نی نی وبلاگنی نی وبلاگ، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 29 روز سن داره

اخبار و مقالات نی نی وبلاگ

نی نی وبلاگ؛ دنیای خاطرات کودک و خانواده

بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست چیست

1402/6/29 11:18
690 بازدید
اشتراک گذاری

بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست چیست

پوست نواحی خاصی از بدن ما مانند زیر بغل، زانو، آرنج دستها و حتی صورت، به مرور زمان رنگ تیره‌تری پیدا میکنند که معمولاً به دلیل رنگدانه ها، افزایش سن، برخی روشهای از بین بردن موهای زائد، قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و یا کمبود آب در بدن ایجاد میشود. اما یکی از بهترین روش ها برای این تیرگی، ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست است که دون عوارض بوده و تهیه آن بسیار راحت است.

آیا با بهترین ماسک روشن کننده پوست آشنا هستید؟ آیا نمیدانید چگونه و با چه روشهای خانگی، پوستی روشن و سفید داشته باشید؟

اگر میخواهید، پوست شما همواره بی عیب و نقص، زیبا و روشن و یکدست به نظر برسد، در ادامه این بخش از مجله آرایش و زیبایی وقت مد همراه ما باشید. ما در اینجا، چندین روش خانگی و همینطور انواع ماسکهای طبیعی و بهترین غذاها برای سفیدتر شدن پوست و آموزش ساخت و استفاده از بهترین ماسک روشن کننده پوست را به شما معرفی میکنیم تا به ظاهری زیبا و جذاب برسید.

برای مشاهده جدیدترین و مهمترین راز ها و تکنیک های آرایش و زیبایی، این سری از مطالب مجله وقت مد را دنبال کنید.

فواید ماسک خانگی برای صورت

بنا بر گفته مجله سلامتی و پزشکی (vaghtemod.ir)، ماسک یا اسکرابهای صورت؛ نه تنها به سرعت اعمال میشوند، بلکه تأثیر سریعی بر زیبایی و سلامت پوست نیز از خود نشان میدهند. بخش آرایشی و بهداشتی امروزه، محصولاتی را برای هر نیاز پوستی تولید میکند. مواد تشکیل دهنده یک ماسک صورت که از فروشگاه خریداری میشود، متناسب با هر نوع پوست متفاوت است و باید ابتدا رنگ پوست و ویژگی انواع جنس پوست خود را به خوبی بدانید.تفاوت ماسک روشن کننده پوست؛ برای انواع پوستهای چرب، ناخالص و یا خشک است. آنها رطوبت بیشتری را به پوست میدهند و منافذ تمیز را تضمین میکنند. همچنین این ماسکهای آماده و یا خانگی با جوش‌ها مبارزه کرده، خطوط افتادگی پوست را سفت میکنند، قرمزی پوست را کاهش میدهند و رنگ پوست را روشنتر میکنند و در نتیجه پوستی یکدست و زیبا به شما میدهند. در مطالب قبلی درباره دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید! توضیح دادیم.

فواید ماسک خانگی برای صورت

روش آماده سازی صورت قبل از استفاده از ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست

چندین ماسک یا اسکراب خانگی؛ وجود دارد که میتوان برای دستیابی به پوستی روشنتر و از بین بردن نواحی تیره بدن، استفاده کرد. اما قبل از استفاده از هر محصول یا لوسیونی، برای رسیدن به نتیجه خوب و عالی، باید پوست خود را به درستی آماده کنید. در این زمینه مطلب اسکراب صورت و بدن چیست؟ نحوه استفاده، مضرات و انواع اسکراب پوست و صورت را مطالعه کنید.

برای آماده سازی، پوست صورت یا ناحیه مورد نظر برای سفید شدن را، با آب گرم و صابون ملایم بشویید و سپس آن را لایه برداری کنید تا تمام سلولهای مرده از بین برود و مطمئن شوید که پوست برای جذب ماسک مورد نظر، آماده است.

معرفی 9 مورد از بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست

ماسک آبلیمو برای روشنی پوست، یکی از بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست

اولین ماسکی که برای روشن شدن پوست به شما پیشنهاد میدهیم؛ تولید آن با آبلیمو انجام میشود. اسید سیتریک موجود در لیمو، برای سفید کردن نواحی تیره پوست بسیار عالی است. علاوه بر این، ویتامین C موجود در این میوه، آن را برای تنظیم تولید ملانین ایده آل میکند. برای همین ماسک آبلیمو، بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست است. (لطفا تجربیات خود در مورد استفاده از این ماسک روشن کننده پوست را در نظرات بنویسید و با دیگران به اشتراک بگذارید).

