نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 8 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

معرفی انواع ماگ و تراول ماگ برای هدیه

1402/8/14 13:33
662 بازدید
اشتراک گذاری

رپورتاژ :

انواع لیوان و فنجان جزء جدانشدنی از زندگی روزمره ما در سرو نوشیدنی‌های متنوع حتی در محیط کار، تحصیل و گردش است. در این میان ماگ‌ها هم از جمله لیوان‌های دسته‌دار و بزرگی هستند که در چند دهه اخیر بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اما با کمی تفحص در آثار باستانی متوجه می‌شویم، لیوان‌های بزرگ دسته‌دار با عنوان ماگ، قدمت چندین هزار ساله دارند. امروزه ماگ‌ها با شکل و شمایل و جنس‌های متفاوت تولید و روانه بازار فروش می‌شوند که این نوع لیوان‌ها از محبوبیت بالایی هم برخوردارند.

با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا با انواع ماگ و معیار‌های خرید تراول ماگ با کیفیت حداکثری، بیشتر آشنا شویم.

انواع ماگ

ماگ‌ها از نظر جنس، طرح و حتی نحوه ساخت و امکاناتی که خواهند داشت انواع مختلف را شامل می‌شوند. یک نکته بسیار مهم را در نظر داشته باشید، ماگ‌ها فقط برای سرو انواع نوشیدنی سرد و گرم مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. امروزه انواع ماگ به عنوان یک وسیله‌ی تزئینی و دکوری در تمام نقاط خانه چون آشپزخانه کاربرد دارند. همچنین از ماگ‌ها برای نظم و ترتیب دادن به برخی ملزومات چون براش‌ها، وسایل بهداشتی و لوازم تحریر استفاده می‌‌کنند.

ماگ‌های سرامیکی

خرید ماگ سرامیکی، می‌تواند ایده‌آل ترین انتخاب در انواع ماگ باشد. ماگ‌های سرامیکی از پرفروش‌ترین نوع ماگ‌ها هستند که در نوع خود از مزایای زیادی برخوردارند. این نوع ماگ‌ها از جنس سرامیک هستند که باعث می‌شود، دمای نوشیدنی در مدت زمان نسبتا بالایی، حفظ شود. همچنین ماگ سرامیکی قابل استفاده در مایکروویو بوده به همین جهت، می‌توانید به راحتی نوشیدنی خود را گرم کنید. از طرفی این نوع ماگ، باعث تغییر رنگ و طعم نوشیدنی نمی‌شود که این نکته موجب محبوبیت هر چه بیشتر آن شده است. شما می‌توانید انواع ماگ‌های سرامیکی را با طرح و رنگ دلخواه خرید کنید. انواع ماگ سرامیکی با طرح‌های چاپی متنوع با توجه به سلیقه‌ی افراد به فروش می‌رسند.

ماگ سرامیکی

تراول ماگ‌ها

تراول ماگ از جمله ماگ‌های درب‌دار است که به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، در مسافرت‌ها استفاده می‌شود. تراول ماگ‌ها به صورت دوجداره و از جنس استیل به صورت عایق بندی شده، هستند که دمای نوشیدنی را به مدت ۷ تا ۱۰ ساعت ایزوله نگه می‌دارند. درواقع این نوع ماگ، فلاکس‌های کوچکی بوده که گنجایش کمتری از فلاکس‌ معمولی دارد.

خرید تراول ماگ برای افراد شاغل، کسانی که زیاد سفر می‌کنند و دانش‌آموزان و دانشجو‌ها توصیه می‌شود. قابل حمل بودن راحت تراول ماگ‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت آن‌ها هستند. از طرفی درب آن‌ها به صورت کامل قفل می‌شود که امکان ریختن نوشیدنی وجود نخواهد داشت. خرید تراول ماگ را می‌توانید بر حسب نیاز خود انجام دهید چرا که این نوع ماگ‌ها در انواع ساده و دیجیتالی به فروش می‌رسند. تراول ماگ دماسنج‌دار از جمله پرفروش‌ترین تراول ماگ هوشمند است.  با خرید تراول ماگ، می‌توانید حتی در سفر نیز یک نوشیدنی داغ و دلچسب داشته باشید.

