نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 4 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

فیلم عمل زیبایی بینی در اتاق عمل

1401/11/27 11:23
417 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

توقع دارید چه چیزهایی در فیلم عمل بینی ببینید؟ برای اینکه بدانید در حین عمل چه اتفاقاتی رخ می دهد باید هوشیار باشید اما این جراحی با برش هایی در نواحی مختلف بینی شما همراه بوده و این مساله یعنی احتمال خونریزی از بافت های اطراف بینی. بنابراین هوشیاری در این بازه زمانی امکان پذیر نبوده و باید به دیدن فیلم عمل زیبایی بینی در اتاق عمل اکتفا کنید. دیدن روند جراحی که چه اتفاقاتی برای بیمار می افتد، در نظر اغلب افرادی که تصمیم به تغییر در صورت خود به واسطه جراحی بینی خود گرفته اند، جذابیت دارد. خود شما تابحال چندبار جلوی آینه زاویه های مختلف بینی تان را تماشا کرده و به خاطر ایرادات آن تصمیم گرفته اید هر چه زودتر عمل بینی انجام دهید؟ بینی بزرگی دارید یا بخاطر اتفاقات دوران کودکی دماغتان شکسته و به یک طرف کج شده است؟ اصلا ممکن است فقط بخاطر عیب های بسیار جزئی که فقط به چشم خودتان دیده می شوند، بخواهید جراحی بینی انجام دهید. بهرحال با هر هدفی اگر تصمیم به جراحی گرفته اید تا آن را کوچکتر کنید یا نوک آن را بالاتر ببرید تا قوس زیبایی داشته باشد و زیباتر شوید، حتما کنجکاو هستید که طی روند جراحی چه اتفاقاتی رخ می دهد. فرقی نمی کند مدل انتخابی شما بینی طبیعی باشد یا مدل هایی که جدیدا نظر متقاضیان بسیاری را به خود جلب کرده است مانند مدل بینی فانتزی و نیمه فانتزی. در تمامی اعمال جراحی روند یکسان بوده و فقط در جزییات فرم دهی و تغییر شکل با یکدیگر متفاوت می شوند. با این تفاسیر، اگر علاقمند به پروسه های پزشکی هستید و آگاهی با روند عمل برایتان هیجان انگیز است، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مبحث با ما همراه شوید.

فیلم عمل زیبایی بینی در اتاق عمل

به اتاق عمل خوش آمدید

برای اینکه بدانید جراح بینی خوب چطور فرم بینی را تغییر می دهد و نیاز به چه امکاناتی دارد تا مراحل را با حفظ سلامت شما به انجام برساند، نیاز به دیدن فیلم عمل دارید. همانطور که گفته شد از آنجایی که به دلیل برش در زیر ستون بینی و سوراخ های آن، درجاتی از خونریزی اتفاق می افتد، بهتر است به خواب بروید. نگران نباشید. پیش از شروع پروسه تیم پزشکی که متشکل از متخصصین بیهوشی نیز هست، پس از شرح حال مختصر از شما، ماسک اکسیژن را بر روی دهان قرار می دهند تا نفس کشیدنتان به راحتی صورت پذیرد. ابتدای لوله ای نازکی که به دستگاه مجهز تنفس مصنوعی متصل است را وارد نای کرده تا حجم ورودی اکسیژن مورد نیاز شما در حین عمل کاملا کنترل شود. در مرحله بعد شما را با دوز معینی از ماده بیهوشی از طریق تزریق وریدی کاملا به خواب عمیق می برند. البته این خوابی طبیعی نیست که با سر و صدای اطراف ناگهان هوشیار شوید بنابراین هیچ درد و ناراحتی در حین عمل احساس نکرده و البته از مراحل مختلف نیز چیزی نخواهید دید.

پس از بیهوشی در اتاق عمل چه اتفاقی می افتد؟

پس از اطمینان کادر پزشکی از اینکه شما هوشیاری تان را از دست داده اید، بینی و اطراف آن به خوبی با محلول ضد عفونی می شوند. علت چیست؟ این کار موجب می شود که آلودگی های پوست از محل هایی که در ادامه پروسه توسط جراح بینی برش می خورند به بافت ها نفوذ نکرده و بینی شما مستعد عفونت نشود. دکتر با ابزاری بنام کاتر که تیغه ای بسیار برنده و تیز دارد، دقیقا در زیر بینی شما برشی ظریف ایجاد می کند. در فاز بعدی، در کنار سوراخ های بینی شما یعنی دقیقا قسمتی از پره دماغ به پوست صورت متصل است، شکاف ایجاد می کند. هدف از این کار چیست؟ به واسطه این برش ها، پوست دماغ را می توان به سمت بالا کشید تا تمامی بافت های زیرین پوست اعم از غضروف، استخوان و عضلات ظریف و دیگر قابل مشاهده شوند و با ابزار های نگهدارنده پوست تثبیت می شود. با وسعت دید بالای پزشک و اشراف کامل وی به تمامی بافت ها بروز هرگونه خطا کاهش یافته و تمام ایرادات بینی مرتفع می شوند. اکنون بینی برای اعمال هر گونه تغییر توسط بهترین جراح بینی آماده است.

مرحله بعد از جدا کردن پوست بینی

در این فاز از عمل زیبایی بینی همه چیز برای دکتر مهیاست تا بینی شما را به فرم دلخواه طبیعی، عروسکی و غیره در آورد. به عبارتی دیگر، در این مرحله است که تلفیق علم و هنر زیبایی شناسی دکتر فضا را به گونه ای رقم می زند که بهترین نتیجه از عمل حاصل شود. در فیلم عمل بینی می بینید که اگر استخوان بینی بزرگ باشد یا قوز و پیچ خوردگی داشته باشد، برای تغییر و اصلاح فرم آن، نیاز به شکستن آن است. در صورتی که بینی پهنای زیادی دارد یا پره های بینی بیش از حد بیرون زده اند، پزشک با جمع کردن آن ها به هدف خود یعنی تبدیل بینی به فرمی ایده آل می رسد. به عبارتی دیگر، در این مرحله حساس هر گونه دستکاری منجر به تغییر شکل دماغ می شود بنابراین برای دستیابی به بینی که هم به لحاظ فرم زیبا باشد و هم از لحاظ عملکرد تنفسی مشکلی نداشته باشد ، مستقیما با تکنیک اتخاذ شده دکتر برای جراحی بینی ارتباط دارد.

از خواب عمیق بیدار می شوید.

پس از عمل، شما را به اتاق ریکاوری می برند تا کاملا هوشیار شوید. زمانی که بیدار می شوید حتما به دست شما سرم وصل است و نیاز است تا به مدت زمانی حدود یک ساعت تحت نظر تیم پزشکی قرار بگیرید تا تمامی علائم حیاتی شما رصد شوند. پس از شرح حال مجدد از سوی پزشک و تیم پرستاری ، همه اقدامات برای ترخیص شما فراهم می شود.

منبع : https://drmofradclinic.com

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)