ماسک آبلیمو برای روشنی پوست

اسکراب شیر برای روشنتر شدن پوست

شیر، یکی دیگر از بهترین محصولات خانگی است که به روشن شدن پوست و رسیدن به رنگی زیباتر کمک میکند. اسیدهای لاکتیک موجود در شیر؛ باعث تخریب لایه بیرونی درم پوست، تجدید و در نتیجه سفید شدن صورت میشود.

ماسک بلغور، تخم مرغ و لیمو برای روشنی پوست

یکی دیگر از بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست، که نتایج خوبی برای رسیدن به پوست سفید و یکدست میدهد، اسکرابی است که با ترکیب تخم مرغ، بلغور و لیمو تهیه میشود. علاوه بر این، تخم مرغ، غذایی میباشد که به خاصیت ارتجاعی پوست کمک کرده و پوست را کاملاً ابریشمی میکند.

اسکراب آب برنج برای سفیدی پوست

آب برنج؛ اسکراب یا ماسک خوبی برای روشن شدن پوست میباشد. به علاوه، پوست شما را عاری از هر گونه آلودگی نگه میدارد.

در قابلمه ای سه پیمانه آب و یک مشت برنج سفید بریزید تا دم بکشد. بعد از اینکه به نقطه جوش رسید، آن را از روی حرارت برداشته و مخلوط را صاف کنید. سپس آب بدست آمده از برنج را با یک پد پنبه ای به نواحی تیره پوست بمالید و بگذارید یک شب بماند تا اثر کند.

اسکراب آب برنج برای سفیدی پوست

ماسک ماست و موز و عسل برای روشنی پوست

موز؛ یک ماده مناسب برای نرم کردن پوست است. این به دلیل دوز بالای پتاسیم موز است که به تاخیر در پیری پوست و حفظ سلامت آن کمک میکند. علاوه بر این، ما در این ماسک، آن را با عسل ترکیب میکنیم، ماده ای که به دلیل توانایی در آبرسانی و ترمیم پوست شناخته شده است.

در نهایت حتما از ماست طبیعی استفاده کنید که حاوی پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدان هایی است که برای روشنی پوست استفاده میشود.

ماسک خیار برای داشتن پوستی شفاف و سفید

ماسک خیار؛ به پوست ما درخشندگی و روشنی بیشتری میبخشد. خیار به دلیل داشتن درصد آب بالا و غلظت بالای ویتامین C، برای آبرسانی، پاکسازی و درخشندگی پوست تیره توصیه میشود. اسکراب خیار، یکی از بهترین ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست است.

ماسک ماست، بلغور و ژل رویال، ماسک خانگی روشن کننده پوست

اسکراب ماست، بلغور و ژل رویال برای داشتن پوست یکدست، صاف و سفید عالی است. ژل رویال علاوه بر نرم کنندگی، دارای خواص آبرسانی میباشد و به عنوان یکی از بهترین انواع ماسک خانگی روشن کننده پوست شناخته میشود. ماسک ماست، یکی از انواع ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست است که میتوانید آن را به راحتی تهیه کنید تا پوست روشتری داشته باشید.

اسکراب سیب، شیر و عسل برای پوستی صاف و سفید

با استفاده از ماسک سیب، شیر و عسل میتوان از ایجاد چین و چروک در پوست صورت جلوگیری کرد. همچنین، عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی، به طور گسترده در محصولات زیبایی استفاده میشود. برای آشنایی با مهمترین محصولات زیبایی و مراقبت از پوست و همچنین روتین مراقبت از پوست در روز و روتین مراقبت از پوست در شب، این سری از مطالب مجله علمی وقت مد را مشاهده بفرمایید.

ماسک پرتقال و سفیده تخم مرغ، ماسک خانگی روشن کننده پوست

ماسک پرتقال و سفیده تخم مرغ، خاصیت جوان کنندگی و درخشندگی پوست را دارد برای همین در دسته انواع ماسک خانگی برای روشنی و سفیدی پوست قرار گرفته است. پرتقال، با خاصیت تقویت کنندگی در برابر پیری زودرس پوست مبارزه میکند. همچنین پرتقال به سفت شدن پوست کمک کرده و خاصیت ارتجاعی بیشتری به آن میدهد. از طرفی، سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و مواد معدنی است. به طور کلی این ماسک باعث سفیدی و روشنی پوست میشود.

پسندها (1)

نظرات (0)