نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

ماندگاری تزریق چربی به صورت و عوامل موثر بر آن

1402/12/9 15:13
18,065 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

چکیده : تزریق چربی به صورت امروزه یکی از محبوب ترین اقدامات زیبایی صورت است. در این مقاله به بررسی موضوعاتی مانند ماندگاری، عوامل موثر بر ماندگاری آن و مقایسه تزریق چربی با ژل و پروتز خواهیم پرداخت.

تزریق چربی یکی از روش های مدرن برای زیبا سازی و جوانسازی است که در جهت رفع چین و چروک و حجم دهی به نواحی هدف در صورت و بدن مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از عواملی که منجر به محبوبیت تزریق چربی در رشت نسبت به سایر روش ها شده است، استفاده از چربی بدن خود مراجعه کننده است چرا که این امر باعث می شود تا احتمال بروز عوارض جانبی به حداقل برسد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با مهم ترین نکات در حوزه ماندگاری تزریق چربی به صورت و عوامل موثر بر ماندگاری این روش جوانسازی آشنا شوید.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

تزریق چربی به صورت

چربی بدن امروزه به عنوان یکی از انواع پر کننده ها در صنعت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد که بر خلاف ژل از بدن خود مراجعه کننده استخراج کی شود و پس از آماده سازی به دیگر نواحی در بدن تزریق می شود. لازم به ذکر است که چربی درست مانند ژل و دیگر فیلر ها در جهت پر کردن، حجم دهی، فرم دهی و حتی از بین بردن چین و چروک ها در نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا امروزه تزریق چربی از محبوبیت بیشتری در جوانسازی نسبت به سایر روش ها برخوردار است؟ در این روش جوانسازی به دلیل عدم استفاده از ماده ای خارجی، امکان ایجاد عوارض و آلرژی به حداقل می رسد و این امر باعث شده تا تزریق چربی به صورت و بدن از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شود.

آیا تاثیر تزریق چربی دائمی است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در حوزه ماندگاری تزریق چربی به صورت ممکن است برای هر کسی پیش آید، دائمی بودن تاثیر تزریق چربی است. در فرآیند تزریق چربی به بدن و یا صورت، پزشک متخصص از تکنیک خاصی استفاده می کند تا چربی ها را به لایه های عمیق پوست تزریق کند.

همانطور که می دانید پوست از لایه های مختلفی تشکیل شده است که هر یک از این لایه ها دارای رگ های خونی، اعصاب و ... هستند بنابراین پزشک چربی را بین رگ های خونی تزریق می کند تا سازگاری بیشتری به وجود آید و در نتیجه چربی ها در اثر مجاورت با عروق از تعذیه بهتری بهره مند شوند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت و سایر اندام های بدن به بدن مراجعه کننده و میزان چربی های تزریق شده و ... بستگی دارد که در ادامه این مطلب به بررسی عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی خواهیم پرداخت.

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت

میزان ماندگاری اثرات تزریق چربی یکی از عواملی است که باعث شده تا تزریق چربی نسبت به تزریق ژل از محبوبیت بیشتری برخوردار شود. در ادامه به بررسی مهم ترین عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربی می پردازیم.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در نظر داشته باشید این است که هر چه تماس با ناحیه هدف تزریق کمتر باشد و مراجعه کننده کمتر آن ناحیه را ماساژ دهد، میزان ماندگاری طبیعتا بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از عواملی که می تواند بر میزان ماندگاری این روش جوانسازی موثر باشد، ثابت بودن و حفظ وزن مراجعه کننده است.

لازم به ذکر است که برداشت و استخراج چربی از ناحیه ای در بدن و تزریق آن به ناحیه دیگری در بدن برای حجم دهی و فرم دهی یک روش دائمی محسوب می شود اما باید در نظر داشته باشید که برخی از سلول های چربی درست پس از تزریق می میرند اما میزان سلول های مرده نسبت به سلول های چربی که در محل جدید باقی می مانند بسیار ناچیز است و این امر باعث شده تا تزریق چربی در کلینیک زیبایی رشت به عنوان یک روش درمانی دائمی مورد استفاده قرار گیرد.

باید در نظر داشته باشید که روش های دیگر حجم دهی و فرم دهی معمولا دائمی نخواهند بود و نیاز به تمدید درمان خواهند داشت اما در روش تزریق چربی هب دلیل برداشت فیلر از بدن خود مراجعه کننده، سلول های چربی در محل جدیدی که به آن تزریق می شوند می توانند به زندگی خود ادامه دهند. لازم به ذکر است که ادامه فعالیت چربی ها در ناحیه جدید بدن بدان معنا نیست که تمامی سلول های تزریق شده می توانند با همان کیفیت به فعالیت خود بپردازند چرا که با افزایش سن، اثرات تزریق چربی و ماندگاری تزریق چربی به صورت به دلیل کاهش کیفیت سلول ها و حتی از بین رفتن آن ها کاهش پیدا می کند.

