نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین فرش کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

1402/5/15 12:22
394 بازدید
اشتراک گذاری

این روزها اتاق اکثر بچه‌ها دارای تم خاصی است و باید فرش کودک را هم بر همین اساس انتخاب کنیم. اما همین موضوع که امروز بدیهی به نظر می‌رسد شاید تا چند سال پیش یک امر غیرممکن بود. چه کسی فکرش را می‌کرد روزی تصویر باب اسفنجی، اسپایدرمن و باربی روی فرش‌های ما نقش ببندد؟ روزی حتی تصور رنگ‌هایی مثل صورتی و بنفش زیر پای بچه‌ها ممکن نبود. اما امروز به لطف پیشرفت تکنولوژی و خلاقیت ایرانی همه چیز ممکن شده است. کارخانه‌های فعال در حوزه فرش ماشینی از طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند. اما همین تنوع، در شرایطی می‌تواند شمشیر دو لبه باشد. یعنی اگر طراحی فرش از کیفیت و خلاقیت بالایی برخوردار نباشد احتمالاً نتیجه، چنگی به دل نخواهد زد.

پس اینک زمان پرسیدن مهم‌ترین سؤال فرامی‌رسد: بهترین فرش کودک چه خصوصیاتی دارد؟ در این مقاله نکات مهم در انتخاب آن را ذکر می‌کنیم.

 بهترین فرش کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

بهترین فرش کودک

طبیعتاً انتخاب فرش کودک یکی از تصمیم‌های سخت در زمان خرید سیسمونی بچه است. به دلیل تنوع زیاد فرش‌هایی که در بازار وجود دارد، تصور اکثر افراد بر این است که فقط کافی است فرشی را خرید که تصویر یک شخصیت کارتونی روی آن باشد! بله تصور عموم مردم از فرش مخصوص اتاق کودکان، فرشی است که صرفاً تصاویر کارتونی و بچگانه داشته باشد. قاعدتاً این تصوری اشتباه است؛ زیرا در انتخاب این فرش‌ها علاوه بر ظاهر، باید به نکات و معیارهای ضروری دیگری نیز توجه شود، شاید نکاتی مهم‌تر از شکل ظاهری و تصویر روی فرش. در ادامه این نکات را بیان می‌کنیم.

بهترین فرش کودک از نظر ظاهری

خب اولین نکته توجه به ویژگی ظاهری این فرش‌هاست. قطعاً کودکان به نقش و نگارها، رنگ‌بندی و طرح‌های روی فرش اتاق خود توجه ویژه‌ای می‌کنند. همه ما در دوران کودکی ساعت‌ها به فرش‌های خانه خیره شده و سرگرم خیال‌پردازی می‌شدیم. در ذهن همه کودکان‌ فرش‌ها دنیایی متفاوت و هیجان‌انگیزی هستند و حتی ممکن است اسباب‌بازی‌های خود را روی فرش‌ ببرند و از آن به‌عنوان یک پس‌زمینه بزرگ برای بازی خود استفاده کنند. برای مثال شهری با خیابان‌ها و جاده‌هایی طویل و یا رودخانه‌های خروشان. خوشبختانه امروزه تولیدکنندگان ایرانی فرش‌های زیادی با طرح‌های مختلف از شخصیت‌های کارتونی گرفته تا قهرمانان فیلم‌های بچه‌گانه تولید کرده‌اند. برای خرید فرش برای اتاق فرزندان خود، علاوه بر توجه به علاقه فرزندان باید به دکوراسیون کلی اتاق کودک توجه کرد. در چند سال‌ اخیر فرش‌هایی تحت عنوان فرش کلاریس و یا فرش چاپی وارد بازار شده‌اند. این فرش‌ها به‌صورت کاملاً سفید و بی‌رنگ بافته‌ می‌شوند و در پایان باتوجه‌به سلیقه خریدار با دستگاه‌های مخصوص روی آنها تصاویری چاپ می‌کنند. این فرش‌ها به‌ویژه برای اتاق کودک بسیار مناسب هستند و شما می‌توانید با چاپ عکس روی فرش هدیه بسیار جذابی به فرزند دلبندتان بدهید.

چاپ عکس روی فرش

توجه به رنگ فرش اتاق بچه

امروزه اتاق همه بچه‌ها دارای یک تم خاص است. برای مثال از نظر رنگ‌بندی ممکن است همه المان‌ها و وسایل آن در یک پالت رنگ باشند؛ پس فرش انتخابی شما از نظر رنگ زمینه، رنگ‌بندی و طرح‌ باید مطابق با کل دکوراسیون اتاق باشد. مثلاً اگر پرده‌های اتاق کودک، تخت و کمد و یا کاغذدیواری‌ها دارای طرح‌های شلوغ هستند،  طرح فرش انتخابی شما بهتر است خلوت‌تر باشد.  هنگام انتخاب رنگ فرش اتاق فرزند خود باید به‌صورت هم‌زمان به معیارهای مهمی توجه کنید. برای مثال آیا رنگ فرش متناسب با روحیه کودکان هست و یا اینکه آیا رنگ آن مطابق با سلیقه فرزند شما هست یا نه؟ به‌علاوه باید رنگی انتخاب شود که لکه‌ها را به‌خوبی پنهان کند و یا به‌راحتی تمیز شود. هر رنگی برای فرش مزایا و معایبی دارد که به‌اختصار آنها را ذکر می‌کنیم.

