نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

راهنمای خرید ظروف آشپزخانه

1402/5/15 12:10
382 بازدید
اشتراک گذاری

ظروف آشپزخانه میس گلس

خرید ظروف آشپزخانه برای هر خانه‌داری مهم و حیاتی است، زیرا این ظروف در تهیه و آماده‌سازی غذاها نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند. اما هنگام خرید ظروف آشپزخانه، باید به نکاتی مانند کیفیت، جنس، اندازه، قیمت و کاربری مناسب آن‌ها توجه کنید. در ادامه راهنمایی برای خرید ظروف آشپزخانه را ارائه می‌دهیم.

1. مشخص کردن نیازها

قبل از خرید، لیستی از ظروف آشپزخانه‌ای که نیاز دارید تهیه کنید. این لیست ممکن است شامل تعدادی از ظروف مثل سرویس جا ادویه و پاسماوری، جا حبوباتی، ظروف بنشن و بانکه ، قاشق‌ها و چنگال‌ها، ست سالاد خوری و سوپ خوری، تخته گوشت چوبی، ست کفگیر و ملاقه چوبی، اردو خوری، آبلیمو خوری و روغن ریز و ... باشد.

تخته گوشت چوبی میس گلس

2. جنس و کیفیت ظروف آشپزخانه

از کیفیت و جنس ظروف حتماً اطمینان حاصل کنید. ظروف آشپزخانه با جنس‌هایی مانند استیل ضد زنگ، آلومینیوم، چدن و سرامیک انتخاب‌های خوبی هستند. مطمئن شوید که ظروف مورد نظر دارای کیفیت مناسب و مقاوم هستند تا مدت زمان طولانی مورد استفاده قرار گیرند.

3. اندازه ظروف آشپزخانه

براساس نیاز خود، اندازه‌ی ظروف را انتخاب کنید. اگر خانواده‌ی بزرگی دارید، ظروف بزرگتر و بیشتری می‌خواهید تا در تهیه غذاها راحت‌تر باشید. ظروف آشپزخانه معمولا در سایزهای متنوع متناسب با نیازهای متفاوتی در بازار موجود هستند. برای مثال سرویس‌های قابلمه و ماهیتابه از سایزهای مختلف قابلمه و ماهیتابه تشکیل شده‌اند. این موضوع حتی درباره ظروف نگهدارنده و ارگانایزر هم صدق می‌کند. مثلا بانکه ها و ظروف بنشن، در سایزهای مختلف با ارتفاع‌های متفاوت موجود هستند و هرکدام کاربری متفاوتی دارند.

4. قیمت و بودجه

قبل از خرید ظروف آشپزخانه، بودجه خود را مشخص کنید و با توجه به نیازهای خود، ظروفی که با بودجه‌ی شما سازگاری دارد را انتخاب کنید.

5. نظرات کاربران

قبل از خرید ظروف آشپزخانه، نظرات کاربران را درباره‌ی محصولات مختلف بخوانید تا با تجربه‌های آن‌ها آشنا شوید و تصمیم بهتری بگیرید.

انواع ظروف آشپزخانه کاربردی

در ادامه برخی از ظروف آشپزخانه کاربردی را معرفی می‌کنیم.

بانکه ها و ظروف بنشن

بانکه‌ها ظروفی هستند که برای نگهداری برخی مواد غذایی مانند حبوبات، خشکبار، میوه خشک، قهوه، شکلات و ... استفاده می‌شوند. بانکه‌ها با جنس‌های مختلف شیشه، سرامیک، فلزی، پلاستیک و ... موجود هستند. بانکه‌های شیشه‌ای واقعاً مناسب برای نگهداری موادی مانند ترشی‌ها، عسل و سایر موادغذایی هستند. بانکه های شیشه‌ای دارای برخی ویژگی‌هایی هستند که آنها را به انتخاب مناسب برای نگهداری این نوع مواد تبدیل می‌کند؛

1. شفافیت: بانکه‌های شیشه‌ای شفاف هستند و به شما امکان می‌دهند محتوای داخل آنها را به راحتی ببینید بدون نیاز به باز کردن درب و در نتیجه از طریق دیدن و بررسی محتوا، به راحتی مواد غذایی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

2. بهداشت و شستشو آسان: بانکه‌های شیشه‌ای، قابلیت شستشوی آسانی دارند و به راحتی می‌توانید آنها را تمیز کنید. حتی می‌توانید بدنه بانکه‌های شیشه‌ای را درون ماشین ظرفشویی بگذارید.

3. محافظت از عطر و طعم موادغذایی: شیشه بو و طعم محتوای داخل آن را جذب نمی‌کند، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که عطر و طعم ترشی‌ها و مواد شیرین شما به خوبی حفظ می‌شوند. علاوه بر این درصورتی که درب بانکه‌های شما به خوبی کیپ شوند، عطر مواد داخل آن‌ها حفظ می‌شود. برای مثال اگر پودر قهوه و نسکافه را داخل بانکه‌های شیشه‌ای با درب چوبی نگهداری کنید، عطر و طعم خود را به خوبی حفظ می‌کنند.

سرویس جا ادویه ای و پاسماوری

ست های جا ادویه‌ای، انواع مختلفی دارند و برای نگهداری ادویه‌جات مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا ست‌های جا ادویه‌ای و پاسماوری با پایه موجود هستند و به چیدمان بهتر آشپزخانه کمک می‌کنند. برای مثال برند میس گلس، سرویس های جا ادویه‌ای و پاسماوری خود را با پایه چوبی ارائه می‌کند. همچنین ست های جاادویه‌ای میس گلس، دارای بدنه شیشه‌ای و درب چوبی هستند که به حفظ عطر و طعم ادویه‌جات کمک می‌کنند.

تخته گوشت چوبی و تخته سرو و پذیرایی

تخته سرو و پذیرایی چوبی میس گلس

تخته گوشت چوبی انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید از آن برای سرو موادغذایی مختلف استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از تخته های پذیرایی چوبی برای سرو میوه، صبحانه، شیرینی و شکلات، پیتزا و ... استفاده کنید. همچنین تخته های گوشت چوبی برای خرد کردن گوشت، سبزیجات و ... هم کاربرد دارند. شما می‌توانید در سایت tasteofhome، ایده‌هایی برای چیدمان تخته پذیرایی ببینید.

ست کفگیر و ملاقه چوبی

ست ملاقه و کفگیر چوبی میس گلس

ست‌های کفگیر و ملاقه یکی از وسایل بسیار پرکاربرد هنگام پخت‌وپز محسوب می‌شوند. کفگیر و قاشق‌های آشپزی با جنس‌های مختلف فلزی، چوبی، پلاستیک و ... موجود هستند. هنگام خرید کفگیر و ملاقه باید دقت داشته باشید نسبت به حرارت مقاومت خوبی داشته و از مواد باکیفیتی ساخته شده باشند.

ست سالاد خوری و سوپ خوری

ست های سالادخوری و سوپ خوری در انواع مختلفی از سبک‌ها و طرح‌ها موجود هستند. برخی از ست‌ها ساده و مدرن هستند، در حالی که برخی دیگر سنتی و مجلل هستند. ست‌های سالادخوری و سوپ‌خوری برای سرو انواع سالاد و سوپ مورداستفاده قرار می‌گیرند. شما همچنین می‌توانید از این ظروف برای سرو انواع دسر هم استفاده کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)