ماندگاری تزریق چربی به صورت می تواند به میزان حرکت اندام در صورت نیز مرتبط باشد برای مثال می توان گفت ماندگاری اثرات تزریق چربی در خط خنده 20 درصد خواهد بود اما در ناحیه لب ها به دلیل حرکت بیشتر، کمتر از 10 درصد از سلول ها باقی خواهند مانند. در نظر داشته باشید اگر شما برای نواحی بدون حرکت و یا کم حرکت در صورت خود تزریق چربی را انجام دهید مانند اطراف چشم و گونه ها، حدود 50 درصد از سلول های چربی باقی خواهند ماند.

مقایسه ماندگاری تزریق چربی، پروتز و ژل

مقایسه ماندگاری تزریق چربی، پروتز و ژل

برخی از روش هایی که برای حجم دهی و فرم دهی در بدن و صورت استفاده استفاده می شود، پروتز و تزریق ژل است که در این قسمت به بررسی تفاوت ماندگاری سه روش جوانسازی و حجم دهی تزریق چربی، تزریق ژل و پروتز می پردازیم.

پروتز در حقیقت فیلری مصنوعی از جنس سیلیکون و ... است که برای حجم دهی و برجسته سازی نواحی بدن مانند سینه، لب و ... مورد استفاده قرار می گیرد. ماندگاری اثر این روش حجم دهی در اندام ها بسیار کم است و با گذر زمان، پوسته خارجی پروتز نازک می شود و در نتیجه از بین می رود.

لازم به ذکر است که پروتز دارای عوارض بسیاری است چرا که بدن به عنوان یک جسم خارجی و بیگانه با آن برخورد می کند و در نتیجه ممکن است در بدن منجر به بروز حساسیت و آلرژی شود.

ژل یکی دیگر از فیلر های مصنوعی است که برای برجسته سازی و حجم دهی به نواحی بدن مانند گونه ها، لب، زاویه سازی فک، فرم دهی چانه و ... مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که ژل ها از نظر جنس و کیفیت بسیار متفاوت هستند اما به صورت کلی می توان مدت زمان ماندگاری ژل را یک سال در نظر گرفت.

تزریق ژل ممکن است دارای عوارضی مانند حساسیت، عفونت، جا به جا شدن مواد و گلوله شدن مواد تزیق شده را به دنبال داشته باشد در حالی که چربی به دلیل استخراج فیلر از بدن مراجعه کننده، هیچ یک از واکنش های آلرژیک و عفونتی را به دنبال نخواهد داشت.

ترمیم اثرات تزریق چربی

در برخی از کلینیک های زیبایی، اصطلاحی تحت عنوان ترمیم تزریق چربی وجود دارد که به معنای تکرار تزریق چربی در جلسات منظم در طول درمان است. لازم به ذکر است ک درصورتی که بیمار توقع مناسب و معقولی از تزریق چربی داشته باشد، می تواند تنها با یک جلسه به خواسته خود برسد اما درصورتی که نیاز به تزریق میزان چربی بیشتر باشد، می تواند درمان در چند جلسه و در بازه زمانی منظرم تکرار شود.

لازم به ذکر است که در جلسات ترمیم تزریق چربی، ماندگاری تزریق چربی به صورت نیز بیشتر می شود چرا که سلول های چربی زنده جایگزین سلول های مرده می شود و باید در نظر داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز برای ترمیم تزریق چربی مرتبط با بدن مراجعه کننده و صلاحدید پزشک مشخص می شود.

هزینه تزریق چربی

هزینه تزریق چربی

یکی از نکاتی که باید درباره هزینه تزریق چربی در نظر داشته باشید این است که هزینه این روش درمانی جوانسازی ثابت نبوده و می تواند با توجه به عوامل مختلفی متغیر باشد. از عواملی که می تواند منجر به تغییر هزینه تزریق چربی شود میزان چربی تزریق شده، محل تزریق، تجربه و مهارت پزشک و ... است.

لازم به ذکر است که میزان چربی تزریق شده و اصولی پیش رفتن جراحی می تواند تاثیر قابل توجهی بر نتیجه و ماندگاری تزریق چربی به صورت داشته باشد پس درصورتی که قصد تزریق چربی و انجام این عمل جوانسازی را دارید، بهتر است در انتخاب پزشک متخصص و کلینیک زیبایی دقت بسیاری به خرج دهید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)