تراول ماگ

ماگ‌های هیتر‌دار

بسیاری از افراد خرید ماگ هوشمند را به خرید ماگ ساده ترجیح می‌دهند. ماگ هیتر‌دار از جمله ماگ‌های دیجیتال است که در نوع خود کاربرد ویژه‌‌تری دارد. ماگ‌های هیتر‌دار علاوه بر این که دارای یک لیوان هستند، از یک صفحه گرمکن برخوردارند که با مصرف انرژی الکتریکی موجب گرم نگه داشتن نوشیدنی شما می‌‌شوند. خرید ماگ از نوع هیتر‌دار برای افرادی که دمنوش زیاد مصرف می‌کنند و طبیعتا نیاز به زمان زیادی برای دم کشیدن آن دارند، مناسب خواهد بود. در نظر داشته باشید، برخی از این نوع ماگ‌ها، قابلیت تنظیم دمای نوشیدنی را هم دارند.

ماگ هیتردار

ماگ‌های حرارتی

ماگ حرارتی که با نام دیگر ماگ جادویی نیز شناخته می‌‌شود از جمله انواع دیگر ماگ است. این نوع ماگ‌ها از جنس سرامیک هستند ولی طرح چاپی روی آن از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است. در واقع این ماگ‌ها اغلب به رنگ سیاه هستند که  شما با ریختن نوشیدنی داغ درون آن‌ها، شاهد ایجاد تصاویر متفاوت خواهید بود. خریداران ماگ حراراتی حتی می‌توانند ماگ با تصویر دلخواه خود را در مراکز فروش مربوطه سفارش دهند.

ماگ حرارتی

ماگ‌های سفالی

یکی از انواع دیگر ماگ، ماگ‌های تولید شده از سفال هستند. این نوع ماگ‌ها اغلب طرح‌های قدیمی، سنتی و در برخی موارد طرح‌های فانتزی دارند. در نظر داشته باشید، طرح روی ماگ‌های سفالی از لعاب بوده و مقاومت و دوام آنچنانی ندارند. همچنین ماگ‌های سفالی تنها برای سرو نوشیدنی‌های سرد مناسب هستند زیرا شوک حرارتی موجب شکستن آن‌ها می‌شود. در مجموع این نوع ماگ‌ها بیشتر برای جنبه‌ی دکوری و تزئینی تولید می‌شوند که از قیمت معقول نیز برخوردارند.

ماگ‌های استیل

بدون اغراق، ماگ‌های استیل از جمله پر استفاده‌ترین آن‌ها است. جنس استیل این ماگ‌ها باعث شده دوام و مقاومت آن‌ها در برابر شکستگی و ضربه بالا باشد. از‌این‌رو، بیشتر افراد به خصوص افراد شاغل، دانش‌آموزان و دانشجویان ترجیح می‌دهند از این نوع ماگ استفاده کنند. رویه خارجی ماگ استیل اغلب با مواد پلاستیکی یا سیلیکونی پوشانده می‌شود تا نگهداری آن با دست راحت‌تر باشد و گرما به پوست دست انتقال نیابد.

ماگ‌های پیرکسی

بسیاری از افراد دوست دارند، نوشیدنی گرم خود را در لیوان‌های شیشه‌ای سرو نمایند. اما لیوان‌های شیشه‌ای طبیعتا از دوام بالایی در برابر حرارت و ضربه برخوردار نیستند. ماگ‌های پیرکسی از جمله ماگ‌های با ظاهر شیشه‌ای هستند که دوام و مقاومت بالایی در برابر شکستن و شوک حرارتی دارند. به طور کلی، مقاومت ماگ‌های پیرکسی ۵ تا ۷ برابر  بیشتر از ماگ‌های تولید شده از شیشه‌های معمولی هستند.

ماگ پیرکس

ماگ‌‌های پلاستیکی

یکی از ساده‌ترین و قیمت مناسب‌ترین ماگ برای خرید، نوع پلاستیکی آن‌ها است. این نوع ماگ‌ها وزن سبکی دارند و برای نوشیدنی‌های سرد مورد استفاده هستند. ماگ پلاستیکی برای استفاده دانش‌آموزان یک ماگ فوق‌العاده خواهد بود.

معیار‌های مهم در خرید تراول ماگ و ماگ با‌کیفیت

در خرید تراول ماگ و انواع دیگر ماگ باید به چند نکته توجه داشته باشید:

برای آشنایی بیشتر مقاله معرفی جدید‌ترین مدل‌های ماگ موجود در بازار سایت رزارات را مطالعه کنید.

