان سر و گوش‌ها را از گزند سرما محافظت می‌کند. کلاه بینی برای استایل‌های کژوال مناسب است و می‌توانید آن را با هر لباسی به راحتی ست کنید.

کلاه بینی

کلاه بینی

فدورا

کلاه فدورا یکی از انواع کلاه‌های محبوب و معروف در جهان مد است که بیشتر از نظر ظاهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد خاصی ندارد. اوج محبوبیت این کلاه به قرن بیستم میلادی باز می‌گردد، اگرچه امروزه طرفداران بسیاری در میان جوانان پیدا کرده است. کلاه فدورا با نام‌های کاراگاهی یا نیویورک نیز شناخته می‌شود. کلاه فدورا برای استفاده در فصل‌های گرم سال و میان‌فصل مناسب است و با انواع استایل‌ها و لباس‌های مختلف ست می‌شود.

کلاه فدورا

کلاه فدورا

اوشانکا

کلاه اوشانکا نوعی کلاه سنتی روسی است که برای استفاده در فصول سرد بسیار مناسب است. استفاده از این کلاه هیچ محدودیتی ندارد و توسط پسران و دختران حتی نیروی نظامی روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. نام اوشانکا در زبان روسی به معنای گوش‌دار است، زیرا این کلاه از دو لبه پهن تشکیل شده که گوش‌ها را به‌طور کامل می‌پوشاند. کلاه پسرانه و دخترانه اوشانکا از مواد مختلفی نظیر پشم، نخ، یا تلفیقی از آنها ساخته می‌شود. این کلاه ابتدا در روسیه و مناطق سردسیر جنوبی اروپا استفاده می‌شد، اما امروزه به‌طور گسترده در سراسر جهان به خصوص در مناطق سردسیر و فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اوشانکا به عنوان یک اکسسوری زمستانی محبوب، همراه با لباس‌های پشمی ظاهری جذاب ایجاد می‌کند.

کلاه اوشانکا

کلاه اوشانکا

کلاه پاناما

کلاه پاناما نوعی کلاه دخترانه و پسرانه است که نام خود را از کشور پاناما گرفته است. جالب است بدانید که محل تولید اصلی این کلاه کشور پاناما نیست بلکه در کشور اکوادور تولید می‌گردد. کلاه پاناما در اصل از جنس برگ‌های خرما به نام "توکیو" یا "پالما کارونا" تماما با دست بافته می‌شود. این کلاه‌ها برای فصل‌های گرم سال، به خصوص در مناطقی که آب‌وهوایی گرم دارند مناسب هستند. کلاه پاناما به‌عنوان نمادی از استایل و زیبایی شناخته می‌شود و با لباس‌های تابستانی و مجلسی ترکیب بسیار شیکی به وجود می‌آورد. بسیاری از هنرمندان، نویسندگان و سیاستمداران از این کلاه معروف استفاده کرده‌اند و در مکان‌های عمومی از جمله جشنواره‌ها و مراسم‌های مختلف با این کلاه دیده شده‌اند.

کلاه حصیری

کلاه حصیری برای استفاده در مناطق گرمسیری و آب و هوای گرم و مرطوب برای محافظت در برابر نور خورشید و گرما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کلاه‌ها دارای طرح‌ها و شکل‌های متنوعی هستند و بافته‌شان هنری است. این پوشش سر حصیری در اشکال و سبک‌های مختلف ساخته می‌شود. از این کلاه به عنوان یک اکسسوری مد در مجالس و رویدادهای تابستانی نیز استفاده می‌گردد. کلاه‌های حصیری با لباس‌های تابستانی و استایل‌های کژوال ترکیب مناسبی به وجود می‌آورند.

کلاه نقابدار یا بیسبال

کلاه دخترانه و پسرانه نقابدار از آن دسته کلاه‌هایی است که این روزها بیشتر توسط دختران استفاده می‌شود. این کلاه را می‌توان محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پوشش سر به شمار آورد. تقریبا در هر خانه‌ای چند عدد کلاه نقابدار وجود دارد. کلاه نقابدار با نام‌هایی چون "کلاه بیسبال" یا "کلاه ورزشی" نیز شناخته می‌شود. این کلاه‌ها به‌عنوان یک اکسسوری اسپرت و کژوال در سبک‌های روزمره و فعالیت‌های ورزشی به‌کار می‌روند. کلاه بیسبال نقش مهمی در صنعت مد و استایل دارد و به‌طور گسترده‌ای در جامعه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فروشگاه اینترنتی کاملیا 102 یک منبع معتبر و مطمئن برای خرید هر آنچه نیاز دارید است. در این فروشگاه به مجموعه گسترده‌ای از کلاه‌های زیبا و مد روز دسترسی دارید. فروشگاه اینترنتی کاملیا 102 با ارائه قیمت‌های مناسب و تخفیف‌های ویژه، به مشتریان امکان می‌دهد تا کلاه‌های مورد نظر خود را با بودجه‌ای مناسب تهیه کنند.

کلاه نقابدار

کلاه نقابدار

پسندها (2)

نظرات (0)