نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

سفر به کیش در آخرین تعطیلات فروردین

1403/1/19 11:23
220 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

با اینکه تعطیلات نوروز به پایان رسیده است، همچنان فرصت برای تفریح و خوش‌گذرانی در آغاز بهار و ثبت خاطراتی به‌یادماندنی در تقویم فروردین‌ماه امسال باقی‌مانده است. در واقع تعطیلات پیش رو آخرین فرصت برای کسانی است که به دلایل مختلف از جمله هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز از سفری خاطره‌انگیز در فصل خوش آب‌وهوای بهار جا مانده‌اند. اما کدام مقصد می‌تواند پایانی خوش و به‌یادماندنی را در تعطیلات عید فطر برای شما رقم بزند؟ پاسخ ما مروارید خلیج فارس، جزیره زیبا و دل‌فریب کیش است. با ما همراه باشید تا در ادامه بیشتر درباره سفر به کیش در آخرین تعطیلات فروردین بگوییم.

سفر به کیش در آخرین تعطیلات فروردین

آب‌وهوای کیش برای سفر در تعطیلات فروردین

مسلماً وقتی قرار است در آخرین تعطیلات پیش رو یعنی تعطیلات چند روزه عید فطر راهی سفر شوید شرایط آب و هوایی مقصد هم برایتان اهمیت زیادی خواهد داشت. کیش در فصل بهار با میانگین دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد، آب و هوای مطلوبی دارد و کم‌ترین میزان رطوبت را نسبت به دیگر زمان‌های سال دارد. جای تعجبی هم ندارد که جزیره کیش در این وقت از سال با انبوهی از گردشگران مواجه می‌شود، زیرا دمای هوای معتدل این مقصد دیدنی در فصل بهار، فرصت کم‌نظیری را برای تجربه تفریحات هیجان‌انگیز آبی فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید با خیال آسوده بلیط چارتر هواپیما را به این مقصد رؤیایی بخرید و تعطیلات عید فطر را در آنجا سپری کنید. در طول سفر گرمای دلپذیر نور خورشید همراه با بادهای مطبوع و خنک از سواحل دریا به سوی جزیره حرکت می‌کنند و آفتاب گرفتن در سواحل درخشان کیش و انجام ورزش‌های آبی را به لذتی غیرقابل‌توصیف تبدیل می‌کند.

جاذبه‌های دیدنی کیش در تعطیلات فروردین

در کنار پاساژ گردی و انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف، گشت‌وگذار در جاذبه‌های گردشگری نیز از دیگر جنبه‌های سفر به جزیره زیبای کیش در فصل بهار است. با پشت سر گذاشتن موج اول سفرها به جزیره کیش در ایام نوروز، می‌توان انتظار داشت خریداران بلیط کیش در آخرین تعطیلات فروردین امکان جاذبه‌گردی در فضای آرام‌تری را داشته باشند. زیرا در این وقت از سال، از جمعیت مسافران نوروزی کیش کم شده است و فرصتی عالی برای لذت بردن از مواهب طبیعی این جزیره دل‌انگیز آن هم در هوای بهاری فراهم شده است. در ادامه این بخش با چند مورد از برترین جاذبه‌های گردشگری و پرطرف‌دارترین اماکن دیدنی کیش آشنا خواهید شد.

جاذبه‌های دیدنی کیش در تعطیلات فروردین

شهر باستانی حریره

در شمال جزیره زیبای کیش و در جوار مجموعه ورزشی المپیک، یکی از بهترین گزینه‌های دیدنی جزیره به نام شهر باستانی حریره قرار گرفته است. این شهر متروکه که قدمت آن به قرن چهارم هجری قمری می‌رسد، زمانی مملو از عمارت‌هایی باشکوه و باغ‌های دلگشا بود، اما در حال حاضر به ویرانه‌ای‌ ۱۲۰ هکتاری و وسیع متشکل از مسجد، بندرگاه، قصر، حمام و تأسیسات آبی تبدیل شده است. بازدید از این شهر تاریخی جزء بایدها برای شیفتگان ابنیه تاریخی و تمام کسانی است که به تماشای معماری اصیل منازل باستانی در خطه جنوب کشور عشق می‌وزند.

پارک دلفین کیش

سفر به جزیره کیش بدون بازدید از پارک دلفین اشتباه بزرگی محسوب می‌شود، چراکه این مجموعه گسترده ۱۰۰ هکتاری، علاوه بر محوطه اصلی مجموعه، شامل بخش‌های مختلفی نظیر تونل آکواریوم آب‌شور، آمفی‌تئاتر و باغ پرندگان نیز می‌شود؛ بنابراین با بازدید از این مجموعه تفریحی می‌توانید ساعت‌ها سرگرم تماشای بازیگوشی دلفین‌ها یا پرندگان رنگارنگ و خوش‌آواز این مکان شوید و تصاویر بسیار زیبایی را از مناظر دل‌فریب این منطقه و گونه‌های گیاهی و جانوری نادر این مجتمع تفریحی شکار کنید. پارک دلفین کیش در جنوب شرقی جزیره قرار گرفته و با وجود وسایل حمل‌ونقل عمومی دسترسی به آن برای گردشگران آسان است.

