نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 4 ماه و 5 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

تفاوت بین مبل راحتی و استیل کلاسیک

1402/9/20 17:04
408 بازدید
اشتراک گذاری

مبلمان های امروزی دارای شکل ها و طرح های متفاوت هستند که بر همین اساس می توان برای هرکدام، عنوان و اسم مشخصی را در نظر گرفت. مبل راحتی با متریالی متفاوت تر نسبت به مبل کلاسیک طراحی و ساخته می شود و با توجه به نوع سبک و طراحی دارای قیمت مناسب تری به نسبت مبل کلاسیک است. دلیل این موضوع استفاده از مواداولیه ارزان تر و طراحی ساده تر این مدل مبلمان می باشد. در مبل های کلاسیک از هنر لمسه دوزی و منبت کاری با دست استفاده می شود که به طبع آن قیمت و ارزش تمام شده کار را افزایش می یابد. به طور معمول از مبلمان کلاسیک برای دکوراسیون های روستیک یا کلاسیک که نیاز به هزینه بیشتری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

ما در این مقاله تلاش می کنیم تا در مورد نوع چوب، نوع پارچه، منبت کاری، لمسه دوزی و سایر مواردی که در تولید مبل موثر هستند را به شما به طور مفصل و کامل توضیح دهیم.

تفاوت بین مبل راحتی و استیل کلاسیک

چوب مورد استفاده در مبل کلاسیک و راحتی

همان گونه که می دانید مهم ترین دلیلی که سبب تفاوت بین مبل کلاسیک و مبل راحتی می گردد نوع طراحی و برش هایی است که برای مبل کلاسیک با استفاده از چوب های مرغوب و درجه یک مورد استفاده قرار می گیرد است. چوب های گردو، راش، سفید و سایر چوب های مقاوم برای کلاف و زیرساخت مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد که در برخی گروه تولیدی مبلمان از چوب راش گرجستانی مورد استفاده می کنند. اگر از چوب مرغوب استفاده نشود ممکن است هنگام منبت کاری چوب ترک بردارد یا حتی بشکند که در این صورت تمام زحمات ما ازبین می رود. این نوع چوب ها به دلیل مقاومت بالا در برابر منبت کاری بسیار مقاوم می باشند. نشست رنگ روی این گونه چوب ها بهتر بوده و در گذر زمان رنگ از روی چوب بلند نمی شود و پوست پوست نمی گردد. این مزیت ها باعث بالارفتن قیمت تمام شده مبل می گردد. در مبلمان راحتی طراحی بسیار ساده تر می باشد و از چوب در نمای بیرونی چوب کمتر استفاده می شود و بیشتر از فوم و اسفنج در نمای بیرونی استفاده می شود. اما در اسکلت و زیرکار مبل از چوب با استحکام استفاده می شود که باید مقاومت کار را برای استفاده چندین ساله تضمین دهد.

درباره مبل استیل کلاسیک بیشتر بخوانید.

لمسه دوزی برای مبل های کلاسیک هست یا راحتی؟

لمسه دوزی هنری از دوخت می باشد که با یازده سبک دوخت متفاوت است که برای قسمت نشیمن گاه مبل، دسته و پشتی مبل از نمای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. در گذشته برای مبل های کلاسیک به شکل لوزی همراه با گل میخ های مرواریدی یا سنگی معمولا مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه به علت راحتی بسیار زیاد هنگام نشستن در مبل راحتی هم این هنر مورد استفاده قرار می گیرد. این هنر به طور کلی در مبلمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که فقط جنس متریال مورد استفاده در مبلمان می تواند متفاوت باشد که طبعا در مبل های کلاسیک و استیل جنس متریال گرانقیمت تر و ارزشمندتر هستند.

تفاوت بین مبل راحتی و استیل کلاسیک

سبک کلاسیک چیست و آیا در مبل راحتی هم این سبک مرسوم می باشد؟

آیا با سبک کلاسیک آشنایی دارید؟ سبک کلاسیک مربوط می گردد به دکوراسیون قدیمی خانه های مادربزرگان ما، که این روزها در عصر جدید قدری متفاوت تر دنبال می شود. استفاده از میز تلویزیونی چوبی، مبلمان لوکس با دسته و تاج های چوبی، بوفه چوبی و هر پارامتر دیگری که چوب چاشنی اصلی آن باشد نشان از سبک کلاسیک دارد. شما برای استفاده از دکوراسیون به سبک کلاسیک باید از مبلمانی که از چوب بیشتر استفاده شده بهره ببرید. در مبلمانی که از چوب های منبت با هنر دست استفاده شده ارزش بیشتری به نسبت چوب های منبت با استفاده از دستگاه بکار رفته را دارند که البته دارای قیمت پایین تری نیز هستند. مبلمان مدرن در عصر مدرن لقب راحتی به خود گرفته است. در دنیای امروزه سادگی اصلی ترین مولفه و ویژگی برای مبل های راحتی محسوب می گردد. هنگامی که مبل شما از پارچه ساده و طراحی مدرن بهره گرفته باشد و بجای چوب بیشتر از فوم و اسفنج استفاده شده باشد قطعا آن مبل راحتی ایده آل محسوب می گردد. سبک روستیک که یک ایده پردازی روستایی مدرن بحساب می آید برای دیزاین به سبک کلاسیک به شما پیشنهاد می گردد و سبک مدرنیسم را می توانید برای دکورکردن با مبل راحتی مدنظر قرار داد.

درباره مبل راحتی بیشتر بخوانید.

تم های رنگی مبل کلاسیک و راحتی چه تفاوتی با همدیگر دارند؟

مبل های کلاسیک به دلیل ماهیت و شرایط استفاده متفاوت دارای زرق و برق بیشتری نیز هستند. مبل های کلاسیک به طور معمول با رنگ طلایی و مبل های راحتی با رنگ های متفاوت تر که می تواند رنگ جیغ، روشن، تیره، گلدارو ... هر چیزی که سلیقه مشتری باشد تزیین و مورد استفاده در دکوراسیون خانه قرار گیرد که هر کدام دارای مشتری خاص خود نیز هستند.

ما در جمع بندی مباحث بالا به این نتیجه می رسیم که به طور کلی در مبلمان کلاسیک چوب های بیشتری که دارای کنده کاری ها و منبت های خاص هم نیز هستند بکار رفته است. در مقابل مبل راحتی هر چه تم های رنگی متفاوت تر و خاص تر داشته باشد می تواند ویژه تر باشد. مبل های راحتی به طور معمول فضای کمتری را اشغال می نمایند و مناسب آپارتمان های کوچک تر و در مقابل مبل های کلاسیک بیشتر مناسب خانه های بزرگ تر و با دکوراسیون لوکس تر می باشند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)