نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

اسباب بازی های نوستالژی و خاطره انگیز

1402/5/18 9:14
599 بازدید
اشتراک گذاری

یاد روز های بهاری دهه 60 بخیر، روز های شیرین دوران کودکی که با رسیدن فصل بهار و روز های خوش آب و هوا کم کم صدای بازی بچه ها از کوچه به گوش می‌رسید.

شال و کلاه و چکمه ها را کنار میگذاشتیم و با دوچرخه سر از کوچه و خیابان در می‌آوردیم. در آن دوران دوچرخه یک وسیله بازی فوق العاده خاص بود، رویای بچه ها داشتن دوچرخه دنده ای بود که والدین آن را در ازای گرفتن معدل 20 به بچه ها وعده میدادند. امتحانات خرداد ماه که تمام میشد بچه ها با دوچرخه های رنگارنگ به کوچه ها می‌آمدند، یک عده خوش سلیقه با نوار های شیشه ای تمام بدنه دوچرخه رو کاور میکردند که مبادا رنگش آسیب ببیند، یک سری هم با مهره های رنگی که به پره های دوچرخه وصل میشد جلوه خاصی به چرخ ها میدادند.

اسباب بازی های نوستالژی و خاطره انگیز 2 اسباب بازی های نوستالژی و خاطره انگیز 1

در سوی دیگر اما گروهی از بچه ها مشغول کارت بازی بودند، یادش بخیر آن زمان هر کس کارت های بیشتری داشت برای خودش برو و بیایی داشت. کارت بازی به نوبه‌ی خود چندین مدل داشت : بیخ دیواری، رنگ پیرهن، دمپایی و ...

کارت بازی

یک سری از پسر ها هم مشغول بازی خروس جنگی میشدند، بازی ای که باید دست به سینه و روی یک پا به حریف تنه میزدیم تا تعادلش بهم بریزد.

خر پلیس! بازی گروهی دیگری که خطرات زیادی برای مهره های کمر داشت اما هیجان بازی به قدری بالا بود که کسی به خطراتش اهمیت نمیداد.

امروزه اما با رواج پیدا کردن زندگی آپارتمان نشینی کمتر شاهد بازی بچه ها در کوچه و خیابان هستیم اما همچنان هستند اسباب بازی های جذاب و خاطره انگیزی که میتواند ساعت ها کودکان را سرگرم کند.

در اینجا مروری بر اسباب بازی های قدیمی و نوستالژی دهه شصت میکنیم :

اسباب بازی هفت تیر ترقه ای

مطمئنأ همه شما در دوران کودکیتان هفت تیر ترقه ای داشته‌اید. هنوز که هنوزه اسمش که می‌آید یک عالمه خاطره از این اسباب بازی مهیج از جلوی چشم‌هایمان گذر می‌کند. چه مردم آزاری‌هایی که با آن نکردیم. گاهی اوقات ترقه را داخل تفنگ می‌گذاشتیم و در خانه ماشه را می‌کشیدیم. همه می‌ترسیدند و حتی بعضی اوقات دعوایمان هم می‌کردند. اما آنقدر برایمان جذاب و هیجان انگیز بود که صدها بار دیگر هم این کار را تکرار می‌کردیم.

اسباب بازی حباب ساز

حتمأ همه شما با هر سنی که باشید و در هر دهه ای که متولد شده باشید تجربه درست کردن حباب را داشته اید و با آن خاطرات بسیار زیادی دارید. لحظه هایی که همه تلاشمان را می کردیم جوری در حلقه فوت کنیم که حبابمان بزرگ و بزرگتر شود و نترکد و از آنکه توانسته بودیم یک حباب بزرگ درست کنیم چقدر ذوق زده می شدیم.

بازی رومیزی منچ و مار و پله

شما هم در دوران کودکیتان با بچه های فامیل یا محل منچ بازی می کردید؟ مار و پله چطور؟ همیشه در میان ما یک نفر بود که یکی از این دو بازی هیجان انگیز را داشت و آن را همراه خود می آورد و همه با هم ساعت ها با این بازی دوست داشتنی سرگرم می شدیم.