فرش‌های رنگ خنثی و روشن

فرش‌های رنگ روشن اتاق را پرنورتر می‌سلزند و حس طراوت و مطبوعی ایجاد می‌کنند. درحالی‌که رنگ‌های خنثی باعث می‌شوند که فرش با اکثر سبک‌ها و رنگ‌های موجود در دکوراسیون داخلی هماهنگ شود. رنگ‌های خنثی بیشتر می‌توانند مکمل دکوراسیون داخلی  اتاق کودک باشند. همچنین فضای اتاق را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. البته نکته منفی انتخاب این رنگ‌ها برای فرش اتاق بچه این است که لکه و کثیفی در آنها بیشتر نمایان می‌شود، سریع‌تر کثیف می‌شوند و تمیزکردن آنها نیز سخت‌تر است.

فرش اتاق بچه

فرش‌های شاد و رنگی

این رنگ‌ها متناسب با روحیه و سلیقه کودکان هستند. کودکان بیشتر این سبک فرش‌ها را دوست دارند و رنگ‌بندی آنها در روحیه آنها تأثیر زیادی خواهد گذاشت. نکته منفی این است که اگر مایل به صرف بودجه و هزینه زیاد برای خرید فرش اتاق فرزندان خود نیستید، این سبک فرش‌ها ممکن است برای شما مناسب نباشند؛ زیرا با بالارفتن سن فرزندان، تمایل آنها به داشتن چنین فرش‌هایی احتمالا از بین خواهد رفت.

فرش‌هایی با زمینه تیره

با انتخاب یک فرش تیره، به اتاق فرزند خود حس دنج و آرام بودن بدهید یا برای تضاد با فضای داخلی از رنگ‌های معمولی استفاده کنید. رنگ‌های تیره‌تر نه‌تنها برای پوشاندن لکه‌ها و کثیفی و آلودگی عالی هستند، بلکه می‌توانند اتاق را دنج و راحت جلوه دهند. نکته مثبت انتخاب فرش‌های تیره برای اتاق کودک این است که رنگ‌های تیره می‌توانند کثیفی و آلودگی را به‌خوبی پنهان کنند و همچنین اتاق را به فضایی آرام تبدیل کنند. نکته منفی فرش‌های تیره این است که اگر  اتاق فرزند شما نور طبیعی زیادی نداشته باشد، یا اتاق فاقد پنجره باشد، ممکن است خیلی تاریک شود و یا اگر فرش مذکور با رنگ‌های متضاد همراه نباشد، می‌تواند اتاق را کوچک‌تر کند. باتوجه‌به اینکه اکثر خانه‌های آپارتمانی دارای اتاق‌های کوچکی هستند و دست‌کم یکی از آن اتاق‌ها فاقد پنجره است، در زمینه انتخاب فرش باید به رنگ آن توجه ویژه‌ای شود.

 بهترین فرش کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

اهمیت توجه به الیاف فرش کودک

خب نوبت به الیاف فرش اتاق کودک می‌رسد. این معیار بدون شک مهم‌ترین و ضروری‌ترین معیار برای انتخاب فرش اتاق بچه‌هاست. الیاف فرش‌های مختلف خواص متفاوتی دارند، بنابراین مهم است که جنس فرش مناسب را متناسب با نیاز خود پیدا کنید. در انتخاب فرش برای اتاق بچه‌ها، بیش از هر چیز الیافی می‌خواهید که بادوام باشد و به‌راحتی تمیز شود. فرش‌های پلی پروپیلن گزینه‌ای ایده‌آل برای خانواده‌هایی با فرزند خردسال هستند. آنها نه‌تنها به‌اندازه کافی بادوام و مقاوم هستند که بتوانند با ضربه سنگینی که همراه با بازی بچه‌ها به وجود می‌آید کنار بیایند، بلکه به‌راحتی تمیز می‌شوند. فرش‌های پلی‌استر نیز در برابر لکه و آلودگی مقاوم هستند، نرم و لطیف و بادوام‌اند. فرش‌های اکریلیک نیز در برابر سایش، ضربه و آلودگی مقاومت بالایی دارند و در برابر نور آفتاب نیز مقاومت بیشتری دارند.

خرید فرش کودک

در صورتی که به دنبال خرید فرش اتاق بچه هستید، حتما به نکات بالا توجه کنید. با رعایت این نکات شما می‌توانید بهترین فرش را از نظر کیفیت، ماندگاری و زیبایی برای اتاق فرزند خود تهیه کنید. اگر به دنبال خرید فرش کودک هستید، ما به شما مجموعه فرش افرند را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه فرش افرند دارای سابقه طولانی در زمینه فروش انواع فرش‌ ماشینی است. این فروشگاه دارای مجموعه‌ای بی‌نظیر و متنوع از انواع فرش کلاریس، چاپی و فرش کودک است. شما می‌توانید طرح و ابعاد دلخواه خود را به این مجموعه ارسال کنید تا در سریع‌ترین زمان ممکن چاپ عکس روی فرش با کیفیتی بسیار بالا بدست شما برسد.

پسندها (1)

نظرات (1)


17 مرداد 02 9:13
دختر کفشدوزکی خوب نی