ساحل مرجان کیش

برای عاشقان مناطق ساحلی، فضای آرامش‌بخش ساحل مرجان کیش با افق بی‌کران و ماسه‌های طلائی رنگ و آلاچیق‌های چوبی‌ بهترین مکان برای استراحت و خوش‌گذرانی است. ساحل مرجان کیش در جنوب شرقی جزیره لانه کرده و برخی از برترین مراکز تجاری کیش نظیر مرکز خرید کوروش و مجتمع تجاری مرجان هم در آن قرار دارند. بنابراین با انتخاب ارزان‌ ترین بلیط هواپیما به مقصد کیش و بازدید از این ساحل دل‌انگیز نه‌ تنها محو تماشای زیبایی‌های وصف‌ناپذیر این منطقه خواهید شد، بلکه فرصتی عالی را برای گشت و گذار در مراکز تجاری کیش و تهیه سوغاتی گران‌بها به دست می‌آورید. قایق‌سواری، غواصی، جت اسکی، پاراسل، موتورسواری (موتور چهار چرخ) و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحاتی است که در ساحل مرجان برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.

ساحل مرجان کیش

اسکله تفریحی کیش

لحظه غروب کردن خورشید جنوب در دل دریای گلگون خلیج فارس آن‌قدر زیباست که به تنهایی می‌تواند دلیلی برای سفر به جزیره زیبای کیش باشد و اسکله تفریحی کیش با نیمکت‌های چوبی و چشم‌انداز دل‌فریب خود، فضای دل‌انگیزی را برای تماشای این منظره شگفت‌انگیز فراهم کرده است. این اسکله با طول ۴۳۷ متر در شرقی‌ترین نقطه جزیره قرار گرفته و با امکانات تفریحی مختلف نظیر قایق‌های ماهیگیری و پدالی و تجهیزات غواصی، فلای برد، اسکوتر و جت اسکی از بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. اگر به بالون‌سواری علاقه دارید یا دوست دارید با قایق‌های کف شیشه‌ای به دل آب‌های خلیج فارس بزنید و از نزدیک گونه‌های جانوری در خلیج فارس را تماشا کنید، از رفتن به اسکله تفریحی کیش غافل نشوید.

کشتی یونانی کیش

تصویر کشتی به گل نشسته یونانی کیش سال‌هاست که در کارت‌پستال‌های این جزیره جا خوش کرده و به نمادی برای توصیف مناظر دل‌فریب این مقصد تماشایی تبدیل شده است. کشتی یونانی کیش نیز همانند اسکله تفریحی، مکانی بی‌نظیر برای تماشای منظره غروب است و پس‌زمینه‌ی کم‌نظیری برای عکس‌های عاشقانه دو نفره محسوب می‌شود. علاوه بر داشتن منظره‌ای شگفت‌انگیز، کشتی یونانی کیش از پارک ساحلی چشم‌نوازی با امکاناتی مناسب برخوردار است و سال‌هاست که با تفریحاتی نظیر اسب‌سواری و شترسواری اسباب سرگرمی بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند. ناگفته نماند که امکان بازدید از داخل کشتی یونانی کیش به علت پوسیدگی کشتی و خطرات ناشی از سقوط آن به کف دریا وجود ندارد، اما تماشای این کشتی از نمای دور هم خالی از لطف نیست.

سفری پر از هیجان در تعطیلات فروردین به کیش

جزیره کیش مملو است از فرصت‌های تفریحی برای عاشقان هیجان و گزینه‌ای ایده‌آل برای شیفتگان مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و رؤیایی محسوب می‌شود. شنا و اسب‌سواری در کنار سواحل دل‌فریب خلیج فارس گرفته تا گشت و گذار در اماکن تاریخی و مواهب طبیعی و تماشای نمایش خیره‌کننده دلفین‌هایی بازیگوش تنها گوشه‌ای از آن است. سفر به جزیره کیش در ایام عید فطر که آخرین تعطیلات فروردین است، فرصتی است برای غوطه‌ور شدن در دنیای شگفت‌انگیزی از عطرها، طعم‌ها و رنگ‌هایی دلپذیر تا برای آغاز سالی پرتکاپو و درخشان در بهاری دل‌انگیز آمادگی پیدا کرد.   

کلام آخر

کیش با ظرفیت بالای گردشگری و مناظر بهاری شگفت‌انگیز خود، بهترین مقصد تفریحی برای گذراندن آخرین تعطیلات فروردین یا همان عید فطر محسوب می‌شود. اگر به هر دلیلی سفرهای نوروزی را از دست دادید، یا قصد دارید آخرین تعطیلات فروردین را به مقصدی خوش‌منظره و دل‌انگیز سفر کنید و بهاری خاطره‌انگیز را برای خودتان و خانواده خود رقم بزنید، پیشنهاد ما این است که تا دیر نشده است بلیط هواپیما کیش را خریداری و عازم این جزیره دل‌فریب شوید. پیش از آن بهتر است مطلب حاضر را مرور کنید تا از شرایط آب و هوایی کیش در این دوران باخبر شوید و با تفریحاتی که در این سفر می‌توانید از انجامشان در جزیره لذت ببرید هم آشنا شوید. 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)