گنجایش ماگ

در هنگام خرید ماگ دقت داشته باشید که انواع ماگ با ظرفیت و گنجایش‌های متفاوت عرضه می‌شود. پس با توجه به نیاز خود اقدام به خرید مناسب‌ترین نوع ماگ با ظرفیت دلخواه کنید. به عنوان مثال خرید تراول ماگ با ظرفیت کمتر از ۳۰۰ سی سی توصیه نمی‌شود چرا که باید خرید تراول ماگی را مد نظر داشته باشید که نیاز حداقل نصف روزِ شما برای نوشیدنی مورد نظرتان را تامین کند.

درب‌دار بودن ماگ

ماگ‌ها در انواع درب‌دار و بدون درب به فروش می رسند. در هنگام خرید ماگ، انتخاب نوع درب‌دار آن را در ارجحیت قرار دهید. ماگ‌های درب‌دار، نوشیدنی شما را از انواع آلودگی و گرد و غبار حفظ می‌کنند. با اینکه ماگ‌های درب‌دار قیمت بالاتری دارند، اما بدون شک این نوع ماگ‌ها از جهات زیادی انتخاب ایده‌آل‌تری خواهند بود. پس اگر یک ماگ برای سفر و یا گردش می خواهید، ماگ غیر‌شکستنی درب‌ار چون ماگ استیل با درب چوبی، بهترین انتخاب است.

لوازم جانبیِ ماگ

برخی از ماگ‌ها علاوه بر لیوان، دارای یک سری لوازم جانبی چون قاشق، کفی و… هستند. قاشق‌دار بودن ماگ یک مزیت محسوب می‌شود چرا که بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، نوشیدنی خود را با مخلوط کردن انواع شیرین‌کننده‌ها میل نمایند که در این صورت استفاده از قاشق کوچک ضروری خواهد بود. کفی نیز از دیگر لوازم جانبی کنار برخی از ماگ‌ها است که از ریختن نوشیدنی بر روی میز جلوگیری می‌کند، کفی‌ها اغلب از جنس چوبی هستند که زیبایی  ماگ را هم دوچندان می‌‌کنند.

جنس ماگ

جنس ماگ از دیگر نکاتی است که باید در خرید به آن توجه کنید. همان طور که پیش‌تر به آن اشاره شده است، ماگ‌ها بر اساس جنسشان در انواع مختلف پیرکسی، استیلی، سرامیکی، پلاستیکی و… وجود دارند. با توجه به محیطی که از ماگ استفاده خواهید کرد، خرید ماگ با جنس مناسب پیشنهاد می‌شود. به عنوان مثال برای محیط کار، دانشگاه و برای مسافرت، خرید ماگ از جنس‌های نشکن چون ماگ استیل و ماگ پلاستیکی بهترین انتخاب خواهند بود.

برند ماگ

از مهم‌ترین نکات قابل توجه در خرید تراول ماگ‌، توجه به برند تولید کننده آن است. این موضوع گرچه باید در خرید انواع ماگ قابل توجه باشد؛ اما در خرید تراول ماگ بیشتر حائز اهمیت است. اگر کیفیت کلی یک تراول ماگ بالا باشد، طول عمر و کارکرد آن نیز بالا خواهد بود. پس از خرید تراول ماگ‌هایی که از نام و نشان و اعتبار تولید کننده آن اطمینان ندارید، خود‌داری کنید.

سخن پایانی

ماگ ها دارای انواع شکل، طرح و جنس هستند که همه‌روزه طرح‌ها و مدل‌های متفاوت‌‌تری از آن‌ها به بازار فروش آورده می‌شوند. ماگ‌ها حتی می‌توانند یک هدیه ایده‌آل برای افرادی باشند که دوستشان دارید. از طرفی با توجه به مناسبت مورد نظر چون روز دانشجو، روز دانش‌آموز، روز تولد همسر، روز مادر و… می‌توانید طرح و نوع دلخواه از ماگ را خریداری کنید. دقت داشته باشید، در هنگام خرید ماگ، بین نیاز فرد و نوع ماگی که انتخاب خواهید کرد، تناسب لازم وجود داشته باشد. به عنوان مثال خرید تراول ماگ برای فردی که دائم در محیط بیرون از خانه است، بهترین هدیه خواهد بود.

خوشحالی فروشی رز با چندین سال سابقه فروش اینترنتی محصولاتی از قبیل ماگ، قمقمه فانتزی، فلاسک و … فعالیت دارد.

پسندها (1)

نظرات (0)