نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معجزه ماساژ در سال 1403 (جوانسازی صورت)

1403/2/20 8:45
311 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

معجزه ماساژ صورت برای جوانسازی و زیبایی پوست

یکی از راحت ترین و کم ریسک ترین روش های جوانسازی پوست صورت، ماساژ دادن آن است که اصطلاحا به آن فیشال ماساژ نیز گفته میشود؛ ماساژ صورت یا فیشال با افزایش گردش خون زیر پوست باعث تحریک شدن سلول های پوستی و جوان شدن آن می شود.

البته این نوع ماساژ، نوعی درمان نیز به حساب می آید چراکه سبب کاهش فشار سینوسی،  سفت شدن پوست، جلوگیری از آکنه و ... میشود.

از دیگر فواید ماساژ صورت میتوان به ایجاد ظاهری شاداب و پوستی نرم و درخشان اشاره کرد، کافیست ماساژ صورت را امتحان کنید تا ببینید که چگونه باعث روشن تر شدن پوست صورت و تحریک سلول های مرده ی پوست شما می شود.

ماساژ صورت اگر به درستی انجام شود و شخص ماساژ دهنده بتواند تکنیک های مختلف ماساژ صورت را پیاده سازی کند، میتواند باعث تقویت عضلات و از بین بردن خطوط و چروک های ناشی از خستگی و کم خوابی شود. علاوه بر آن سبب افزایش خاصیت انعطاف پذیری و کشسانی پوست می شود که از مهم ترین نکات جوانسازی و شادابی پوست است.

با ترشح کلاژن که میتوان گفت مهم‌ترین پروتئین محیط خارج سلولی است و به بافت های بدن ما شکل می‌دهد، ساختار پوست قوام پیدا می‌کند و لیفتینگ طبیعی در صورت انجام می‌گیرد.

در ادامه باید اشاره کرد که سبب درمان مشکلات ساده ی سینوسی و کاهش تیرگی و پف در ناحیه ی زیر چشم ناشی از بی خوابی،  همچنین تاثیر در بهبود انواع سردرد ها، بهبود جای زخم و هموار کردن برآمدگی های آن و موارد متعدد مشابهی میشود.

آشنایی با انواع ماساژ صورت و تاثیرات آن

ماساژ سر را برای نزدیکان خود انجام دهید

ماساژ سر اگر اصولی انجام و تکنیک های آن به درستی پیاده سازی شود، می تواند نه تنها سردرد را تسکین دهد، بلکه باعث شل شدن عضلات گردن، بهبود کیفیت پوست، خونرسانی بهتر به مو و ... شود، پس یک هدیه بی نظیر برای همسر و یا نزدیکان به حساب می آید.

شما میتوانید تکنیک های مختلف ماساژ را به صورت آنلاین یا با حضور در مراکز فنی حرفه ای شهرتان، مثل آموزشگاه ماساژ در کرج، تهران، شیراز و یا ... به خوبی فراگرفته و این ماساژ را به صورت صحیح برای همسر یا نزدیکان تان انجام دهید.

آشنایی با انواع ماساژ صورت و تاثیرات آن

ماساژ صورت انواع مختلفی دارد که می توانید مرتبط با مشکلی که دارید یکی از این چند نوع را انتخاب کنید.

از معروف‌ترین آن ها ماساژ گواشا، رفلکسولوژی و درناژ لنفاوی هستند. همه این ماساژها وجه تشابهی دارند، آن‌ هم فشار متوسط و حرکت‌های دورانی از مرکز صورت به سمت خط مو است.

اگر پوست خشک و حساسی دارید بهترین روش ماساژ درمانی با استفاده از انواع روغن های طبیعی گیاهی مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا، روغن کرچک و ... است.

روغن های مختلف، کاربردی های متفاوتی در ماساژ دارند؛ شما میتوانید با جستجو کردن خواص هر کدام از این روغن ها رو متوجه شوید و یا از متخصصینی مثل ماسور های سالن میس راهنمایی و مشورت بگیرید.

برای سفت شدن پوست و جلوگیری از افتادگی پوست در سنین بزرگسالی یکی از کاربردی ترین روش ها ماساژ درمانی با استفاده از یخ است. حرکت دورانی یخ روی پوست و کشیدن یخ از قسمت مرکزی صورت به سمت رویش مو هست.

ماساژ صورت در خانه

ماساژ صورت روش درمانی است که به سادگی و با آموزش به راحتی می توانید خودتان در خانه انجام دهید. برای انجام این درمان در خانه می توانید با هفته ای دوبار شروع کنید و اگر پوستتان علائمی مانند کشیدگی پوست و خشکی نشان داد تعداد دفعات را کم کنید.

بهترین زمان برای ماساژ صورت چه زمانی است؟

هر زمانی که دوست داشتید می توانید صورت خود را ماساژ دهید اما زمان هایی است که احتمالا برای ماساژ صورت مفیدتر است:

قبل از خواب:

ماساژ دادن صورت قبل از خواب عضلات صورتتان را تسکین می دهد، استرس را کاهش می دهد و در نهایت خواب بهتری خواهید داشت. از آنجاکه اکثر افراد پیش از خواب صورت خود را می‌شویند و محصولات مراقبت پوستی را استفاده می‌کنند، بسیار زمان مناسبی برای ماساژ صورت است.

پس از شستشوی صورت:

ماساژ صورت پس از پاکسازی می‌تواند به باز شدن منافذ و بهبود جذب محصولات مراقبتی کمک کند و باعث جذب بهتر محصولات پوستی شود. البته نکته مهم در این مورد این است که ابتدا دست ها و سپس صورت خود را به خوبی شسشتو دهیم.

هنگام صبح:

ماساژ صورت در ابتدای روز و هنگامی که تازه از خواب بیدار شده‌اید ورم و پف صورت را کم می‌کند و باعث می شود صورتی شاداب و سرحال داشته باشیم.

آیا ماساژ صورت خاصیت درمانی دارد؟

آیا ماساژ صورت خاصیت درمانی دارد؟

گاهی استرس و اضطراب های روزانه باعث سردرد های اذیت کننده ای می شوند با انجام ماساژ صورت در ناحیه ی شقیقه و پیشانی می توانید درد را کاهش دهید و آرامش بیشتری کسب کنید.

ماساژ های صورت علاوه بر ایجاد حس مثبت و شادی در زندگی باعث بالا رفتن روحیه و کاهش استرس می شوند.

همچنین باعث توقف ترشح هورمون‌های استرس‌زا و تحریک ترشح هورمون‌های سروتونین و اندورفین می‌شود. سلامتی، ظاهر، احساسات و خلق‌وخو ما به هورمون ها بستگی دارد. سروتونین هورمون شادی بخش، تنظیم کننده خلق‌و‌خو، فشار خون، تنظیم کننده چرخه قائدگی در بانوان و جلوگیری کننده از افسردگی است.

علاوه بر آن ماساژ صورت باعث می‌شود که چربی‌های انباشته شده زیر پوست از منافذ آن خارج شده و از ایجاد جوش‌های پوستی و آکنه پیشگیری می‌کند. همچنین فرآیند برداشته شدن لایه پوست مرده و جایگزینی پوست تازه را سرعت می‌دهد.

با ماساژ درمانی همراه با کسب زیبایی و جوانی می توانیم مشکلات جزئی پوستی را درمان و مشکلات روحی را کاهش دهیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)