اسباب بازی هفت سنگ

یادش بخیر با یک گچ سفید کف کوچه یک خط می کشیدیم و با فاصله از آن خط، هفت عدد سنگ را از بزرگ به کوچک روی همدیگر می چیدیم. حالا نوبت آن رسیده بود که تیم مقابل با سنگی که در دست دارد پشت خط بایستد و سنگ اش را به سمت سنگ های چیده شده ما پرتاب کند و آنها را بیندازد. سپس یک نفر از تیم خودمان سنگ را بر می داشت و می دوید و تا قبل از آنکه تیم حریف او را بگیرند ما باید دوباره سنگ هایمان را روی هم می چیدیم.

اسباب بازی تیرکمان

تا به حال شده در دوران کودکیتان یک تیر کمان سنگی را از جایی پیدا کرده باشید و سپس سنگی جلوی آن قرار داده باشید و چیز های مختلف را نشانه گرفته باشید؟ میوه های روی درخت یا وسیله هایی که در جایی قرار گرفته اند و یا حتی محض شیطنت و بازیگوشی گنجشک های در آسمان و یا افرادی دیگر را نشانه گرفته باشید و سنگی را به سمت آنها پرتاب کرده باشید؟ گاهی این بازی شیطنت آمیز ساعت ها با خنده و هیجان ادامه پیدا می کرد و گاهی هم با شکستن سر کسی یا آسیب دیدن پرنده ای با دلخوری و ناراحتی به پایان می رسید. با این حال تمام خاطرات خوش و تلخی که ما از بازی های دوران کودکیمان داریم برایمان فراموش نشدنی و جالب هستند.

بازی رومیزی شاه دزد وزیر

تجربه سرگرم شدن با بازی رومیزی نوستالژیک شاه دزد وزیر را داشته اید؟ حتمأ شما هم در حین بازی آنقدر هیجان زده می شدید که اصلأ گذر زمان از یادتان می رفت و به خودتان می آمدید و می دید که ساعت ها گذشته و شما همچنان به همراه عزیزانتان مشغول این بازی دوست داشتنی هستید. چقدر باید حواسمان را جمع می کردیم تا بتوانیم نقش هر کس را به درستی حدس بزنیم و یا جوری خودمان نقش بازی کنیم و بلف بزنیم تا بقیه بازیکنان حرف ما را باور کنند و بتوانیم با گول زدن آنها سکه بیشتری را گیر بیاوریم.

اسباب بازی تیله های رنگی

حتمأ شما هم عاشق تیله های رنگارنگ و دوست داشتنی خودتان بودید و یک عالمه بازی های مختلف با آن انجام می دادید. ما که هر وقت با بچه های فامیلمان دور هم جمع می شدیم و یا با بچه های محل برای بازی به کوچه می رفتیم، تیله هایمان را با خودمان می بردیم و مطمئن بودیم که قرار است آن روز را حسابی با آن تیله ها بازی کنیم و خوش بگذرانیم.

اسباب بازی واتر گیم

بعضی از اسباب بازی ها آنقدر جذاب و هیجان انگیز هستند که بعد از گذشت سالیان سال هنوز هم طرفداران خاص خودشان را دارند و مردم هم در فروشگاه های اسباب بازی به دنبال آنها می گردند. یکی از این اسباب بازی های نوستالژیک و خاطره انگیز اسباب بازی واتر گیم می باشد. محصولی که هر فردی چه کودک یا بزرگسال اگر آن را در دست بگیرد و با آن بازی کند به هیجان می آید و حسابی سرگرم می شود.

اسباب بازی نوستالژی و خاطره انگیز شما چه بود؟

تو این مقاله با هم کلی از اسباب بازی های قدیمی و نوستالژی رو مرور کردیم، شاید اسباب بازی یا بازی های دیگه ای هم بودند که تو این لیست اسمی ازشون آورده نشد. شما برامون بگید که تو دوران کودکی با چه اسباب بازی هایی بازی میکردید.

در پایان امیدواریم که همه شما با خواندن مطالبی که در خصوص اسباب بازی‌های جذاب و نوستالژیک بود لحظات بسیار ناب و دلچسب بازی‌های دوران کودکیتان را به یاد آورده باشید و با مرور این لحظه‌ها حس شور و هیجان بسیار زیادی را تجربه کرده‌ باشید. لازم است بدانید که تمامی این اسباب بازی‌های مذکور هم اکنون در سایت بازی بین موجود می‌باشد و شما به راحت ترین روش و با بهترین قیمت می‌توانید آن را تهیه کنید و اینبار در کنار فرزندانتان و یا کودکان نسل جدید ساعت‌ها به بازی و سرگرمی با این محصولات مشغول شوید.

پسندها (3)

نظرات (0)